تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ادعای احمدی‌نژادی‌ها راجع به بازجویی مشایی

اواخر اسفند ۹۶ بود که یاران نزدیک احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، بازداشت و زندانی شدند؛ اولی بازداشت است و دوره پیگیری به پرونده و بازپرسی را می

ادعای احمدی‌نژادی‌ها راجع به بازجویی مشایی

ادعای احمدی نژادی ها راجع به بازجویی مشایی

عبارات مهم : بازداشت

اواخر اسفند ۹۶ بود که یاران نزدیک احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، بازداشت و زندانی شدند؛ اولی بازداشت است و دوره پیگیری به پرونده و بازپرسی را می گذراند و دومی ۱۵ سال محکومیت خود را در زندان سپری می کند. هر دو ولی خبرسازند؛ بقایی با اعتصاب غذا و مشایی با شایعه هایی که راجع به روند بازجویی و بازپرسی او منتشر می شود.

ادعای احمدی‌نژادی‌ها راجع به بازجویی مشایی

روز گذشته سایت و کانال دولت بهار، متعلق به حامیان احمدی نژاد، مدعی شد: «شنیده ها حاکی است علی رغم گذشت شش روز از آخر بازپرسی و اخذ آخرین دفاعیات… در غیاب بازپرس، همچنان به بازجویی از مهندس اسفندیار رحیم مشایی ادامه می دهند و در این راستا از افرادی همچون عباس غفاری جهت شدت یافتن فشار معنوی و روانی بر ایشان بهره می گیرند». در ادامه این پیام، دولت بهار توضیح داد که « بر اساس قانون، بعد از آخر بازپرسی و اخذ آخرین دفاعیات، باید متهم به بند عمومی انتقال یافته و سپس با تعیین قرار مناسب اعم از وثیقه، کفیل یا قرار التزام، آزاد شود».

جن گیرها در بازداشت

فارغ از صحت یا سقم این ادعا، دوباره نام «عباس غفاری» توجه ها را به خود جلب کرد. در چهار سال اول ریاست جمهوری احمدی نژاد، شایعه های زیادی راجع به او و اطرافیانش مطرح بود؛ یکی از این شایعه ها حضور «رمال» و «جن گیر» در حلقه نزدیک دولت او بود. این گمانه هنگامی که تقویت شد که در مسابقه های انتخاباتی سال ۸۸، این عنوان به عنوان نقد از سوی رقیبان مدیر دولت بیان شد. هرچند در آن وقت این مدعا به شدت تکذیب شد، ولی یکی، دو سال زیاد وقت مورد نیاز نبود (سال ۹۰) تا نخستین وزیر اطلاعات احمدی نژاد، محسنی اژه ای که البته در آخرهای همان دولت کنار گذاشته شده است بود، این بار در کسوت سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس مطبوعاتی با تأیید خبر دستگیری دو «جن گیر»، آنها را «جن گیر دولتی» بخواند و بگوید: «دو جن گیر دولتی بازداشت شده است اند و جهت این افراد کیفرخواست و قرار مجرمیت صادر شده است و پرونده آنها در حال پیگیری است». احمدی نژاد البته پیش تر-حدود یک ماه بعد از بازداشت غفاری- در پاسخ به خبرنگاران گفته بود: «اون ها رو که دستگیر کردن، خیالشون راحت شد، ول کنید دیگه. بذارید دولت به کارش برسه؛ یعنی آن سفینه ای هم که فرستادیم بالا، کار جن ها بود؟».

اواخر اسفند ۹۶ بود که یاران نزدیک احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، بازداشت و زندانی شدند؛ اولی بازداشت است و دوره پیگیری به پرونده و بازپرسی را می

اردیبهشت سال ۹۰، «میثم تولایی»، فعال رسانه ای اصولگرا، در یادداشتی که در سایت «شفاف» -از رسانه های حامی و نزدیک به محمدباقر قالیباف- منتشر شد، ادعاهای جدیدی مطرح کرد. او با اشاره به بحث احتمال حمله آمریکا به کشور عزیزمان ایران در دوره اول تصدی گری احمدی نژاد (که در مناظره رضایی و احمدی نژاد هم مطرح شده است بود)، مدعی شد منبعی آگاه در این باره توضیح داده که در بحث حمله نظامی به کشور عزیزمان ایران (که بارها در مقامات اوج مطرح شده است بود)، احمدی نژاد همواره منکر این احتمال می شد. تولایی در ادامه می نویسد: «این مسئول سابق (منبع آگاه) گفت ما بعدا فهمیدیم بحث غیب گویی آقای خاص (احمدی نژاد) از کجا نشئت می گیرد، ولی به خاطر نظام حرفی نزدیم».

