تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دلار و سکه هم مسیر شدند

در نخستین روز هفته، سکه و دلار همسو با یکدیگر کم کردن قیمت را تجربه کردند. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۸ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میل

دلار و سکه هم مسیر شدند

دلار و سکه هم مسیر شدند

عبارات مهم : بازار

در نخستین روز هفته، سکه و دلار همسو با یکدیگر کم کردن قیمت را تجربه کردند. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۸ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و ۹۵۳ هزار تومان رسید. افت بهای این فلز گرانبها در شرایطی رقم خورد که در ۲ روز انتهایی هفته زیاد کردن قیمت را تجربه کرده بود. سکه روز چهارشنبه ۱۸ هزار تومان رشد کرد و روی پنج شنبه با زیاد کردن ۴۱ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۹۶۱ هزار تومان رسیده بود. افت روز شنبه نقطه توقفی بر دو زیاد کردن متوالی بود.

آن سو تر در بازار غیررسمی ارز، روز شنبه دلار بار دیگر کم کردن قیمت را تجربه کرد و با پایین رفتن از مرز ۶ هزار و ۲۰۰ تومان به کانال ۶ هزار و ۱۰۰ تومان وارد شد. به گفته فعالان، حجم معاملات در دو بازار سکه و ارز تا حد زیادی پایین آمده بود و بازیگران میل به زیادی به خرید و فروش نداشتند. بعضی از فعالان عنوان کردند، به طور سنتی در ماه مبارک رمضان، حجم تقاضا در بازار افت می کند؛ این عنوان به گفته آنها، به خصوص در مورد بازار سکه زیاد صدق می کند.

دلار و سکه هم مسیر شدند

با این حال، گروه دیگری از فعالان، عوامل متفاوت تری را زمینه ساز کم کردن نوسانات بازار دانسته اند. از نظر آنها، یکی از بااهمیت ترین عواملی که در کم کردن نوسانات اثرگذار بوده است به انتظارات معامله گران سکه و دلار مربوط بوده هست. در حالی که عده زیادی باور داشتند با خروج ترامپ از برجام، قیمت سکه و دلار سیر صعودی به خود خواهند گرفت، قیمت هر دو دارایی در ۱۰ روز اخیر با بازدهی منفی مواجه بوده هست. سکه حتی هفته گذشته بیشترین بازدهی منفی را به ثبت رساند و نزدیک به ۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. دلار نیز بعد از خروج ترامپ، نه تنها در مسیر صعودی حرکت نکرد، بلکه بیش از ۶ کانال کم کردن قیمت را تجربه کرد و به مرز ۶ هزار تومان روز به روز نزدیک تر شد. در واقع، به نظر می رسد روند کاهشی هر دو دارایی موجب شده است است که خریداران چندانی وارد بازار نشوند.

گروهی از معامله گران نیز زیاد بر این توصیه تاکید می کنند که اثر خروج ترامپ در بازار سکه و دلار پیش خور شده است بود . بر همین اساس، بازار بعد از این اتفاق تصویر العمل خاصی را از خود نشان نداد. به نظر می رسد در شرایط فعلی قیمت سکه و دلار به تعادل رسیده اند و در انتظار وقایع تازه جهت موقعیت یابی های آینده هستند. بعد از تمدید نشدن تعلیق تحریم های کشور عزیزمان ایران از سوی ترامپ و اعلام بازگشت تحریم ها طی ماه های آینده، خبرهای زیای منعکس شد ولی هیچ کدام به میزان زیادی بازار را تحت تاثیر قرار ندادند. به عنوان مثال، شائبه در مورد بیانات یکی از مقام های روسی که احتمال حمله نظامی به کشور عزیزمان ایران را مطرح می کرد، چندان در بازار جدی گرفته نشد. البته گروهی نیز عنوان می کنند، اعلام ماندن کشور عزیزمان ایران و اروپا در برجام در فضای آرام این روزهای بازار اثر داشته است.

در نخستین روز هفته، سکه و دلار همسو با یکدیگر کم کردن قیمت را تجربه کردند. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۸ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میل

نگاه های آینده نگر

عده ای از معامله گران باور دارند، بازار ارز و سکه در میان مدت به چگونگی اثرگذاری تحریم ها تصویر العمل نشان خواهد داد. به باور آنها، اگر اروپا بتواند کشور عزیزمان ایران را در دور زدن تحریم ها یاری دهد و حداقل در درآمدهای ارزی نفت خللی ایجاد نشود، بازار می تواند از نوسانات زیاد دور بماند. ولی اگر اوضاع سیاسی به سال های ابتدایی دهه ۹۰ برگردد، احتمال زیاد کردن نوسانات وجود خواهد داشت. در این شرایط، البته نظارت بازارساز و مدیریت انتظارات نیز در میزان دامنه نوسانات نقش اساسی خواهد داشت.

عده ای از تحلیل گران باور دارند، سیاست گذار باید در زمانی که بازار به حالت نیمه تعطیل درآمده هست، به سرعت ساماندهی صرافی ها را در دستور کار قرار دهد و از بازیگران رسمی که تبادلات ارزی مردم را صورت می دهند، حمایت کند. در واقع، از نظر کارشناسان، وجود بازار آزاد می تواند بسیاری از تقاضاها را پاسخ دهد و از شکل گیری بازار سیاه جلوگیری کند.

دلار و سکه هم مسیر شدند

در کنار این، زمانی که بازار ارز به شکل غیررسمی وجود دارد، معامله گران ارز را کمی بالاتر از بازارهای همسایه خرید و فروش می کنند. به عنوان مثال، روز شنبه ارزش دلار در هرات افغانستان به زیر مرز ۶ هزار تومانی رفت، حال آنکه قیمت ها در بازار داخلی حول و حوش محدوده ۶ هزار و ۱۸۰ تومان بودند. عده زیادی از فعالان عنوان کرده اند، بسیاری از مردم حتی ناچار شده است اند با قیمت هایی بالاتر از قیمت های روز اقدام به خرید ارز کنند. در صورتی که اگر بازار آزاد ارز وجود داشت، قیمت های متفاوت دلار نیز وجود نداشت؛ این در حالی است که در شرایط فعلی قیمت گذاری دلار از سوی بعضی دلالان حالت سلیقه ای به خود گرفته است و این قیمت گذاری زیاد از روند بازار، به نظر معامله گر بستگی دارد.

ممکن است معامله گری قیمت دلار را به یک فرد ۶ هزار و ۴۰۰ تومان پیشنهاد بدهد و به دیگری ۶ هزار و ۳۰۰ تومان. در این شرایط، بعضی فعالان به متقاضیانی که نیاز واقعی به ارز دارند، پیشنهاد می دهند قبل از ورود به بازار از قیمت های معامله شده است بین دلالان اطلاع کسب کنند تا با قیمت های بالاتری اقدام به خرید نکنند، مبادلات ارزی فعلی در بازار غیررسمی تا حد زیادی امن نیست و با مخاطرات زیادی روبه روست. در کنار برخورد احتمالی نیروهای انتظامی، فرآیند جابه جایی پول در خیابان و اعتماد به فروشنده یا خریدار چالش هایی هستند که در ورود به بازار غیررسمی ارز باید در نظر گرفت.

در نخستین روز هفته، سکه و دلار همسو با یکدیگر کم کردن قیمت را تجربه کردند. روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۸ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میل

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | تحریم ها | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو