تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی گفت‌وگوی مجدد راجع به فعالیت‌های هسته‌ای کشور عزیزمان ایران به معنای نابودی برجام است / شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته‌ای کشور عزیزمان ایران جهت دوره بعد از محدودیت آینده نگر

گفت‌وگوی مجدد راجع به فعالیت‌های هسته‌ای کشور عزیزمان ایران به معنای نابودی برجام است / شمخانی

شمخانی: گفت وگوی مجدد راجع به فعالیت های هسته ای کشور عزیزمان ایران به معنای نابودی برجام است

عبارات مهم : ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران جهت دوره بعد از محدودیت آینده نگری شده است در برجام بنمایند از نظر ما بی اعتبار بوده و فاقد ارزش هست.

به گزارش ایسنا، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در نهمین نشست مسئولان عالی امنیتی پنج قاره دنیا که در شهر سوچی روسیه در جریان است طی سخنان مبسوطی اظهار داشت: دنیا امروز بیش از هر زمانی به صلح و ثبات و امنیّت نیاز دارد و مسیر تحقق آن از راه گفت وگوهای سیاسی، امنیّتی و نظامی جهت دستیابی به درک مشترک، برطرف سوء تفاهمات و نهایتاً دستیابی به راه حل هست. باید به جنگ و خشونت آخر داده شود و به جای ائتلاف جهت جنگ، ائتلاف جهت صلح و دوستی و برادری تشکیل شود و به جای اینکه سرمایه ملی کشورها صرف مسابقه تسلیحاتی شود در مسیر برطرف فقر و توسعه و رفاه مردم، هزینه شود.

وی با بیان اینکه به صورت طبیعی، یک مسأله قبل از اینکه به بحران تبدیل شود، فرآیندی را طی می کند، گفت: دانش و تجربه نشان داده است که هیچ بحرانی در دنیا امروز با جنگ و درگیری حل نشده، بلکه این بحران ها از یک اوضاع به اوضاع دیگری تبدیل شده است اند.

گفت‌وگوی مجدد راجع به فعالیت‌های هسته‌ای کشور عزیزمان ایران به معنای نابودی برجام است / شمخانی

وی با اشاره به بحران های منطقه خاطرنشان کرد: با قاطعیت می توان ادعا کرد که جهت بحران های امروز در جهان، اعم از سوریه، یمن، لیبی، افغانستان، شبه جزیره کره، هیچ راه حلی به جز گفت وگو و حل و فصل سیاسی وجود ندارد. ولی این پرسش مطرح است که آیا به راه حل سیاسی در این بحران ها بی توجهی می شود و بر طبل جنگ کوبیده می شود؟

شمخانی تصریح کرد: اگر چه هر یک از این بحران ها راه حل سیاسی مخصوص به خود را دارند ولی در ریشه یابی ها، با موانعی مواجه می شویم که تقریباً در تمامی این بحران ها مصداق دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته‌ای کشور عزیزمان ایران جهت دوره بعد از محدودیت آینده نگر

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، وجود این ادراک غلط در ذهن بعضی از حاکمان که می توانند با جنگ، این بحران ها را به آخر برسانند، فقدان جسارت در آغازگران جنگ و حامیان آنها، جهت پذیرش اشتباه و بازگشت به مسیر درست، منافع بعضی از بازیگران در استمرار به هم ریختگی و آشوب در منطقه جهت تخلیه ظرفیت ها، تضعیف بنیان های قدرت ملی کشورها، تخریب زیر ساختها، دامن زدن به درگیری های مذهبی و قومیتی و نژادی و منافع فروشندگان سلاح و مهمات، موجب شده است به راه حل سیاسی بی توجهی و بر طبل جنگ کوبیده شود.

دریابان شمخانی در تشریح این مهم و جهت نمونه گفت: آمریکا به عنوان بزرگترین صادر کننده سلاح و مهمات، بیش از یک سوم بازار جنگ افزار دنیا را در کنترل دارد و بیش از ۷۰ درصد این سلاح ها به منطقه خاورمیانه فروخته می شود و در طـی ده سـال گذشته، به دو برابر زیاد کردن یافته و منطقه را به انباری از سلاح و باروت تبدیل کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری با طرح این پرسش که آیا با چنین بازار پرسودی، آمریکا می تواند حتی تمایلی جهت آخر جنگ ها داشته باشد. آیا بدون ترساندن نمایی امنیّتی از کشور عزیزمان ایران می تواند بیش از یکصد میلیارد دلار سلاح در یک سفر به عربستان بفروشد؟ آیا می تواند بدون تصویر سازی فرضی و واهی از تهدیدات روسیه و چین و ایران، مسابقه خرید تسلیحاتی در دنیا راه بیاندازد؟ آیا بدون کمک آمریکا گروه های تروریستی از جمله داعش توان حفظ سیطره بر نیمی از خاک عراق و سوریه را داشتند؟ آیا بدون حمایت آمریکا تروریست ها می توانند به محیط های تازه درگیری در افغانستان و آسیای میانه انتقال یافته شوند؟ اظهار داشت: طبیعی است که تمامی پاسخ ها منفی است لیکن سیاست قطعی آمریکا در این منطقه، مدیریت ناامنی و بی ثبات سازی جهت حضور و توسعه پایگاه های نظامی و فروش تسلیحات و دخالت در امور منطقه است.

گفت‌وگوی مجدد راجع به فعالیت‌های هسته‌ای کشور عزیزمان ایران به معنای نابودی برجام است / شمخانی

دریابان شمخانی با اشاره به مذاکرات هسته ای کشور عزیزمان ایران با اعضای دائم شورای امنیّت شرکت ملل و اتحادیه اروپا گفت: این مذکرات یک مثال روشنی جهت دنیا است که می توان با گفت وگو و مذاکره به راه حل توافقی جهت آخر دادن به یک بحران ساختگی دست یافت .

وی در ادامه افزود: ولی آنچه مهم تر از اصل دستیابی به توافق هست، پایبندی طرفین به تعهدات ارزش جهت اعتبار و پایداری این توافق هست. متأسفانه امروز ما با دولتی مواجه هستیم که نه تنها تعهد دولت پیشین آمریکا را به سُخره گرفته است بلکه اصول اولیه حقوق بین الملل را نه فقط در توافق هسته ای ایران، بلکه معاهدات دوجانبه و بین المللی کشورش را زیر پا می گذارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته‌ای کشور عزیزمان ایران جهت دوره بعد از محدودیت آینده نگر

وی خاطرنشان کرد: من در این نشست امنیتی بین المللی که نمایندگان عالی بیش از ۱۰۰ کشور از ۵ قاره دنیا حضور دارند به نمایندگی از جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران اعلام می کنم ، هر توافقی که اروپا و آمریکا در مورد آینده برجام و آینده برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران جهت دوره بعد از محدودیت آینده نگری شده است در برجام بنمایند از نظر ما بی اعتبار بوده و فاقد ارزش هست. به شما اطمینان میدهم که به طور قطع رویاهای آنها در مورد کشور عزیزمان ایران تعبیر نخواهد شد. گفت وگوی مجدد در مورد آخر دوره محدودیت فعالیتهای صلح آمیز هسته ای کشور عزیزمان ایران به معنای نابودی برجام است لیکن لغو محدودیتها و عادی شدن روند برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران در چارچوب معاهده بخش مهمی از تعهد ارایه شده است به کشور عزیزمان ایران در توافقنامه بین المللی برجام است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با ابراز تاسف از اینکه، صدای دوران جنگ سرد مجدداً، ولی این بار به صورت افسار گسیخته، شنیده می شود، گفت: تلاش های آشکار و پنهانی جهت کشاندن دنیا به آن دوران دیده می شود. سطوح اصطکاک و درگیری میان کشورها، رو به زیاد کردن هست. نظم حاکم بر مناسبات بین المللی در حال به هم ریختگی است و حرکت، در مسیر خشونت طلبی است.

گفت‌وگوی مجدد راجع به فعالیت‌های هسته‌ای کشور عزیزمان ایران به معنای نابودی برجام است / شمخانی

نماینده مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به عنوان فلسطین اشاره کرد و افزود: شناسایی قدس از سوی دولت آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نه در جهت حل بحران فلسطین بلکه در مسیر مشتعل کردن آتش جنگ در فلسطین است.

وی با طرح این پرسش که در چنین شرایطی، وظیفه ما به عنوان مقامات عالی امنیّت ملّی چیست؟ تاکید کرد: در شرایطی که همه ما اذعان داریم که جنگ هیچ برنده ای نخواهد داشت و همه بازنده خواهند بود و بالعکس اصولاً در راه حل سیاسی، بازنده ای وجود ندارد، چون توافقی شکل نمی گیرد، استراتژی ما باید این باشد که نگذاریم اختلافات و چالش ها و تنش ها میان کشورها به خصومت و جنگ کشیده شود و جنگ های فعلی متوقف شود و تمامی توان خود را بسیج کنیم تا در قالب چارچوب های منطقه ای به راه حلی جهت بحران های جاری دست یابیم.

دریابان شمخانی در ادامه تصریح کرد: تردیدی نیست که بروز جنگ داخلی در هر کشوری، فضای مستعدی را جهت پیدایش و توسعه جریان های تروریستی ایجاد می نماید. ناامنی در یک کشور و منطقه، در نظام امنیّت شبکه ای به سایر مناطق نیز انتقال یافته خواهد شد. کشورهای منطقه باید ظرفیت های خود را جهت کمک به دولت ها جهت حل بحران های داخلی، بکار گیرند. شکل گیری گفت وگوی ملی میان دولت وحدت ملی افغانستان با طالبان که مسیر خشونت را کنار بگذارند و همچنین گفت وگوی دولت سوریه با معارضه مسلحی که به آتش بس تن داده هست، مسیر درستی است که باید مورد حمایت منطقه ای و جهانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنها موردی که از میدان گفت وگو و مذاکره خارج هست، عنوان تروریسم است: گفت: باید با تروریسم به عنوان یک ترساندن جدّی و رو به گسترش، در پارادایم امنیّت دسته جمعی مبارزه شود.

دریابان شمخانی در عین حال تاکید کرد: توصیه حائز اهمیت، این است که مبارزه با تروریسم در عراق و افغانستان و سوریه و در هر مکان دیگری که دارای دولت های قانونی هستند بدون همکاری و همکاری یکسان با این دولت ها، میسّر نیست. نباید اجازه داده شود به بهانه مبارزه با تروریسم، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهایی که درگیر با تروریست ها هستند خدشه دار شود و مبارزه با تروریسم، ابزاری جهت سوء استفاده، دخالت و اشغال بخشی از سرزمین این کشورهای مستقل قرار گیرد که متأسفانه در سوریه چنین اتفاقی رقم خورده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، قاره آسیا و به خصوص آسیای غربی را نیازمند یک ساختار و ساز و کار همکاری های سیاسی، امنیّتی و نظامی دانست تا بتواند بدون مداخله بازیگران فرامنطقه ای، اختلافات را مدیریت و آتش جنگ را دور کند.

دریابان شمخانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران که طراح گفتگوی تمدن ها و دنیا عاری از افراط و خشونت در مجمع عمومی شرکت ملل بوده، آمادگی دارد توان و ظرفیت خود را جهت حل بحران های منطقه ای و مبارزه جدی و مؤثر با تروریسم، با همکاری کشورهای منطقه، بکار گیرد، چنانچه تاکنون به درخواست دولت های قانونی عراق و سوریه پاسخ مثبت داده و در کنار آنها، موفق شد با جان فشانی نیروهای مسلحش به حاکمیت جعلی داعش در این دو کشور آخر بخشد.

وی در آخر اظهار امید واری کرد در این نشست، مسئولان عالی امنیّت ملّی کشورها، با تبادل نظر، بااهمیت ترین چالش های امنیّت بین الملل را به بحث و بررسی بگذارند و از این مسیر به راه حل های مناسبی جهت مدیریت این بحران ها دست یابند.

واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | آمریکا | توافق هسته ای ایران | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو