تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری همه می‌خواهند طنازی کنم!

امیر نوری از کودکی و در حالی که فقط ۹ سال داشت، کارش را در عرصه بازیگری شروع کرد، ولی با بازی در سریال‌های «یادداشت‌های کودکی» و بعد از آن در «بدون شرح» در میان

همه می‌خواهند طنازی کنم!

همه می خواهند طنازی کنم!

عبارات مهم : سریال

امیر نوری از کودکی و در حالی که فقط ۹ سال داشت، کارش را در عرصه بازیگری شروع کرد، ولی با بازی در سریال های «یادداشت های کودکی» و بعد از آن در «بدون شرح» در میان مخاطبان صورت شد.

ویژگی بارز نوری در بازی هایش، طنازی اوست که نقشش را جهت مخاطب شیرین و دلپسند می کند. نوری این روزها مجموعه تلویزیونی «سفر در خانه» را روی آنتن دارد که هر شب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه نسیم پخش می شود. او در این مجموعه نقش بهزاد، فرزند سوم یک خانواده را بازی می کند.

همه می‌خواهند طنازی کنم!

او بازی در سریال هایی همچون از یاد رفته، محله گل و بلبل، معراجی ها، موج و صخره، بیدارباش، منزل ای روی تپه و… را در کارنامه دارد.

به همین بهانه با او به گفت وگو نشسته ایم.

امیر نوری از کودکی و در حالی که فقط ۹ سال داشت، کارش را در عرصه بازیگری شروع کرد، ولی با بازی در سریال‌های «یادداشت‌های کودکی» و بعد از آن در «بدون شرح» در میان

شما در هر اثری که بازی می کنید، حتی اگر نقش تان جدی هم باشد، باز رگه های طنز را می توان در نقش آفرینی تان رصد کرد. این اتفاق در سریال سفر در منزل هم افتاده هست. این علاقه مندی خودتان است یا کارگردانان از شما می خواهند نقش تان را این گونه بازی کنید؟

اصولا چیزی را بازی می کنم که از من می خواهند. این طور نیست که هر لحظه نقش طنز بازی کرده باشم. به عنوان نمونه نقشم در سریال «از یاد رفته» فریدون حسن پور جدی بود، حتی ایشان از من خواسته بود که طنازی نکنم و دوست نداشت که در دیالوگ هایم لحن طنز داشته باشم.

با این حال همه کارها شبیه هم نیستند. به عنوان نمونه، آقای ده نمکی از من می خواست که نقشم را با طنازی، شیرین و بانمک بازی کنم. در سریال تلویزیونی سفر در منزل هم درخواست کردند که نقشم را شیرین و طنز بازی کنم و روز اول چنین موردی به من تاکید شد.

در سریال سفر در منزل نقش بهزاد، فرزند سوم خانواده را بازی می کنید که خیلی هم بذله گو هست. چه مقدار از این طنازی ها بداهه خودتان بود؟

همه می‌خواهند طنازی کنم!

موقعیت ها و دیالوگ های طنز از ابتدا در فیلمنامه بود و من هنگام اجرا تلاش کردم آن را به درستی بازی کنم. از ابتدا قرار بر این بود که بازیگران در موقعیت های طنز قرار بگیرند و بهزاد هم بخش شوخی و تکیه کلام های بامزه را به عهده داشته باشد.

پس طنز کلامی بهزاد به خواسته کارگردان بود؟

بله، کاملا به خواسته نویسنده و کارگردان سریال سفر در منزل بود.

امیر نوری از کودکی و در حالی که فقط ۹ سال داشت، کارش را در عرصه بازیگری شروع کرد، ولی با بازی در سریال‌های «یادداشت‌های کودکی» و بعد از آن در «بدون شرح» در میان

شخصا طنز کلامی را زیاد دوست دارید یا طنز موقعیت را؟

طنز موقعیت معیارهایی دارد و اگر ریزه کاری هایش را درست اجرا نکنیم، مسلما به کار لطمه می خورد. در طنز موقعیت، متن، بازیگر، نوع دکوپاژ و فیلمبرداری خیلی تاثیرگذار هست. به عنوان مثال، هنگامی که در یکی از سکانس های سریال در یخچال را باز می کنم یک لحظه صورت ام خوشحال می شود.

همه می‌خواهند طنازی کنم!

طبیعی است اگر ریزه کاری در بازی ام نباشد یا زاویه فیلمبرداری درست گزینش نشده نباشد، مسلما بیننده را به خنده نمی اندازد. یا هنگامی که که تصویربرداریلانگ شات انجام می شود باید بازی ام درشت تر باشد تا طنز صحنه خوب دربیاید. آقای پورشیرازی و زن مقانلو هم تلاش کردند در دیالوگ ها یا تصویر العمل هایشان در صحنه های متفاوت به طنز موقعیت سریال کمک کنند.

شما تا به امروز نقش های طنز زیادی بازی کرده اید، دلواپس به تکرار افتادن نیستید؟

(با خنده) زن به تکرار افتاده ام! دیگر کار از نگرانی گذشته است.

برای برطرف شدن این تکرار، راهکاری ندارید؟

راستش این مشکلی است که قابل حل نیست.کارگردانان نقش های طنز پیشنهاد می کنند و می خواهند طنازی کنم و من هم تکرار می شوم. البته به نظرم تکرار چیز بدی نیست. زندگی هم تکرار است!

وقتی تکرار بدون نوآوری باشد، طبیعی است که خسته کننده و ملال آور می شود.

ببینید در تکرار نشدن یک نقش طنز، فیلمنامه و پارتنر هم اهمیت دارد. نمی شود با من قرارداد ببندند و بخواهند که نقشم را طنز بازی کنم، ولی جهت این که به تکرار نیفتم این کار را انجام ندهم. البته گاهی هم پیش می آید نقشم جدی باشد. به عنوان نمونه با سریال تازه فریدون حسن پور به نام «مرد» قرارداد بسته ام که نقشم جدی است و شوخی هم ندارد.

در فیلم سینمایی «ناردون» هم نقشم جدی بود یا در سریال «موج و صخره». همان طور که گفتم همه چیز زندگی تکرار هست. به عنوان مثال شما هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، صبحانه می خورید. بعد چون تکرار است باید بگویید که ما غذا نمی خوریم؟!

ولی ما می توانیم هر روز یک نوع صبحانه نخوریم.

درست هست، ولی نان در صبحانه تکرار می شود.

اما در نان هم تنوع وجود دارد؟

حق با شماست. من هم منکر تکرار نیستم، ولی تلاش می کنم در هر یک از نقش های طنزم تفاوت هایی وجود داشته باشد، ولی من چه نقش دزد را بازی کنم، چه قاچاق فروش را در مجموع امیر نوری هستم.

نقش بهزاد چه شاخصه هایی داشت که قبول کردید ایفایش کنید؟

زمانی که آقای مسعودی فیلمنامه را می نوشت از قبل با هم صحبت هایی کرده بودیم. قصه را خیلی دوست داشتم، لیکن از همه سریال های خوب طنز مثل بزنگاه، خوش رکاب، بدون شرح، کوچه اقاقیا و… یک چیزی داشت. البته مردم باید قضاوت کنند که ما در کارمان چقدر موفق بوده ایم.

شخصا علاقه مند هستید نقش طنز بازی کنید یا جدی؟

جدی بازی کردن راحت تر و اجرای نقش هم راحت تر هست. طنز مشکل های خودش را دارد و نیازمند مهارت خاصی هست. به عنوان نمونه من ممکن است یک جوک تعریف کنم ولی کسی نخندد، ولی یک نفر دیگر همان جوک را بگوید و همه بخندند. به همین علت نقش طنز هم سخت است و هم نیازمند رعایت ریزه کاری هایی. همه چیز باید درست سر جایش قرار بگیرد تا مخاطب را بخنداند.

اشاره کردید قرار است در سریال مرد به کارگردانی حسن پور بازی کنید. در این مجموعه چه نقشی را دارید؟

نقش سرایدار یک مدرسه شبانه روزی را بازی می کنم. زیاد از این هم نمی توانم راجع به نقشم توضیح بدهم.

واژه های کلیدی: سریال | صبحانه | اخبار فرهنگی و هنری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو