تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری همه آنچه می خواهید از جشنواره فجر بدانید

سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ مصادف با ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود. از مدت ها پیش حرف و حدیث

همه آنچه می خواهید از جشنواره فجر بدانید

همه آنچه می خواهید از جشنواره فجر بدانید

عبارات مهم : ایران

کنسرت پیووانی در جشنواره جهانی فیلم فجر

سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ مصادف با ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود. از مدت ها پیش حرف و حدیث هایی راجع به میهمانان، شیوه برگزاری، نحوه گزینش فیلم های ایرانی و … وجود داشت. میرکریمی دبیر این جشنواره هم که روزهای قبل علاقه ای به پاسخگویی نداشت، خبرنگاران رسانه ها را دعوت کرد و دیروز چهارشنبه، در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. این نشست با نمایش و رونمایی از پوسترهای بخش های متفاوت ازجمله جام دنیا نما، بازسازی کلاسیک ها، دارالفنون، جشنواره جشنواره ها، سینمای ایتالیا، مروری بر سینمای گرجستان، بازار، زیتون های زخمی و … شروع شد و دبیر جشنواره در طول نشست شیوه برگزاری و شأن کم کردن هر بخش را توضیح داد.
رضا میرکریمی در توضیح آغازین نشست گفت: این جشنواره چهارمین دوره استقلال از جشنواره ملی را پشت سر می گذارد. جهت این کار تحقیقات بسیاری شد که یکی کم کردن هزینه بود. از ۲ سال پیش مسئولیت این کار را با اتکای یک گروه خوب و حرفه ای در سینمای بین الملل برعهده گرفتم تا هم تراز سینمای کشور عزیزمان ایران جشنواره ای داشته باشیم و همان اندازه جهانی باشد. او در بخش دیگر نشست ضمن معرفی میهمانان جشنواره از برگزاری یک کنسرت خاص میهمانان جشنواره در تاریخ ۵ اردیبهشت در تالار وحدت با حضور پیووانی آهنگساز مطرح ایتالیایی خبر داد که این کنسرت با هماهنگی سفارت ایتالیا انجام می شود و دیگر این که اولیور استون کارگردان و تهیه کننده آمریکایی میهمان خاص جشنواره هست. میرکریمی راجع به نظارت مجلس بر گزینش فیلم ها گفت: این که در جشنواره ملی فیلم فجر دخالت شده، امری نیست که تأیید بشود. در مورد کار من نیز وزیر و حیدریان اعتماد کردند و دخالتی در کار من نبود و با استقلال فیلم ها را دیدیم و گزینش کردیم.

جشنواره مرز ندارد
دبیر جشنواره جهانی فجر در ادامه گفت: ما مرزی جهت جشنواره قایل نیستیم و دوست داریم با همه ارتباط داشته باشیم ولی کشورهای منطقه هم مذهب و هم فرهنگ جزو اولویت های ما به شمار می رود و ما در کنار آن به دنبال دوست یابی هستیم.او افزود: ما خیلی عجله ای جهت تغییرات نداریم هر چند به فکر از بین بردن کمبودها هستیم. همچنین کمترین عوض کردن مدیریت را در این جشنواره داشتیم و تجربه های بسیاری در این زمینه کسب کردیم. ایجاد چارت سازمانی و نظم برگزاری جشنواره جهت ما از اهمیت بسیاری برخوردار بود و بر تصویر نقدهایی که به ما می شد، سال گذشته نماینده با حضور در جشنواره و بررسی آن بیان کرد که جشنواره جهانی فجر می تواند جزو جشنواره های الف دنیا باشد به شرط این که برگزاری آن ادامه داشته باشد که همین مسأله باعث شده است است تا در این دوره نیز نماینده حضور داشته باشد.

همه آنچه می خواهید از جشنواره فجر بدانید

میرکریمی در ادامه این نشست خبرداد: امسال جهت عضویت در جشنواره اعلام کردیم کسی که می خواهد فیلمش را جهت جشنواره ما بفرستد باید رقمی را بپردازد. این الگوی جشنواره های بزرگ دنیا است و با همین الگو بیش از ۱۶۰۰ فیلم شرکت کردند و جهت فیلم ارزش ۲۰ دلار پرداخت کردند. این نشان می دهد که متقاضی واقعا علاقه مند شرکت در جشنواره است و حاضر است هزینه آن را بدهد. امسال ۳۰۰ میهمان از ۷۸ کشور به کشور عزیزمان ایران می آیند که ۵۵ نفر از این جمعیت مرتبط با دارالفنون هستند یعنی میهمانان خارجی این بخش هستند لیکن همان طور که می دانید دارالفنون ۱۱۰ دانشجو از کشور عزیزمان ایران و دنیا دارد. همچنین امسال از همه استان های کشور و از حدود ۳۰ کشور میهمان داریم که ورک شاپ های خوبی جهت آنها در نظر گرفته ایم.

دلیل غیبت حاتمی کیا و اصغر فرهادی
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر راجع به فیلم «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا و حضور نداشتنش در جشنواره هم گفت: ما از سرمایه گذار فیلم خواستیم فیلم ارزش را اکران نکنند و در بخش مسابقه ما حضور یابند ولی آنها دوست داشتند اکران کنند و چون ما نمی توانیم فیلم اکران شده است را به بخش مسابقه بیاوریم، لذا فیلم «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی را در بخش مسابقه داریم.

مشاور بین الملل شرکت سینمایی راجع به حضور
پیدا نکردن فیلم فرهادی در این جشنواره توضیح داد: جهت اصغر فرهادی پیغام دادیم ولی شرکت پخش کننده فیلم تأکید کرد که فیلم آماده نمی شود و قرار است در کن نمایش داده شود. ما تعامل خوبی با فرهادی داریم و شاید در دوره بعد در مقام داور از حضور او بهره ببریم.

میرکریمی راجع به افتتاح جشنواره با فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی هم گفت: من افتخار می کنم جشنواره با فیلمی خوب و با استانداردهای جهانی به کارگردانی فیلمساز بزرگ کشورمان مجید مجیدی شروع می شود.

سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ مصادف با ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود. از مدت ها پیش حرف و حدیث

بخشی از سوالات هم مربوط به بحث شیرین بودجه بود که میرکریمی گفت: به علت تورم بودجه جشنواره ۸ میلیارد تومان است و من هر بار شرمنده مدیرانم از نظر دستمزد می شوم و هر لحظه می گویم این کار ملی است و باید انجام شود؛ البته ما دنبال صرفه جویی هستیم و دو بار نیز از طرف وزارت ارشاد جهت ارایه اسناد روشن مالی تشویق شده است ایم.

دبیر جشنواره راجع به طراحی پوسترهای جشنواره نیز گفت: ما ۱۲۰ سال سینما داریم که با تفاوت ۵ سال نسبت به دنیا سینما وارد کشور عزیزمان ایران شده است است بعد باید این مسأله را به دنیا یادآور شویم به همین علت پوستر جشنواره این گونه طراحی شده است هست. این پوستر فرهنگ و تمدن کشور عزیزمان ایران را نشان می دهد و نیازی نیست رابطه ای با سینما داشته باشد. در طراحی پوسترهای بخش دیگر نیز ما نگاهی ملی داشتیم و هویت و داشته های خود را به نمایش گذاشتیم. پوسترهای سال گذشته تا جایی با استقبال روبه رو شد که از بعضی پوسترها چند بار چاپ کردیم؛ لیکن میهمانان خارجی می درخواست کردند نمونه ای از پوسترها را با خود به کشورهای ارزش ببرند. ما می خواستیم عادت ها و کلیشه های قبلی در طراحی پوستر جشنواره ها را بشکنیم و از المان های تکراری استفاده نکنیم.

پای ترکیه نیز به این نشست کشیده شد. یکی از اهالی رسانه راجع به سینمای ترکیه از او پرسید. رضا میرکریمی در این باره توضیح داد: ترکیه همسایه ما است و تبادلات خوب سینمایی با آنها داریم و در ۲ دوره اخیر جشنواره جهانی فیلم فجر به آنها توجه خاص شده است هست. ما نمی توانیم سینمای ترکیه را نادیده بگیریم و در تدارک کارهای یکسان زیاد هستیم.

۵٠٠ میهمان
ممیزی فیلم ها و یک ضعف اساسی
میرکریمی در ادامه این نشست راجع به حضور سینماگران در جشنواره گفت: در این دوره جهت ۵۰۰ شخصیت سینمایی به عنوان پیشکسوت کارت صادر شده است است که البته نمی دانم حضور پیدا می کنند یا خیر. همچنین شرکت سینمایی به جشنواره جهانی این ماموریت را داده است تا فیلم های مناسب جهت اکران بر اساس تحقیقات صورت گرفته گزینش شوند ولی بی شک در خوشبینانه ترین حالت از بین این آثار به احتمال زیاد ۱۰ اثر اکران می شود.

او راجع به ممیزی فیلم های خارجی و رضایت صاحبان این آثار از این اقدام نیز توضیحاتی داد: صاحبان آثار را در جشنواره و در سالن نمایش فیلم های ارزش می بینید و این یعنی این که با رضایت و نظر خودشان ممیزی های مد نظرمان انجام می گیرد. این مسأله ممیزی که آن قدر در کشور عزیزمان ایران بر آن تأکید می کنید در کشورهای دیگر هم وجود دارد و فیلمسازان دنیا هم این مسأله را می دانند. نماینده فیاپف که سال گذشته به کشور عزیزمان ایران آمد به این مسأله هم دقت کرد و متوجه شد رضایت فیلمسازان هم جلب شده است است.

همه آنچه می خواهید از جشنواره فجر بدانید

روزنامه شهروند

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | سینمای | جشنواره | جشنواره | سینمایی | میرکریمی | رضا میرکریمی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو