تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی موضوعی که مدام تایید و تکذیب می‌شود , فیلترینگ تلگرام

اگرچه با زمزمه‌هایی که راجع به پرسشها امنیتی و اقتصادی مضرات خبر رسان تلگرام مطرح‌ می‌شود، فیلتر شدن آن اصلا بعید نیست و عده‌ای حتی زمانی هم جهت آن تعیین می‌کنن

موضوعی که مدام تایید و تکذیب می‌شود , فیلترینگ تلگرام

فیلترینگ تلگرام؛ موضوعی که مدام تایید و تکذیب می شود

عبارات مهم : امنیت

اگرچه با زمزمه هایی که راجع به پرسشها امنیتی و اقتصادی مضرات خبر رسان تلگرام مطرح می شود، فیلتر شدن آن اصلا بعید نیست و عده ای حتی زمانی هم جهت آن تعیین می کنند ولی هیچ یک از مسوولان هنوز خبر تصمیم قطعی راجع به این عنوان نداده اند.

به گزارش ایسنا، در حالی که در روزهای گذشته، عنوان فیلترینگ خبر رسان تلگرام به یکی از بحث برانگیزترین موارد حوزه ICT تبدیل شده است و حتی تصویر العمل مسوولان سیاسی کشور از جمله نمایندگان مجلس را به دنبال داشته هست، همچنان اظهار نظرهای متفاوت و بعضا متناقضی مطرح می شود که نشان می دهد هنوز تصمیم قطعی راجع به چگونگی برخورد با این مساله گرفته نشده هست؛ اگرچه قریب به اتفاق مسوولان موافقند که فضای انحصاری خبر رسان تلگرام آسیب های بسیاری دارد، ولی بعضی معتقدند باید با فیلترینگ جلوی ادامه این روند را گرفت و بعضی دیگر راهکار مناسب را تقویت خبر رسان های داخلی جهت مهاجرت اختیاری بازدیدکنندگان می دانند.

اعلام نشدن تصمیم قطعی راجع به فیلترینگ خبر رسان تلگرام باعث شده است بازار شایعات نیز داغ باشد؛ از طرفی پیش می آید که مصاحبه ای از بعضی مسوولان انتشار یافته که وعده فیلتر شدن هرچه سریعتر خبر رسان تلگرام را بدهند و از طرف دیگر، بعضی از کانال های تلگرامی ممکن است از منابعی نامعلوم، خبر فیلترینگ قریب الوقوع را منتشر کنند که چه بسا خبر تکذیب هر یک از این اخبار و حواشی در مدت زمانی کوتاه برسد.

موضوعی که مدام تایید و تکذیب می‌شود , فیلترینگ تلگرام

اخبار جعلی فیلترینگ در کانال های تلگرامی

یکی از این شایعات، مربوط به کانال تلگرامی یکی از خبرگزاری ها بود که به نقل از وزیر ارتباطات نوشته بود: خبر رسان تلگرام ۲۰ فروردین ساعت ۱۰ صبح در سراسر کشور فیلتر و بسته می شود. تمام پروکسی های خبر رسان تلگرام بسته خواهد شد و با سایفون و فیلترشکن های دیگر نمی توان آن را دور زد و وارد خبر رسان تلگرام شد. ولی وزارت ارتباطات با رد این خبر، اطلاعیه ای صادر کرده و با تکذیب این خبر اعلام کرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیچ عنوان و با هیچ خبرگزاری چنین مصاحبه ای نداشته و تاکنون نیز مصوبه یا تصمیم قانونی جهت پالایش شبکه اجتماعی مذکور به این وزارت واصل نشده است.

اگرچه با زمزمه‌هایی که راجع به پرسشها امنیتی و اقتصادی مضرات خبر رسان تلگرام مطرح‌ می‌شود، فیلتر شدن آن اصلا بعید نیست و عده‌ای حتی زمانی هم جهت آن تعیین می‌کنن

در این اطلاعیه همچنین عنوان شده است بود که اگرچه با توجه به نادرست بودن این خبر، فورا از بین بردن شد ولی مجددا بعضی به صورت هدفدار اقدام به پخش آن در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و کانال های دیگر کردند. در عین حال مورد نیاز به ذکر است بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام تصمیمات و دلایل پالایش در اینترنت به عهده دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

همچنین فیلترینگ خبر رسان تلگرام در روزهای اخیر به نحوی به صدر اخبار هم تبدیل شده، تا جایی که در مجلس شورای اسلامی هم روز گذشته جلسه ای یکسان اطراف این عنوان بین کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصادی مجلس با عنوان بررسی تهدیدات اقتصادی خبر رسان تلگرام و امنیت خبر رسان های داخلی برگزار تشکیل شد.

ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی فضای مجازی- در این جلسه راجع به فیلترینگ خبر رسان تلگرام گزارشی ارائه کرد و گفت: در شورای عالی اینترنت در خصوص الزام استفاده از شبکه ملی سندی را مصوب کردیم تا خدمات اینترنت به صورت ملی ارائه شود، در این زمینه یکی از پرسشها تعریف مرزهای ملی بود. بعد از کارهای کارشناسی مشخص کردیم که شبکه ملی باید معرف مرزهای ملی باشد و جهت این امر سکوهای اینترنت یعنی سکوهای پایه را شاخص قرار دادیم تا اثرگذاری ملی داشته باشد.

موضوعی که مدام تایید و تکذیب می‌شود , فیلترینگ تلگرام

خدمات پولی خبر رسان تلگرام جهت مقابله با فیلترینگ

وی همچنین با بیان اینکه قرار است خدمات فعلی خبر رسان تلگرام پولی شود، گفت: خدمات فیلترینگی که قرار است در فصل دوم سال ۲۰۱۸ ارائه شود پولی خواهد بود و این فیلترشکن تنها فیلتر خبر رسان تلگرام را از بین نمی برد بلکه کل فیلترهای اینترنت که علی رغم جمهوری اسلامی است را می شکند.

اگرچه با زمزمه‌هایی که راجع به پرسشها امنیتی و اقتصادی مضرات خبر رسان تلگرام مطرح‌ می‌شود، فیلتر شدن آن اصلا بعید نیست و عده‌ای حتی زمانی هم جهت آن تعیین می‌کنن

فیروزآبادی با تأکید بر اینکه چینی ها جهت همه موارد توانایی خبر رسان تلگرام راه حل و جایگزینی داشته اند، بیان کرد: در بعضی از کشورهای همسایه از جمله پاکستان، خبر رسان تلگرام با سیاست های سختگیرانه فیلتر شده است است ولی در کشور عزیزمان ایران هنوز سیاست های سختگیرانه ای نداشته ایم.

اما به نظر می رسد اظهار نظرهای مطرح شده است راجع به فیلترینگ و عدم فیلترینگ خبر رسان تلگرام همچنان ادامه دارد. مجتبی ذوالنور -نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی- در حساب توئیتری خود نوشت: در جلسه با آذری جهرمی وزیر ارتباطات در کمیسیون یکسان امنیت و اقتصادی راجع به خبر رسان ها مطرح شد؛ به طور قطع با توجه به ابعاد خسارات استقرار استفاده از خبر رسان تلگرام در آینده نزدیک کمتر از ۲۰ روز خبر رسان تلگرام فیلتر خواهد شد.

موضوعی که مدام تایید و تکذیب می‌شود , فیلترینگ تلگرام

هنوز حرفی از فیلترینگ نشده است

در برابر علیرضا رحیمی -عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس- در کانال تلگرامی اش با عنوان «حضور دو کمیسیون جهت تلگرام»، با اشاره به جلسه یکسان کمیسیون های امنیت ملی و اقتصاد، اظهار کرد: در عنوان استفاده از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … داخلی به جای خبر رسان تلگرام به وسیله بازدیدکنندگان ایرانی، آقای بروجردی مقدمه سخنانش را با عبارت «مهاجرت مقدس از منزل بیگانه به منزل خودی» بیان کرد و آقای فیروزآبادی نیز عبارت «کوچ داوطلبانه» را ترجیح داد. به رغم انتظار قبلی هیچ سخنی به وسیله هیچ یک از مقامات حاضر در جلسه در خصوص فیلتر خبر رسان تلگرام مطرح نشد، نه به عنوان تصمیمی که در مرجع دیگر گرفته شده است و نه به عنوان رویکرد اول یا فوری دولت.

این عضو هیات رییسه فراکسیون امید تاکید کرد: متاسفانه یکی از نمایندگان بعد از جلسه در مصاحبه ای اعلام داشته که ظرف ۲۰ روز آینده خبر رسان تلگرام بسته می شود که چنین اظهاری واقعا جای تعجب داشت آن هم در شرایطی که مطلقا هیچ مسئولی چنین اظهاری در جلسه نداشته هست. چنین تاکتیکی بی تردید بازی با روان مردم است و مردود است.

رحیمی همچنین به بخشی از صحبت های کریمی قدوسی در این جلسه اشاره و اظهار کرد: آقای کریمی قدوسی به وزیر ارتباطات پیشنهاد کرد ابهامات خود را از رهبری استفتاء کنید. ایشان فورا جواب می دهند و همان جواب را لایحه کنید و به مجلس بفرستید تا اینجا تبدیل به قانون شود و اجرا کنید.

فصل الخطاب رهبری اعلام شد؟

پس از آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام، با ابراز خرسندی از تبدیل شدن مطالبه ایجاد خبر رسان ها و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … داخلی به مطالبه ای عمومی، گفتند: مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود. متصدیان کار در دستگاه های دولتی و قضایی مواظبت کنند تا حریم داخلی زندگی مردم و رازها آنها محفوظ بماند.

بنا به این اظهارات، به نظر می رسد دیگر نباید بهانه ای راجع به امنیت خبر رسان ها وجود داشته باشد. لیکن اگرچه یکی از بااهمیت ترین مواردی که بازدیدکنندگان شبکه مجازی و خبر رسان ها را به استفاده از یک سرویس و ابزار دعوت می کند، امکانات و خدمات مطلوب هست، حریم شخصی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و شاید یکی از بااهمیت ترین دلایلی که در حال حاضر مانع مهاجرت سریع به خبر رسان های بومی باشد، نگرانی از حریم شخصی ارزش هست.

واژه های کلیدی: امنیت | کانال | تلگرام | کمیسیون | فیلترینگ | فیلتر شدن | شبکه اجتماعی | فیلترینگ تلگرام

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو