به گزارش گروه تحریریه سایت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، گفت: ما اکنون در
خلبان مقصر سانحه هواپیمایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج است
عبارات مهم : ایران
به گزارش گروه تحریریه سایت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، گفت: ما اکنون در حال بررسی زمینه ها و عواملی هستیم که موجب اشتباه خلبان در این پرواز شده است است.
وی با بیان اینکه براساس اطلاعات جعبه سیاه، خلبان در این سانحه مقصر بوده هست، افزود: اینکه آیا خلبان دچار اشتباه شده، یا آنکه خلبان روند عادی و مراحل متفاوت را طی کرده و یا اینکه آیا خلبان به لحاظ جسمی و معنوی آمادگی داشته است یا خیر و همچنین هواپیما مناسب پرواز جهت شرایط بحرانی بوده هست، ما در حال بررسی و جمع بندی نهایی هستیم.
خلبان مقصر سانحه هواپیمایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج است
رضایی کوچی افزود: عوارض و زمینه های متعددی موجب اشتباه خلبان در سانحه هوایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج شده است است.
رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه بنده اطلاعات جعبه سیاه را کاملا مطالعه و مکالمات آن را گوش کرده ام، بیان کرد: در لحظات آخر کمک خلبان به خلبان می گوید هوا خراب است و بهتر است بازگردیم، ولی متأسفانه خلبان به ادامه مسیر به سمت مقصد اصرار دارد و به دنبال آن ارتفاع هواپیما را کم کردن داده و پایین تر از حد معمول می آید که این اقدام موجب برخورد هواپیما با کوه و بروز سانحه می شود.
به گزارش گروه تحریریه سایت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، گفت: ما اکنون در
وی تصریح کرد: کادر پرواز در وقت پرواز این هواپیما اطلاعات مورد نیاز را راجع به شرایط هوا داشته و مکالمات جعبه سیاه این عنوان را به خوبی نشان می دهد، ولی متأسفانه خلبان علی رغم اصرار کمک خلبان خود به سمت شیراز نرفته و اشتباه می کند.
رضایی کوچی تأکید کرد: معمولا در چنین اوضاع هوایی، هواپیما باید بازگردد؛ لذا دلایل و زمینه های وقوع اشتباه از سوی خلبان در کمیسیون عمران قید شده است است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خلبان به علت بیماری و جراحی قلب در این شرایط باید از یک خلبان و نه کمک خلبان در کنار خود استفاده می کرده هست، افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی اجازه پرواز نباید صادر می شد و اصولا براساس آئین نامه داخلی شرکت هواپیمایی آسمان، این پرواز در چنین شرایط هوا نباید صورت می گرفت.
خلبان مقصر سانحه هواپیمایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج است
وی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در وهله اول مقصر است و هواپیما باید در چنین شرایطی در فرودگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران باقی می ماند و پرواز نمی کرد.
رضایی کوچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خلبان با داشتن چنین شرایط جسمی مجوز پرواز گرفته هست، اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته بسیاری از خلبانان از سیستم هواپیمایی این شرکت رفته اند و عملا تعداد خلبان های این شرکت محدود شده است است.
به گزارش گروه تحریریه سایت، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، گفت: ما اکنون در
رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه هواپیما نقص فنی نداشته هست، اظهار کرد: اگر مقررات رعایت می شد این هواپیما می توانست در چنین شرایط آب و هوایی به شیراز رفته و سالم بماند.
وی تأکید کرد: کمیسیون عمران گزارش نهایی و کامل خود را راجع به اتفاق پرواز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج تا آخرهای فروردین ماه آماده ارائه به مجلس خواهد کرد.
خلبان مقصر سانحه هواپیمایی پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج است
واژه های کلیدی: ایران | خلبان | عمران | پرواز | خلبانان | هواپیما | کمیسیون | هواپیما | شرکت هواپیمایی