نگارنده در انتها خبر دستگیری دو جن گیر را تأیید می کند تا تیتر نوشته «پرده برداری از یک واقعیت» نیز موضوعیت پیدا کند: «این روزها بسیاری از دوستان تماس می گیرند یا از طرق متفاوت سؤال می کنند که قضایای دو رمال و جن گیر چیست و آیا صحت دارد یا خیر؟ همین جا کوتاه می گویم که ماجرا صحیح است و علی یعقوبی و عباس غفاری هم دستگیر شده است اند».

ماه عسل اصولگرایان آخر یافته بود و هر روز فاصله بهاری ها از مابقی اصولگرایان زیاد می شد. حالا حامیان دیروز نیز دولت را به رمالی و جن گیری متهم می کردند. هرقدر این بحث پردامنه تر می شد، توجه ها نیز به اسفندیار رحیم مشایی زیاد می شد. وجود جن گیر در سطوح دولت با کلمه تازه «جریان انحرافی» گره خورد؛ کلمه/برچسبی که نه ابتکار اصلاح طلبان که ساخته اصو لگرایان بود. هرچند هاشمی رفسنجانی در مصاحبه خود با خاص نامه نورورزی ۹۳ «شرق» مدعی شده است بود هشت سال پیش گفته بود این جریان «انحرافی» هست، ولی به نظر می رسد باید اعتبار جاانداختن این کلمه را به اصولگرایان داد. جن گیری فرصتی شد جهت تسویه حساب سیاسی و چیزی که در این بین گم شد، نوع ارتباط دستگیرشدگان با احمدی نژاد و مشایی بود.

ادعای احمدی‌نژادی‌ها راجع به بازجویی مشایی

دولت و حامیانش هرگز این اتهام ها را نپذیرفتند. مهدی کوچک زاده فروردین ۹۳ در مصاحبه با «میزان» هنگامی که بحث به مشایی می رسد، از عباس غفاری نیز نام می برد و می گوید: «آنچه در رسانه می گویند مشایی یک آدم بی اخلاق، جن گیر، رمال، مال مردم خور، سه هزار میلیارد بدزد هست، یکی یکی معلوم شد دروغ هست. عباس غفاری چه شد؟ بازجوی عباس غفاری در دفتر من در حضور مردها زارعی، حسینیان، کوثری و بنده گفت «ما از عباس غفاری پرسیده ایم شما که کار هم نمی کنید زندگی خود را چگونه می گذرانید؟ او جواب داد با پولی که مریدانم به من می دهند زندگی می کنم و از او پرسیده ایم که مریدان شما چه کسانی هستند که او گفته است آخرین بار ازفلان کس ٢٠ میلیون تومان گرفته ام».

درحال حاضر عباس غفاری چه شده است است و کجاست؟ آیا در آن وقت آن قدر برجسته شد و امروز هیچ حرفی از او نیست؟ اگر مشایی آن قدر که می گفتند پرونده سیاهی داشته هست، آیا درحال حاضر در دستگاه قضائی محاکمه نمی شود؟». کوچک زاده در ادامه این مصاحبه، تأکید می کند که عباس غفاری در بازجویی هرگونه ارتباط با مشایی را انکار کرده هست. سیاست در کشور عزیزمان ایران چند چرخ خورد تا کوچک زاده نیز بعد از نامزدشدن احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، موضع خود را در قبال او عوض کردن دهد.

اواخر اسفند ۹۶ بود که یاران نزدیک احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، بازداشت و زندانی شدند؛ اولی بازداشت است و دوره پیگیری به پرونده و بازپرسی را می

گفتنی است در همان سال دستگیری این دو جن گیر، اعتراف هایی از سوی سایت های نزدیک به محمدباقر قالیباف، منتسب به عباس غفاری منتشر شد که از سوی منابع مستقل تأیید نشد. حالا در ابتدای سال ۹۷، «دولت بهار» مدعی شده است عباس غفاری در حال زیاد کردن فشار بر اسفندیار رحیم مشایی است.

شرق

ادعای احمدی‌نژادی‌ها راجع به بازجویی مشایی

واژه های کلیدی: بازداشت | احمدی نژاد | احمدی نژاد | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو