تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی حافظه‌ام خیلی نیرومند نیست ولی آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم / روحانی

رییس‌جمهور گفت: یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد و به آنها یاری کند آیا که مردم همه کاره این کشور هستند.

حافظه‌ام خیلی نیرومند نیست ولی آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم / روحانی

روحانی: حافظه ام خیلی نیرومند نیست ولی آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول های پارسال را فراموش کرده باشم

عبارات مهم : ایران

رییس جمهور گفت: یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد و به آنها یاری کند آیا که مردم همه کاره این کشور هستند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه توسعه و افتتاح پروژه های زیربنایی و اقتصادی آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه ماه شعبان و ایام میلاد امامان معصوم فرا رسیده هست، اظهار کرد: پیغمبر یعنی رحمت به همه خوبی ها و آن خلق عظیم و اخلاقی که قرآن از آن تجلیل می کند. پیغمبر یعنی رحمت و در این ماه عظیم، پیامبر، امام حسین، امام سجاد، قمر بنی هاشم و امام وقت به دنیا آمدند.

حافظه‌ام خیلی نیرومند نیست ولی آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم / روحانی

وی با بیان اینکه خوشحالم که در این ایام بسیار مبارک در خدمت مردم غیور تبریز هستم، گفت: من هر لحظه هنگامی که به تبریز و آذربایجان سفر می کنم، می گویم که از مهمان نوازی این مردم روحیه می گیرم و از لطافت فردی و پیوستگی، وابستگی مردم این دیار با همه و نسبت ارزش با آزادی، آزادگی و انقلاب تجلیل می کنم.

روحانی ادامه داد: هر وقت در سرزمین ما انقلابی رخ داده مردم تبریز یکی از پایه های بزرگ آن انقلاب بوده اند. انقلاب اسلامی هم اگر آن حرکت مردم تبریز در سال ۵۶ نبود حتما به این راحتی پیروز نمی شد و نقش مردم تبریز و آذربایجان در ۲۲ بهمن بسیار تاریخ ساز بود.

رییس‌جمهور گفت: یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد و به آنها یاری کند آیا که مردم همه کاره این کشور هستند.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز هم مردم این کشور بسیار آگاه هستند و تلاشی که در حوزه های متفاوت فرهنگی و گردشگری می کنند بسیار لذت بخش است.

روحانی با بیان انیکه یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد، گفت: دولت باید به مردم کمک کند. مردم همه کاره هستند و با حضورشان در هر جا که آمده اند، دولت و نظام را به موفقیت رسانده اند، اگر اینها نبودند ما نمی توانستیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: در طرح های همین دولت اگر مردم بیایند و آن را بپذیرند آن وقت طرح ها موفق می شود.

حافظه‌ام خیلی نیرومند نیست ولی آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم / روحانی

وی افزود: در دولت دوازدهم هم تمام موفقیت های ما به علت وجود مردم، اعتماد آنها و تلاش و امیدشان بوده هست. کار آسانی نبود که از پرسشها عبور کنیم البته این به معنای این نیست که پرسشها تمام شده است هست. پرسشها هنوز وجود دارد و اساسا نمی شود که انسان روزی از خواب بیدار شود و ببیند مشکلی نیست، حالا پرسشها یا سختند یا معمولی ولی خدا ما را ساخته است تا با مشکلات، جهل، فقر و عقب ماندگی یا حوادث طبیعی مقابله کنیم و با مبارزه و مقابله قدم به قدم پیش برویم.

رییس جمهور با بیان اینکه ارزش انسان شاید به تلاش او باشد، اظهار کرد: ما باید با پرسشها بجنگیم و مبارزه کنیم البته ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که تقصیر خود ما باشد. در این زلزله های اخیر ما به دو دِه سفر کردیم که در کنار یکدیگر بودند که در هر دوی آنها زلزله تاثیر گذاشته بود ولی یک دِه که منزل هایشان بازسازی شده است بودند سالم مانده بود و روستای دیگر به شکل کامل تخریب شده است است و در آن تنها یک منزل سالم مانده بود. هنگامی که ما از صاحب آن منزل علتش را پرسیدیم، گفت که من منزل ام را دقیق ساخته بودم بعد اگر ما گاهی مشکلاتی را مواجه می شویم دلیلش این است که خودمان کم گذاشتیم.

رییس‌جمهور گفت: یکی از کارهای دولت این است که موانع را از پیش پای مردم بردارد و به آنها یاری کند آیا که مردم همه کاره این کشور هستند.

روحانی با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران عزیز شرایط متفاوتی با کشورهای دیگر دارد، تصریح کرد: این حساسیت ها از مدت ها قبل وجود داشته است حتی قبل از انقلاب. طوایف و گروه هایی از خیلی قدیم در این منطقه بوده و هستند که نسبت به کشور عزیزمان ایران حسادت کرده و می کنند. چشم های طمع کاری نسبت به این سرزمین وجود دارد و ما حتی این عنوان را قبل از انقلاب نیز مشاهده می کردیم. مگر آمریکایی ها نبودند که کودتای ۱۳۳۲ را ایجاد کردند و در روند پیروزی انقلاب نیز دخالت می کردند.

رییس جمهور با طرح این پرسش که آیا مداخله می کردند، گفت: آن ها می درخواست کردند کشور در دست خودشان باشد به خاطر جایگاهی که کشور عزیزمان ایران در منطقه از آن برخوردار هست. جایگاه کشور عزیزمان ایران یک جایگاه فوق العاده است و نقاط مهم و حساسی از جمله دریای عمان، خلیج فارس، تنگه هرمز، اقیانوس هند در کنار سرزمین ما قرار دارد.

حافظه‌ام خیلی نیرومند نیست ولی آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول‌های پارسال را فراموش کرده باشم / روحانی

وی با بیان اینکه فردا پنجم اردیبهشت ماه سالگرد اتفاق طبس هست، افزود: در اتفاق طبس دیدیم که آمریکایی ها چطور می درخواست کردند در امور داخلی کشورمان دخالت کنند و در این ارتباط برنامه ریزی کرده بودند.

روحانی با تاکید بر اینکه جایگاه کشور عزیزمان ایران در منطقه، روشن هست، ادامه داد: این به این معناست که ما باید زیاد بر عنوان وحدت بین خودمان تاکید کنیم. دقیق تر و دقیق تر جهت پیشرفت کشور برنامه ریزی کنیم. امروز با توطئه ای روبرو هستیم، فردا هم این توطئه ها وجود خواهد داشت، روزها و سال های بعد نیز با توطئه هایی روبرو خواهیم بود و من در اینجا می خواهم توصیه ای را بیان کنم و آن این است که دنیا و تاریخ جنگ اراده هاست، جنگ اراده ما در برابر اراده رقبا، اراده ما در برابر اراده دشمنان. اگر اراده ما بر اراده آن ها تفوق داشته باشد، ما می توانیم آن ها را در هم بشکنیم، هر کس یا هر ابرقدرتی که می خواهد باشد.

رییس قوه مجریه در همین چارچوب افزود: تردید بلای بزرگی جهت هر کشور هست، ناامیدی بلایی بزرگ تر و اختلاف و دعوا بلای سوم و بزرگ تر است.

روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است آمریکا و دیگران تصمیماتی علیه ما بگیرند، مگر این ملت در طول این ۴۰ سال گذشته در برابر این توطئه ها خود را حفظ نکرده و پرسشها را پشت سر نگذاشته هست. اکنون نیز می توانیم این مسیر را طی کنیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز شرایط ما تفاوت دارد و مردم در سایه اعتماد و همبستگی ارزش قرار دارند، اظهار کرد: ماه هاست که این بحث مطرح شده است است که رییس جمهوری آمریکا ممکن است برجام را به هم بزند. مهم نیست که برجام به هم بخورد، ما جهت به هم خوردنش برنامه داریم. اگر برجام ماند، که ماند و اگر نماند، این بحث، بحث مهم نیست. آمریکا برجام را اگر امروز به هم بزند بیشترین هزینه را جهت آن می دهد، هزینه ای که برایش پرداخت می کند از هزینه ای که ما پرداخت می کنیم بسیار زیاد خواهد بود و هزینه ما جهت آن بسیار کم است.

وی تاکید کرد: مگر این آقای ترامپ که امروز آمده و رییس جمهور آمریکا شده، از روز اول نگفت که می خواهم برجام را به هم بزنم، هر بار می گفت که می خواهم به هم بزنم ولی هر دفعه نیز امضا کرد و باز می گفت بار بعدی اقدام نمی کنم ولی آیا نتوانست این کار را در ۱۵ ماه اخیر انجام دهد؟ به خاطر اینکه هزینه اش بالاست.

روحانی تصریح کرد: زمانی که ترامپ جهت نخستین بار در دوران ریاست جمهوری اش علیه برجام موضع گرفت من آماده بودم که بعد از آن علیه وی صحبت کنم ولی تا تلویزیون جهت این کار آماده شود ۱۵ دقیقه ای طول کشید و اروپا سریعتر از ما علیه سخنان ترامپ موضع گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی می گویند اروپا دوست آمریکاست، اظهار کرد: بله، اروپا با آمریکا دوست است و هنر ما نیز این است که توانسته ایم اروپا را از آمریکا فاصله بدهیم.

رییس جمهور تاکید کرد: غیر از یک رژیم در منطقه و یک کشور در جنوب ایران، همه دنیا می گویند که برجام باید بماند و اگر آمریکا جز این عمل کند ضرر می کند که این به معنای پیروزی ما هست. آدمی که به قول خودش این همه متحد دارد و از کشورهای بیچاره منطقه تاراج های فراوانی می کند و اهل دوشیدن آنهاست، می بینیم که امروز چه وضعیتی جهت برجام علیه وی ایجاد شده است است.

وی با اشاره به علت حمایت های آمریکا از کشور عزیزمان ایران هراسی در دنیا، اظهار کرد: اگر آمریکا از کشور عزیزمان ایران هراسی حمایت نکند بر چه مبنایی می تواند اسلحه بفروشد؟ آمریکا پول از عربستان، امارات و دیگران می گیرد و کشور عزیزمان ایران را به عنوان کشور خطرناک دنیا معرفی می کند ولی ما اتفاقا یکی از برنامه هایم در مذاکرات برجام این بود که کشور عزیزمان ایران هراسی را شکست دهیم که شکست دادیم.

رییس جمهور ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان مذاکرات برجام اعلام کرد که کشور عزیزمان ایران در مسیر صلح آمیز حرکت کرده است و پرونده معروف ما بسته شد. این موفقیت ما بود، امروز ما در مسیری هستیم که اگر آمریکا و کشورهای امضاکننده برجام به عهد خود وفا نکنند بالاترین هزینه را برایش پرداخت خواهند کرد البته همه کشورهای امضاکننده برجام غیر از آمریکا تاکنون با آن موافق بوده اند.

روحانی با بیان اینکه ما باید هر لحظه حواسمان جمع باشد و در هر جایی که قرار داریم دقت داشته باشیم که انسجام مان حفظ شود، اظهار کرد: امروز ملت کشور عزیزمان ایران از هر وقت دیگر آماده تر و متحدتر است و در مساله ارز، یکی از تصمیماتی که اتخاذ کردیم این بود که دشمن به این عنوان چشم دوخته بود و فکر کرده بود یکی از راه هایی که می تواند بر اساس آن در کشور تلاطم ایجاد کند بازار ارز است ولی با طرحی که ما جهت آن در نظر گرفتیم که باید بگویم اگر پشتیبانی های نهادهای نظام نبود، نمی توانست اجرایی شود، ورق را برگرداند.

روحانی ادامه داد: اگر مردم از طرح بازار ارز پشتیبانی نمی کردند، نمی توانست اجرایی شود. دولت به تنهایی نمی تواند طرحی بزرگ را اگر مردم و همه ارکان نظام پشتیبانش نباشند به انجام برساند. حالا این وسط عده ای قلیلی هم بوده اند که از طرح ما ضرر کردند و این وسط دلالی و کارهای ناجور می کردند که دیگر نمی توانند انجام دهند ولی ما باید بگوییم که بر مبنای آن عده قلیل تصمیم نمی گیریم، ما جهت همه مردم کشور و در نظر داشتن شرایط آنهاست که باید تصمیمی را اتخاذ کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه ما با معضل بزرگی در کشور مواجه نمی شویم، اظهار کرد: ما هر لحظه پرسشها داشته ایم و هر لحظه آن را حل کرده ایم و بعد از این هم پرسشها را حل خواهیم کرد. در یک مبارزه اگر تلاش فراوان کنیم، عرق بریزیم و زحمت بکشیم هنگامی که در آخر پیروز می شویم خستگی همه آن کارها از سر ما بیرون می رود.

وی افزود: ما در مسیر پیشرفت کشور قدم بر می داریم و پرسشها را با کمک مردم حل می کنیم و به تنها چیزی که نیاز داریم عنایت حق، امید به آینده، وحدت و اتحاد و همبستگی و انسجام است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه بعضی می گویند فلانی در وقت انتخابات وعده داد، حالا چه شده است هست، اظهار کرد: من البته حافظه ام خیلی نیرومند نیست ولی آنقدر هم حافظه ضعیفی ندارم که قول های پارسال را فراموش کرده باشم. ما با هم شروع کردیم و با هم ادامه می دهیم و به اهدافمان دست می یابیم. کسانی هم که می گویند آیا وعده های روحانی انجام نشده، باید بگویم که در این مدت بسیاری از کارها انجام شد ولی هنوز هم مسیر ادامه دارد و در این میان مورد نیاز است که دولت به مردم و مردم به دولت اعتماد کنند و حتما بدانید که قول هایی که در انتخابات داده ام، روزی نبوده است که آن ها را پیگیری نکنم.

رییس جمهوری تصریح کرد: ما باید از پرسشها عبور کنیم، گاهی راحت تر توانستیم این کار را انجام دهیم و گاهی هم عبور از پرسشها سخت تر بوده هست. البته می دانم که اگر به مردم نگویم که قول هایم را پیگیری می کنم بار سنگینی بر دوشم قرار می گیرد ولی این را هم در نظر دارم که اگر مدام به مردم راجع به وعده هایم بگویم و مشکلاتی که بر سر راه تحقق آن وجود دارد، عنوان حل نمی شود.

روحانی در آخر اظهار کرد: امروز هم بر همان مبنا حرکت می کنیم و قدم های خوبی برداشته ایم و اگر کسی می گوید که فلانی به مردم قول و وعده داد جهت اینکه رای جمع کند ولی حالا دیگر به رای ما نیاز ندارد، وعده هایش را پیگیری نمی کند، می گویم که والله به دنبال رای گرفتن از مردم نبودم. وعده هایم را پیگیری می کنم و در این مسیر از یاری مردم نیز مدد می طلبم.

واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | آمریکایی | رییس جمهور | ریاست جمهوری | مذاکرات برجام | حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو