تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی صدور ۱۹۷ کیفرخواست راجع به حوادث دی‌ماه و متهمان یک گروهک ضد انقلاب

آخرین جلسه شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جاری، روز چهارشنبه (۱۳۹۶/۱۲/۲۳) با حضور معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران،

صدور ۱۹۷ کیفرخواست راجع به حوادث دی‌ماه و متهمان یک گروهک ضد انقلاب

صدور ۱۹۷ کیفرخواست راجع به حوادث دی ماه و متهمان یک گروهک ضد انقلاب

عبارات مهم : ایران

آخرین جلسه شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جاری، روز چهارشنبه (۱۳۹۶/۱۲/۲۳) با حضور معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، دادستان ها و روسای دادگاه های بخش استان تهران، و سرپرستان دوایر نظارت بر زندان ها به ریاست عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران سال ۱۳۹۶ را سالی پر تلاش جهت قوه قضاییه و دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران و هم چنین سالی پر اتفاق و پر تلاطم جهت کشور ارزیابی نمود و از جمله وقایع مهم این سال را در حوزه سیاسی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اعلام نمود و در توضیح اظهار داشت: دشمن تصور می کرد با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، مردم همکاری قابل توجهی در این انتخابات نخواهند داشت، ولی شاهد حضور شکوهمند مردم در انتخابات و مسابقه سنگین میان کاندیداها بودیم که در مجموع یک پیروزی بزرگ جهت انقلاب اسلامی محسوب می شود و نشان می دهد که مردم کشور عزیزمان ایران بعد از چهل سال کماکان با حاضر شدن در پای صندوق های رای از انقلاب اسلامی حمایت می کنند.

صدور ۱۹۷ کیفرخواست راجع به حوادث دی‌ماه و متهمان یک گروهک ضد انقلاب

دومین واقعه در حوزه سیاسی طی امسال که مورد اشاره دکتر جعفری دولت آبادی قرار گرفت، تلاش و همدلی همه جریان های سیاسی جهت حل پرسشها کشور بود. وی در این راستا افزود: در این بخش شاید به موفقیت کامل دست نیافتیم، ولی می توان گفت انسجام و اتحاد همه جریان ها در پشت سر مقام معظم رهبری به گونه ای که جریان های سیاسی تکروی نکنند، محقق شده است است.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در حوزه اجتماعی سال ۱۳۹۶ را سالی پر اتفاق ارزیابی نمود و با اشاره به این که اعتراض به اوضاع صندوق های مالی و اعتباری از دو جنبه اجتماعی و اقتصادی برخوردار هست، اظهار داشت: اعتراضات کارگری، اوضاع موسسات مالی و اعتباری، صندوق های بازنشستگی و اعتراضات بعضی اقشار مانند کارگران، پرستاران و معلمان، صورت سال ۱۳۹۶ را پر اتفاق ترسیم می نماید، ولی قابل توجه است که این اعتراضات منجر به تندروی ها علیه نظام و انقلاب اسلامی نگردید.

آخرین جلسه شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جاری، روز چهارشنبه (۱۳۹۶/۱۲/۲۳) با حضور معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران،

اعتراض ها اصل نظام را نشانه نگرفته اند

جعفری دولت آبادی حضور مردم در راهپیمایی روز پیروزی انقلاب اسلامی و در کنار اعتراض ها را موید این توصیه دانست که اعتراض ها اصل نظام را نشانه نگرفته اند و بلکه فرصتی جهت مسؤولین است تا بدانند که اگر به وظایف خود عمل نکنند، با تصویر العمل مردم مواجه می شوند.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران تهدیدها در حوزه اقتصادی را نسبت به سال های قبل پررنگ ارزیابی نمود و با اشاره به پرسشها بانک ها و صندوق های مالی و اعتباری اظهار داشت: اعتراضات کارگری که در سال ۱۳۹۵ شکل گرفت و در سال ۱۳۹۶ ادامه یافت و به نظر می رسد این گونه اعتراضات در سال آتی استمرار یابد، واجد جنبه اقتصادی هست. لذا دستگاه قضایی باید جهت مواجه با پرسشها اقتصادی و اجتماعی آمادگی بیشتری داشته باشد.

جعفری دولت آبادی راه اندازی دادسرای پولی- بانکی را در مقابله با جرایم بانکی تاثیرگذار دانست و از دادستان ها خواست جهت مواجهه با پرسشها اجتماعی و اقتصادی برنامه ریزی نمایند.

صدور ۱۹۷ کیفرخواست راجع به حوادث دی‌ماه و متهمان یک گروهک ضد انقلاب

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران دو اتفاق مهم در حوزه امنیتی کشور را آشوب های دی ماه و آشوب بهمن ماه اعلام نمود و با اشاره به این که در آشوب های دی ماه نهادهای امنیتی، پلیس و قوه قضاییه و با همکاری سایر دستگاه ها توانستند ظرف چند روز اوضاع را آرام نمایند و عوامل مهم را دستگیر کنند، در توضیح اغتشاشات دی ماه اظهار داشت: این آشوب ها همزمان در ۹۰ شهر رخ داد که در ۴۱ شهر منتهی به اتفاق و خسارات مالی و جانی شد و به رغم آن که چنین رخدادهایی در هر کشور می تواند ترساندن جدی محسوب شود، ولی در کشور عزیزمان ایران به برکت حضور مردم و آگاهی آن ها به ماهیت آشوب گران به گونه ای که به سرعت صف خود را از آنان جدا کردند، آشوب ها به سرعت مهار شد.

جعفری دولت آبادی راز شکست اغتشاش گران دی ماه را ایجاد این احساس در مردم دائر بر این که اغشاش گران از جنس آن ها نیستند دانست و افزود: مردم همین که احساس کردند این ها دارند علیه ارزش های اسلامی و امنیت کشور اقدام می نمایند و اموال عمومی را تخریب می کنند، صف خود را از آن ها جدا کردند و هماهنگی وزارت کشور، پلیس، دادستانی و سایر دستگاه های مرتبط موجب شد حداکثر ظرف سه روز غائله خاتمه یابد.

آخرین جلسه شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال جاری، روز چهارشنبه (۱۳۹۶/۱۲/۲۳) با حضور معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران،

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اظهار این که اتفاق خیابان پاسداران ریشه در آشوب های دی ماه داشت که به لحاظ ارتباط با جریانات فرقه ای با آن مدارا شد، اتفاق تلخ روز اول اسفند را نقطه عطفی در رویکرد پلیس، دادسرا و نهادهای امنیتی در برخورد با این گونه کارها مجرمانه خواند و افزود: بعد از اقدام آشوب گران در حمله به منازل مردم و شهید کردن چند مامور ناجا، پلیس وارد عمل شد و ظرف چند ساعت موفق گردید کنترل اوضاع را به دست گیرد.

جعفری دولت آبادی در تبیین وقایع سال ۱۳۹۶ مرتبط با حوزه اجتماعی با اشاره به کشف حجاب به وسیله چند زن در ملاء عام و با ارزیابی چنین اقداماتی به عنوان ساختارشکنی، اظهار داشت: طی چهل سال گذشته همواره حوادث اجتماعی داشته ایم؛ جریاناتی که تلاش داشتند قشری از مردم را در برابر حکومت قرار دهند، همواره فعال بودند؛ ولی امسال تلاش ها مضاعف شد و در این راستا کشف حجاب به عنوان یک برنامه طراحی شده است از سوی دشمن های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت. آن ها امید بسته بودند که به این طریق بلوایی بر پا کنند، ولی اقدام به موقع و قاطع پلیس و دادستانی و هم چنین با هوشیاری مردم این طرح نیز به شکست انجامید و به خاص حکم صادره از دادگاه در خصوص یکی از این زنان نشان داد که دستگاه قضایی در برابر کارها ساختارشکنانه مدارا نخواهد کرد.

صدور ۱۹۷ کیفرخواست راجع به حوادث دی‌ماه و متهمان یک گروهک ضد انقلاب

وی با اعلام این که جمهوری اسلامی وقت ها را می پذیرد و اگر تهدیدها در جهت ضربه زدن به اساس نظام اسلامی باشد با برخورد قاطع مواجه خواهد شد، اظهار داشت: دشمن به نوعی قصد آزمایش داشت که آیا می تواند بعضی اقشار مردم را در برابر نظام جمهوری اسلامی قرار دهد که این طرح نیز با شکست مواجه شد. همواره اعلام کرده ایم زنان بسیار متدینی در کشور داریم و شکست فرمان کشف حجاب رضاخان نیز به لحاظ وجود این مردم متدین بوده است که اگر این گونه نبود به لحاظ حمایت غرب از رضاخان، در کشف حجاب موفق می شد

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران عدم موفقیت طراحی دشمن در کشف حجاب زنان را موید آن دانست که مردم کشور عزیزمان ایران به ارزش های دینی احترام می گذارند و ساختارشکنی در نقض ارزش های دینی مورد تایید آن ها نخواهد بود.

جعفری دولت آبادی به وقایع امسال در حوزه قضایی پرداخت و بااهمیت ترین رویکرد را زیاد کردن هجمه ها به دستگاه قضایی دانست و در توضیح اظهار داشت: بعد از انقلاب سابقه نداشته است که حتی در دهه اول انقلاب که منافقین تیغ بر مردم کشیدند، تا این اندازه بر دستگاه قضایی هجمه وارد شود؛ ولی در سال ۱۳۹۶ با هجمه های جریانات خارجی و عوامل داخلی مواجه بودیم و عده ای در داخل کشور دچار توهم شدند که با حمله به دستگاه قضایی و مسؤولین قوه قضاییه می توانند این قوه که رکن رکین نظام است را تضعیف نمایند.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص علت زیاد کردن هجمه ها به قوه قضاییه اظهار داشت: آن ها فهمیدند یکی از جاهایی که به طور قاطع در برابر ساختارشکنان ایستاده، قوه قضاییه است لذا این همه اهانت و فحاشی بی علت نبوده؛ این در حالی است که هنگامی که یک قاضی کلمه ای به یک متهم اضافه بگوید، آن را بزرگ کرده و به کرات بر آن تاکید می کند؛ ولی این همه اهانت به شخص رییس قوه قضاییه و دیگر مسوولان قضایی با خویشتن داری مواجه شد و تلاش بر آن بود که تصویر العمل در حد پاسخگویی و عمل به وظایف باشد.

دستگیری حمید بقایی به منظور اجرای حکم

جعفری دولت آبادی از پرونده های مطروحه در مهم سال ۱۳۹۶ را پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت سابق دانست و با اعلام دستگیری محکوم علیه به منظور اجرای حکم در روز سه شنبه (۱۳۹۶/۱۲/۲۲)، اعلام اتهامات و مجازات های عنوان محکومیت نامبرده را با توجه به قطعیت حکم و مستند به ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی فاقد منع قانونی دانست.

وی افزود: در کیفرخواست صادره نامبرده به چندین اتهام تحت تعقیب قرار داده شد که اکثر موارد آن در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است است که موارد اتهامی در اطلاعیه روابط عمومی دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران توضیح داده شده است است.

به هر حال حسب رای دادگاه تجدیدنظر، به رغم تعدد محکومیت ها، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، صرفاً مجازات اشد در خصوص حمید بقایی قابل اجراست.

صدور ۱۷۵ فقره کیفرخواست در مورد متهمان آشوب های دی ماه

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از زحمات قضات دادسرای شهید مقدس و دادگاه­ها در مقابله با جرایم علیه امنیت تقدیر نمود و از صدور ۱۷۵ فقره کیفرخواست تا روز جاری نسبت به متهمان آشوب های دی ماه خبر داد و افزود: از این تعداد تا کنون ۲۱ فقره دادنامه صادر شده است که ۱۶ فقره از دادنامه ها متضمن محکومیت به حبس هست. در ۳ فقره دادنامه جزای نقدی تعیین شده است و ۲ فقره دادنامه مبتنی بر برائت هست.

صدور ۲۲ فقره کیفرخواست علیه متهمان مرتبط با متهمان یک گروهک ضد انقلابی

دکتر جعفری دولت آبادی از صدور ۲۲ فقره کیفرخواست از سوی دادسرای شهید مقدس علیه متهمان مرتبط با یک گروهک ضد انقلاب که کارها آن ها مشمول بر تحریق و تخریب اموال عمومی است خبر داد و افزود: در پیگیری به این کیفرخواست ها تا کنون ۲ فقره دادنامه با محکومیت حبس صادر شده است است.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: قضات و معاونان دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به کرات در زندان ها با زندانیان این آشوب ها ملاقات کرده اند و در شرایط فعلی علاوه بر محاکمه عامل شهادت سه نفر از مأمورین ناجا، بیست فقره کیفرخواست درمورد عوامل مهم و لیدرهای آشوب های خیابان پاسداران صادرشده هست، که نتیجه زحمات قضات دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

وی با ابراز امیدواری بر این که به زودی حکم دادگاه کیفری استان صادر شود و در خصوص دیگر متهمان نیز تعیین وظیفه گردد، افزود: عملکرد دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران در برابر آشوب ها و ساختارشکنی ها موید عزم جزم دستگاه قضایی در برخورد با افرادی است که با تخریب اموال عمومی، حمله به اماکن مذهبی و عمومی و حسینیه ها، ایجاد مزاحمت جهت مردم و ترساندن جان آن ها، در امنیت کشور اختلال ایجاد می نمایند.

جعفری دولت آبادی از جمله کارها دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران را برگزاری گشت های شبانه در طول سال به طور مستمر و با برنامه ریزی قبلی، برگزاری ۳۲ جلسه شورای معاونین دادستانی و ۸ همایش تخصصی تأکید کرد دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت حمایت از حقوق عامه، حمایت از حقوق مردم، رعایت حقوق متهمان در مراجع انتظامی و بازداشتگاه ها و زندان ها و کم کردن وقت پیگیری برنامه ریزی کرده و در سال آینده این تلاش ها زیاد کردن خواهد یافت.

وی از جمله پرسشها جدی مراجع قضایی را اطاله دادرسی و طولانی شدن پیگیری به بعضی پرونده های قضایی اعلام نمود و افزود: این عنوان پیشینه تاریخی دارد و بروز آن در حال حاضر، ناشی از کثرت پرونده ها، فشار کار در مراجع قضایی، کمبود قاضی و انتظار به حق مردم است و به رغم وجود این مشکلات، از دادستان ها انتظار می رود تلاش های خود را در به حداقل رساندن اطاله دادرسی معمول دارند.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به انتقاد بعضی قضات نسبت به آمارگرایی در دستگاه قضایی، اظهار داشت: می گویند دستگاه قضایی طرفدار آمارگرایی هست؛ این در حالی است که در تمامی نظام های حقوقی به خاص در نظام دادرسی کیفری، مهلت های معقول آینده نگری شده است و این گونه نیست که قاضی هر وقت میل به داشته باشد پیگیری کند. تعیین مهلت معقول در سیاست های کیفری بین المللی نیز پذیرفته شده است و لذا قاضی مکلف است در فرجه زمانی معقول به دعاوی مردم پیگیری کند؛ ضمن این که چنین مواعدی در امور مدنی هم پذیرفته شده است است اگر چه که فوریت امور کیفری در آن لحاظ نمی شود.

وی به قضات توصیه نمود در پرونده هایی که پیگیری به آن بیش از حد طولانی می شود، اتهامات را تفکیک نمایند و در توضیح اظهار داشت: باید در بخشی از پرونده که معد اتخاذ تصمیم نهایی هست، تعیین وظیفه شود و بخش دیگر مفتوح بماند. دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران تأکید کرد پیگیری در وقت معقول بخشی از فرایند تحقق عدالت است.

نکته دیگری که در بخش قضایی مورد توجه دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار گرفت، زیاد کردن نظارت ها بود. وی با اشاره به توصیه آیت الله لاریجانی به مسوولان دستگاه قضایی دائر بر زیاد کردن نظارت ها، افزود: در دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران معاونت نظارت و ارزیابی در دو بخش قضات مرد و زنان دارای پایه قضایی ایجاد شده است و مورد نیاز است دادستان ها در این بخش ورود کنند و ضمن استماع مطالب و بیانات مردم، ادعاهایی را که در مورد کارکنان قضایی و اداری می شود بررسی نمایند.

جعفری دولت آبادی توجه به نظارت بر نیروی انسانی را لازمه ارتقاء سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی دانست و با اذعان به این که شمار قضات سالم، شریف و کوشا در دستگاه قضایی قابل توجه هست، افزود: بسیاری از قضات در گمنامی به نحو مطلوب خدمت می کنند و نتیجه نظارت ها به گونه ای باشد که تشویق قضات سالم و شریف مورد توجه قرار گیرد، که در نتیجه سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از جمله نقاط مثبت عملکرد دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال را که بروز اجتماعی قابل توجهی داشت، حضور دادستان و معاونان دادسرا در سطح جامعه دانست و با اشاره به برنامه های اجرا شده است دادستانی در این راستا مشمول بر گشت های شبانه، دیدار از مراکز خدماتی، رستوران ها، مراکز درمانی و مانند آن، این تجربه را بسیار موفق خواند و از دادستان های شهرستان ها خواست حضور اجتماعی خود را پررنگ نمایند.

جعفری دولت آبادی از تهیه و اجرای برنامه دادسرای پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت سال آینده خبر داد و افزود: در این برنامه محورهای متفاوت مشمول بر نظارت بر زندان ها و بازداشتگاه ها، نظارت بر ضابطان و اطاله دادرسی مورد توجه قرار گرفته است.

واژه های کلیدی: ایران | انقلاب | دستگاه | انقلابی | قوه قضاییه | مراجع قضایی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو