تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی اگر مردم باشند هیچ کس توان ضربه به نظام اسلامی را ندارد

یادگار امام راحل با تاکید بر این‌که «شوراها نماد مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هستند»،‌ گفت: تحقق عزت و توانایی جامعه اسلامی و برون رفت از ب

اگر مردم باشند هیچ کس توان ضربه به نظام اسلامی را ندارد

اگر مردم باشند هیچ کس توان ضربه به نظام اسلامی را ندارد

عبارات مهم : ایران

یادگار امام راحل با تاکید بر این که «شوراها نماد مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هستند»، گفت: تحقق عزت و توانایی جامعه اسلامی و برون رفت از بحران ها تنها با انسجام، وحدت کلمه و اتحاد مردم محقق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با حضور در پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: قطعا دوام نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به دینداری و مردم سالاری هست. بر همین اساس هرچه این دو رکن تضعیف شود در حقیقت تضعیف پایه های نظام هست. نباید شک کرد که ما هرچه بتوانیم درخصوص تقویت این دو رکن بکوشیم در حقیقت سرمایه های اجتماعی و معنوی جامعه را تعالی بخشیده ایم.

وی افزود: حضور دین در عرصه اجتماع خبر انقلاب هست. به شکلی که در میان انقلاب های بزرگ و کوچکی که در دنیا واقع شده است و بسیاری از آن ها نیز ایدئولوژیک بوده همچون انقلاب های روسیه، فرانسه، چین و سایر انقلاب ها، انقلاب کشور عزیزمان ایران به عنوان آخرین انقلاب قرن بیستم خبر بزرگ بازگشت دین به عرصه جامعه را داشته هست. این اتفاق در مقطع زمانی رخ داد که نیمی از دنیا با پارادایم عبور از دین و دین گریزی مواجه بود؛ در حقیقت انقلاب کشور عزیزمان ایران نقطه بطلانی است بر همه چیزهایی که مجموعه های ضد دینی القا می کردند.

اگر مردم باشند هیچ کس توان ضربه به نظام اسلامی را ندارد

وی تاکید کرد: در همین مجلس قانون اساسی ما شکل می گیرد که محوریت دین درون جامعه به وسیله منتخبین مردم در متن این قانون پدید می آید. هیچ جریان سیاسی اعم از کودتا و انقلاب و … در دنیا وجود نداشته که در کمتر از دو ماه خود را به رای مردم بگذارد.

یادگار امام در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حضور مردم در صحنه های متفاوت انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران گفت: بی تردید حضور خردمندانه با حضور هیجان مدارانه تفاوت می کند. جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از آغازین روزها خود را در معرض یک آزمایش خردمندانه مردمی قرار داد. به این ترتیب مردم سالاری و حضور مردم در جامعه ما یک واقعیت بی بدیل و یک دست گره گشاست به شکلی که هر کجا مردم حضور داشتند گره ها باز شده است هست. قطعا آن روزی که مردم هستند مسئولین اثر دارند. حضور مردم در عرصه هدایت و حمایت جامعه جز دو رکن مهم نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.

یادگار امام راحل با تاکید بر این‌که «شوراها نماد مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هستند»،‌ گفت: تحقق عزت و توانایی جامعه اسلامی و برون رفت از ب

وی راجع به نقش جایگاه شوراها در کشورمان نیز گفت: بعضی اظهار می کنند که شوراها تمرین دموکراسی هستند ولی شوراها تمرین دموکراسی نیستند بلکه همه دموکراسی نظام جمهوری اسلامی هستند. شما نمایندگان هویت جمهوری اسلامی هستید و شوراها همه حیثیت جمهوری اسلامی هستند؛ چراکه همه حیثیت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران به مردم سالاری هست. اگر مردم باشند هیچ کسی توان ضربه زدن به نظام اسلامی را ندارد.

وی یادآور شد: هنگامی که که عراق به کشور عزیزمان ایران حمله می کند جز عزم ملی جهت مقابله چیز دیگری در زمین وجود نداشت؛ لذا باید بدانیم شوراها نماد مردم سالاری جمهوری اسلامی هستند و کار بزرگی که در ابتدای انقلاب انجام شد شروع شوراها بود که بعدها در دوره هایی به صورت خفیف ادامه پیدا کرد و در دوره دولت اصلاحات کار خود را به صورت رسمی شروع کرد و امروز بعد از ۲۰ سال به یک بلوغ رسیده هست. شما نمایندگان شوراها می توانید اصول بر زمین مانده شوراها را پیگیری کنید.

سیدحسن خمینی ادامه داد: ان شاءالله این انقلاب باقی می ماند ولو این که ما می رویم. در آینده اندیشمندانی می آیند و اطراف انقلاب کشور عزیزمان ایران تحقیق می کنند. بزرگترین دستاورد امام و انقلاب در کنار سایر دستاوردهای بزرگ عزت هست. چیزی که قبل و بعد مشروطه جامعه کشور عزیزمان ایران را آزار می دهد ذلت در برابر خارجیان هست. هیچگاه کشور ما مستعمره نبوده ولی در دوره های متفاوت مردم از این ذلت در برابر خارجیان آزار می دیدند. اساسا جمهوری اسلامی و انقلاب مردم جهت همین بود. البته عزت باید تعریف شود ولی اصل آن را نباید فراموش کنیم که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می شود. عزت یعنی توجه به منافع خودمان و نگاه نکردن به آن سوی مرزها و نترسیدن از قمپوز در نکردن های دیگران.

اگر مردم باشند هیچ کس توان ضربه به نظام اسلامی را ندارد

وی خاطر نشان کرد: هرگاه نسبت به عزت ملی تزلزلی نشان دادیم بدانیم با یکی از دستاوردهای بزرگ جامعه بازی کرده ایم و نمی توان این دستاورد بزرگ را حفظ کرد مگر با همدلی، انسجام و وحدت. می توانیم عزت و توانایی جامعه اسلامی و برون رفت از بحران ها را جز با انسجام، وحدت کلمه و اتحاد مردم حل کنیم. تردید ندارم هر گلویی، هر دستی، هر قلم و تریبونی که نفرت پراکنی می کند و جامعه را چند شقه و از انسجام دور می کند خواسته و ناخواسته در جهت اهداف کشور عزیزمان ایران ستیزان و دشمن حرکت می کند.

وی تاکید کرد: ما یک ملت هستیم. یک آب و خاک داریم و از هر چابهار تا ماکو و از خرمشهر تا سرخس درد ما یک درد و خوش حالی و خوشی ما با یکدیگر است.

یادگار امام راحل با تاکید بر این‌که «شوراها نماد مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هستند»،‌ گفت: تحقق عزت و توانایی جامعه اسلامی و برون رفت از ب

یادگار امام راحل در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که «عزت جامعه مهمترین چیزی است که فرد فرد مردم باید نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کنند» گفت: این محقق نخواهد شد مگر این که همه باهم باشیم و در برابر آن هایی که پاره پاره می کنند بایستیم. اگر باهم باشیم می توانیم این مهم را محقق کنیم و در غیر این صورت به هیچ کجا راهی نخواهیم برد.

وی تاکید کرد: شوراها نماد مردم سالاری هستند ولی این همه چیز نیست. شورا باید نمایندگی مردم را نیز به درستی انجام دهد. یکی از اتفاقات مهمی که می تواند صورت گیرد این است که شوراها حتی می توانند زبان انتقادات مردم هم باشند. مورد نیاز نیست مردم هنگامی که انتقادی دارند در میدان شهر جمع شوند بلکه شوراها باید زبان آن ها باشند. هویت جمهوری اسلامی بر دو رکن دینداری که در قالب ولایت فقیه جلوه می کند و مردم سالاری است و قطعا عزت اسلامی بزرگترین دستاورد ما است.

اگر مردم باشند هیچ کس توان ضربه به نظام اسلامی را ندارد

وی ادامه داد: هرچه می خواهد بشود بشود ولی عزت ما نباید دستخوش طمع شود، البته عزت به تندروی نیست بلکه عزت به خرد هست. حرکت امام حسن(ع) همان مقدار عزتمند است که حرکت سیدالشهداست. باید با تدبیر و اعتماد گام در مسیر آینده بگذاریم و این جز با انسجام، همدلی، همراهی محقق نخواهد شد.

واژه های کلیدی: ایران | اسلامی | انقلاب | جامعه اسلامی | مجلس شورای اسلامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو