تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی سرانجام تراکم‌فروشی چه می‌شود؟ ، نامه نجفی به رییس جمهور جهت لایحه‌ای خاک‌خورده

شرق نوشت: محمدعلی نجفی، شهردار تهران، در نامه ای به مدیر جمهور، پیشنهادهای اصلاحی خود را راجع به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها ارائه کرد؛ در حالی که این لایح

سرانجام تراکم‌فروشی چه می‌شود؟ ، نامه نجفی به رییس جمهور جهت لایحه‌ای خاک‌خورده

نامه نجفی به رییس جمهور جهت لایحه ای خاک خورده/ سرانجام تراکم فروشی چه می شود؟

عبارات مهم : ایران

شرق نوشت: محمدعلی نجفی، شهردار تهران، در نامه ای به مدیر جمهور، پیشنهادهای اصلاحی خود را راجع به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها ارائه کرد؛ در حالی که این لایحه بیش از سه دهه معطل ماندن، هنوز به مرز اجرا نرسیده هست. از زمانی که نخستین بار صحبت از این لایحه به میان آمد، پایتخت کشور عزیزمان ایران هشت شهردار عوض کرده است.

سرانجام تراکم‌فروشی چه می‌شود؟ ، نامه نجفی به رییس جمهور جهت لایحه‌ای خاک‌خورده

کمال مرادی، مدیر دبیرخانه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، گفته است شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در نامه ای به رئیس جمهور پیشنهادات اصلاحی را راجع به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها ارائه کرده هست. او گفته: «لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها بعد از ٣۴ سال، در کمیسیون های مربوطه دولت و وزارتخانه های امور اقتصاد و دارایی و کشور در رفت وآمد است که حالا گویا آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شده است است.

با این حال این لایحه از ایرادهایی زحمت می برد که برطرف نشدن آنها، شهرداری ها را برای برخورداری از درآمد پایدار و ارائه خدمات شهری مطلوب، با مشکلاتی مواجه می کند. به این منظور، شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و دبیرکل مجمع شهرداران کلان شهرها، در نامه ای به رئیس جمهوری ضمن تشریح ایرادهای این لایحه، پیشنهادهایی را نیز جهت برطرف آنها ارائه داده اند.

شرق نوشت: محمدعلی نجفی، شهردار تهران، در نامه ای به مدیر جمهور، پیشنهادهای اصلاحی خود را راجع به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها ارائه کرد؛ در حالی که این لایح

مرادی در بیان این ایرادها بیان کرد: اهم ایرادهای وارده به لایحه مصوب کمیسیون در نامه نجفی، در شش بند تشریح شده است است که همه آنها به از بین بردن یا کم کردن درآمدهای پایدار شهرداری از محل عوارض یا درآمدهای دیگر دولتی معطوف هست. برای مثال، درآمدهای «نسبت ٢٠درصدی سهم کلان شهرها از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی»، «یک درصد عوارض نقل و انتقال خودرو»، «هشت درصد درآمد حاصل از حق ثبت اسناد»، «یک درصد درآمد پیمانکاران پروژه های عمرانی شهری»، «عوارض کالا و خدمات قانون مالیات بر ارزش افزوده» و «امکان استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی مصرف سوخت برای توسعه حمل ونقل ریلی»، همگی در لایحه «درآمدهای پایدار شهری» از بین بردن شده است و در نامه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران به رئیس جمهوری محل ایراد قرار گرفته اند.

او گفت: همچنین تغییر «نرخ عوارض هر سال ماشین از سه در هزار به یک و نیم» و «سهم شهرداری ها از مالیات مستقیم از سه درصد به یک درصد»، از موارد کم کردن یافته در لایحه یادشده هست. او گفت: شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت انتقال نظرات مدیریت شهری به خصوص از جایگاه شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و دبیرکل مجمع شهرداران کلان شهرها، در نامه خود به رئیس جمهوری در شش بند نیز پیشنهادهایی را ارائه داده است.

تجربه این سال ها نشان داده این روی خوش نشان دادن ها در بررسی چنین موضوعاتی که بار مالی دارند، بیشتر یک مانور خریدن وقت است و در نهایت تغییری را در شرایط موجود شاهد نیستیم؛ چراکه در چند سال اخیر که تقابلی بین شهرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران و رؤسای جمهور وجود داشته، این لایحه و لوایح مشابه به نتیجه ای نرسیده اند و حالا نیز که حدود شش ماه از همراهی و تعامل دولت و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذرد، تغییری در این روند دیده نمی شود. تیرماه ٩۵ بود که رئیس جمهور روحانی میهمان اجلاس جهانی شوراها و شهرداران در پایتخت کشور عزیزمان ایران بود و همراه با وزیر مسکن و شهرسازی خود، شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران و بسیاری از سیاست های اشتباه در اداره پایتخت کشور عزیزمان ایران را به باد نقد گرفتند. رئیس جمهور و وزیر مسکن بر عملکرد شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در درآمدزایی از طریق تراکم و ساخت وسازها به خاص در مناطق شمالی شهر، نقدی جدی وارد کردند.

سرانجام تراکم‌فروشی چه می‌شود؟ ، نامه نجفی به رییس جمهور جهت لایحه‌ای خاک‌خورده

روحانی در آن روز تراکم فروشی را با نفت فروشی مقایسه کرد و گفت: همان طور که باید قدم به قدم بودجه کشور را از درآمدهای نفتی جدا کنیم و درآمد نفتی برای سرمایه گذاری های ماندگار در کشور باشد، از آن طرف نیز برای اداره شهرها باید راهی پیدا کنیم که درآمد پایدار و سالم باشد.

نمی خواهم به شهرداری یا شورای شهر نقد کنم؛ مسئله وجود دارد و باید دست به دست هم دهیم و مسئله را حل کنیم و برای اینکه مردم از زحمات شوراها و شهرداران احساس لذت بیشتری داشته باشند، از تجربه های کشورهای دیگر نیز استفاده کرده و از آن بهره برداری کنیم. روحانی آن روز گفت: لایحه نظام مدیریت شهری و لایحه درآمد پایدار برای شهرداری ها مراحل خود را در دولت طی می کنند و تقدیم مجلس خواهند شد و با قوانین جدید، حتما راه برای حرکت دقیق تر شوراها و شهرداری ها فراهم می شود.

شرق نوشت: محمدعلی نجفی، شهردار تهران، در نامه ای به مدیر جمهور، پیشنهادهای اصلاحی خود را راجع به لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها ارائه کرد؛ در حالی که این لایح

آن روز محمدباقر قالیباف حرف های رقیب انتخاباتی خود را بی جواب نگذاشت و در پاسخ این بیانات گفت: این عادت را کنار بگذاریم که بعد از نزدیک به چهار دهه مسئولیت در سطوح مختلف، به عنوان یک مسئول در نقش اپوزیسیون حرف بزنیم، بلکه باید در نقش پاسخ گو حرف بزنیم و بگوییم چه کرده ایم. بنده ١٠ سال است در حوزه مدیریت شهری فعالیت دارم و از نظر تخصصی در دانشگاه هم کار من مدیریت شهری هست. وقتی از حوزه نظری و عملی به عنوان نگاه می کنم، از وقت تصویب قانون شوراها در مجلس، با همه لطف های تمام دولت ها، چیزی جز تضعیف شوراها و شهرداری ها ندیده ایم.

واقعیت این است که هم انتقادهای روحانی به نحوه مدیریت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از سوی قالیباف وارد است و هم شهرداران پایتخت کشور عزیزمان ایران می توانند به کم لطفی ها و تنهاگذاشتن های دولت ها در حوزه های متفاوت اداره شهر اعتراض داشته باشند. در این میان باید خطاب به رئیس جمهور گفت از اعتراض شما به رقیب سابق انتخاباتی، دو سال گذشته هست، ولی از قول شما برای اجرای لایحه درآمد پایدار نیز دو سال گذشته و این لایحه در این مدت در دولت باقی مانده بوده و حالا قرار است با شاید و اماواگر به مجلس برود.

سرانجام تراکم‌فروشی چه می‌شود؟ ، نامه نجفی به رییس جمهور جهت لایحه‌ای خاک‌خورده

به نظر می رسد این لایحه فارغ از مباحث جناحی و سیاسی، مسئله مهم اداره سالم و براق در شهرها را تحت تأثیر قرار دهد و تأخیر در تصویب و اجرائی شدن آن، دو لبه تیز دارد که نتیجه اشتباه و خسارات آن را مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران می بینند؛ یک طرف تراکم فروشی و شهرفروشی که مدیریت سابق شهری آن را اجرائی کرد و یک طرف دیگر، پایتخت کشور عزیزمان ایران گران و افزایش هزینه های زندگی در پایتخت و شهرهای بزرگ که مدیریت جدید شهری آن را در پیش گرفته است و تصویب لایحه درآمدهای پایدار می تواند حد میانه ای برای این دو روند دلواپس کننده باشد.

واژه های کلیدی: ایران | شهردار | شهرداری | شهرداری | رئیس جمهور | رییس جمهور | شهردار تهران | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو