تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار پزشکی ۶ نشانه هشدار دهنده تخریب عصبی

در بدن شما میلیارد‌ها عصب وجود دارد که اکثر آن‌ها، اعصاب محیطی می‌باشند که مانند شاخه‌های درختی هستند که به تمام بخش‌های بدن گسترش یافته‌اند و پیام‌ها را به مغز

6 نشانه هشدار دهنده تخریب عصبی

۶ نشانه هشدار دهنده تخریب عصبی

عبارات مهم : احساس

در بدن شما میلیارد ها عصب وجود دارد که اکثر آن ها، اعصاب محیطی می باشند که مانند شاخه های درختی هستند که به تمام بخش های بدن گسترش یافته اند و خبر ها را به مغز و نخاع انتقال یافته می کنند.

به گزارش تبیان، هنگامی که همه چیز به خوبی پیش می رود، مغز شما اطلاعاتی که نیاز دارد را دریافت می کند تا بتوانید ماهیچه های خود را حرکت داده، درد را تشخیص دهید و اعضای داخلی بدنتان به درستی به کار خود ادامه دهند.

۶ نشانه هشدار دهنده تخریب عصبی

اما هنگامی که اعصاب محیطی آسیب می بینند، داستان طور دیگری رقم می خورد، پیاده روی می تواند چالش برانگیز شود، ممکن است درد های تلخ را تجربه کنید، یا ممکن است یک آسیب جدی را برایتان به همراه داشته باشدزیرا جهت مثال شما نتوانید داغی یک لیوان چای را احساس کنید!

در بدن شما میلیارد ها عصب وجود دارد. اکثر آن ها، اعصاب محیطی می باشند که مانند شاخه های درختی هستند که به تمام بخش های بدن گسترش یافته اند و خبر ها را به مغز و نخاع (تنه اصلی) انتقال یافته می کنند.

در بدن شما میلیارد‌ها عصب وجود دارد که اکثر آن‌ها، اعصاب محیطی می‌باشند که مانند شاخه‌های درختی هستند که به تمام بخش‌های بدن گسترش یافته‌اند و پیام‌ها را به مغز

تعداد نسبتاً زیادی از مردم از آسیب عصبی محیطی، نوروپاتی AKA، زحمت می برند. دیابت علت اول این مسئله هست. علت دوم، به ارث بردن بیماری های مربوط به اعصاب محیطی است.

علل دیگر مشمول بر وحشت های ناگهانی (مثل تصادف)، پیری، کمبود ویتامین، قرار گرفتن در معرض سموم (شامل الکل، دارو های سرطانی، سرب، جیوه و آرسنیک) و عفونت ها و اختلالات خود ایمنی مانند هپاتیت C، دیفتری، HIV، اپشتین بار، آرتریت روماتوئید و سندرم گیلِن باره می باشد. در همین حال، حدود ۳۰ ٪ -۴۰ ٪ از موارد نوروپاتی “آیدیوپاتیک” هستند، به این معنی که هیچ علت آشنا شده است ای جهت بیماری وجود ندارد.

خبر خوب این است که آسیب عصبی به طور کلی به آرامی رشد می کند. این بدان معنی است که ممکن است بتوانید قبل از اینکه بیماری تان بدتر شود، آن را درمان نمایید. ولی تشخیص درست هر لحظه ساده نیست. خب، عالی ترین کار چیست؟ در صورتی که علائم زیر را داشتید، بلافاصله با پزشکتان ملاقات کنید.

۶ نشانه هشدار دهنده تخریب عصبی

۱. احساس بی حسی و سوزش در دست و پا دارید

این احساس ممکن است از سمت کف پا یا دست به سایر نقاط پا ها یا بازوهایتان پیش برود. فشرده شدن اعصاب حسی (اغلب در حین خواب) نسبتاً مرسوم است و علائمی مانند بی حسی یا سوزش می تواند موقتی باشد، ولی اگر احساس سوزش و سوزن سوزن از بین نرفت، حتماً علت آن را بررسی کنید.

۲. حرکت بخشی از بدن برایتان سخت است

در بدن شما میلیارد‌ها عصب وجود دارد که اکثر آن‌ها، اعصاب محیطی می‌باشند که مانند شاخه‌های درختی هستند که به تمام بخش‌های بدن گسترش یافته‌اند و پیام‌ها را به مغز

اگر دچار سوختگی شدید، دستتان را بریدید یا به گونه ای دیگر آسیب دیدید، آن هم تنها به این خاطر که نتوانستید داغ بودن، تیز بودن و … را احساس کنید، حتماً به دکتر مراجعه نمایید.

اگر اعصاب محیطیِ حرکتی آسیب ببینند، ممکن است ضعف و یا حتی فلج شدن رخ دهد. این علائم نیز می توانند نشان دهند که یک مسئله اساسی وجود دارد که نیازمند توجه فوری هست، بنابراین بهتر است خودتان را به اورژانس برسانید. اگر معلوم شود که شما واقعاً دارای مشکلی جدی هستید، آن وقت نیاز مهم به دکتر خواهید داشت.

۶ نشانه هشدار دهنده تخریب عصبی

۳. احساس درد رو به پایین، فقط در یکی از پا ها دارید

درد شدید، سوزش، یا سوزن سوزن شدن دردناک که از قسمت پایینی کمر شروع می شود و به سمت پشت پایتان حرکت می کند، می تواند نشان دهنده مسئله سیاتیک باشد. این اتفاق زمانی می افتد که عصب سیاتیک فشرده شده است یا آسیب دیده باشد، یا می تواند به علت دیگری مانند فتق دیسک در ستون فقرات یا یک بیماری مانند دیابت رخ دهد.

۴. به روشی متفاوت از گذشته راه می روید

آیا برایتان زیاد پیش می آید که پایتان به طور ناگهانی پیچ بخورد و آیا اخیراً زیاد زمین می خورید؟ اگر اعصاب بزرگی که بر حساسیت اثرگذار است آسیب بینند، بنابراین عدم هماهنگی و عدم آشنایی موقعیت بدنی رخ داده که می تواند منجر به سقوط شود. همچنین ممکن است که شما شرایطی مانند پارکینسون داشته باشید که در آن سلول های عصبی مغز شما آسیب می بینند.

۵. بیش از هر لحظه به توالت می روید

اعصاب آسیب دیده می توانند خبر های مثانه را به طور ناقص ارسال کنند، بنابراین شما فکر می کنید احساس نیاز زیادی به دفع ادرار دارید یا نمی توانید به اندازه کافی خود را کنترل کنید. اگر کودک خود را به طور واژینال (طبیعی) به دنیا آوردید و یا دچار بیماری دیابت هستید، در معرض زیاد مبتلا شدن به این مسئله قرار دارید.

۶. سردرد های شدیدی مانند شوک الکتریکی را تجربه می کنید

ممکن است دچار مشکلی به نام نورالژی اکیپیتال شده است باشید. این اوضاع می تواند زمانی رخ دهد که عصبی در گردن شما تخریب شود. در این صورت، جهت تسکین ممکن است به انسداد عصبی نیاز پیدا کنید (یک تزریق که به طور موقت عصب درگیر را جهت جلوگیری از انتقال سیگنال های درد مسدود می کند).

۷. خیلی کم یا خیلی زیاد عرق می کنید

این ممکن است نشانه ای باشد از این که اعصابی که اطلاعات را از مغزتان به غدد عرق می آورند دچار اشکال شده است اند. دکتر شما ممکن است آزمون هایی جهت اندازه گیری میزان عرق کردن و ضربان قلبتان اعمال کند.

۸. دچار جراحت می شوید، چون چیزی را که باید، احساس نمی کنید

عصب های حسی وظیفه دارند به مغزتان گوشزد کنند که سطحی (شیء یا…) به دلایلی خطرناک است و اگر این اعصاب کارشان را به درستی انجام ندهند، شما بیش از هر لحظه مستعد تصادفات و جراحات می شوید. اگر دچار سوختگی شدید، دستتان را بریدید یا به گونه ای دیگر آسیب دیدید، آن هم تنها به این خاطر که نتوانستید داغ بودن، تیز بودن و … را احساس کنید، حتماً به دکتر مراجعه نمایید.

واژه های کلیدی: احساس | بیماری | اخبار پزشکی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو