تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی معمای ۳ استیضاح ، نمایندگان به‌دنبال خانه‌تکانی در پاستور

نقوی حسینی:جنس استیضاح ربیعی باج‌خواهی است | میرزایی‌نکو: این نوع استیضاح کارآمدی ندارد 

معمای ۳ استیضاح ، نمایندگان به‌دنبال خانه‌تکانی در پاستور

نمایندگان به دنبال منزل تکانی در پاستور /معمای ۳ استیضاح

عبارات مهم : سیاسی

نقوی حسینی:جنس استیضاح ربیعی باج خواهی است | میرزایی نکو: این نوع استیضاح کارآمدی ندارد

همین چند ماه پیش بود که ربیعی، آخوندی و حجتی در همین صحن علنی با بیش از ۱۶۰ رای کرسی ای را در هیات دولت به دست آورده بودند ولی گویی در فاصله چندماهه نظر نمایندگان راجع به رای اعتمادشان عوض کردن کرده هست. از سوی دیگر جای پرسش است که آیا اصلاح طلب ترین وزرای دولت بر لبه تیغ قرار می گیرند؟

یک هفته زیاد به آخر سال ۹۶ باقی نمانده و بهارستان نشینان به یاد منزل تکانی در ساختمان پاستور افتاده اند؛ سه استیضاح در روزهای نهایی سال به اندازه کافی پرسش برانگیز بود ولی بیش تر از همه این پرسش مطرح می شود که اهالی منزل ملت قرار است با استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی چه کنند؟

معمای ۳ استیضاح ، نمایندگان به‌دنبال خانه‌تکانی در پاستور

سایه این سه استیضاح و سردرگمی نمایندگان براتمسفر مجلس سنگینی می کرد؛ فضای ابهام آلود راجع به علت و علل این استیضاح ها و طرح آن در روزهای نهایی سال خود نمایندگان را بر سر دوراهی قرار داده هست؛ از یک سو همین چند ماه پیش بود که این سه وزیر در همین صحن علنی با بیش از ۱۶۰ رای کرسی ای را در هیات دولت به دست آورده بودند و از سوی دیگر جای پرسش است که آیا اصلاح طلب ترین وزرای دولت بر لبه تیغ قرار می گیرند؟

جهت این چرایی ها پاسخ های متفاوتی از کریدور مجلس به گوش رسید، بعضی پای لابی ها و منافع شخصی را به میان می آوردند و بعضی هم از سیاسی بودن استیضاح ها سخن می گفتند. آنچه از فحوای کلامشان مشخص بود به نظر می رسید تقابل بر سر ماندن و نماندن ربیعی (وزیر کار) و آخوندی(وزیر راه) زیاد است تا حجتی (وزیر کشاورزی).

نقوی حسینی:جنس استیضاح ربیعی باج‌خواهی است | میرزایی‌نکو: این نوع استیضاح کارآمدی ندارد 

استیضاحی از جنس باج خواهی

سید حسن نقوی حسینی نماینده مردم ورامین که زمانی جهت استیضاح فرجی دانا در تکاپو بود و نطقش فراموش نمی شود راجع به استیضاح علی ربیعی نظری متفاوت دارد. او که نماینده اصولگرای مجلس دهم است راجع به استیضاح وزیر کار که از وزرای اصلاح طلب دولت محسوب می شود به خبرآنلاین گفت: استیضاح وزیر کار جنس متفاوتی دارد و شاید به همکاران بر بخور ولی جنس این استیضاح باج خواهی است.

او راجع به نوع باج خواهی ها گفت: به عنوان نمونه بعضی می خواهند پسرشان مدیرعامل فلان شرکت شستا شود و دیگری می خواهد دخترش در هیات مدیره فلان شرکت باشد و مطالبات دیگری که مطرح می شود. او حتی گفت «اگر شرایط مساعد باشد حتی در جهت دفاع از ربیعی نطق خواهم کرد». دلیلش هم این بود که در روزهای نهایی سال باید شرایط جامعه کارگری را در نظر داشت. نقوی حسینی که خودش از منتقدین دولت است گفت: من نمی گویم نقص وجود ندارد نقص و ضعف هایی است و شما می دانید که من اصلا این دولت را قبول ندارم ولی اعتقاد دارم طرح این استیضاح مناسب نیست.

معمای ۳ استیضاح ، نمایندگان به‌دنبال خانه‌تکانی در پاستور

هرچه نقوی حسینی با استیضاح ربیعی مخالف بود از استیضاح آخوندی حمایت می کرد و علت موافقتش هم به بلاتکلیفی مسکن مهر مربوط می شد. او می گفت وزیر فقط نباید بگوید مسکن مهر اخ است باید برنامه اش را جهت آن عنوان کند.

نکته قابل توجه این است که آخوندی تا بحال دو بار به خاطر مسکن مهر تا پای مرکب استیضاح رفته است ولی باز مجلس را توانست قانع کند.

نقوی حسینی:جنس استیضاح ربیعی باج‌خواهی است | میرزایی‌نکو: این نوع استیضاح کارآمدی ندارد 

عهد جهت رای نیاوردن وزرا

ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد از نمایندگانی بود که اعتقاد داشت پشت این سه استیضاح انگیزه های سیاسی وجود دارد او به خبرآنلاین گفت:من به یک خاطره ای بر می گردم از وقت رای به کابینه دولت دوازدهم در آن مقطع یکی از نمایندگان ولایی اعلام کرد ما به چهار نفر رای نمی دهیم و نمی گذاریم چهار نفر رای بیاورند که آن چهار نفر مردها بیطرف،آخوندی،ربیعی و حجتی بودند. آقای بیطرف که رای نیاورد ولی آن سه نفر دیگر از سد بهارستان گذشتند لذا به نظر می رسد استیضاح هایی که امروز مطرح می شود در جهت همان صحبتی باشد که پیش از این مطرح شد و آن را می توان فشاری از سوی فراکسیون ولایی دانست.

معمای ۳ استیضاح ، نمایندگان به‌دنبال خانه‌تکانی در پاستور

استیضاح خالص و خدایی نیست

قاسم میرزایی نیکو از مخالفان دیگر استیضاح بود او به خبرآنلاین گفت این استیضاح ها هیچ کارآمدی را جهت ما ایجاد نمی کند. او گفت اگر بیاییم وقت بندی مشخص کنیم و اولویت ها را جهت وزرا مشخص کنیم و طبق آن به پیش برویم به نظرم نتیجه مثبتی خواهیم گرفت.

میرزایی نیکو گفت: اینکه سریع وزرا را به استیضاح بکشانیم و همه چیز را خراب کنیم هنر نیست هرچند آن را حق نمایندگان می دانم ولی واقعیت این است که هنگامی که یک وزیری به کم و کاست های یک وزارتخانه آشنا شده است است این ضعف و گیرهایی که در کار وجود دارد قابل برطرف است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه نیز در لفافه اشاره ای به مطالبات شخصی می کند و می گوید: البته این برطرف ایرادات در شرایطی است که نمایندگان به دنبال برطرف مسئله باشند و نه برطرف مطالبات شخصی و منطقه ای.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پشت این استیضاح ها نیات شخصی وجود دارد گفت: نمی توانم به قطعیت بگویم ولی به نظرم این استیضاح ها خالص و خدایی نیست.

سایه سیاسی بازی بر سر سه استیضاح

حمیدرضا فولادگر از نمایندگان اصولگرای مجلس است که پای دو استیضاح وزارت کار و وزارت راه را امضا کرده است او در این رابطه به خبرآنلاین گفت: استیضاح حق نمایندگان است و آنها باید از این ابزار نظارتی خود استفاده کنند و دولت هم باید از این مسئله استقبال کنند و به توضیح برنامه هایشان بپردازند. البته من با این روندی که پیش آمده و سه استیضاح با هم مطرح شده است است موافق نیستم و شاید بهتر بود به صورت دیگری مدیریت می شد.

او در نهایت نظرش این بود که نمایندگان نباید به هوا که راجع به مطرح شدن سه استیضاح با هم به وجود امده است توجه کنند بلکه هر وزیر را در شرایط خود وزارتخانه مد نظر قرار دهند و به حق و درست رای دهند.

فولادگر هم اعتقاد است تا حدودی این استیضاح ها سیاسی بوده است و می گوید هر لحظه یک پای استیضاح وزرا سیاست است.

استیضاح جهت تعامل

محمدرضا تابش از نمایندگان اصلاح طلب مجلس است که خود حامی این استیضاح ها است ولی جهت آن شرط و شروطی قائل هست. او دراین باره به خبرآنلاین گفت: نفس استیضاح خیلی خوب است به شرط اینکه دو طرف به طور صریح حرف ارزش را بزنند، نمایندگان پرسشها و نقطه نظرات را بیان کنند و وزرا هم موانع و مشکلاتی که بر سر راه ارزش وجود دارد را مطرح کنند. به هر حال در جاهایی خلاءها و ضعف هایی است که نمایندگان به آن رسیده اند و وزرا باید قول دهند آنها را ترمیم دهند.

نماینده مردم اردکان در مجلس در پاسخ به این پرسش که تنها شش ماه از رای اعتماد وزرا گذشته، گفت: نمی توان بگوییم که نمایندگان وزرا را استیضاح نکنند. آنها باید بتوانند از این حق ارزش استفاده کنند و مردم هم همین را می خواهند. مگر در این شش ماه کشتی نسوخته و هواپیما سقوط نکرده هست. به هر حال خلاءها و ضعف هایی بوده البته من نمی خواهم بگویم که وزیر مقصر است ولی نکات ابهامی در حوزه عملکردی وزرا وجود دارد که مردم و جامعه به آن حساس شده است اند و وزرا باید پاسخ بدهند. اگر پاسخ آنها قانع کننده باشد استیضاح رای نمی آورد ولی در هر صورت این هشداری است که جامعه به ما می دهد و مطالبه گر و پرسشگر است.

تابش با بیان اینکه استیضاح می تواند موجب برطرف ابهامات و پاسخگو کردن مسئولین برابر مردم شود، یادآور شد: استیضاح اثرات مثبتی دارد به شرط اینکه نمایندگان صراحتا پرسشها کلان ملی و حوزه کاری وزرا را مطرح کنند و وزرا هم صراحتا پاسخ دهند و ملاحظه نکنند. مجموعا این پرسش و پاسخ می تواند به تعامل دولت و مجلس منجر شود.

خبرآنلاین/فائزه عباسی

واژه های کلیدی: سیاسی | استیضاح | علی ربیعی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو