تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ناهید مسلمی از «بتول خانم» سریال «شهرزاد» می‌گوید

به گزارش رکنا، ناهید مسلمی قطعا همه می شناسند با بازی در نقش بتول خانوم در سریال محبوب شهرزاد. او از بازیگران خوب کشورمان هست. ناهید مسلمی یکی از قدیمی های صحن

ناهید مسلمی از «بتول خانم» سریال «شهرزاد» می‌گوید

ناهید مسلمی از «بتول خانم» سریال «شهرزاد» می گوید

عبارات مهم : تئاتر

به گزارش رکنا، ناهید مسلمی قطعا همه می شناسند با بازی در نقش بتول خانوم در سریال محبوب شهرزاد. او از بازیگران خوب کشورمان هست. ناهید مسلمی یکی از قدیمی های صحنه تئاتر هست. او از سن کم عاشق این رشته بوده هست. او در سریال شهرزاد نقش دایه امید پسر قباد را به حدی خوب بازی کرده است که دیگر همه او را با نام بتول خانوم می شناسند. او سریال های خوب دیگری هم بازی کرده است ولی در تئاتر بسیار توانمند تر و درخشان تر هستند.

خودش راجع به نقش بتول خانوم می گوید شخصیت بتول در سریال شهرزاد اگرچه حضوری طولانی برابر دوربین ندارد، ولی با طنزی که در شخصیتش وجود دارد از تلخی بار درام این سریال کم می کند. ناهید مسلمی از پرورش یافتگان تئاتر بعد از انقلاب هست، او که کار حرفه ای اش را با گروه آناهیتا اسکوئی ها شروع و با بهزاد فراهانی جهت نخستین بار به صحنه رفت، یکی از عالی ترین بازیگران زن در دهه های اخیر است.او در سال های اخیر بارها توانمندی خود را در عرصه هنر نمایش به اثبات رسانده هست. با این هنرمند خوب و مردمی گفتگوی کوتاهی کرده ایم که در زیر می خوانید.

درباره نقش بتول خانوم و بازخوردهای این شخصیت در جامعه کمی برایمان بگویید.

ناهید مسلمی از «بتول خانم» سریال «شهرزاد» می‌گوید

خیلی خوشحالم که مردم این نقش را دوست داشتند. این نقش بین مردم ته نشین شده است و قابل باور بوده هست. هنگامی که واکنش‌ها مردم را در کوچه و خیابان با خودم می بینم خستگی این ۴ سال بازی در این سریال از تنم بیرون می رود. خیلی برایم جالب است که مردم این گونه به من لطف و دوستی دارند. به عنوان نمونه پارسال به چابهار رفته بودم همه من را به اسم بتول خانوم صدا می کردند و با من تصویر می گرفتند. خوب این لطف مردم خیلی برایم دوست داشتنی است.

فکر می کردید این نقش تا این حد مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد؟
نه اصلا فکر نمی کردم. هر لحظه طول نقش جهت بازیگران مهم بوده است ولی تجربه ۴ سال بازی در این سریال به من آموخت که حضور مهم است نه طولانی بودن نقش.

وقتی نقشی را مردم می پذیرند یعنی که قطعا بازیگر کار خود را خوب انجام داده و نقش هم خوب از آب درآمده هست. بعد هنگامی که مردم من را اینگونه مورد لطف و دوستی قرار می دهند یعنی که نقش بتول خانوم در دل آن ها نشسته است و من کارم را خوب انجام داده ام.

شهرزاد نه تنها در داخل کشور عزیزمان ایران که در خارج از کشور هم طرفداران زیادی دارد. حتی آدم های خارجی هم دیده ام که این سریال را می بینند. و من خیلی از این بابت خوشحالم.

چه شد که جهت این نقش گزینش شدید؟
آقای فتحی از خیلی سال های دور کار تئاتر انجام می دهند. یک روز هنگامی که من و دخترم در تئاتر “ماضی استمراری” مشغول بازی بودیم به دیدن تئاتر ما آمدند و همانجا بود که به من پیشنهاد بازی در سریال شهرزاد را مطرح کردند و من هم پذیرفتم. آقای فتحی یک هوشمندی خاصی دارد. من در ده سال اخیر متوجه شده است ام که طنزی خاص در کلامم وجود دارد و آقای فتحی هم این طنز را درون من دید و کشف کرد و همین توصیه ام باعث شد این نقش را به من پیشنهاد دهند. هنگام فیلمبرداری خیلی مواقع بود که نقش من یک جمله زیاد دیالوگ نداشت ولی آقای فتحی ناگهان با نویسنده مشورت می کردند و یک باره جهت من یک صفحه دیالوگ می نوشتند و اضافه می کردند تا نقشم زیاد شود. در واقع ممنونم که ایشان به من اعتماد کردند و این نقش را به من دادند.

از خاطرات خوبتان در برخورد با مردم برایمان تعریف کنید.
یک روز جهت مصاحبه با یک مجله قرار بود جهت تصویر روی جلد با عکاس به خیابان سی تیر برویم. هنگامی که به آنجا رفتیم و مشغول عکاسی بودیم از کنار ما دو زن رد می شدند که ناگهان به سرعت برق برگشتند و به سمت من آمدند و گفتند شما بتول خانوم هستید؟ گفتم بله بعد ناگهان دیدم برق خوشحالی در چشمانشان پدیدار شد و گفتند از کانادا آمده اند کشور عزیزمان ایران و فکر نمی کردند من را در خیابان ببینند و بعد کلی با من تصویر انداختند. خیلی خوشحال و هیجان زده شدم که مردم با من تا این با لطف و دوستی واکنش‌ها می کنند.

من ۲۱ سال است که در واحد رادیو نمایش در خیابان ارگ کار می کنم.آنجا هم بازار است و مردم زیادی هر روزه به آنجا می آیند. هنگامی که از رادیو خارج می شوم مردم زیادی که من را می بینند به سمتم می آیند و با من تصویر می گیرند و من را به نام بتول خانوم صدا می زنند.

این محبوبیت و تصویر انداختن ها شما را اذیت نمی کند؟
نه اصلا اذیت نمی شوم. هرکسی دوست دارد محبوب و دوست داشتنی باشد. مردم خیلی به من انرژی مثبت می دهند. دوستم دارند و این برایم خیلی خوشایند هست. گاهی در مسافرت ها که با تور می روم ممکن است از تور عقب بمانم و به توضیحات تور لیدر راجع به بناهای تاریخی و … نرسم چون مردم با من تصویر می اندازند ولی باز هم ناراحت نمی شوم. در کل این محبوبیت برایم ارزشمند و دوست داشتنی هست. اینکه مورد اعتماد مردم قرار گرفته ام برایم قابل تقدیر هست. یادم می آید یکی به من می گفت یکی صدای شما به این نقش و باروپذیری آن خیلی کمک کرده است و یکی هم امانت داری شما در نگهداری کبیر.

آیا فصل سوم شهرزاد آخر این سریال خواهد بود؟
بله این فصل آخر این سریال خواهد بود و ظاهرا فصل بعدی وجود نخواهد داشت. من کاملا با این کار آقای فتحی موافق بودم که در همین برحه و مقطع از تاریخ این سریال را تمام می کند.

در حال حاضر سر کار تازه ای هستید؟
بعد از تئاتر کوکوی کبوتران حرم و شهرزاد و سریال هئیت مدیره که داشته ام دارم استراحت می کنم. البته ۵-۶ مورد کار تئار به من پیشنهاد شد که من قبول نکردم. دوست ندارم سر هر کاری بروم و هر کاری را بازی کنم. تلاش می کنم نقش هایی را بازی کنم که دوست ارزش دارم. گزیده کار می کنم و ترجیح می دهم بعد از این همه سال نقشی را بازی کنم که تا به حال بازی نکرده ام. البته کارگردان های کار هم در گزینش و قبول کردم خیلی برایم اهمیت دارند.

تا به حال نقشی را دوست داشته اید بازی کنید که تاکنون بازی نکرده اید؟
من در این سال ها نقش های جذابی بازی کرده ام. حتی در تئار طبقه هفتم کار آقای بهرام سروری نژاد نقش یک زن ۱۰۰ ساله را بازی کرده ام که جز عالی ترین نقش هایی است که تا به حال ایفا کرده ام. خیلی برایم جالب و بی نظیر بود. این یکی از همان نقش هایی بود که دلم می خواست بازی کنم که بازی هم کردم.

همیشه دوست داشته ام در یکی از کارهای آقای بیضایی بازی کنم ولی متاسفانه ایشان از کشور عزیزمان ایران رفتند و چه حیف و صد افسوس که مسولان قدر این افراد را نمی دانند. چون ایشان هرگز در کشور عزیزمان ایران تکرار نخواهند شد. من آرزو داشتم در کار آقای بیضایی اگر شده است ۵ دقیقه بازی کنم ولی متاسفانه هیچ وقت برایم پیش نیامد.

به نظر شما مافیا در سینما و تلویزیون وجود دارد؟ اینکه بسیاری از بازیگران و صورت های معروف ما بدون کار هستند و یک عده مدام سر کار هستند.
بله مافیا وجود دارد. من زیاد زندگی ام را در تئاتر و رادیو گذرانده ام و هیچ وقت هم در گروه های مافیایی نبوده ام.اگر کاری هم به من پیشنهاد شده است است به خاطر توانایی های خودم بوده هست. ولی کاملا با حرف شما موافق هستم که مافیا وجود دارد. مخصوصا در کارهای تصویری نقش گروه های مافیایی زیاد مشخص هست. حتی در رادیو هم که فضای کوچکی دارد این قضیه رخنه کرده است.

این قضیه متاسقانه به زندگی و آینده آدم ها لطمه می زند. خیلی از بازیگران و صورت های معروف خوب و با استعداد ما منزل نشین شده است اند. البته اخلاق خود بازیگران و صورت های معروف هم خیلی مهم است که بتوانند در یک گروه ماندگار شوند. من نمی گویم استعداد مهم نیست ولی اخلاق هم مهم هست. البته بیکاری بازیگران و صورت های معروف به علت اخلاق آن ها نیست ولی من می گویم که اخلاق خیلی مهم است که تهیه کننده و کارگردان ها بتوانند با آن ها همکاری کنند.

در این مورد مسولان باید پیگیری کنند. چون این معضل به زندگی بازیگران و صورت های معروف واقعی مان لطمه وارد کرده هست. این معضل ریشه عمیقی دارد و فکر نمی کنم به این سرعت بتوان آن را حل کرد. باید از نیروهای قدیمی و استعدادهای ارزش استفاده کرد. من نمی گویم بازیگران جوان بی استعداد هستند و کارشان خوب نیست ولی بازیگران و صورت های معروف قدیمی هم باید بتوانند کار انجام دهند. آن ها زندگی ارزش را فدای هنر کرده اند و کاری غیر این هم بلد نیستند. بعد باید آن ها را حمایت کرد.

دلتنگ شهرزاد و بتول خانوم نمی شوید؟
خیلی دلتنگ می شوم. هم جهت این نقش هم جهت فضای شهرزاد و همکارانم. ما در این سریال خیلی فضای دوست داشتنی و صمیمی داشتیم. حیف که تمام شد. همگی ما مثل یک خانواده شده است بودیم. حتی دلم جهت بازیگر کوچک نقش کبیرهم تنگ می شود. البته بازیگران مهم این سریال خیلی در ایجاد این فضای صمیمانه و دوست داشتنی نقش مهمی داشتند. از همه ارزش ممنونم.

فیلمی در نوبت اکران دارید؟
بله فیلم “مقیمان ناکجا” را به کارگردانی و بازیگری شهاب حسینی در نوبت اکران دارم که قرار است به زودی در سینمای هنر و تجربه اکران شود. این فیلم اقتباسی ایرانی از “مهمان سرای دودنیا” اثرامانوئل اشمیت است که کاری متفاوت است.

به گزارش رکنا، ناهید مسلمی قطعا همه می شناسند با بازی در نقش بتول خانوم در سریال محبوب شهرزاد. او از بازیگران خوب کشورمان هست. ناهید مسلمی یکی از قدیمی های صحن

واژه های کلیدی: تئاتر | تصویر | سریال | تصویری | بازیگران | بازیگران زن | زندگی بازیگران | اخبار فرهنگی و هنری

ناهید مسلمی از «بتول خانم» سریال «شهرزاد» می‌گوید

ناهید مسلمی از «بتول خانم» سریال «شهرزاد» می‌گوید

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو