تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار حوادث اظهارات دختری که با قمه پدرش شکنجه شد

نگار ١۶ ساله هفته گذشته به وسیله پدرش به نحوه دلخراشی شکنجه شد و فیلم‌ها و تصویرهای تکان‌دهنده آن که به وسیله پدر سنگدل تهیه شده است بود، در شبکه‌های اجتماعی دس

اظهارات دختری که با قمه پدرش شکنجه شد

اظهارات دختری که با قمه پدرش شکنجه شد

عبارات مهم : خشونت

نگار ١۶ ساله هفته گذشته به وسیله پدرش به نحوه دلخراشی شکنجه شد و فیلم ها و تصویرهای تکان دهنده آن که به وسیله پدر سنگدل تهیه شده است بود، در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … دست به دست شد تا ماجرای تلخ این دختر کرجی حسابی خبرساز شود.

به گزارش شهروند؛ چندروزی است که نگار روی تخت بیمارستان در کنار مادرش آرام گرفته. پزشکان از جراحی او رضایت دارند و مسئله عفونت سرشکافته شده است او هم برطرف شده، ولی هنوز معلوم نیست که این دختر چه زمانی از بیمارستان مرخص می شود. نگار از لحاظ معنوی هم وضع بهتری پیدا کرده، او روی تخت مدام می خندد و با خوش حالی از موسیقی و رویای پیانیست شدنش صحبت می کند. پدر نگار هنوز در بازداشت است و علت و انگیزه اش از این شکنجه های آزاردهنده، بازگشت همسرش به منزل عنوان شده است هست. سرپرستی از این دختر هم بستگی به شرایط مادرش دارد. اگر صلاحیت او تأیید شود، نگار از این بعد با مادرش زندگی می کند.

پدر نگار فیلم های شکنجه را جهت باجناقش ارسال کرد

اظهارات دختری که با قمه پدرش شکنجه شد

خبراین اتفاق تکان دهنده هفته گذشته از سوی یکی از مراکز حامی کودکان رسانه ای شد. درهمان خبرهای اولیه مشخص شد که نگار مورد ضرب و جرح قرارگرفته و از ناحیه سر دچار جراحت عمیقی شده است هست. ولی پخش تصویرهای شکنجه این کودک، این اتفاق را در کانون توجه ها قرار داد. آن طور که در تصویرهای مشخص بود، نگار از سوی پدرش مورد ضرب وشتم قرار گرفت. بعد پدر بی رحم با قمه به جان این دختر بیمار افتاد و ضربه محکمی به سر او وارد کرد. ولی این آخر شکنجه های او نبود. پدر نگار در اقدامی وحشتناک این دختر را به طنابی حلق آویز کرد. توصیه عجیب این ماجرای هولناک فیلمبرداری این پدر از همه مراحل شکنجه دخترش بود. با این وجود، این دختر از همه این آزارواذیت ها جان سالم به در برد. این پدر سنگدل در اقدام دلخراش دیگر جهت جلوگیری از خونریزی سرشکافته شده است نگار، خودش اقدام به بخیه زنی کرد و با سوزن و نخ خیاطی سر نگار را دوخت. این مرد همه این تصویرهای را جهت خانواده همسرش ارسال کرد و همین مسأله باعث نجات نگار از شکنجه گاه پدرش شد.

مادر نگار در این باره می گوید: «پدر نگار می دانست که به منزل خواهرم رفته ام و به همین علت فیلم ها را جهت باجناقش فرستاد. یعنی شوهرخاله نگار و من هنگامی که این فیلم ها را دیدیم از هوش رفتیم. ما بلافاصله به منزل رفتیم و نگار را از آن جا به بیمارستان بردیم. همان موقع پزشکان اورژانس با معاینه نگار به ما گفتند که حالش خیلی بد است و باید هرچه سریع تر جراحی شود. هنگامی که او را به بیمارستان رساندیم هنوز گردنش از رد طناب کبود بود. همان طنابی که با آن حلق آویز شده است بود.»

نگار ١۶ ساله هفته گذشته به وسیله پدرش به نحوه دلخراشی شکنجه شد و فیلم‌ها و تصویرهای تکان‌دهنده آن که به وسیله پدر سنگدل تهیه شده است بود، در شبکه‌های اجتماعی دس

به گفته او پدر نگار سابقه ضرب وشتم و خشونت داشته و چندباری او و فرزندانش را هم به باد کتک گرفته بوده: «بابای نگار دست بزن داشت، البته ظاهرش این را نشان نمی داد، درشت اندام ولی خوش رو، با این همه چندباری من و فرزندانش را کتک زده بود.»

این زن راجع به آینده پدر نگار هم می گوید: «چند روز اول که ما درگیر کارهای نگار بودیم، از او خبری نداشتیم. البته عنوان را بلافاصله به پلیس اطلاع دادیم. مشغول مراحل درمانی نگار بودیم، که خبر دستگیری او را شنیدیم. مثل این که او قصد داشته همراه پسر کوچک مان از کشور عزیزمان ایران فرار کند که به وسیله ماموران شناسایی و دستگیر می شود.»

دلیل اختلافتان با پدر نگار چه بود؟

اظهارات دختری که با قمه پدرش شکنجه شد

او ولی اعتقاد است پای زن دیگری در زندگی پدر نگار باز شده است و همین مسأله اخلاق و واکنش‌ها او را به کلی عوض کردن داده. این زن جوان در این باره می گوید: «زندگی خوبی داشتیم. وضع مالی مناسب، شغل خوب و یک خانواده مهربان و دوست داشتنی. پدر نگار بنگاه املاک داشت و کارش حسابی سکه بود. در ضمن ورزش هم می کرد. از چند وقت پیش واکنش‌ها او عوض کردن کرد. رفتارهای شوهرم عوض کردن کرده بود ، پرخاشگر و بهانه گیر شده، چندباری هم روی من و فرزند ها دست بلند کرده. بعد از مدتی منزل را ترک کردم و فرزند ها پیش همسرم ماندند. اختلافمان بالاگرفته بود. شوهرم با زن دیگری ارتباط داشت و به همین علت منزل را ترک کردم و به منزل خواهرم رفتم.»

این زن در پاسخ به این پرسش که پدر نگار سابقه مصرف مواد مخدر داشته، می گوید: «تاجایی که من خبر دارم، او اصلا اهل دود نبود. همان طور که گفتم ورزشکار بود، آن هم به صورت حرفه ای. کیک بوکسینگ کار می کرد و چندتا مقام هم داشت و قهرمان شده است بود. ضمن این که اصلا به ظاهر او نمی خورد اهل مواد باشد.»

نگار ١۶ ساله هفته گذشته به وسیله پدرش به نحوه دلخراشی شکنجه شد و فیلم‌ها و تصویرهای تکان‌دهنده آن که به وسیله پدر سنگدل تهیه شده است بود، در شبکه‌های اجتماعی دس

نگار هم در گفت وگویی کوتاه گفت: «می خواهم زنده بمانم. امیدوارم. الان حالم خوب هست. خوشحالم که مادرم در کنارم هست. می خواهم در آینده پیانیست شوم تا خانواده ام به من افتخار کند. باید سریعتر خوب شوم تا به مدرسه برگردم و در کنار همکلاسی هایم باشم.»

آن طور که مشخص هست، نگار در این مدت زندگی مشکل داشته، این دختر معلول حرکتی است و اختلال میکروسفالی هم دارد و بارها مورد اذیت وآزار پدرش قرار گرفته هست. با این حال او یکی از شاگردهای ممتاز و درسخوان مدرسه هست. این را یکی از اولیای مدرسه می گوید: «نگار شاگرد اول مدرسه ما هست. او هر لحظه جهت من نمونه صبر و تلاش بود. نگار هرچند معلولیت جسمی دارد ولی از لحاظ بهره هوشی در وضع بسیار مناسبی است و هیچ مشکلی ندارد. این دختر با همه محدودیت هایش از عالی ترین شاگردهای مدرسه هست. نمراتش در همه درس ها عالی است و شاگرد کاملا منظمی هست. هنگامی که خبر این اتفاق را شنیدم شوک شدم. هیچ کس باورش نمی شد که پدری بتواند با دخترش چنین رفتاری داشته باشد. من از طرف مدرسه چندبار به ملاقات او رفته ام. نگار دختر با روحیه ای هست، با این که چنین تجربه تلخ و مشکل داشته ولی هنوز هم مصمم هست. او عاشق موسیقی هست، او روی تخت بیمارستان هم هنوز به آرزو و خواسته اش فکر می کرد، او می خواهد در آینده پیانیست شود.»

اظهارات دختری که با قمه پدرش شکنجه شد

بررسی کارشناسی جهت سرپرستی نگار

مادر نگار ولی هنوز دلواپس هست. دلواپس از آینده نگار و پسر ۶ساله اش. این که قانون سرپرستی آنها را به او واگذار می کند یا این که دوباره باید با همان پدر سنگدل زندگی کنند. هیچ چیز مشخص نیست. پدر بی رحم که فعلا در بازداشت به سر می برد و به نظر می رسد باید از لحاظ سلامت روانی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. آیا که به گفته مدیرکل بهزیستی البرز اگر کسی ذره ای انسانیت داشته باشد، نمی تواند به فرزند خود چنین آسیبی وارد کند. او اعتقاد است تا بررسی کامل وضع پدر این کودک نمی توان در مورد سالم بودن یا نبودن او اظهارنظر قطعی کرد ولی به وضوح مشخص است این فرد از ناهنجاری های شدید معنوی زحمت می برد که توانسته این کار وحشتناک را با فرزند خود انجام دهد. ولی با این همه این که چه کسی سرپرستی نگار را عهده دار می شود، نامشخص است.

آن طور که مدیرکل بهزیستی البرز می گوید شرایط مادر نگار جهت نگهداری از او بررسی می شود: «بعد از این که نگار به طور کامل سلامت خود را به دست آورد، کارشناسان صلاحیت مادر او جهت حضانت را بررسی می کنند، اگر مادر صلاحیت نگهداری را داشته باشد، حضانت نگار به او داده می شود در غیراین صورت این دختر به یکی از مراکز نگهداری بهزیستی انتقال یافته می شود.»

مدیرکل بهزیستی البرز همچنین راجع به وضع پدر نگار هم گفت: «این فرد درحال حاضر در زندان به سر می برد و باید تحت بررسی های معنوی و روانی قرار گیرد چون واقعیت این است که فردی که سالم باشد و ذره ای انسانیت داشته باشد نمی تواند به فرزند خود آسیبی وارد کند.»

در همین مورد شاه کرمی دادستان کرج راجع به پیگیری قضائی این پرونده می گوید: «براساس قانون پدر نگار می تواند تا وقت اجرای دادگاه با قرار وثیقه آزاد شود. قانون به ما اجازه نمی دهد او را بیش از حد در بازداشت نگه داریم. البته معاینات مورد نیاز از لحاظ سلامت معنوی و روانی انجام می شود و در رأی نهایی دادگاه تاثیرگذار هست. ولی آنچه تاکنون جهت ما مشخص شده، وجوداختلاف او با همسرش و ترک منزل از سوی مادر نگار هست. در وقت بروز این اتفاق مادر نگار در منزل نبوده.»

هشدارها راجع به زیاد کردن کودکان قربانی خشونت

اما این روزها خبرهای زیادی از کودک آزاری در شهرهای متفاوت منتشر می شود. از ماهشهر و مشهد گرفته تا سیستان و قم و حالا هم کرج. شاید بسیاری از مردم و حتی کارشناسان دلایل بروز چنین حوادث دلخراشی را در دل طبقات پایین اجتماعی، پرسشها اقتصادی و یا آسیب هایی مثل اعتیاد جست و جو می کنند. ولی همین پرونده اخیر نگار نشان داد خشونت علیه کودکان و کودک آزاری فقط به یک طبقه خاص اجتماعی محدود نیست. جهت یافتن ریشه های بروز چنین حوادثی باید لایه های عمیق تری از تربیت خانوادگی و اجتماعی را واکاوی کرد.

به عقیده صدیق افشار، روانشناس خانواده به دلایل متزلزل شدن ارزش ها طی سال های گذشته، باید منتظر بروز و ظهور حوادث بسیار دلخراش تر و هولناک تر از ماجرای نگار باشیم: «من ٣٠ سال پیش راجع به چنین روزهایی هشدار داده بودم. نشانه های خشونت های خانوادگی از همان سال ها جهت کارشناسان واضح و عیان بود. ولی افسوس که هیچ کس به این هشدارها توجه نکرد. متاسفانه طی این سال ها محرومیت ها، سرکوفت ها، شرم های بی مورد و احساس گناه باعث شد تا نسلی پرخاشگر و خشن را تربیت کنیم. نسلی انزواطلب و بیگانه با روابط سازنده با انبوهی از پرسشها و اختلالات در عملکردهای رفتاری.»

این روانشناس اعتقاد است پدر نگار هم نتیجه تربیت چنین نسلی در خانواده های ناایمن است: «با بررسی تربیت دوران کودکی این مرد قطعا به ناهنجاری های زیادی برمی خوریم. اصلا بروز این حد از خشونت ارتباط چندانی با وضع اقتصادی و موقعیت اجتماعی افراد ندارد. ما افراد و خانواده های زیادی را داریم که با انبوهی از پرسشها مالی دست و پنجه و نرم می کنند، ولی عواطف انسانی در بین اعضای آن خانواده موج می زند.»

او ادامه می دهد: «درگیری و پرخاشگری در خانواده های ناایمن همواره وجود داشته، افراد در این خانواده چیزی به جز عدم اعتماد به نفس و تکرار خشونت را فرا نمی گیرند.»

این روانشناس با هشدار نسبت به تکرار و زیاد کردن این گونه حوادث در آینده نزدیک هم می گوید: «متاسفانه تعداد خانواده های نابسامان رو به زیاد کردن هست. بسیاری از خانواده ها دیگر کانون آرامش نیستند. نقش های کلیدی در خانواده از بین رفته، ارزش ها فروریخته. پدر با قدرت و تکیه گاه به پدری قاتل و شکنجه گر تبدیل شده، مادران صبور و مهربان گذشته جای ارزش را به زنان بی مسئولیت و عصبی داده اند، خب نتیجه چنین خانواده هایی چه می تواند باشد. هوش معنوی فرزندان در چنین خانواده هایی نزدیک به صفر هست. باید چاره ای اندیشید، در غیراین صورت صدها و شاید هزاران نگار در آینده قربانی خشونت های خانوادگی شوند.»

او اضافه کرد: «علاوه بر همه این ها، سلامت و بهداشت روان هم در جامعه ما جدی گرفته نمی شود. عموم مردم که اصلا با این واژه نامأنوس اند و دست اندرکاران هم فقط از زیاد کردن اختلالات روانی در جامعه، آمار و ارقام اعلام می کنند.»

واژه های کلیدی: خشونت | شکنجه | مدرسه | خانواده | بیمارستان | اخبار حوادث

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو