تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آینده مبهم تعیین دستمزد

مسئولان می گویند تا آخر فروردین پرونده دستمزد ها بسته می شود، ولی با جو ایجاد شده است مشخص نیست که آینده ترمیم دستمزد ها چه خواهد بود و آیا زیاد کردن حدود ۲۰ در

آینده مبهم تعیین دستمزد

آینده مبهم تعیین دستمزد

عبارات مهم : دستمزد

مسئولان می گویند تا آخر فروردین پرونده دستمزد ها بسته می شود، ولی با جو ایجاد شده است مشخص نیست که آینده ترمیم دستمزد ها چه خواهد بود و آیا زیاد کردن حدود ۲۰ درصدی حقوق جهت دستمزد های زیر یک میلیون و ۴۰۰ تومان تصویب می شود یا مثل سال های گذشته شاهد این خواهیم بود که رقمی نزدیک به قیمت تورم به عنوان میزان زیاد کردن حقوق در نظر گرفته می شود. در تازه ترین اظهار نظر راجع به دستمزد سال ۹۷ معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست های جداگانه با شرکای اجتماعی اطراف تعیین دستمزد سایر سطوح کارگری خبرداد و گفت: هم اکنون دو پیشنهاد زیاد کردن هشت و ۱۲ درصدی مزد مطرح است که باید به یکدیگر نزدیک شوند.

آینده مبهم تعیین دستمزد

افزایش حقوق بر اساس سبد معیشت

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار زیاد کردن حقوق باید بر اساس دو معیار قیمت تورم و سبد معیشت صورت گیرد، ولی عملا تنها معیار قیمت تورم جهت زیاد کردن دستمزد لحاظ شده است و نتیجه نادیده گرفتن سبد معیشت، زیاد کردن شکاف میان درآمد و هزینه شهروندان بوده هست. سال ۹۵ بالاخره نمایندگان کارگران در شورای دستمزد سبد معیشت را مشخص کردند و مبنای تازه ای جهت چانه زنی بر سر حقوق پیدا شد. سبد معیشت جهت سال ۹۵ چیزی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

این رقم جهت سال ۹۶ حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است هست. رساندن حداقل حقوق به این میزان یعنی اینکه حداقل حقوق باید چیزی حدود ۱۵۰ درصد رشد کند که به نظر می رسد چنین اتفاقی به یکباره رخ نخواهد داد. با وجود این نمی توان روند فعلی را ادامه داد. همان طور که عنوان شد فاصله معناداری بین حداقل حقوق و سبد معیشت وجود دارد. کسانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند نیمی از آنچه را که ماهانه مورد نیاز دارند هم دریافت نمی کنند. نتیجه این شکاف عمیق پایین آمدن قدرت خرید کارگران و روی آوردن آنها به مشاغل دیگر است.

مسئولان می گویند تا آخر فروردین پرونده دستمزد ها بسته می شود، ولی با جو ایجاد شده است مشخص نیست که آینده ترمیم دستمزد ها چه خواهد بود و آیا زیاد کردن حدود ۲۰ در

در واقع نمی توان با یک شغل منزل را اداره کرد و فردی که حداقل دستمزد را دریافت می کند باید به فکر شغل دومی باشد که اغلب هم شغلی کاذب از دستفروشی گرفته تا دلالی است یا اینکه فرد از ساعت هشت تا چهار بعد از ظهر کار می کند و بعد از آن هم یا مسافرکشی می کند یا نگهبان جایی می شود. در واقع درصد بالایی از افراد جامعه حداقل هزینه مورد نیاز جهت گذران زندگی را نه با هشت ساعت کار که به مشکل با ۱۶ ساعت کار به دست می آورند. ناگفته پیداست که این شرایط کارکرد کاری افراد را کم کردن می دهد، آنها را خسته و فرسوده می کند و عملا امکان رشد و شکوفایی استعداد ها را از افراد می گیرد. بر این مبنا بود که نمایندگان کارگران و همچنین مسئولان وزارت کار به فکر ترمیم دستمزد ها افتادند.

بررسی ها نشان می دهد که ترمیم دستمزد به مرور وقت می تواند رونق را به اقتصاد برگرداند و در نهایت این کار به نفع توسعه کشور هست. با وجود اینکه در روز های نهایی سال گذشته خبر توافقی مبنی بر زیاد کردن ۸/۱۹ درصدی دستمزد جهت افرادی که زیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافتی دارند منتشر شد، ولی به فاصله کوتاهی این خبر تکذیب شد، آیا که نمایندگان کارفرمایان با این رقم موافق نبودند. نتیجه این شد که مذاکرات دستمزد به سال تازه موکول شد، ولی یک نگرانی وجود دارد و آن اینکه باز هم عقب نشینی اتفاق بیفتد و سر انجام رقم زیاد کردن دستمزد جهت سال ۹۷ رقمی در حدود قیمت تورم باشد که این باز هم شکاف درآمد و هزینه را زیاد می کند.

آخرین اخبار راجع به دستمزد ها

آینده مبهم تعیین دستمزد

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست های جداگانه با شرکای اجتماعی اطراف تعیین دستمزد سایر سطوح کارگری خبرداد و گفت: هم اکنون ۲ پیشنهاد زیاد کردن ۸ و ۱۲ درصدی مزد مطرح است که باید به یکدیگر نزدیک شوند. به گزارش فارس، احمد مشیریان با اشاره به آخرین شرح مشورت های مزدی میان گروه های کارگری و کارفرمایی با دولت اظهار کرد: بنابر اعلام وزیر کار، قیمت زیاد کردن مزد سال ۹۷ سایر سطوح مزدی تا آخر فروردین ماه طی بخشنامه ای ابلاغ خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی جهت زیاد کردن دستمزد سایر سطوح مزدی کارگری مطرح شده است هست، گفت: کارگران زیاد کردن ۱۲ درصدی نسبت به پایه حقوق سال ۹۶ به علاوه رقم ثابت روزانه ۲ هزار و ۴۱۸ تومان و ۸ ریال را پیشنهاد کردند و از طرفی نمایندگان کارفرمایی راجع به میزان زیاد کردن مزد سایر سطوح زیاد کردن ۸.۳ درصدی به علاوه روزانه ۳ هزار و ۳۳۳ تومان و ۵ ریال را مطرح کردند.

مسئولان می گویند تا آخر فروردین پرونده دستمزد ها بسته می شود، ولی با جو ایجاد شده است مشخص نیست که آینده ترمیم دستمزد ها چه خواهد بود و آیا زیاد کردن حدود ۲۰ در

مشیریان تصریح کرد: با مذاکراتی که به صورت ۳ جانبه گرایی دنبال می شود تلاش می کنیم پیشنهادات را به یکدیگر نزدیک کرده و تا آخر فروردین وظیفه میزان زیاد کردن سایر سطوح مزدی را روشن کنیم.معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آقای ربیعی تلاش دارد تا در هفته جاری نشست های جداگانه ای با نمایندگان گروه های کارگری و کارفرمایی برگزار کند، گفت: با توجه به اینکه تنها ۲ پیشنهاد نهایی جهت سایر سطوح مزدی ارائه شده است باید رقمی به عنوان مبنای زیاد کردن مزد سال آینده تعیین و ابلاغ شود. او در عین حال گفت: وزارت کار با هر دو پیشنهاد نمایندگان کارگری و کارفرمایی موافق است و منتظریم تا با برگزاری جلسات وظیفه بسته مزدی سال ۹۷ مشخص شود.

شرکای اجتماعی در نشست شورای عالی کار زیاد کردن ۲۰ درصدی را جهت حداقل بگیران کارگری تعیین کردند تا حداقل دستمزد از مبلغ ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان به حدود یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان برسد. علاوه بر این کارفرمایان باید کمک هزینه ۴۰ هزار تومانی مسکن و بن ۱۱۰ هزار تومانی را به آن اضافه کنند و حق اولاد نیز به تناسب فرزندان پرداخت خواهد شد. حق اولاد کارگری طبق آخرین مصوبه نشست شورای عالی کار جهت فرزندان زیر ۱۸ سال باید رقمی به میزان ۱۱۱ هزار و ۴۱۴ تومان پرداخت شود.

آینده مبهم تعیین دستمزد

آرمان /فریبا نهاوندی

واژه های کلیدی: دستمزد | کارگری | حداقل دستمزد | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو