تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی جدی‌ترین گزینه کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، احیای پیشرفته فعالیت هسته‌ای است / ظریف

وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران می‌گوید جدی ترین گزینه پایتخت کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، از سرگیری بسیار پیشرفته‌تر برنامه هسته‌ای است.

جدی‌ترین گزینه کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، احیای پیشرفته فعالیت هسته‌ای است / ظریف

ظریف: جدی ترین گزینه کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، احیای پیشرفته فعالیت هسته ای است

عبارات مهم : ایران

وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران می گوید جدی ترین گزینه پایتخت کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، از سرگیری بسیار پیشرفته تر برنامه هسته ای است.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران می گوید دولت آمریکا هرگز به تعهداتش در برجام عمل نکرده و خروج آمریکا از برجام هم تأثیر چندانی بر اقتصاد کشور عزیزمان ایران نخواهد داشت.

جدی‌ترین گزینه کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، احیای پیشرفته فعالیت هسته‌ای است / ظریف

صرف حضور آمریکا در برجام کافی نیست

ظریف که به آمریکا سفر کرده، در مصاحبه ای که روز یکشنبه در پایگاه «المانیتور» منتشر شد، در پاسخ به سوالی راجع به احتمال خروج آمریکا از برجام در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران، گفت: «دولت [دونالد] ترامپ هرگز در برجام نبوده هست. در ۱۵ ماه گذشته آن ها تمام تلاششان را کردند که کشور عزیزمان ایران از منافع اقتصادی برجام بهره مند نشود. به همین دلیل، در سه هفته آینده هر کاری هم کنند، تفاوت چندانی با گذشته نخواهد داشت. اصولا به واسطه سیاست هایی که آن ها در ۱۵ ماه گذشته اجرا کرده اند، اثر اقتصادی [این تصمیم] بر کشور عزیزمان ایران کم کردن یافته است.»

وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران می‌گوید جدی ترین گزینه پایتخت کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، از سرگیری بسیار پیشرفته‌تر برنامه هسته‌ای است.

وی با بیان اینکه خروج از آمریکا از برجام به کشور عزیزمان ایران اجازه می دهد بر اساس منافع ملی اش تصمیم گیری کند و ضمنا آمریکا را به شریکی غیرقابل اتکا در معاهدات بین المللی بدل می کند، گفت: «در عین حال، به علت آنچه که ما در برجام توانسته ایم در زمینه تحقیق و توسعه انجام دهیم، می توانیم برنامه هسته ای خود را به نحوی بسیار پیشرفته تر، البته همچنان جهت مقاصد صلح آمیز، ولی به نحوی بسیار پیشرفته تر، از سر بگیریم. بنابراین، این یکی از گزینه های پیش روی ایران، و احتمالا جدی ترین آن ها، است.»

وزیر امور خارجه راجع به تلاش آلمان و فرانسه جهت شدت یافتن فشار علیه کشور عزیزمان ایران با نشانه متقاعد کردن آمریکا به ماندن در برجام هم گفت این سیاستی «اشتباه» است و این کشورها اگر به فکر منافع خود و اروپا هستند، باید ترامپ را متقاعد کند علاوه بر ماندن در توافق هسته ای، تعهدات آمریکا را به درستی و با حسن نیت اجرا کند.

وی افزود: «صرف حضور ایالات متحده در توافق کافی نیست. ایالات متحده باید عضوی فعال و دارای حسن نیت در توافق باشد، ولی اینطور نیست. دستکم از زمانی که مدیر جمهور ترامپ وارد کاخ سفید شده است است.»

جدی‌ترین گزینه کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، احیای پیشرفته فعالیت هسته‌ای است / ظریف

ظریف در پاسخ به سوالی راجع به ناآرامی های دی ماه در بعضی شهرهای کشور عزیزمان ایران و ارتباط آن با اوضاع اقتصاد بعد از برجام، با تأکید بر حق اعتراض در چارچوب قانون و اشاره به کم شدن قیمت تورم، میزان تولید اشتغال و اوج رفتن رشد اقتصادی، گفت: «با این وجود، همانطور که به درستی اشاره کردید، انتظارات مردم متفاوت بود. مردم انتظار داشتند که جامعه بین الملل به تعهداتش ذیل برجام پایبند بماند، که این به معنی سرمایه گذاری خارجی زیاد بود که آن هم به معنی تولید شغل زیاد بود.»

وی با تأکید بر لزوم استفاده از سرمایه های داخلی، گفت لازمه ارتقا اوضاع اقتصاد «از بین بردن عنصرهای عدم اطمینان منفی یا مثبت است.»

وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران می‌گوید جدی ترین گزینه پایتخت کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، از سرگیری بسیار پیشرفته‌تر برنامه هسته‌ای است.

توهم پیروزی نظامی بر دولت سوریه به شکست منتهی می شود

ظریف در پاسخ به سوالی راجع به بیانات مطرح شده است از سوی بعضی کشورها راجع به احتمال تشکیل نیروی نظامی عربی و اعزام این نیروها به سوریه، گفت بعضی هنوز در توهم عوض کردن نظام سوریه از طریق استفاده از گزینه نظامی به سر می برند.

جدی‌ترین گزینه کشور عزیزمان ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، احیای پیشرفته فعالیت هسته‌ای است / ظریف

وزیر امور خارجه افزود: «هرقدر بر این خط فکری پافشاری کنند، زیاد در سوریه با شکست و ناکامی مواجه می شوند.»

وی گفت پنج سال پیش زمانی که کشور عزیزمان ایران پیشنهاد راهکار سیاسی جهت حل بحران سوریه را داد، دولت سوریه ۳۵% اراضی این کشور را کنترل می کرد، ولی کشورهای مخالف سوریه به امید پیروزی نظامی این پیشنهاد را رد کردند و حالا دولت سوریه ۷۰% از اراضی این کشور را تحت کنترل دارد. ظریف تأکید کرد که کشور عزیزمان ایران همچنان اعتقاد است که بحران سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.

ظریف تأکید کرد که حضور مستشاران نظامی کشور عزیزمان ایران در سوریه به درخواست دولت سوریه و جهت مبارزه با تروریسم بوده، همانطور که کشور عزیزمان ایران این کار را در بغداد و اربیل هم انجام داد. وی گفت: «ما هیچ جاه طلبی ارضی ای راجع به هیچ کشوری نداریم. این واقعیت که کشور عزیزمان ایران در هیچ یک از مناطقی که مشاور نظامی دارد پرچم خود را برافراشته نکرده، نشان می دهد که ما جاه طلبی ارضی نداریم.»

او در پاسخ به سوالی راجع به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع نیروهای ایرانی در سوریه هم گفت این حملات با مقاومت سوریه مواجه شده است و از این بعد هم با مقاومت روبرو بود، «به نفع همه است که به آن ها توصیه کنند که تهاجم به دیگران را متوقف کنند.»

وزیر امور خارجه راجع به اینکه کشور عزیزمان ایران در چه شرایطی حاضر به گفت وگو با آمریکا خواهد بود، گفت: «فکر می کنم هر تعاملی، قطعا با ایران، نیازمند احترام هست. هر وقت مدیر جمهور ترامپ حاضر بود مقداری از چنین احترامی را به نمایش بگذارد.»

عربستان توان رویارویی با کشور عزیزمان ایران را ندارد

در ادامه این مصاحبه خبرنگار المانیتور از ظریف راجع به بحران یمن پرسش کرد، که اودر پاسخ گفت اعتقاد است که عربستان سعودی در یمن هم در این توهم به سر می برد که می تواند با قوای نظامی پیروز شود، در حالی که «آن ها با تمام آن همه تجهیزات نظامی قشنگی که ایالات متحده می خرند، نتوانسته اند مردم یمن را به زانو درآورند و فکر هم نمی کنم هرگز بتوانند چنین کاری کنند.»

او با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران از ابتدا گزینه گفت وگو جهت حل این بحران را مطرح کرده و آماده بود از نفوذ خود در این زمینه استفاده کند، گفت ریاض تاکنون از گفت وگو سر باز زده هست. ظریف تأکید کرد که هرچه سریعتر عربستان از توهم دست کشیده و به گفت وگو روی آورد، «کابوس یمن» به آخر می رسد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که روابط پایتخت کشور عزیزمان ایران و ریاض چطور ممکن است اصلاح یابد، گفت: «گفت وگو. ولی مهم تر از آن این است که عربستان سعودی از این توهم دست بردارد که جهت پیشبرد اهدافش به درگیری با کشور عزیزمان ایران نیاز دارد. فکر می کنم آن ها نه نیازی به درگیری با کشور عزیزمان ایران دارند و نه از عهده چنین درگیری ای بر می آیند.»

واژه های کلیدی: ایران | سوریه | آمریکا | ایرانی | تجهیزات نظامی | وزیر امور خارجه | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو