تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دختر کتک‌خورده از سوی گشت ارشاد نماد کل زنان کشور عزیزمان ایران است / سلحشوری

منتقدانی که راجع به لزوم اصلاح قوانین عفاف و حجاب توپ را به زمین مجلس می‌اندازند بگویند خودشان چه کاری کرده‌اند.پروانه سلحشوری مدیر فراکسیون زنان مجلس راجع به ا

دختر کتک‌خورده از سوی گشت ارشاد نماد کل زنان کشور عزیزمان ایران است / سلحشوری

سلحشوری: دختر کتک خورده از سوی گشت ارشاد نماد کل زنان کشور عزیزمان ایران است

عبارات مهم : ایران

منتقدانی که راجع به لزوم اصلاح قوانین عفاف و حجاب توپ را به زمین مجلس می اندازند بگویند خودشان چه کاری کرده اند.پروانه سلحشوری مدیر فراکسیون زنان مجلس راجع به اصلاح قوانین حوزه حجاب که بعد از برخورد گشت ارشاد با یک زن جوان از طرف بعضی منتقدان مطرح شده است هست، گفت: به دوستانی که مسئول حل قضیه را تنها مجلس می دانند و توپ را به زمین مجلس می اندازند باید بگویم که شما هم به عنوان ورود پیدا کنید.

سال ها است نمایندگان مجلس منتظر آن هستند؛ منتظر لایحه ای که بعد از ماه ها بحث و حرف و حدیث در دولت یازدهم از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری جهت کم کردن خشونت علیه زنان و تامین امنیت آن ها ارائه شد و حالا همچنان در ایستگاه قوه قضاییه گیر کرده هست. هرچند از این لایحه حدود۴۰ ماده از بین بردن شده است و انتقاد اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی را برانگیخته است ولی اعضای این فراکسیون همچنان منتظر آن هستند و معتقدند در صورت ارائه این لایحه تمام تلاش خود را جهت برطرف کردن نواقص می کنند.

دختر کتک‌خورده از سوی گشت ارشاد نماد کل زنان کشور عزیزمان ایران است / سلحشوری

پروانه سلحشوری مدیر فراکسیون زنان مجلس یکی از این اعضا هست؛ او در حالی ارائه هر چه سریعتر این لایحه به مجلس را مهم می داند که اعتقاد است مراحل این لایحه در دولت طی شده است و قوه قضاییه هم بررسی های مورد نیاز را انجام داده و در حال حاضر منتظر امضای مدیر قوه فضاییه است.

از او راجع به چگونگی اصلاح قوانین حوزه حجاب، کارها مجلس جهت ساماندهی به اسیدپاشی های اخیر و برنامه های فراکسیون زنان جهت امسال هم پرسیدیم. او در تصویر العمل به صحبت هایی که از طرف بعضی از اعضای شورای شهر و کارشناسان مبنی بر لزوم اصلاح قوانین حوزه حجاب مطرح شده است بود گفت به آن هایی که توپ را به زمین مجلس می اندازند باید بگویم که شما هم به عنوان ورود پیدا کنید.

منتقدانی که راجع به لزوم اصلاح قوانین عفاف و حجاب توپ را به زمین مجلس می‌اندازند بگویند خودشان چه کاری کرده‌اند.پروانه سلحشوری مدیر فراکسیون زنان مجلس راجع به ا

متن این گفت وگو را در زیر می خوانید؛

ارائه لایحه تامین امنیت زنان مهم است

سلحشوری با اشاره به جلسه یکسان سه قوا که هفته گذشته که به صورت غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: اتفاقاً در جلسه غیرعلنی قوا به این عنوان اشاره و تاکید کردم که این لایحه نماد همکاری سه قوه خواهد بود. اولاً امنیت و عدم خشونت علیه قشر عظیمی از جامعه را در برمی گیرد. ثانیاً لایحه ای است که به وسیله قوه مجریه تهیه، قوه قضاییه آن را بازبینی کرده و ان شاالله قوه مقننه آن را تصویب خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به نقدهایی که در روزهای اخیر نسبت به این لایحه مطرح شده، گفت: خواهشم از خواهرانی که در این چند روز تبلیغات سوئی علیه این لایحه داشته اند این است که اگر ما را قبول ندارند، اگر قوه مجریه را قبول ندارند به شأن قوه قضاییه احترام بگذارند.

دختر کتک‌خورده از سوی گشت ارشاد نماد کل زنان کشور عزیزمان ایران است / سلحشوری

رئیس فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: صحبت بر سر بودن و نبودن این لایحه نیست، این لایحه ضرورت دارد. اگر ایرادی بوده به وسیله قوه قضاییه برطرف شده است و به هرحال مجلس هم بار دیگر این لایحه را بررسی خواهد کرد و تلاش می کند تا این لایحه یک لایحه کامل و جامع در حوزه منع خشونت علیه زنان باشد.

رفع موانع از حقوق زنان یک فرایند بلندمدت است

منتقدانی که راجع به لزوم اصلاح قوانین عفاف و حجاب توپ را به زمین مجلس می‌اندازند بگویند خودشان چه کاری کرده‌اند.پروانه سلحشوری مدیر فراکسیون زنان مجلس راجع به ا

سلحشوری در ادامه با اشاره به بحث برخورد نامناسب یکی از ماموران گشت ارشاد به زنی در پایتخت کشور عزیزمان ایران که تصویر العمل ها و انتقادات زیادی در برداشت، بیان کرد: در این باره شاید کسی به اندازه من با صراحت صحبت نکرده هست. ولی پاس کاری مشکلی را حل نمی کند؛ یعنی همه باید دست به دست دهیم و تلاش کنیم تا اوضاع را در این حوزه اصلاح ببخشیم.

عضو فراکسیون زنان با توجه به صحبت هایی که از طرف بعضی از اعضای شورای شهر و کارشناسان مطرح شده است بود مبنی بر اصلاح قوانین حوزه حجاب گفت: به دوستانی که مسئول حل قضیه را تنها مجلس می دانند و توپ را به زمین مجلس می اندازند باید بگویم که شما هم به عنوان ورود پیدا کنید.

دختر کتک‌خورده از سوی گشت ارشاد نماد کل زنان کشور عزیزمان ایران است / سلحشوری

عضو مجمع نمایندگان استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به شدت بروز این نوع اتفاقات در کلان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: تنها شهری که این گونه موارد با این شدت در آن اتفاق می افتد پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. در شهرهای دیگر به علت بافت سنتی برخوردها به این شکل و شدت صورت نمی گیرد. نیاز است که این مباحث به نحوی و با همکاری، مدیریت شود و راه چاره ای اساسی جهت آن در نظر گرفت. علاوه بر اینکه فقط پرسشها قانونی نیستند بلکه موانع بخصوص فرهنگی و اجتماعی بسیاری در کشور ما وجود دارند که قطعا در کنار قوانین، گاهی بخش فرهنگی و جامعه مردسالار که ریشه دیرینه دارد در نوع حضور و همکاری زنان تاثیر دارد.

سلحشوری افزود: اگر به طور کل شرایط حال حاضر کشور را به صورت منطقی نگاه کنیم، خواهیم دید که برطرف موانع از حقوق زنان یک فرایند بلندمدت است.

رئیس فراکسیون زنان با تاکید بر این عنوان که تصویر العمل انجام گرفته از طرف مجلس در همین حد هم مورد انتقاد مسئولان از بیرون قرارگرفته هست، گفت: به هر حال حجاب یک ارزش در کشور به حساب می آید. ما به عنوان نمایندگان مجلس چند کار می توانیم انجام دهیم که یکی از آن ها نظارت است.

دختر کتک خورده از سوی گشت ارشاد نماد کل زنان کشور عزیزمان ایران است

او با اشاره به کارها مجلس راجع به برخورد خشونت آمیز یک مأمور گشت ارشاد با یک زن توضیح داد: به هرحال ما از بعد نظارتی به این عنوان ورود کردیم، تذکر دادیم و سؤال از وزیر را به جریان انداختیم. حتی تاکید کرده ایم که لایحه منع خشونت علیه زنان هرچه سریع تر به مجلس بیاید.

نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ارائه این طرح نمایندگان در مجلس دستشان جهت تصویب قوانین مربوط باز خواهد بود تا کمتر شاهد خشونت علیه زنان باشیم.

رئیس فراکسیون زنان در ادامه تاکید کرد: عنوان دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که شرایط در جامعه بسیار حساس و پرسشها هم زیاد هست؛ افرادی که نسبت به مجلس انتقاد می کنند و همه راهکارها را در مجلس می بینند باید بدانند که در این گونه امور نباید به عنوان دامن زد.

سلحشوری افزود: به هر حال مباحث و موانع و پرسشها زنان در حال طی کردن روند اجتماعی خود است و همه مسئله هم همین هست؛ یعنی در مواردی خودمان کار را سخت می کنیم. هر موضوعی باید روند اجتماعی خود را طی کند و باید هم اجازه دهیم تا این اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این عنوان که بعضی پرسشها و پرسشها باید مسیر عادی خود را طی کنند، گفت: این برخورد صورت گرفته گشت ارشاد با یک زن جهت نخستین بار رخ نداده و قطعاً مرتبه آخر هم نیست ولی راجع به این عنوان خاص حساسیت اجتماعی برانگیخته شد. زمانی که نسبت به موضوعی حساسیت های اجتماعی برانگیخته شود، این تصویر العمل ها و روندها هستند که کار خود را انجام می دهند. مداومت دادن به بعضی از مباحث قوام آن را از بین می برد.

این نماینده مجلس با تاکید به طرح سوالی که با امضای نمایندگان به جریان افتاده هست، گفت: من این دختر را نماد کل زنان جامعه می دانم و به نظر من این خشونت علیه همه زنان جامعه است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به محدودیت هایی که در بعضی موارد در مجلس وجود دارد، گفت: ما جهت به جریان انداختن این پرسش هم کار راحتی نداشتیم و با توجه به محدودیت ها این پرسش طرح شده است هست.

طرح اسیدپاشی در راه صحن علنی

سلحشوری همچنین راجع به تصویر العمل مجلس به عنوان اسیدپاشی های اخیر هم توضیح داد: بعد از اسیدپاشی اصفهان فراکسیون زنان قصد داشت تا طرحی در این خصوص تدوین کند ولی زن مولاوردی گفتند که در لایحه منع خشونت علیه زنان این عنوان دیده شده است و به همین علت کار متوقف شد.

او ادامه داد: منتها با توجه به طولانی شدن وقت ارائه این لایحه همکاران جوان من قبل از اتفاق تبریز دست به کار تدوین این طرح شدند و به ضرورت آن تاکید کردند. بنابراین طرحی تدوین شده است که البته ایراداتی به خصوص در حوزه مجازات ها دارد و فراکسیونی به آن ورود کرده ایم تا آن ها را مرتفع کنیم. با توجه به حوادث تبریز با مشورت هایی که انجام شده است است این طرح به زودی به صحن علنی ارجاع می شود.

سال شلوغ فراکسیون زنان

پروانه سلحشوری مدیر فراکسیون زنان و خانواده مجلس راجع به طرح ها و لوایحی که در سال سوم مجلس در دستورکار دارند، بیان کرد: پیگیر مباحث و طرح های بسیار مهمی هستیم که با جان و روح زنان در ارتباط مستقیم هست. مانند ازدواج کودکان که روزانه بسیاری از آن ها در معرض این عنوان هستند.

او ادامه داد: همچنین بحث ولایت و سرپرستی مطرح است که معمولاً بعد از فوت پدر سرپرستی به جد پدری و عمو سپرده می شود و ما به دنبال این هستیم که راهکارهایی پیدا کنیم تا سرپرستی به مادر سپرده شود.

او راجع به تمکن مالی مادران به عنوان سرپرست توضیح داد: راجع به امور مالی در این خصوص باید سازوکارهای قانونی درستی در نظر گرفته شود. الان بحث مادیات که مطرح می شود پدربزرگ و عمو هم توان حمایت از این کودکان را ندارند، کدام عمو و پدربزرگی این کار را می کند. در حال حاضر زیاد خود مادران هستند که فرزندان خود را به چنگ و دندان می کشند و حمایت می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: عنوان ورثه هم مطرح است که باید سازوکار قانونی درستی جهت آن در نظر گرفته شود تا پرسشها عدیده ای که در این باره وجود دارد را بتوان حل کرد.

واژه های کلیدی: ایران | خشونت | قوانین | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو