تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی موفقیت، با الگوی وطنی

شهرزاد تهرانی-بیتوته ؛در روزهای آخر اسفند، مهمانِ یک شرکت نوپا بودم که بر خلاف بسیاری از ملاقات های امسال با فعالین استارتاپی، امیدوارکننده بود. به عنوان یک

موفقیت، با الگوی وطنی

موفقیت، با الگوی وطنی

عبارات مهم : بازار

شهرزاد تهرانی-بیتوته ؛در روزهای آخر اسفند، مهمانِ یک شرکت نوپا بودم که بر خلاف بسیاری از ملاقات های امسال با فعالین استارتاپی، امیدوارکننده بود. به عنوان یک کارشناس ارزش گزاری به آنجا رفته بودم و این علت به اندازه ی کافی نیاز به بدبینی و توصیه سنجی و آینده نگری دارد که جهت خودم، نتیجه¬ی مثبت جلسه شگفت آور بود.

شرکت هوش گستر ماهان، که با برند ثبت شده است “بیار” در بازار آنلاین خرده فروشی کشور، بالاخص محصولات سوپر مارکتی فعالیت دارد، از رده Market place ها محسوب میگردد. آنها یکی از تقریبا چهل بستر آنلاین سوپر مارکتی هستند که در بیست ماه گذشته در اکو سیستم کشور عزیزمان ایران شروع به کار کردند. و یکی از دو خوابیدن که بیش از دو سال از عمرشان میگذرد و همچنان پابرجا بوده و رشد نموده اند.

فعالان استارتاپی میدانند که در روحیه ی ما ایرانیها کپی کاری و نوشتن از روی دست دیگران بسیار مرسوم و تکرار شونده هست. تا سه سال پیش همه میخواستند دیجی کالا بزنند. بعد همه تصمیم گرفتند، کافه بازار تاسیس کنند، یک سالی هم است که همه میخواهند یک اسنپ و یا یک سوپر مارکت آنلاین داشته باشند.

موفقیت، با الگوی وطنی

سه نفر جمع میشوند و یک اپلیکیشن غیر کاربردی و دکوری نوشته و یا سفارش میدهند و منتظرند خودش مثل شبدر رشد کند. بدون هیچ نوآوری، بدون مسیری معقول، بدون هم بنیانگزاران متخصص و اغلب بدون سرمایه. ولی معمولا بد ترین نداشته ی جوانانِ کم تجربه ی این عرصه، نداشتن ویژنِ مشخص و توسعه ی اوهام فردی به جای برنامه ریزی جمعی هست. اینقدر این تجربه برایم تکرار شده است است که اگر با شرکتی نوپا آشنا شوم که جز این راه را رفته باشد، به نظرم عجیب و غریب می آید.

وحید عباس زاده، میزبان من ، مدیر هئیت مدیره مجموعه بود. در ابتدای ورود به شرکت در حوالی خیابان سهروردی، محیط بزرگ، تمیز و مملو از اشخاص مصمم نشان از نوعی پرنسیپ بود که توانسته بودند جهت خودشان ایجاد کنند. وارد اتاق جلسات شدیم و منتظر شروع روندِ توضیحاتشان در خصوص “بیار” بودم، که تیم مدیریتی شرکت وارد شده است و خودشان را معرفی کردند. مدیران بخش های فنی و زیر ساخت، تحقیق و توسعه، آموزش و پشتیبانی.

این که میبینیم بعضی شرکت های نوپای ایرانی بالاخره یاد گرفتند که هر مجموعه ی اقتصادی نیاز به یک واحد تحقیق و توسعه دارد، همانطور که به واحد مالی، جالب و دلگرم کننده است.

شهرزاد تهرانی-بیتوته ؛در روزهای آخر اسفند، مهمانِ یک شرکت نوپا بودم که بر خلاف بسیاری از ملاقات های امسال با فعالین استارتاپی، امیدوارکننده بود. به عنوان یک

“بیار” آنطور که در ادامه با آن زیاد آشنا شدم، در ابتدا با بیزنس پلنی که تاکید آن بر توسعه ی غیر متمرکز و بدون انبارداری مستقیم بوده، وارد بازار سوپرمارکت های آنلاین شده است هست. اصولا روند گسترش مارکت پِلیِس ها در دهه اخیر و در سطح بین الملل، نسبت به ای کامرسهای مبتنی بر انبارداری گسترش کمی و کیفی بیشتری داشته اند. هم سرمایه کمتری را مصرف کرده و هم تیم اجرا را بر بخش های دیگری از روند اجرا، که مباحث فنی، الگوهای کنترل کیفیت و مشتری مداری و تبلیغات بهتر باشد متمرکز میسازد.

بیار هم از این الگو استفاده کرده و پرچمِ حمایت از خرده فروشانی که در دنیای آنلاین شده است ی امروز توانایی آنلاین سازی فروش محصولات و خدمات خود را ندارند، بر افراشته هست. در این الگو، مخاطبانی که اپلیکیشن بیار را راه اندازی داشته باشند، میتوانند، با گزینش محدوده ی جغرافیایی خود، از تک تک فروشگاه های اطراف نسبت به سفارش محصولات مورد نیاز خود اقدام کنند.

در طول بیش از یک سال گذشته بیش از سیصد تامین کننده در دپارتمان های متفاوت به این سیستم پیوسته و در حال سرویس دهی به مشتریان در تهران، مشهد، سمنان، خرم آباد،سنندج و اصفهان میباشند.

مدیران بیار در سال تازه میخواهند باقیمانده ی مراکز استانها را نیز به منطقه تحت پوشش خود اضافه کرده و شمار مشتریان را از صد هزار نفر به عددی بالاتر برسانند. آنها همچنین جهت این منظور با تاسیس یک سوشیال مدیای متصل به شبکه خریدشان گامی موثر برداشته اند. یک سوشیال مدیای بومی که در همین مدت پنج ماهه بیش از سی و پنج هزار مخاطب را به خود جلب کرده است.

موفقیت، با الگوی وطنی

بر خلاف اغلب بسترهای آنلاین که مشتریان فقط میتوانند تصویر العمل خود به مطلوب یا عدم مطلوب بودنِ خرید آنلاین خود را به تلفن های گویا گفته و یا باید در صفحات شخصی خود در اینستاگرام و یا وبلاگ ها اظهار نظر کنند، در بیار هر برند و یا فروشگاهی یک دیوار اختصاصی دارد که مشتریانش مدام از او تقدیر و یا انتقاد میکنند و برند نمیتواند آنها را پاک نماید. در اینچنین قالبی، ارائه دهندگان به ارائه ی صحیح خدمات پرداخته اند و قیمت رضایت مشتری بر اساس آمارهای خود کمپانی بالای ۷۹% درصد است که عددی افسانه ای محسوب میشود.

بیار همچنین با ایجاد یک زیرساخت B to B جهت برندها و خرده فروشان دست به کاری بزرگ زده است که باید در سال تازه به انتظار باشیم و ببینیم مانند پلن B to C موفق به نفوذ در بازار میشود یا خیر.

در کنار همه نکات مثبتی که این کمپانی دارد، بعضی معضلات نیز در مدیریت کلان آن در یک سال گذشته دیده میشود. بیار سهم اندکی در تبلیغات سرویس های آنلاین دارد. مخاطبان بسیاری هنوز با خدمات و الگوی آن آشنا نیستند. مدیریت بیار در سال تازه باید حضور در عرصه ی عمومی و در حقیقت Touch Point خود را زیاد کردن دهد. همچنین آنها در نمایشگاه ها و رویدادهای مرتبط به کسب و کارهای نوپا نیز حضور ندارند و این باعث دور بودنشان از اکوسیستم کارآفرینی کشور عزیزمان ایران شده است است.

شاید این موارد جهت آنها که در طول یک سال اخیر سخت مشغول پایه گزاری و توسعه زیر ساخت بوده اند، مسئله بزرگی قلمداد نشود، ولی در یک سال آینده آنها به مقادیر زیادی آگاهی برند جهت جلب توجه سرمایه گزارانی که به اشتباه بر روی استارتاپ های بی سر و ته حساب باز کرده اند، نیاز دارند. سیستم های گسترده افقی و عمودی مانند بیار، دیر یا سریع مجبور به پوست اندازی در الگوی مدیریتی و گسترش نیروی انسانی و تبلیغات خواهند شد و این مباحث نیاز به سرمایه گزاری های متعدد دارد.

شهرزاد تهرانی-بیتوته ؛در روزهای آخر اسفند، مهمانِ یک شرکت نوپا بودم که بر خلاف بسیاری از ملاقات های امسال با فعالین استارتاپی، امیدوارکننده بود. به عنوان یک

بعد از دیدار از بخش فنی و بخش سوشیال “بیار” همراه با احساسی خوب آنجا را ترک کردم. امروز همانطور که منتظر بودم پیک خریدهایم از این بستر آنلاین را برایم بیاورد، آرزو کردم تجارب مدیریتی اینچنین مثبت، جهت جوان ترها تبیین شده است تا قیمت بالای شکست در استارتاپ های ایرانی زیاد و زیاد کم کردن یابد.

واژه های کلیدی: بازار | آنلاین | محصولات | سرمایه گزاری | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو