تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی در دولت افرادی داشتیم که می‌گفتند پرسشها را حل می‌کنند ولی اتفاقی نمی‌افتاد / سخنگوی قوه مجریه

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم با برنامه تازه مقابله با تنش آبی، همگام با همکاری مردم و با قبول این واقعیت که در تنگنای آبی قرار داریم، با مدیریت صحیح مصرف از این ت

در دولت افرادی داشتیم که می‌گفتند پرسشها را حل می‌کنند ولی اتفاقی نمی‌افتاد / سخنگوی قوه مجریه

سخنگوی قوه مجریه : در دولت افرادی داشتیم که می گفتند پرسشها را حل می کنند ولی اتفاقی نمی افتاد

عبارات مهم : برنامه

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم با برنامه تازه مقابله با تنش آبی، همگام با همکاری مردم و با قبول این واقعیت که در تنگنای آبی قرار داریم، با مدیریت صحیح مصرف از این تنگنای آبی عبور کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت طی سخنانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مصوبه روز گذشته هیئت دولت راجع به تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب جهت مقابله با تنش آبی، اظهار کرد: این برنامه از سوی کارگروه ملی آب تهیه شده است و حاوی برنامه ای جهت مقابله با تنش آبی است که شورای آب و نهایتا هیئت دولت آن را تصویب کرد و ۱۶۰۰ میلیارد تومان جهت این طرح پرداخت خواهد شد که ۷۰۰ میلیارد آن از منابع وزارت نیرو و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز به وسیله شرکت برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: نزولات هوا در بهار توانسته بخشی از این کمبود آب را تامین کند، ولی کماکان با کمبود منابع مواجه هستیم.

در دولت افرادی داشتیم که می‌گفتند پرسشها را حل می‌کنند ولی اتفاقی نمی‌افتاد / سخنگوی قوه مجریه

سخنگوی دولت همچنین در خصوص تراز بازرگانی در یک ماه نخست سال جاری، گفت: بر اساس گزارش گمرک، واردات ۲ میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار و صادرات ۳ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار بوده است که بر این اساس، واردات ۷.۷ درصد زیاد کردن و صادرات ۱۵ درصد نسبت به سال قبل زیاد کردن داشته است.

نوبخت با اشاره به اجرایی شدن سیاست های تازه ارزی دولت، تاکید کرد: تاکنون جهت ۱۵ هزار و ۴۰۳ فقره کالا بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون یورو ارز تخصیص یافته است و علاوه بر آن ۳ هزار میلیارد تومان نیز جهت کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده است است.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم با برنامه تازه مقابله با تنش آبی، همگام با همکاری مردم و با قبول این واقعیت که در تنگنای آبی قرار داریم، با مدیریت صحیح مصرف از این ت

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم شرکت حمایت از مصرف کننده و تعزیرات در این عنوان نظارت داشته باشند و هیچ توجیهی پذیرفته نیست، اظهار کرد: حال که دولت جهت کالاهای اساسی و دارو که با ارز ۳ هزار و ۸۰۰ وارد می شود، این شرایط را در نظر گرفته نباید این اقلام قیمت بالاتر عرضه شود و باتوجه به شوکی که به بازار ارز وارد شد، ما قول دادیم که مهار شرایط را انجام دهیم و قصدمان محدود کردن مردم نیست، بلکه مهار شرایط و براق سازی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر معامله ای در بازار انجام شود که با قیمت هایی غیر از قیمت های اعلام شده، صورت گرفته، نباید آن را به کل اقتصاد تعمیم داد آیا که از نظر ما خارج از این چارچوب غیرقانونی انجام شده است هست. به هرحال وظیفه ماست که مردم را در مشکل قرار ندهیم، آیا که ما جهت ۸۰ میلیون نفر تصمیم می گیریم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته معلم اظهار کرد: هر سال در هفته معلم بنا بر ضرورت پرداخت هایی داریم و روز گذشته هم با وزیر آموزش و پروش صحبت کردیم و مقرر شد با تنخواهی که به آموزش و پرورش داده می شود، حق الزحمه امتحانات و خرید خدمت پرداخت شود.

در دولت افرادی داشتیم که می‌گفتند پرسشها را حل می‌کنند ولی اتفاقی نمی‌افتاد / سخنگوی قوه مجریه

نوبخت ادامه داد: سال گذشته بعد از پرداخت ها به آموزش و پرورش به من اطلاع دادند که ۹۸ میلیارد تومان از حق الزحمه معلمان پرداخت نشده که به سرعت به شرکت برنامه و بودجه دستور پرداخت دادم و مسئولان امر هم توبیخ شدند که آیا باوجود پرداخت دولت این مبلغ پرداخت نشده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما باید افرادی که از درآمد بیشتری دارند اخذ مالیات بیشتری داشته باشیم و اشخاصی که کمتر درآمد دارند کمتر دریافتی داشته باشیم. ولی کسانی هستند که از چتر مالیاتی فرار می کنند ولی ما سیستمی را طراحی کردیم که افراد دیگر نتوانند این کار را انجام دهند.

سخنگوی دولت گفت: امیدواریم با برنامه تازه مقابله با تنش آبی، همگام با همکاری مردم و با قبول این واقعیت که در تنگنای آبی قرار داریم، با مدیریت صحیح مصرف از این ت

وی با اشاره به اوضاع قرارداد بوئینگ و خرید هواپیما گفت: تا جایی که می دانم جهت واردات هواپیما که به روش اجاره به شرط تملیک بود، تعدادی هواپیما وارد شده است است ولی تا کنون که وزارت راه چیزی را منعکس نکرده است ولی پیگیری می کنم که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر.

نوبخت راجع به انتقاد مدیر جمهور به بعضی از مدیران و اینکه آیا این نقدها زمزمه عوض کردن بعضی از مدیران هست، گفت: بعضی ممکن است دلواپس باشند که کاری انجام نشود و بعضی به علت توانایی ها در مهار پرسشها ممکن است بگویند دلواپس نباشید ما با برنامه های خود می توانیم پرسشها را حل کنیم. ما در هیات دولت افرادی را داشتیم که می گفتند پرسشها را حل می کنند ولی شش ماه بعد مشاهده می کردیم که اتفاقی نیفتاده است.

در دولت افرادی داشتیم که می‌گفتند پرسشها را حل می‌کنند ولی اتفاقی نمی‌افتاد / سخنگوی قوه مجریه

وی افزود: آقای مدیر جمهور بسیار زیرک هستند و از مدیران خود آشنایی دارند و اگر نیازی به عوض کردن و اصلاح باشد در هر شرایطی آن را انجام می دهد که این واکنش‌ها ناشی از تعهد اخلاقی مدیر جمهور است و باتوجه به پیمانی که سال گذشته با مردم بسته اند، پیگیر مطالب هستند.

نوبخت با بیان اینکه پرسشها زیاد است و باید برطرف شود، تاکید کرد: در حال حاضر هم اطلاعی ندارم که تغییراتی در کابینه در حال رخ دادن باشد.

سخنگوی دولت همچنین در تصویر العمل به گفت وگوی حسن روحانی با مدیر جمهور فرانسه و بیان این که گفت وگو بین دو مدیر جمهور راجع به برجام بوده هست، اظهار کرد: قصد این تماس این بوده است که مدیر جمهور فرانسه می خواسته گزارش دیدار را با ترامپ بدهند و قصدش بیان نوع نگاه ها و متغیرها بود که چیز متفاوتی با گذشته نبود و پاسخ کشور عزیزمان ایران هم مشخص است.

وی افزود: موضع ما در برجام مشخص هست، برجام یک سند است و هیچ سند دیگری وجود ندارد. پرسشها موشکی جزء مواضع نظامی ماست. ما با کشورهای منطقه بر سر تروریسم بحث می کنیم ولی راجع به مباحث دفاعی با کسی مذاکره نمی کنیم. ما یک کشور مستقل هستیم و یک آزمون ۴۰ ساله را پشت سر گذاشته ایم.

سخنگوی دولت با اشاره به اصلاحات مربوط به عوارض خروج از کشور، نیز گفت: اصلاحاتی در این امور انجام شده است است و قصد دولت از مباحث عوارض مشمول بر دانشجویان نمی شود تا دچار مسئله نشوند و در این زمینه کارگروهی هم وجود دارد که اوضاع را رصد می کند و بانک مرکزی نیز جهت پرداخت ها برنامه مشخص دارد.

نوبخت همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا رییس جمهور موافق گزینش یکی از وزیران به عنوان شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران است و آیا هر فردی جهت شهرداری گزینش شود در جلسات دولت حضور می یابد، اظهار کرد: ما به اعضای شورای شهر اعتماد داریم، آنان انسان های فهیم و صاحب تجربه ای هستند و هر کسی را گزینش کنند دولت با شهردار منتخب همکاری می کند و گزینش درست آنان را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: محمود حجتی وزیری لایق، شایسته و صادق ویکی از افراد آینده نگر است که بخش کشاورزی را خوب تشخیص می دهد، بعد طبیعی است که دولت راضی نباشد چنین فردی را از دست بدهد. همچنین افراد شریفی در لیست نامزدهای شورای شهر جهت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران حضور دارند و باید توجه داشت که قوت بخشیدن به شهرداری باعث ضعف در قوه مجریه نشود.

نوبخت تاکید کرد: حضور شهردار در جلسات هیئت وزیران موید این عنوان است که علاقمند هستیم با منتخب شورا همکاری داشته باشیم ولی این باعث نمی شود که چون شهردار حضور موثری در هیات وزیران دارد ما در حوزه اختیارات شورا دخالتی داشته باشیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که بعضی معتقدند فعالیت های اقتصادی کشور تحت تاثیر تایید مجدد برجام از سوی ترامپ بوده هست، گفت: ممکن است در بعضی تصمیم های خاص به عنوان متغیر برون زا عواملی اثرگذار باشد ولی در همه چیز اثر ندارد ولی ممکن است بعضی از رفتارها عده ای را هم مرعوب کرده باشد ولی به هرحال بحث مهم این است که آیا این عنوان در شاخص های مهم اقتصاد موثر بوده است یا خیر که خوشبختانه شاخص قیمت بیکاری تقلیل یا کم کردن و شاخص قیمت اقتصادی بنا به گزارش صندوق بین المللی پول زیاد کردن یافته است و اینکه چنین موضوعی بخواهد اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد، این طور نیست.

نوبخت در تصویر العمل به طرح گلایه هایی از سوی بعضی مسافران در مورد پرداخت نکردن ازر ۴۲۰۰ تومانی از سوی بانک ها به آنان اعلام کرد: حتما باید بانک این ارز را پرداخت کند و اگر غیر از این باشد، ما برخورد می کنیم. به هر حال ما در شرایط مشکل قرار داریم و باید به صورت براق با مردم حرف بزنیم. ما در هواپیمایی نشسته ایم که دارد وارد ابر می شود و می گویند باید کمربندها را محکم ببندیم. بهرحال شرایط سخت شده است هست.

وی همچنین راجع به بازداشت مدیرمسئول روزنامه شرق اظهار کرد: ما حمایت از شفافیت و مسئولیت رسانه ای را از منظر حقوق شهروندی می دانیم، مطمئن باشید دولت از منظر حقوق شهروندی موظف به حمایت از رسانه ها است.

وی درخصوص مطالبات کارگران معدن یورت تاکید کرد: همان وقت جهت کمک به اتفاق ای که اتفاق افتاد، شرکت برنامه و بودجه پرداخت هایی انجام داد، وزیر کار هم پیگیر ماجرا بود و اعلام می کنم که اگر پرداخت دیگری هم مانده، آن را اعلام کنند آیا که دولت به قشری کارگران که مولد اقتصاد ما هستند، نگاه خاص ای دارد.

نوبخت راجع به آمار دقیق زندانیان ایرانی خارج از کشور نیز اظهار کرد: وزارت امور خارجه دقیقا می داند در هر کشوری چند ایرانی زندانی هستند و به چه جرمی دستگیر شده است اند. هفته های گذشته هم آقای مدیر جمهور به ترکمنستان سفری داشتند که طی آن، آزادی تعدادی از شهروندان ایرانی صورت گرفت.

وی راجع به آمدن نخبگان ایرانی به کشور و مشکلاتی که جهت آنان پیش می آید، تصریح کرد: یکی از موارد همکاری قوا همین هست. چون هنگامی که در دو مورد چینین اتفاقی رخ دهد، دیگر کسی رغبت نمی کند به کشور خودش یاری کند ولی اخباری که آقای ستاری دادند نشان می دهد تعدادی از این افراد به داخل آمده اند و کار می کنند.

نوبخت در آخر با ارائه گزارشی از اوضاع زلزله کرمانشاه گفت: عالی ترین اقدام این است که تعدادی از اصحاب رسانه به این استان سفر کنند و از خدماتی که دولت جهت جبران خسارت و نوسازی انجام داده، مطلع شوند. با این سفر مشخص می شود مردم در چه وضعیتی هستند. البته قطعا آنها مشکلاتی دارند و در رفاه نیستند، لذا باید تلاش کنیم بازسازی ها به صورت کامل انجام شود. آخر کار زمانی است که بازسازی ها کامل شود و امیدواریم این کار به زودی صورت بگیرد. ما همه توان اجرایی و مهندسی کشور را به این منظور به کار می گیریم. البته شرکت برنامه و بودجه تاکنون اعتبارات قابل توجهی تخصیص داده است.

واژه های کلیدی: برنامه | رییس جمهور | پرداخت نکردن | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو