تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات لباس‌ فوتبال در دقیقه ۹۰ ، حالا در روسیه چه بپوشیم!

داستان لباس ورزشکاران ایرانی سر درازی دارد و بعد از اتفاقات و جنجال‌هایی که جهت لباس ورزشکاران در المپیک ۲۰۱۶ به وجود آمد، این بار دغدغه مردم کشورمان این است که

لباس‌ فوتبال در دقیقه ۹۰ ، حالا در روسیه چه بپوشیم!

حالا در روسیه چه بپوشیم!/لباس فوتبال در دقیقه ۹۰

عبارات مهم : روسیه

داستان لباس ورزشکاران ایرانی سر درازی دارد و بعد از اتفاقات و جنجال هایی که جهت لباس ورزشکاران در المپیک ۲۰۱۶ به وجود آمد، این بار دغدغه مردم کشورمان این است که حالا ملی پوشان کشور عزیزمان ایران باید جهت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه چه لباسی بپوشند!

به گزارش ایسنا، اینکه بازیکنان فوتبال کشورمان در روسیه چه لباسی باید بپوشند تصویر العمل هایی متفاوتی داشته است و بازدیدکنندگان شبکه مجازی بعد از انتشار تصویری از یک پیراهن راحت که قرار است ورزشکاران ما از آن در جام جهانی استفاده کنند، عملکرد مسوولان ورزشی کشورمان را مورد نقد قرار داده و اظهارنظرهای جالب و طنازانه ای در این زمینه مطرح کردند.

همه تیم های حاضر در جام جهانی که با یکی از برندهای معروف تولید پوشاک ورزشی قرارداد دارند، علاوه بر تأمین لباس، مبلغی از آن کمپانی ها دریافت می کنند همچنین طراحی پیراهن هر تیم ملی منحصر به همان کشور است و هیچ نمونه دیگری ندارد؛ این در حالی است که پیراهن های کشور عزیزمان ایران در جام جهانی از کالاهای موجود در ژورنال های آدیداس گزینش شده است است.

لباس‌ فوتبال در دقیقه ۹۰ ، حالا در روسیه چه بپوشیم!

به عبارتی کشور عزیزمان ایران تنها تیم شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که لباس های ورزشکارانش طرح اختصاصی به خود را ندارد و قرار است راحت ترین لباس های برند آدیداس را تن کند. پیراهن های سفید و قرمز همراه با سه خط که آدیداس جهت نخستین بار اجازه داده از آن استفاده شود. همچنین گفته می شود استفاده از طرح یوزپلنگ ایرانی که قبل از این روی پیراهن بازیکنان فوتبال وجود داشت به علت پرسشها فنی و مخالفت شرکت آدیداس منتفی شده است هست.

در حالی که حاشیه های بسیاری راجع به قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آدیداس جهت تامین پوشاک تیم های ملی در رسانه ها مطرح شد، فدراسیون فراخوانی انتشار داده است تا جهت تامین البسه ورزشی مورد نیاز کلیه تیم های ملی فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال (به غیر از تیم ملی بزرگسالان) در رده مردها و بانوان از بین شرکت های تولیدی البسه ورزشی توانمند داخلی یک شرکت را گزینش کند.

داستان لباس ورزشکاران ایرانی سر درازی دارد و بعد از اتفاقات و جنجال‌هایی که جهت لباس ورزشکاران در المپیک ۲۰۱۶ به وجود آمد، این بار دغدغه مردم کشورمان این است که

به دنبال این فراخوان بعضی از برندهای داخلی تصویر هایی از اتودهای خود جهت لباس های ورزشی در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … منتشر کردند. در حالی که فیفا دستورالعمل خاص خود را در این زمینه دارد و فقط چند شرکت می توانند لباس ورزشکاران حاضر در جام جهانی را تولید کنند و امکان تولید داخلی جهت کشور ما وجود ندارد.

حاشیه های لباس بازیکنان کشور عزیزمان ایران به همین جا ختم نشد. بعد از بیانات محمدرضا داورزنی ـ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان کشور عزیزمان ایران ـ مبنی بر رویکرد وزارت ورزش جهت استفاده از تولیدات داخلی در عرصه مسابقه های داخلی و خارجی و عوض کردن قرارداد اسپانسری فدراسیون فوتبال با آدیداس به تجاری جهت حمایت از تولیدات داخلی، جهت بسیاری این پرسش مطرح شد که کدام محصول تولید داخل در حوزه ورزشی با برندهای مطرح دنیا قابل مسابقه است؟

با این حال هنوز از لباس رسمی تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رونمایی نشده و به گفته مهدی تاج ـ رییس فدراسیون فوتبال ـ قرار است در بازی با ازبکستان از لباس تیم ملی رونمایی شود و این لباس ها بروزترین تکنولوژی و مدل ۲۰۱۸ آدیداس هست. طرح یوز روی این لباس وجود ندارد به این علت که شرکت آدیداس مصر بود که اگر طرح یوز را جایی که فیفا اجازه داده روی لباس بزنیم، عملا تکنولوژی کولینگ آنها دیگر کاربردی ندارد.

لباس‌ فوتبال در دقیقه ۹۰ ، حالا در روسیه چه بپوشیم!

همچنین محمدرضا داورزنی ـ معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان کشور عزیزمان ایران ـ نیز اعلام کرد: «رویکرد مهم این وزارتخانه استفاده از تولیدات داخلی در عرصه مسابقه های داخلی و خارجی هست. قرارداد اسپانسری فدراسیون فوتبال با آدیداس جهت حمایت از تولیدات داخلی به قرارداد تجاری عوض کردن یافت و تیم ملی فوتبال هم بعد از جام ملت های آسیا با برند ایرانی به میدان می رود و حضور این تیم در جام جهانی با کت و شلوار تولید داخل و پرواز داخلی محقق خواهد شد. یکی از سیاست های کلی وزارت ورزش و جوانان حمایت از تولید داخلی است به همین علت به همه فدراسیون ها ابلاغ شده است حتی جهت حضور در مسابقه های بین المللی نیز که الزاماتی دارد از برندهای داخلی استفاده کنند.»

با وجود همه این اتفاقات دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز راجع به نقش این نهاد در تولید لباس ورزشکاران به ایسنا، گفت: ما جهت مسابقه های المیپک ۲۰۱۶ با کمیته ملی المیپک مکاتبه کردیم و امسال نیز این امر با فدراسیون فوتبال انجام شد. کارگروه حدود یک سال پیش نظرات خود را به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که آنها هم از این مکاتبات استقبال کردند و اسامی تعدادی از طراحان را نیز خواستند.

داستان لباس ورزشکاران ایرانی سر درازی دارد و بعد از اتفاقات و جنجال‌هایی که جهت لباس ورزشکاران در المپیک ۲۰۱۶ به وجود آمد، این بار دغدغه مردم کشورمان این است که

حمید قبادی با بیان اینکه ما نیز فهرست محدودی از اسامی را در اختیار آنها قرار دادیم، افزود: فکر می کنم تیم ها و مراکز ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال باید کمی وسعت نظر داشته باشند لیکن مناسبت به این مهمی می تواند در معرفی تولیدات ملی نقش بسزایی داشته باشد. حتی نکاتی را هم راجع به طراحی، پارچه و کیفیت دوخت مطرح کردیم و می توانستیم طبق اصول کار مشترک، هماهنگی هایی پیش از مناسبت جام جهانی داشته باشیم و ارتباط با نساجی و طراحی را به خوبی با مجموعه ها و فدراسیون های ورزشی برقرار کنیم ولی هنوز قوام و دوامی که لازمه کار هست، حاصل نشده است.

او ادامه داد: ما تاکید داریم با وجود ظرفیت های گسترده پژوهشی نساجی و کارخانه های متفاوت در این حوزه و از طرف دیگر وجود طراحان هنرمند، مبتکر و خلاق در کشور می توان با اطمینان نیازمان در این زمینه را برطرف کنیم. شاید ضعفی که در این زمینه وجود دارد، دو طرفه باشد به همین علت نیاز به عزمی عمومی داریم.

لباس‌ فوتبال در دقیقه ۹۰ ، حالا در روسیه چه بپوشیم!

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس همچنین اظهار کرد: البته ما مکاتباتی با اکثر قریب به اتفاق فدراسیون های ورزشی مبنی بر استفاده از ظرفیت ایرانی به استناد ماده قانون ۹ ساماندهی مد و لباس داشتیم و پاسخ هایی نیز دریافت کردیم. این مکاتبات حتی پیش از اعلام سال حمایت از کالای ایرانی انجام شده است هست. در پاسخ، بعضی اعلام کردند که همین روند را دارند و بعضی دیگر هم چون از اعتبارات دولتی استفاده نمی کنند مشمول این ماده قانونی نمی شوند.

قبادی بیان کرد: باید عزم عمومی و استفاده از ظرفیت های داخلی در حوزه ورزشی فراهم شود گرچه ملاحظاتی در این زمینه وجود دارد که باید آنها را هم شنید.

نتیجه مطلوب در هر زمینه نیازمند همکاری دستگاه های دولتی است که این همکاری بارها از زبان مسوولان شنیده شده است است ولی در عمل ضعیف تر از آنچه که تصور می شده، بوده هست. باید دید دغدغه مردم در پوشش نمایندگان کشورشان در عرصه های بین المللی تا چه اندازه جهت مسوولان هم اهمیت دارد و آیا تلاش می کنند تا بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه، پیش زمینه پوشش آبرومندانه ورزشکاران کشورمان را جهت حضور در عرصه های بین المللی بعدی فراهم کنند یا نه؟

واژه های کلیدی: روسیه | آدیداس | فوتبال | استفاده | جام جهانی | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو