تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی ارتباطی بین سفر لودریان و مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی‌بینیم/ اتریش

سخنگوی وزارت خارجه در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ در پاسخ به سوالی در مورد عوض کردن وزیر امور خارجه آمریکا و تاثیر آن بر برجام، تصریح کرد: این تغییرات و تحولا

ارتباطی بین سفر لودریان و مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی‌بینیم/ اتریش

سخنگوی وزارت امور خارجه: ارتباطی بین سفر لودریان و مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی بینیم/اتریش پیگیر عنوان سفارت است

عبارات مهم : ایران

سخنگوی وزارت خارجه در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ در پاسخ به سوالی در مورد عوض کردن وزیر امور خارجه آمریکا و تاثیر آن بر برجام، تصریح کرد: این تغییرات و تحولات و آمد و شدها در هیات حاکمه آمریکا امر جدیدی نیست و ما در طول این مدت شاهد تحولات و تغییرات متعدد در هیات حاکمه کنونی آمریکا بوده ایم.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی با بیان اینکه این عوض کردن و تحولات عنوان داخلی آمریکاست و همه جهانیان شاهد این تغییرات هستند، تصریح کرد: آنچه که جهت ما مهم است سیاست ها و رویکردهای آمریکا در مورد پرسشها جهانی، بین المللی و همچنین کشور عزیزمان ایران هست. ما این رویکردها را دنبال می کنیم و در قبال آن مواضع خود را اتخاذ می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد گفت وگوی رییس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در آینده و اینکه بعضی معتقدند این گفت وگوها در چارچوب این صورت می گیرد که به برجام فشار وارد شود و به نوعی این قرارداد را تحت تاثیر قرار دهند، گفت: من الان در خصوص ارتباط این عنوان با برجام صحبتی نمی کنم، این یک بحث طولانی است.

ارتباطی بین سفر لودریان و مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی‌بینیم/ اتریش

وی ادامه داد: ما معتقدیم هرگونه تلاش جهت تثبیت و ثبات امنیت جهانی امری مثبت است و ما از این تلاش ها استقبال می کنیم. البته در کنار این به این عنوان نیز توجه داریم که در عمل و تجربه دیده شده است که چندان نمی توان به رویکردها و سیاست های ایالات متحده اعتماد کرد و آنها قابل اعتماد نیستند.

وی ادامه داد: ولی همان طور که گفتم ما از هر گامی که می تواند به ایجاد ثبات در منطقه یاری کند استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ در پاسخ به سوالی در مورد عوض کردن وزیر امور خارجه آمریکا و تاثیر آن بر برجام، تصریح کرد: این تغییرات و تحولا

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق اخبار انتشار یافته تعدادی در آلمان به داخل سفارت پیشین کشور عزیزمان ایران در بن آلمان ورود پیدا کرده اند، تصریح کرد: این خبر را تایید می کنم. بعد از عوض کردن پایتخت آلمان از شهر بن به برلین و انتقال سفارت کشور عزیزمان ایران از این شهر به برلین، ساختمان سفارت کشور عزیزمان ایران در بن باقی مانده و از آن استفاده خاصی نمی شود. همان طور که گفتیم تعدادی به داخل این ساختمان ورود پیدا کرده و در آن اتراق کرده اند. به محض اطلاع از این عنوان نمایندگی های ما در آلمان ورود پیدا کردند و با پلیس و مقامات شهرداری این شهر مشورت کردند و تصویر العمل مورد نیاز صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم بر اساس تفاهماتی که انجام شده است و قول هایی که از سوی مقامات آلمانی داده شده است سریعتر این عنوان فیصله پیدا کند.

وی ادامه داد: این ساختمان در مالکیت کشور عزیزمان ایران است و ان شاءالله این عنوان به زودی برطرف می شود.

ارتباطی بین سفر لودریان و مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی‌بینیم/ اتریش

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در مورد اینکه آیا دولت اتریش اطلاعات کامل تری در مورد هویت فرد ضارب به اقامتگاه سفیر کشور عزیزمان ایران در اتریش در اختیار پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار داده است یا نه، تصریح کرد: در تماس دائم و مستمر با مقامات اتریش هستیم. دیروز هم سفیر اتریش در وزارت خارجه بود و با ایشان گفت وگو کردیم، با وین هم تماس هایی وجود دارد. دولت و پلیس اتریش با جدیت در حال پیگیری عنوان هستند. به اسناد و مدارکی نیز در مورد فرد مهاجم دست پیدا کردند. فرد ضارب اتریشی تبار است البته در بعضی از رسانه ها اظهارنظرهایی در مورد این شخص شده است بود که هنوز تایید نشده است و مورد تایید بخش امنیتی دولت اتریش نیست.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه همکاری های خوبی بین دولت اتریش و ما و همچنین سفیر کشور عزیزمان ایران در اتریش در ارتباط با پیگیری این عنوان وجود دارد، تصریح کرد: دیروز سفیر کشور عزیزمان ایران در اتریش از سرباز نگهبانی که در این اتفاق دچار مجروحیت شده است بود عیادت کرد و این سمبلی از اخلاق و فرهنگ ایرانی ماست و با توجه به اینکه این فرد در برابر محل اقامت سفیر کشور عزیزمان ایران در اتریش دچار جراحت شده است بود این عیادت صورت گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ در پاسخ به سوالی در مورد عوض کردن وزیر امور خارجه آمریکا و تاثیر آن بر برجام، تصریح کرد: این تغییرات و تحولا

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در مورد این اتفاق منتظر اخبار دقیق تری هستیم و اگر دولت اتریش اطلاعات دقیقی در اختیار ما بگذارد ما نیز به رسانه ها اعلام می کنیم، گفت: ما تردیدی نداریم که دولت و پلیس اتریش در حال پیگیری این عنوان به صورت جد هستند.

سخنگوی وزارت خارجه در این نشست خبری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایاد علاوی معاون رییس جمهور عراق در مصاحبه با یکی از رسانه ها اعلام کرده که من به سفیر کشور عزیزمان ایران در عراق گفته ام که ما اجازه نمی دهیم کشور عزیزمان ایران در امور داخلی عراق دخالت کند و طرح این ادعا که کشور عزیزمان ایران در سال ۲۰۱۰ مانع تشکیل دولت به وسیله وی در عراق شده است هست، گفت: از این سخنان و ادعاها زیاد گفته می شود، نباید به بعضی از سخنان اهمیت داد. سیاست ما در مورد عراق روشن است.

ارتباطی بین سفر لودریان و مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی‌بینیم/ اتریش

وی با اشاره به همکاری های دولت های کشور عزیزمان ایران و عراق، اظهار کرد: قرار است به زودی انتخابات در عراق برگزار شود و هر دولتی که به وسیله مردم این کشور گزینش شود مورد احترام ما خواهد بود و همکاری های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: آنچه که مطرح شده است سخن نادرستی است و شاید سوء برداشت از بعضی از سخنان و شنیده ها باشد.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان ایران به جد اعتقاد است که در امور داخلی دیگران دخالت نکند. ما هرگز در پرسشها داخلی عراق دخالت نکرده ایم و این سیاست اصولی ماست که در امور داخلی دیگران دخالت نمی کنیم و اجازه نمی دهیم که دیگران هم در امور ما دخالت کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد که این سخنان نادرست و مورد تکذیب است.

بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با گزینش تبریز به عنوان پایتخت گردشگری دنیا اسلام در سال ۲۰۱۸ و اینکه گفته می شود قرار است مراسمی در این ارتباط در تبریز با حضور تعدادی از مقامات خارجی برگزار شود، تصریح کرد: گزینش تبریز به عنوان پایتخت گردشگری دنیا اسلام در سال ۲۰۱۸ واقعه مهمی است و وقت مناسبی جهت کشور عزیزمان ایران و دوستان ما در تبریز است تا هر چه زیاد جذابیت های این شهر را معرفی کند.

وی با بیان انیکه تعدادی از دوستان در وزارت خارجه از جمله شخص من عضو ثابت کمیته برگزاری مراسم ۲۰۱۸ در تبریز هستیم، ادامه داد: کار در حد توان در آذربایجان شرقی در این زمینه در حال جلو رفتن هست. افتتاح ملی برنامه ۲۰۱۸ یک ماه پیش با حضور بعضی از مقامات کشورمان برگزار شد و قرار است یک افتتاحیه بین المللی نیز در بهار آتی و احتمالا در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه ۹۷ در این شهر داشته باشیم. طبق بعضی از سخنان، رییس جمهور این مراسم را افتتاح می کنند و احتمالا تعدادی از وزرای سایر کشورها بخصوص کشورهای حوزه تمدنی و پیرامونی ما و همچنین مقامات بعضی دیگر کشورها از جمله بعضی از شخصیت های اروپایی جهت حضور در این مراسم دعوت می شوند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می توان بین دو اتفاق اخیری که در اروپا در مورد سفارتخانه های کشور عزیزمان ایران در لندن و وین صورت گرفته ارتباطی برقرار کرد، با توجه به اینکه پلیس اتریش در بعضی از رسانه ها اعلام کرده که این شخص دارای نظر های افراط گرایانه بوده هست، تصریح کرد: همان طور که پیش از این گفتم هنوز در مورد هویت فرد ضارب به محل اقامت سفیر کشور عزیزمان ایران در وین اطلاع دقیقی نیست و یک موضوعی است که در مورد آن ابهام وجود دارد بنابراین چنین موضوعی را نمی توان به عنوان دیگری که هویت آن آشنا شده است هست، ربط داد. باید صبر کرد و دید مهاجم به محل اقامت سفیر کشور عزیزمان ایران در وین چه انگیزه ای داشته است.

وی همچنین به حضور تعدادی از مقامات وزارت خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی در صبح روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: در این جلسه در مورد پرسشها عمومی سیاست خارجی کشور صحبت شده، تعدادی از دوستان ما در وزارت خارجه در این کمیسیون حضور پیدا کردند و در مورد پرسشها متفاوت در حوزه سیاست خارجی مشورت و گفت وگو شده است است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اخباری در رسانه ها انتشار یافته مبنی بر اینکه با توجه به عوض کردن وزیر امور خارجه آمریکا، احتمالا وقت اجرای کمیسیون یکسان برجام که قرار است در روز جمعه ۲۵ اسفند ماه برگزار شود، عوض کردن خواهد کرد، گفت: من چنین موضوعی را نشنیدم البته شکل حضور آمریکایی ها در این کمیسیون با توجه به آمد و شدهای مکرر در دولت ترامپ پرسشها حاشیه ای و پیرامونی داشته است ولی در این مدت این کمیسیون جلسات خود را برگزار کرده و در مورد آنچه که شما اشاره کردید، من اطلاعی ندارم.

وی همچنین در این نشست خبری که بیش از ۷۵ دقیقه طول کشید، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی از رسانه ها اعلام کردند که با توجه به حواشی ایجاد شده است در مورد سفر لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، احتمالا سفر امانوئل مکرون رییس جمهور این کشور به پایتخت کشور عزیزمان ایران صورت نمی گیرد، گفت: من موافق چنین سخنانی نیستم. چنین بحثی وجود نداشته هست. آقای مکرون خود اعلام کردند که علاقه مند هستند این سفر انجام شود البته همان طور که پیش از این گفته ام تاکنون زمانی جهت این سفر مشخص نشده است و ما هیچ ارتباطی بین سفر وزیر امور خارجه فرانسه و سفر آتی آقای مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران نمی بینیم. سفر وزیر امور خارجه فرانسه یک سفر معمولی بود و در آن سفر دو طرف در مورد پرسشها متفاوت دوجانبه، منطقه ای و بین المللی صحبت کردند.

وی ادامه داد: در وقت مورد نیاز نیز که مقدمات سفر آقای مکرون به پایتخت کشور عزیزمان ایران فراهم شود این سفر می تواند صورت بگیرد و ما در مورد آن اطلاع رسانی می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در تصویر العمل به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه عملیات ترکیه در عفرین در خاک سوریه در حال ادامه است و بعضی گمانه زنی ها مطرح است که ترکیه و آمریکا می خواهند که به منبج سوریه حمله کنند و آیا این مباحث بر نشست آستانه که قرار است در روز جمعه با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شود تاثیری نخواهد داشت؟ گفت: یکی از اهداف برگزاری اینگونه اجلاس ها بررسی این مباحث و مشورت در مورد این پرسشها است

وی تاکید کرد: ما قبلا نیز گفته ایم که حضور دیگران در خاک سوریه بدون اجازه و خواست دولت سوریه اقدامی نادرست است و ممکن است منجر به نتیجه های نامطلوبی جهت مردم سوریه شود. اینگونه حضورها در خاک سوریه ممکن است منجر به زیاد کردن خشونت، درگیری و تعارض شود و این موضوعی است که می تواند در نشست آستانه مورد بررسی قرار بگیرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ادعای مقامات شبکه تلویزیونی بی بی سی مبنی بر اینکه کشور عزیزمان ایران کارکنان این شبکه و خانواده های آنها را تحت فشار قرار می دهد و از سال ۲۰۰۹ تاکنون تعدادی از کارکنان پیشین و خانواده های این شبکه در پایتخت کشور عزیزمان ایران دستگیر شده است اند و جهت آنها مشکلاتی ایجاد شده است هست، اظهار کرد: من از زندانی شدن خبرنگارانی که با بی بی سی همکاری می کردند اطلاعی ندارم و این موضوعی است که باید شما از سخنگوی قوه قضاییه جویا شوید. فکر می کنم ادعای نادرست و بی اساسی است و من نشنیدم که کسی از خبرنگاران بی بی سی بازداشت شده است باشد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حکم دادگاه فدرال آمریکا مبنی بر افشای قرارداد بوئینگ بین کشور عزیزمان ایران و این شرکت به منظور ارائه خسارت به بعضی از خانواده های آمریکایی که ادعاهایی را علیه کشور عزیزمان ایران مطرح کرده اند، گفت: قراردادی با شرکت بوئینگ وجود دارد. ما طرف خود در این معامله را شرکت بوئینگ می دانیم و تاکید داریم که این شرکت باید به تعهدات خود عمل کند و هر آنچه در داخل آمریکا بین این شرکت و دولت آمریکا و سایر نهادهای آمریکایی وجود دارد یک بحث داخلی آنهاست.

وی تاکید کرد: بوئینگ متعهد به اجرای قرارداد خود است و دولت آمریکا نیز طبق ماده ۲۲ برجام باید تسلیحات مورد نیاز را جهت فروش هواپیمای مسافربری به کشور عزیزمان ایران فراهم کند و ما در این زمینه اجرای تعهدات از سوی شرکت بوئینگ و دولت آمریکا مورد توجه مان است.

قاسمی همچنین در مورد سفر اخیر معاون اول رییس جمهور به عراق و دیدارها و مشورت هایی که جهانگیری با مقامات این کشور داشت، گفت: این یکی از سفرهای سطح بالایی بود که از سوی کشور عزیزمان ایران به عراق انجام شد. این سفر در راس یک هیات بلندپایه انجام شد. مشورت ها و گفت وگوهای خوبی در این سفر انجام شد. تفاهماتی نیز انجام شد و ما امیدواریم با توجه به توانمندی ها و پیگیری های دو کشور روابط اقتصای پایتخت کشور عزیزمان ایران و بغداد در ارزش روابط سیاسی دو کشور ارتقا پیدا کند.

وی همچنین در مورد آخرین اوضاع رابطه پایتخت کشور عزیزمان ایران و اربیل نیز گفت: پروازها به حالت عادی خود برگشته هست. مرزها بین این دو منطقه باز شده است است و ما یک شرایط عادی بین پایتخت کشور عزیزمان ایران و اربیل را شاهد هستیم و این عنوان در چارچوب همکاری های کشور عزیزمان ایران و دولت مرکزی عراق انجام می شود.

وی همچنین با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه گفت وگوها بین اربیل و بغداد نیز به خوبی انجام شود، ادامه داد: امیدواریم که انتخابات آینده در عراق نیز به خوبی برگزار شود و به پیش برود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اخباری انتشار یافته مبنی بر این که کشور عزیزمان ایران قصد دارد از آمریکا به آژانس بین المللی انرژی اتمی به علت بدعهدی هایش در مورد برجام شکایت کند، اظهار کرد: در مورد این عنوان اطلاع خاصی ندارم و ما مواضع خود را در این خصوص به صورت مکرر و در مواقع مورد نیاز در جلسات کمیسیون یکسان برجام و همچنین آژانس مطرح و منعکس کرده ایم.

وی همچنین در پاسخ به این سوالی مبنی بر ناهماهنگی بین دستگاه های متفاوت کشور و دستگاه وزارت خارجه در ارتباط با دیدارهای خارجی گفت: من با اصل این عنوان و صحبتی که شما مطرح کردید مخالف هستم. هماهنگی های مورد نیاز بین وزارت خارجه و سایر دستگاه ها در این ارتباط وجود دارد و دیدارهای خارجی که مقامات سایر شرکت ها و نهادها دارند با همکاری وزارت خارجه انجام می شود البته ممکن است در بعضی از موارد به مصالحی دیدارهای خارجی صورت گرفته در وزارت خارجه کمتر رسانه ای شود و دیدارهای خارجی سایر رسانه ها خبررسانی بیشتری در مورد آن صورت بگیرد و شاید این عنوان چنین ذهنیتی را ایجاد کرده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری که اعتقاد بود با توجه به سابقه بد انگلیس در کشور عزیزمان ایران باید ارتباط با این کشور محدود شود، تصریح کرد: سیاست کشور عزیزمان ایران ارتباط با تمام کشورها به جز رژیم صهیونیستی است مگر اینکه در جریان تعامل با دیگر کشورها موانع و چالش های خاصی وجود داشته باشد.

وی خطاب به این خبرنگار، گفت: دولت انگلیس امروز دولت انگلیس ۱۳۳۲ نیست. آن قدرت در دنیا امروز در اوضاع بسیار کوچک تری واقع شده است است و از طرف دیگر کشور عزیزمان ایران امروز، کشور عزیزمان ایران آن روز نیست و ما با قدرت و صلابت، سیاست ها و نظر های خود را در عرصه جهانی به صورت مستقلانه به پیش می بریم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری کمیسیون یکسان برجام در روز جمعه، تصریح کرد: کمیسیون یکسان برجام بر اساس برنامه کاری بین کشور عزیزمان ایران و گروه ۱+۵ برگزار می شود. نمایندگان کشور عزیزمان ایران در آن شرکت می کنند و در آن مانند جلسات قبل موانع و کارشکنی هایی که از سوی طرف های برابر در جهت اجرای برجام صورت گرفته، مطرح می شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در مورد حواشی سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، تاکید کرد: این سفر، سفر خوبی بود و ما این وقت را داشتیم که با این مقام فرانسوی در زمینه های متفاوت گفت وگوی صریح و سازنده داشته باشیم. در مورد پرسشها دوجانبه گفت وگو کردیم و بحث ایجاد جدول وقت بندی جهت پیگیری و گسترش همکاری های دوجانبه بخصوص در حوزه اقتصادی مطرح شد. قرار شد آمد و شدها بین مقامات دو کشور ادامه پیدا کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر این که «در جریان این دیدار در مورد پرسشها منطقه ای و جهانی مطرح شد و این مقام فرانسوی توانست با واقعیت های جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و منطقه و چگونگی کمک به مجموعه اقداماتی که می تواند در بحث مبارزه با تروریسم موثر باشد، آشنا شود»، ادامه داد: ما در جریان این گفت وگوها نگرانی های خود را از واکنش‌ها آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی در از ارسال سلاح های پیشرفته به منطقه که موجب کشته شدن مردم بیگناه و ایجاد ناامنی در منطقه می شود، مطرح کردیم. مذاکرات صریح و سازنده ای انجام شد و ما امیدواریم طرف فرانسوی با این شنیده ها و داشته ها بتواند با واقع بینی بیشتری در مورد پرسشها منطقه اظهارنظر کند و بر اساس این واقع بینی کارها خود را تنظیم کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی راجع به بیانات ظریف در جریان سفر به پاکستان و این که آیا در جریان این سفر مقامات کشور عزیزمان ایران و پاکستان در مورد عربستان گفت وگو و مشورت داشته اند؟ تصریح کرد: به طور معمول در این نوع گفت وگوها بخصوص گفت وگوها بین کشورهای همسایه و منطقه مجموعه ای از پرسشها و پرسشها پیرامونی مورد بحث قرار می گیرد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه کشورمان از مدت ها پیش ایده تشکیل مجمع گفت وگوی منطقه ای را مطرح کردند و در مجامع متفاوت در مورد این ایده صحبت کردند و ایشان تاکید کردند که آینده کشورهای منطقه به هم گره خورده است و جهت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید یک حرکت همگانی با همکاری تمام کشورها صورت گیرد. همواره موضع ما در این زمینه براق و دقیق بوده، ما جهت تحقق آرامش و توسعه اقتصادی در منطقه اعلام آمادگی کرده ایم.

قاسمی ادامه داد: البته در این زمینه دیگران نیز باید احساس مسئولیت کنند و آمادگی خود را جهت ایجاد صلح در منطقه اعلام کنند. ما هنوز در منطقه با کشورهایی مواجه هستیم که علائم مورد نیاز را جهت شروع این حرکت از خود بروز نداده اند. ما از این عنوان متاسف هستیم و امیدواریم همه کشورهای منطقه در این مسیر حرکت کنند و با کمک یکدیگر امنیت در منطقه را ایجاد کنند.

وی با بیان این که «تصور بعضی از کشورهای منطقه مبنی بر این که می توانند امنیت را از کشورهای خارج از منطقه بخرند، تصور اشتباهی است»، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که حضور کشورهای فرامنطقه ای در منطقه منجر به گسترش بی ثباتی، افراطی گری و خشونت در منطقه شده است است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: ما در جریان گفت وگو با مقامات پاکستانی در مورد پرسشها متفاوت منطقه و پرسشها موجود در منطقه گفت وگو کردیم.

قاسمی همچنین در مورد آخرین پیگیری ها در ارتباط با حمله تعدادی از افراد به سفارت کشور عزیزمان ایران در انگلیس، گفت: ما در این زمینه اعتراضات شدیدی را به لندن داشتیم و هشدارهای مورد نیاز را در مورد تامین امنیت دیپلمات های خود در این کشور به آن ها منعکس کردیم، اقدام صورت گرفته اقدام ناپسندی بود که به وسیله افراد کم شماری انجام شد البته آن ها نتوانستند به داخل سفارت نفوذ پیدا کنند و در این زمینه موفق نبودند.

وی ادامه داد: این اعتراض به دولت انگلیس وجود دارد که باید از قبل تدابیر مورد نیاز را می اندیشید که چنین موضوعی رخ ندهد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور کشور عزیزمان ایران در سوریه و اینکه اکنون کشور عزیزمان ایران با توجه به حضور نظامی اش در این کشور در مرز اسرائیل واقع شده است است و آیا کشور عزیزمان ایران از این عنوان خوشحال است؟ تصریح کرد: حضور مستشاری کشور عزیزمان ایران در سوریه در جهت مبارزه با تروریسم و بنابه درخواست رسمی دولت سوریه جهت مبارزه با تروریست ها و ایجاد آرامش در این منطقه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه سریعتر بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی حل و فصل شود و ما شاهد منطقه ای آرام تر و باثبات تر در سوریه باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد نشست آستانه که قرار است در روز جمعه با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در قزاقستان صورت بگیرد، تصریح کرد: یکی از اهداف این نشست، ایجاد آمادگی های مورد نیاز جهت دیدار سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در ماه می در ترکیه با محوریت سوریه است.

وی ادامه داد: فلسفه گفت وگوهایی همچون گفت وگوهای آستانه نزدیک کردن مواضع یکسان بین کشورهای ضامن صلح در سوریه و کاستن از اختلاف است.

قاسمی همچنین در مورد سفر ظریف به باکو و شرکت در نشست چهار جانبه ایران، آذربایجان، گرجستان و ترکیه در آذربایجان، تصریح کرد: این یک ابتکار جالب و جالب در جهت کمک به همگرایی و نزدیکی ملت ها و دولت های منطقه و زمینه سازی جهت تثبیت صلح، امنیت و همچنین توسعه اقتصادی در منطقه هست. این اتفاق خوبی است و امیدواریم که نمونه ای از این ابتکارات را در سایر مناطق پیرامونی خود مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: گفت وگو اطراف پرسشها منطقه از جمله امنیت آن، مبارزه با تروریسم، زیاد کردن همکاری های منطقه ای، روح حاکم بر اینگونه اجلاس هاست و آقای ظریف در حاشیه این اجلاس مذاکرات دوجانبه ای نیز با شرکت کنندگان در آن خواهد داشت.

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | وزارت خارجه | مقامات وزارت | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه | سخنگوی قوه قضاییه | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو