تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

بعد از یک روز کاری سخت و خسته کننده هیچ چیز به اندازه این که روی کاناپه دراز بکشید و در حالی که یک نوشیدنی سرد و یک ظرف هله هوله خوشمزه در دست دارید به تماشای ی

۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

عبارات مهم : سریال

بعد از یک روز کاری سخت و خسته کننده هیچ چیز به اندازه این که روی کاناپه دراز بکشید و در حالی که یک نوشیدنی سرد و یک ظرف هله هوله خوشمزه در دست دارید به تماشای یک سریال ترسناک بنشینید هیجان انگیز نخواهد بود.

به گزارش وب سایت روزیاتو، بعد از یک روز کاری سخت و خسته کننده هیچ چیز به اندازه این که روی کاناپه دراز بکشید و در حالی که یک نوشیدنی سرد و یک ظرف هله هوله خوشمزه در دست دارید به تماشای یک سریال ترسناک بنشینید هیجان انگیز نخواهد بود. شاید بسیاری این ایده را نپسندند ولی گاهی بعضی سریال ها به خصوص یک سریال ترسناک شما را ترغیب می کند که در چنین شرایطی به تماشای آن بنشینید. چنین کاری جهت ساعاتی شما را از دغدغه های روزانه جدا کرده و به مغز شما استراحت خواهد داد.

سریال ترسناک و جذابی پر از هیجان ها و وحشت های لحظه ای که شما را از روی کاناپه بلند می کند، موجودات عجیب و غریبی که در نقطه های کور پرسه می زنند و زامبی های خونخواری که در تعقیب شخصیت های مهم داستان هستند می توانند شما را به شدت بترسانند به خصوص اگر به تنهایی به تماشای آن ها نشسته باشید. اگر چه معمولاً تماشای یک سریال به صورت دسته جمعی لذت بخش است ولی در مورد چند سریال ترسناک که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد به شما توصیه می کنیم که هیچ گاه به تنهایی به تماشای آن ها ننشینید لیکن تحمل آن را نخواهید داشت.

۱- منطقه گرگ و میش (۱۹۵۹ تا ۱۹۶۴)

۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

شاید تماشای یک اپیزود از سریال ترسناک و علمی تخیلی «منطقه گرگ و میش» (The Twilight Zone) عالی ترین راه جهت تجربه وحشت و هیجان باشد به خصوص اگر در بیرون از منزل نیز بادی شدید در حال وزیدن باشد. ظاهر شخصیت های غیرزمینی و صدای آن ها شاید جهت بیننده ترسناک باشد ولی این تنها چیزی نیست که تماشای این سریال را لذتبخش می سازد و همزمان شما را نیز به شدت می ترساند. شاید از خود بپرسید که یک سریال که نزدیک به ۶ دهه از آخر آن می گذرد چه چیزی در خود دارد که هنوز می تواند باعث شود از وحشت حتی شلوارمان را خیس کنیم. ولی اگر شما نیز بر سر یک عروسک تازه فریاد بزنید و او ناگهان با شما حرف زده و اعلام کند که قصد کشتن شما را دارد چاره ای جز خیس کردن شلوار نخواهید داشت.

اگر وجود عروسک های قاتل جهت ترساندن شما کافی نیست در این سریال چیزهای زیاد دیگری وجود دارند که شما را از وحشت روی صندلیتان میخکوب نمایند. در هر یک از اپیزودهای این سریال ترسی بر وحشت های شما افزوده خواهد شد. بعد از تماشای یک اپیزود دیگر سوار هواپیما شدن برایتان ترسناک خواهد بود، بعد از تماشای اپیزودی دیگر در بزرگراه های خلوت قدم نخواهید گذاشت و بعد از اپیزودی دیگر واقعیت زندگیتان را به چالش خواهید کشید. تنها کاری که می توان در هنگام تماشای این سریال ترسناک کرد این است که کسی را کنار خود داشته باشید تا در موقع وحشت به او پناه ببرید.

۲- داستان هایی از سرداب (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶)

سریال ترسناک و کمیک کلاسیک شبکه اپ بی اُ با نام «داستان هایی از سرداب» (Tales from the Crypt) به خوبی از اصول اخلاقی جهت ترساندن تماشاگران استفاده می کند. هر اپیزود زندگی و سرگذشت یک توطئه چین بدشانس و نگون بخت را دنبال کرده و این که چگونه در دامی که خود پنهان کرده اند گرفتار می شوند را به شما نشان می دهد در این سریال باید منتظر هر نوع غول، هیولا و یا روح و جنی باشید. علاوه بر این در این سریال ترسناک از کارگردانان سرشناسی مانند رابرت زمکیس، ریچارد دانر و والتر هیل استفاده شد که در زمینه ساخت فیلم های ترسناک و علمی تخیلی تبحر بالایی دارند.

از بازیگران سرشناسی که در این سریال بازی کرده اند نیز می توان به کرک داگلاس، بیل پکستون و دمی مور اشاره کرد. سریال «داستان هایی از سرداب» را باید یک ضیافت وحشت و وحشت نامید. هر یک از اپیزودها و یا فصل های این سریال داستان متفاوتی دارند ولی در ترسناک بودن آن ها شکی وجود ندارد به نحوی که وحشت ناشی از تماشای بعضی از اپیزودها حتی بعد از آخر داستان نیز شما را رها نخواهد کرد.

۳- شاهد فراطبیعی (۲۰۱۱ تاکنون)

بعد از یک روز کاری سخت و خسته کننده هیچ چیز به اندازه این که روی کاناپه دراز بکشید و در حالی که یک نوشیدنی سرد و یک ظرف هله هوله خوشمزه در دست دارید به تماشای ی

اگر چه جنبه افسانه ای و ساختگی بودن سریال های علمی تخیلی مربوط به موجودات و فعالیت های فراطبیعی و خیالی کمی از وحشت ما خواهد کاست ولی بعضی اوقات چنین رخدادهایی با چنان واقعیتی به تصویر کشیده می شوند که بیننده را دچار وحشت خواهند کرد. در این میان سریال «شاهد فراطبیعی» (Paranormal Witness) بیش از هر سریال دیگری در این حوزه توانسته افسانه ها و داستان های خیالی را با پیچش های داستانی خاص به استخدام خود درآورد و محصولی ترسناک تولید کند. این سریال که بر اساس داستان های ظاهراً واقعی در مورد ارواح ساخته شده است در هر اپیزود مسیری مشابه را دنبال می کند.

هر قربانی داستان شکنجه و وحشت خود را بازگو می کند و گروهی از بازیگران به بازسازی این داستان می پردازند. تدبیر آشنایی است ولی قدرت مهم این سریال در برقراری ارتباط محکم بین تماشاگر و راوی داستان نهفته هست. در بسیاری از اپیزودهای سریال وحشت و وحشتی غیرمنتظره و شدید را تجربه خواهید کرد. اگر چه در مواردی نیز قادر به تماشای ادامه داستان نخواهید بود ولی تنها چیزی که می تواند شما را به ادامه سریال ترغیب نماید این است که کسی در کنار شما مشغول تماشای سریال باشد.

۴- پرونده های مجهول (۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲)

سریال ترسناک و جنایی «پرونده های مجهول» (The X-Files) یکی از اولین، طولانی ترین و موفق ترین سریال های شبکه فاکس بود که بعد از اتمام دوباره از نو راه اندازی شد و هنوز هم پخش آن ادامه دارد. بخش اول این سریال در طول تمامی سال های پخش خود مرزهای تلویزیون در حوزه جنایی و وحشت را درنوردید. در حالی که تمامی اپیزودهای این سریال شاید ترسناک نباشند ولی در بعضی از اپیزودها چنان ترسی را تجربه خواهیم کرد که باعث می شود جرأت خاموش کردن چراغ ها هنگام خواب را نداشته باشیم. در طول یک دهه، نویسندگان این سریال تلاش کردند با استفاده از ژانرهای ترسناک، تریلر و علمی تخیلی داستان هایی پیچیده و ترسناک تولید کنند که علاوه بر سرگرم کنندگی و جذابیت، گاه به گاه بیننده را از وحشت میخکوب نمایند.

اما حتی بدون استفاده از مولفه های علمی تخیلی و فراطبیعی نیز این سریال گاه با داستان یک قاتل سریالی خونخوار و منحرف ما را بهت زده می کند و در اپیزودی دیگر شما را دچار وحشت و پارانویا نسبت به اطرافیانتان می سازد. از این رو هنگام تماشای این سریال و حتی بعد از آن نیز جهت مدتی وحشت از شما دور نخواهد شد بعد بهتر است به تنهایی به تماشای این سریال ننشینید.

۵- کانال صفر (۲۰۱۶ تاکنون)

۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

این روزها داستان ها و مولفه های ترسناک نیز در دنیای سینما عوض کردن کرده و ایده های مدرنی در این زمینه شکل گرفته اند، بدهید ترتیب شاهد ظهور داستان های ترسناک جدیدی هستیم. سریال ترسناک «کانال صفر» (Channel Zero) یک سریال جُنگ گونه است که از «داستان ترسناک آمریکایی» الهام گرفته شده است است و هر فصل آن داستانی مجزا را دنبال می کند. هر فصل تنها دارای ۶ اپیزود بوده که به نظر بسیار کوتاه می رسد ولی در همین مدت کوتاه نیز به آرامی وحشت و وحشت را در ضمیر بیننده وارد می کند. در فصل اول شاهد داستانی در دهه ۸۰ میلادی در مورد ارتباط گروهی نوجوان با یک سری قتل های خشن و ترسناک بودیم. فصل دوم و سوم سریال نیز شرایط مشابهی دارند و شاید بتوان آن را موفق ترین سریال شبکه Syfy دانست که علاوه بر جذابیت شما را به شدت دچار وحشت و وحشت خواهد کرد.

۶- توین پیکس (۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱)

بعد از یک روز کاری سخت و خسته کننده هیچ چیز به اندازه این که روی کاناپه دراز بکشید و در حالی که یک نوشیدنی سرد و یک ظرف هله هوله خوشمزه در دست دارید به تماشای ی

دیوید لینچ و ژانر وحشت همواره مانند کودکانی که در یک حلقه به دنبال یکدیگر می دوند در تعقیب هم بوده اند. در حالی که این کارگردان نامی به ندرت از روش ها و سبک های معمول ژانر وحشت جهت ترساندن تماشاگران استفاده می کند، رویکرد سوررئالش به این ژانر به او امکان داده تا هر کاری که ممکن است را جهت ایجاد المان های خوفناک انجام دهد. جهت مثال اثر بی نقص او در تلویزیون یعنی «توین پیکس» (Twin Peaks) که از سکانس اول تا سکانس نهایی هر اپیزود و کل مجموعه شما را در تعلیقی بی مثال و ترسی عمیق فرو می برد. دیدار از شهر کوچک توین پیکس و اتفاقاتی که در آن رخ می دهد یک تجربه رعب آور است لیکن نیمی از ساکنان شهر خواستار فوت نیمی دیگر از ساکنان هستند ولی همین عنوان تماشای سریال «توین پیکس» را لذت بخش می کند.

در دو فصل قسمت اورجینال این سریال، که نزدیک به دو دهه بعد ادامه آن پخش شد، تصور تماشاگران از زندگی آمریکایی به کلی عوض کردن پیدا کرد و همزمان بعضی از ترسناک ترین و عجیب ترین شخصیت های تاریخ تلویزیون نیز به تصویر کشیده شدند. در اپیزود نهایی نیز سکانس انتهایی به شیوه ای به آخر رسید که تماشاگر جهت درک کامل ماجرا چاره ای جز صبر نزدیک به دو دهه ای نداشت تا این که فصل سوم این سریال سال ۲۰۱۷ منتشر شد. اگر تجربه تماشای آثار دیوید لینچ را ندارید بهتر است خود را جهت هر نوع وحشت و وحشتی آماده کنید.

۷- مردگان متحرک (۲۰۱۰ تاکنون)

۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

از هر فرد عادی در مورد بزرگ ترین ترسش بپرسید بدون شک خواهد گفت: از عنکبوت، سوسک، ارتفاع یا تاریکی ولی ترسناک ترین واژه جهت هر شخصی فوت خواهد بود و این همان چیزی است که سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead) را بیش از دیگر مولفه هایش ترسناک می سازد. تمام این سریال در مورد وحشت از فوت است و هر یک از شخصیت های سریال جهت فرار از این فوت و مردگان تلاش می کنند. علاوه بر این که تماشای این سریال ترسناک و آخرالزمانی ما را از فضاهای باز، تاریک و بسته، از مردگان و بیماریهای مسری می ترساند بلکه سناریویی خوفناک از دنیای آخرالزمانی را نیز به ما یادآور می شود. این سریال ترسناک که بر اساس کتاب های کمیک رابرت کرکمن ساخته شده است رفته رفته به یکی از پر بیننده ترین و در عین حال ترسناک ترین سریال های تلویزیونی یک دهه اخیر تبدیل شد و تا فصل چهارم بسیار بی نقص پیش رفت هر چند از آن به بعد دچار افت شد.

در هر اپیزود ریک گریمز و گروه نامتجانس او انگیزه جدیدی جهت زنده ماندن پیدا می کنند و همزمان به شرایط درونی یکی از شخصیت ها پرداخته می شود. در این میان هنگامی که که جدای از زامبی ها باید با انسان های شروری مانند نیگان نیز روبرو شد تازه به نگرشی پوچ گرایانه نسبت به زندگی آشنا می شوید که در آن زندگان جهت از بین بردن یکدیگر از زامبی ها استفاده می کنند. اخلاق و انسانیت در دنیایی که یا باید بکشید و یا کشته شوید شکل دیگری به خود می گیرد و معنا و مفهوم مرسوم خود را به طور کلی از دست می دهد. بنابراین بعد از تماشای این سریال ممکن است نقاط تاریک منزل خود را در جستجوی زامبی هایی که هر لحظه ممکن است از پشت سر به شما حمله کنند خواهید گشت.

۸- فرینج (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳)

بعد از سریال موفق و دارای عنصرهای ماوراء الطبیعه «پرونده های مجهول» شاهد سریال ترسناک دیگری در این حوزه با نام «فرینج» (Fringe) بودیم که زندگی تیمی از ماموران فدرال را روایت می کرد که تحقیقات آن در مورد پرونده های ماوراء الطبیعه بود. این سریال که به وسیله جی جی آبرامز ساخته شد بر روی گروهی از ماموران اف بی ای متمرکز بود که پرونده هایی عجیب مربوط به آزمایشات ژنتیکی تا دنیاهای موازی و سفر در وقت را مورد بررسی قرار می دادند. اگر چه این سریال ترسناک زیاد به ژانر عملی تخیلی نزدیک بود ولی زمانی که وارد دنیای ماوراء الطبیعه می شد تجربه ی خوفناکی را جهت تماشاگر به همراه داشت.

اگر چه این سریال در اپیزودهای ابتدایی با نقص ها و سردرگمی هایی همراه بود ولی رفته رفته راه خود را پیدا کرد و توانست مخاطبان را با خود همراه سازد. هر یک از اپیزودهای این سریال به داستانی جداگانه می پرداخت که در بعضی از موارد علی رغم این که رویه ای جنایی و پلیسی داشت ولی بسیار ترسناک نیز بود.

۹- داستان ترسناک آمریکایی (۲۰۱۱ تاکنون)

رایان مورفی و برد فالچوک با سریال بسیار اعتیاد آور «داستان ترسناک آمریکایی» (American Horror Story) رویه ای سادومازوخیستی را نسبت به داستان های کلاسیک ارواح و هیولاها در پیش گرفتند و از همان اپیزود اول تاکنون دست از ترساندن تماشاگران برنداشته اند. اگر چه در بعضی از اپیزودها شاهد داستان ها و مولفه های جالب تری هستیم ولی شرایط و دوران متفاوت هر اپیزود یا فصل بدهید معنی است که هر فصل با شخصیت ها و جلوه های بصری ترسناک جدیدی به سراغ ما می آید.

شاید در هر اپیزود به خود بگویید که آیا به تماشای چنین سریال ترسناک و وحشت آوری نشسته اید ولی وحشت فزاینده ای که در هر اپیزود شما را در خود فرو می برد باعث می شود به تماشای آن ادامه دهید. هر اپیزود قبل از این که تماشاگر را به یک قدم جلوتر از آستانه تحملش جهت پذیرش وحشت و وحشت ببرد، او را جهت مدت طولانی در تعلیق و سرگردانی فرو می برد به نحوی که تماشای یک فصل از این سریال به تنهایی در مکانی تاریک جهت هر کسی امکان پذیر نخواهد بود.

۱۰- مسافر بین راهی (۱۹۸۳ تا ۱۹۹۱)

دهه هشتاد میلادی را باید دوران طلایی سریال های جُنگ گونه گیج کننده دانست و در این میان سریال ترسناک «مسافر بین راهی» (The Hitchhiker) در ۶ فصل خود بیش از هر سریال دیگری در وقت خود وحشت و وحشت را به منزل های تماشاگران آورد. نخستین سریال دراماتیک شبکه اپ بی اُ اگر چه در این رویه نخستین نبود ولی ضیافتی ترسناک را با استفاده از یک مسافر سرراهی باهوش جهت بیننده ایجاد کرد. این داستان جالب باعث شد که بازیگران مشهوری مانند ویلم دفو و کریستی الی و کارگردان سرشناسی مانند پل ورهوون به این پروژه وارد شوند.

این سریال مولفه های جدیدی را به دنیای تلویزیون وارد کرد و در بسیاری از اپیزودها تماشاگر چاره ای جز گذاشتن دست جلوی چشم های خود نداشت. بدون شک بعد از تماشای این سریال هیچ گاه نظر سابق را نسبت به مسافران بین راهی نخواهید داشت.

واژه های کلیدی: سریال | ترسناک | تنهایی | داستان | ترسناک | داستان | استفاده | قاتل سریالی

۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

۱۰ سریال ترسناکی که نباید به تنهایی تماشا کنید

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو