تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی واکنش‌ها ‌ به انتشار فیلمی از برخورد گشت ‌‌ارشاد

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، جزء اولین صورت هایی بود که به انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با دختری در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیز

واکنش‌ها ‌ به انتشار فیلمی از برخورد گشت ‌‌ارشاد

تصویر العمل ها به انتشار فیلمی از برخورد گشت ارشاد

عبارات مهم : برخورد

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، جزء اولین صورت هایی بود که به انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با دختری در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیزمان ایران تصویر العمل نشان داد. او در گفت وگو با «شرق» نیز ضمن محکوم کردن این اتفاق، تأکید کرد دولت جلوی ناامیدکردن جامعه می ایستد. ابتکار در پاسخ به این سؤال که موضع مشخص شما در قبال گشت ارشاد چیست، گفت: من پیش از این موضع خود را حتی پیش از مسئولیت جدیدم، در قبال گشت ارشاد اعلام کرده بودم.

واکنش‌ها ‌ به انتشار فیلمی از برخورد گشت ‌‌ارشاد

در حوزه این برخوردها و برخوردهای قهری راجع به پوشش، ماجرایی در سال ٧۵ داشتیم که من در کتاب خوشه های شهریور، راجع به نحوه برخورد با دخترانی که در پارک چیتگر دوچرخه سواری می کردند، نوشتم. از همان جا در قبال این مسئله موضع گیری داشتم و در سال ٨۵ زمانی که در شورای شهر هم حضور داشتم، دراین باره سخنرانی کردم و به عنوان نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در شورای شهر، به رفتارهای تندی که وجود داشت، اعتراض و اعلام کردم این رفتارها مفید نیست و آسیب عمیق روحی و روانی در زنان و فرزند های ما بر جای می گذارد که از مسئله پوشش عمیق تر، دردناک تر و مسئله سازتر هست. بنابراین دیدگاه، موضع و فکر من در قبال این مسئله روشن است.

در حال حاضر ما مقررات و قانون اجتماعی ای داریم که باید محترم شمرده شود، بالاخره حساسیت های جامعه باید محترم شمرده شود؛ ولی برخوردهای توأم با خشونت و بی احترامی را که عزت نفس و شخصیت دختران ما را خدشه دار می کند، اصلا مفید نمی دانم و به نظرم اثر معکوس داشته و این را بارها گفته ام و انتقاد کرده ام.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، جزء اولین صورت هایی بود که به انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با دختری در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیز

ابتکار افزود: دختران ما در جامعه پرسشها بسیاری دارند و اگر ما قرار باشد یک سری چارچوب و قوانین را ببینیم، در کنارش باید فضاهایی را هم ایجاد کنیم. در بعضی از پرسشها این فضاها به وجود آمده به عنوان نمونه در بحث ورزش، محدودیت های اولیه ورزش زنان تغییر کرده و در این مدت دختران ما موقعیت های خوبی دارند و شرایطشان تفاوت کرده هست. آن نگرانی که در اول انقلاب بود که حضور زنان در سطح ورزشی با پرسشها اسلامی منافات دارد، حالا با کار و تلاشی که صورت گرفته و همت خود دختران، بسیار تغییر کرده است.

معاونت امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در این عنوان محل بحث نیز به نظرم راه حل ایجاد تنش نیست، تأکید کرد: آن جریانی هم که می دانیم از خارج اداره می شود و دلسوز کشور نیست و خوش بینانه اگر بخواهیم نگاه کنیم و بگوییم کسانی در خارج از کشور دنبال منافع خودشان هستند، ولی می دانیم که اصلا شرایط داخل کشور را نمی دانند و دلسوز نیستند ولی می دانیم اگر طرح این مباحث توأم با گفت وگو و تلاش و صبوری باشد، اثربخشی بیشتری دارد و اینکه بگوییم در این سال ها پیشرفتی نشده، بسیار غلط است و ما در این سال ها فعالیت ها و تغییرات زیادی داشته ایم.

می دانیم هنوز محدودیت هایی وجود دارد، نتوانسته ایم در جاهایی آن تعریف موسع به بحث آزادی را در قالب یک جامعه دینی ارائه کنیم و از اینکه نمی توانیم مواضع دینی را با اجبار و بدون رعایت کرامت انسانی و حقوق انسانی افراد تحمیل کنیم، غافل شده است ایم. حال این به دلیل نحوه اجراست یا فاصله شعار تا عمل، بحث دیگری هست، ولی مسلمانی ما در عمل ماست و با شعار نمی شود پیش رفت. ما در عمل باید بتوانیم راه حلی پیدا کنیم و به جوانانمان وقت تفکر در این حوزه را بدهیم. ما اصلا وقت نمی دهیم جوانان دراین باره بحث و گفت وگو کنند.

واکنش‌ها ‌ به انتشار فیلمی از برخورد گشت ‌‌ارشاد

چرا یک گفتمان مستمر در جامعه وجود ندارد؟ زمانی که گفت وگوی بین نسلی را راه انداختیم، دیدیم این عنوان چقدر برای جوانان مورد نیاز است و آنها چقدر دلشان می خواهد شنیده شوند و یک بخش مهم مسئله این است که این نسل حق دارد و دختران و پسران ما حق دارند شنیده شوند و ما باید تحملمان را اوج ببریم. باید بگذاریم جوانان حرفشان را بزنند و ما هم استدلالی با این مسئله برخورد کنیم. باید در جامعه موازینی رعایت شود تا حرمت انسانی زن و مرد پایمال نشود.

ابتکار در بخش دیگر این گفت وگو، در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از انتشار این فیلم از طریق مسئولان و پلیس دلیل این رفتارها را جویا شدید، گفت: من با وزیر کشور راجع به این عنوان و اینکه چه می خواهند بکنند، صحبت کردم و همچنین با دیگر اعضای دولت بحث و گفت وگو داشتیم تا بفهمیم چه رویکردی باید اتخاذ شود. راجع به رویکرد بین نسلی صحبت کردیم و اینکه نباید برخوردهای قهری صورت بگیرد. آقای رئیس جمهور در این باره مواضع صریحی داشته اند و خیلی هم روی این عنوان تأکید کرده اند و اصلا قرار به عقب نشینی نیست.

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، جزء اولین صورت هایی بود که به انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با دختری در یکی از پارک های پایتخت کشور عزیز

تلاش بر این بوده که تنش ها بیشتر و تبدیل به رودررویی نشود تا کسانی بگویند دولت در تقابل قرار گرفته هست. دولت هیچ تقابلی را نمی پذیرد، ولی اجازه نمی دهد این گونه عزت، احترام و امید جوان ها پایمال شود. دولت پناه و ملجأ هست. من فکر می کنم وظیفه ام این است که پناه دختران کشور باشم و اعتراضات آنها را در حد توانم بشنوم. اینکه احساس کنند یک نفر است که کار آنها را پیگیری می کند و جلوی تضییع حق آنها را می گیرد. چطور حجاب زن ها سریع دیده می شود، ولی جایی که حقوقشان پایمال و به آنها بی احترامی می شود، مطالباتشان دیده نمی شود و ما پیگیر این مسئله خواهیم بود.

ابتکار در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه پرسشها زنان را پیگیری خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اینکه منشتر شدن این فیلم احساسات مردم جریحه دار شد، یک حس عمومی بود و من فکر نمی کنم هیچ مسئولی راضی به چنین حرکاتی باشد و فکر می کنم همه این واکنش‌ها را محکوم می کنند و ما در رفتارهای دینی خود نیز چنین تعریفی نداریم. نه قانون و نه دین اجازه چنین رفتارهایی را نمی دهد.

واکنش‌ها ‌ به انتشار فیلمی از برخورد گشت ‌‌ارشاد

خیلی هم خوشحالیم از اینکه رسانه توانست آن را انتقال یافته کند و نشان داد امروز چیزی مخفی نمی ماند؛ چه آن آقایی که در مجلس جمله ای راجع به زن ها می گوید و پخش می شود، چه واکنش‌ها مأموران. البته باید مراقب باشیم چون صحنه سازی هم اتفاق می افتد و در مسئولیت قبلی هم شاهد صحنه سازی بوده ایم و فیلم های قدیمی را به جای فیلم جدید منتشر می کنند، ولی جلوی برخوردهای سلیقه ای را می گیریم. باید جلوی ناامیدکردن مردم و جریحه دارکردن احساسات عمومی را بگیریم.

واژه های کلیدی: برخورد | دختران | دختران | نحوه برخورد | معصومه ابتکار | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو