تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی ‘ماهانه صد هزار تومان شارژ می‌شود’

موسوی لارگانی تاکید کرد: کارت‌های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می شود.

کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی ‘ماهانه صد هزار تومان شارژ می‌شود’

کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی ‘ماهانه صد هزار تومان شارژ می شود’

عبارات مهم : اقتصادی

موسوی لارگانی تاکید کرد: کارت های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می شود.

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح انضباط اقتصادی را با عنوان کوپنی کردن کالاها اشتباه می گیرند و کوپنی کردن کالاها موجب به وجود آمدن بازار آزاد خواهد شد.

کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی ‘ماهانه صد هزار تومان شارژ می‌شود’

این روزها زمزمه کوپنی شدن کالاهای اساسی به گوش می رسد طرحی که از مرداد ماه در قالب کارت الکترونیکی مطرح شد که با توجه به نبود زیرساخت های مورد نیاز اگر بار دیگر ۳۰ سال بعد از اجرای اولیه این طرح توزیع کالا از طریق کوپن و صف انجام شود، فساد و رانت در اقتصاد بحران زده امروز چند برابر خواهد شد.

بحث کوپنی کردن اجناس، ابهامات زیادی را به وجود آورد لیکن در این شرایط نقش دولت در اقتصاد زیاد و کارکرد بازار هر روز ضعیف تر خواهد شد. دولت زمانی که تعیین وظیفه جهت بازار می کند بازارهای موازی شکل می گیرد و زمانی هم که رهاسازی کامل می کند مانند بازار ارز شاهد رشد افسار گسیخته قیمت خواهیم بود به هرحال مدیریت مالی صحیح می تواند تا حدودی پرسشها اقتصادی را حل کند وگرنه اقتصاد کشور از مسیر توسعه اندک خود باز خواهد ماند، آیا که در دوران جنگ جمعیت کشور در حدود ۳۰ میلیون نفر بود و سیستم کوپنی راحت تر هدایت می شد، ولی اکنون با جمعیت۸۰ میلیون نفری اجرای چنین سیاستی وضع اقتصادی را پیچیده تر از امروز خواهد کرد.

موسوی لارگانی تاکید کرد: کارت‌های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می شود.

ناصر موسوی لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت وگو با جامعه ایرانی ضمن تاکید اعطای کوپن الکترونیکی با نشانه تامین کالاهای اساسی، گفت: متاسفانه طرحی که با عنوان کوپنی شدن کالاهای اساسی در مجلس مطرح شد رای نیاورد.

کوپن الکترونیکی فقط جهت خرید کالاهای اساسی است

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان افزود: امروز دولت سقفی را اطراف عنوان اعطای کوپن الکترونیکی مطرح می کند که خلاف قانون است لیکن دولت راسا نمی تواند در این زمینه ورود پیدا کند و جهت شروع این طرح حتما مصوبه مجلس مورد نیاز است یعنی باید مجلس تصویب کند که دولت بتواند به صورت کارت الکترونیک یا کوپن یا هر مورد دیگری که می خواهد تامین کالاهای اساسی را انجام دهد.

موسوی لارگانی نماینده فلاورجان ادامه داد: کالاهای اساسی نیاز روزانه هشت دهک افراد جامعه است و طرح اعطای کوپن الکترونیک جهت تامین این دسته کالاها در دستور کار دولت قرار گرفت.کوپن الکترونیک شرایط خاص خود را دارد و به صورت نقدی به مردم پرداخت نمی شود بلکه این پول فقط به حساب افراد جهت خرید کالاهای اساسی واریز می شود آن هم در قالب شارژ کارت الکترونیکی که واگذار شده است است.

کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی ‘ماهانه صد هزار تومان شارژ می‌شود’

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: اگر این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز شود پرسشها خاص خود را پدید می آورد به این علت که بعضی از خانواده ها سرپرست خانوارشان معتاد و بد سرپرست است که با عنایت به این توصیه که شاید به بقیه اعضا مبلغی نرسد بعد کار اشتباهی است.

وی افزود:بهزیستی و کمیته امداد قطعا آمار خانوارهای بدسرپرست و معتاد را در اختیار دارد و جهت اعطا و پرداخت کوپن الکترونیک به این خانواده ها باید طوری مدیریت شود که مبلغی به حساب سرپرست معتاد خانواده ریخته نشود که او این مبلغ را خرج اعتیاد خود کند و اصلا به اعضای خانواده چیزی ندهد.

موسوی لارگانی تاکید کرد: کارت‌های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می شود.

کمبود کالا نداریم

لارگانی رییس نمایندگان اصفهان تاکید کرد: اگر این طرح اجرایی شود به این علت نیست که در کشور کمبود کالایی وجود دارد و از طریق اعطای کوپن الکترونیک می خواهد جبران شود.امروز در کشور کمبود کالا نداریم بلکه در قالب کوپن الکترونیک عرضه کالا می خواهد مدیریت شود.

کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی ‘ماهانه صد هزار تومان شارژ می‌شود’

وی بیان داشت: کالاهای اساسی از این طریق با قیمت تضمین شده است و معینی در اختیار ۸ دهک جامعه قرار می گیرد تا همه افراد جامعه از مزیت های این کارت بهره مند شوند لیکن یک عده از نظر تمکن مالی اوضاع خوبی ندارند و قدرت خرید پایین دارند که می توانند از این طریق نیاز خود را برطرف نمایند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی گفت: در جامعه عده ای هستند که اوضاع مالی بسیار خوبی دارند و برایشان فرقی نمی کند گوشت کیلویی ۷۰ هزار تومان شود منتهی بحثی افرادی هستند که اصلا درآمدی ندارند. امروز در کشور تعداد زیادی از مردم فقط با یارانه زندگی خود را می گذرانند. تعداد زیادی از افراد جامعه حداقل دستمزد را ندارند و از روی اضطراری که جهت تامین معاش داشته ناچار شده است در جایی کار کند که دستمزدش زیر حداقل قیمت دستمزد وزارت کار باشد یعنی با ۵۰۰ هزار تومان یا ۶۰۰ هزار تومان و یا حتی کمتر از این مبالغ حقوق دریافت کند. مسلما این افراد واقعا توان و قدرت خرید خیلی پایینی دارند که باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.

نماینده فلاورجان افزود: با مبالغی که جهت شارژ کارت الکترونیک تامین کالاهای اساسی که از سوی دولت در نظر گرفته شده است جوابگوی هزینه هایی که امروز جهت مردم پیش آمده نیست. امروز بعضی از کالاها بیش از ۲۰۰ درصد و بعضی دیگر ۱۰۰ درصد زیاد کردن قیمت داشته است حالا کسی که ۵۰۰ هزار تومان و یا ۱ میلیون تومان حقوق دریافت می کند و یا با یارانه ای که ۴۵ هزار تومان است گذران زندکی می کند، توان خرید دارد؟

وی ادامه داد: هنگامی که دلار ۱۲۲۶ تومان قیمت داشت در وقت خود چه ارزشی داشت امروز که بالای ۱۳ هزارتومان است؛چه ارزشی دارد.قطعا قدرت خریدی که امروز افراد با یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی دارند خیلی پایین تر است.

کارت‎های الکترونیکی جهت هر لحظه مثل یارانه پرداخت نمی شود

موسوی لارگانی در آخر با اشاره به موقتی بودن کارت الکترونیک تامین کالای اساسی گفت: موضوعی که وجود دارد این کارت‎های الکترونیکی جهت هر لحظه مثل یارانه پرداخت نمی شود بلکه جهت عبور از وضعیتی که امروز به وجود آمده در نظر گرفته شده است است که قطعا نمی تواند جوابگوی نیاز مردم باشد؛ باید چاره ای اساسی اندیشیده شود. کارت های الکترونیکی تامین کالاهای اساسی موقتی است و فعلا ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می شود ولی جهت هر لحظه در نظر گرفته نشده است و زیاد جهت گذر از اوضاع اقتصادی بوجود آمده است.

واژه های کلیدی: اقتصادی | الکترونیک | الکترونیکی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو