تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی از قرارداد نظامی تا تکرار ادعاها ضد کشور عزیزمان ایران , بیانیه یکسان لندن-ریاض

پس از آخر سفر ولیعهد عربستان به انگلیس بیانیه مشترکی صادر شده است که مشمول بر قرار دادهایی میان دو کشور و تکرار مواضع خصمانه ضد کشور عزیزمان ایران و حزب الله اس

از قرارداد نظامی تا تکرار ادعاها ضد کشور عزیزمان ایران , بیانیه یکسان لندن-ریاض

بیانیه یکسان لندن-ریاض؛ از قرارداد نظامی تا تکرار ادعاها ضد ایران

عبارات مهم : بیانیه

پس از آخر سفر ولیعهد عربستان به انگلیس بیانیه مشترکی صادر شده است که مشمول بر قرار دادهایی میان دو کشور و تکرار مواضع خصمانه ضد کشور عزیزمان ایران و حزب الله است.
به گزارش مهر به نقل از سی ان ان عربی، عربستان و انگلیس بیانیه مشترکی در آخر سفر سه روزه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن که طی آن چندین توافقنامه در زمینه های متفاوت به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار ۱۰ ساله به امضا رسید، صادر کردند.

شراکت راهبردی و حمایت از چشم انداز ۲۰۳۰

از قرارداد نظامی تا تکرار ادعاها ضد کشور عزیزمان ایران , بیانیه یکسان لندن-ریاض

در این بیانیه آمده است که انگلیس حمایت خود را از چشم انداز ۲۰۳۰ و برنامه های اصلاحات اقتصادی و اجتماعی هدفمند اعلام می کند و در این راه از ارائه تجارب جهت کمک به عربستان در این اصلاحات دریغ نمی کند. عربستان نیز انگلیس را شریک راهبردی در چشم انداز ۲۰۳۰ می داند و این با توجه به توان مدرن انگلیس در بخش دولتی و شخصی است.

لندن و ریاض تاکید کردند: محمد بن سلمان و ترزا می نخست وزیر انگلیس شورای شراکت راهبردی سالیانه که سازوکار مهم جهت گفتگو منظم جهت تقویت همه جانبه روابط دوجانبه در همه زمینه های اقتصادی، دفاعی، امنیت و کمک های انسانی و مباحث منطقه ای و بین المللی باشد را کلید زدند و طرفین بر طرح اجرای آن جهت تحقق این شراکت راهبردی و پیگیری آن در نشست های دیگر در سال ۲۰۱۸ تاکید کردند.

پس از آخر سفر ولیعهد عربستان به انگلیس بیانیه مشترکی صادر شده است که مشمول بر قرار دادهایی میان دو کشور و تکرار مواضع خصمانه ضد کشور عزیزمان ایران و حزب الله اس

در این بیانیه آمده است: عربستان و انگلیس بر شراکت طولانی مدت در جهت حمایت از تحقق چشم انداز ۲۰۳۰ به طوری که زمینه های گوناگون را مشمول بر برآورد وقت ها و سرمایه گذاری متقابل میان طرفین از طریق صندوق سرمایه گذاری کل، تجارت میان دو کشور در برگیرد. انتظار می رود که این فرصتها به ۱۰۰ میلیارد دلار طی ۱۰ سال برسد.

آموزش، بهداشت، فرهنگ و رفاه

عربستان تجربه انگلیس در بخش آموزش از کودکستان تا ابتدایی و دبیرستان و تحصیلات تکمیلی و مهارت آموزشی حرفه ای را ارج می نهد و توافق بر همکاری یکسان در همه زمینه ها و استفاده از تجارب انگلیس در توسعه بخش های آموزشی شد و یادداشت تفاهمی میان دو کشور به امضا رسید که شراکت در بخش آموزشی را مشمول بر می شود.

عربستان از تجارب انگلیس در بخش بهداشت آگاه است و بر تقویت همکاری در همه زمینه های از طریق یادداشت تفاهم در زمینه آموزش و کمک های اولیه بهداشت، سرمایه گذاری بهداشت و دیگر زمینه ها تاکید شد و انگلیس «سر مایک ریچارد» را به عنوان فرستاده در بخش بهداشت جهت حمایت چشم انداز ۲۰۳۰ برگزید.

از قرارداد نظامی تا تکرار ادعاها ضد کشور عزیزمان ایران , بیانیه یکسان لندن-ریاض

انگلیس به همکاری و اقدام یکسان در وقت های بزرگ از تغییرات مثبت در زمینه های فرهنگی و رفاهی در عربستان سعودی با اهتمام خاصی می نگرد و به حمایت از سرمایه گذاری در بخش های فرهنگ و رفاهی پایبند است.

انگلیس از هدفی که عربستان در چارچوب ۲۰۳۰ به آن پایبند است آگاه است تا توسعه اجتماعی تقویت شود و نیز تلاش عربستان جهت همکاری دادن زنان و جوانان در بازار کار را مورد استقبال قرار می دهد.

پس از آخر سفر ولیعهد عربستان به انگلیس بیانیه مشترکی صادر شده است که مشمول بر قرار دادهایی میان دو کشور و تکرار مواضع خصمانه ضد کشور عزیزمان ایران و حزب الله اس

تجارت و سرمایه گذاری و بخش خصوصی

انگلیس به امکانات فراوان عربستان جهت اینکه قدرت سرمایه گذاری جهانی باشد واقف است و بر همکاری با عربستان جهت تحقق اهداف توسعه سرمایه انسانی پایبند است.

از قرارداد نظامی تا تکرار ادعاها ضد کشور عزیزمان ایران , بیانیه یکسان لندن-ریاض

عربستان از حمایت انگلیس از طرحهای در زمینه زیاد کردن بازار مالی عربستان تمجید می کند. طرفین بر گفتگو در زمینه انرژی و صنعت تاکید دارند و یادداشت تفاهمی در زمینه انرژی پاک امضا شد. طرفین بر استفاده از تجارب انگلیس جهت توسعه طرح نیوم تاکید و توافق کردند. عربستان و انگلیس از قراردادهای تجاری که در جریان این سفر به امضا رسید و احتمال می رود که از ۲ میلیارد دلار فراتر برود استقبال می کند که این در ایجاد وقت های شغلی در عربستان و انگلیس موثر است.

امنیت و دفاع

عربستان و انگلیس بر اهمیت روابط دفاعی و امنیتی و نقش آن در تحقق امنیت ملی یکسان و ثبات منطقه ای تاکید کردند و ضرورت استمرار آن را مورد تاکید قرار دادند و اعلام کردند که شراکت عمیق تری داشته باشند به گونه ای که با چالش های جدی مقابله شود و همکاری راهبردی در زمینه امنیتی سایبری را مشمول بر شود. توافق همکاری استراتژیک در زمینه های سایبری میان دو کشور امضا شد.

دو کشور بر تمرکز تلاشها جهت مبارزه با تروریسم تاکید کردند. انگلیس از نقش عربستان در تقویت گفتگو میان ادیان و مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع آن تمجید کرد!

انگلیس و عربستان یادداشت تفاهماتی جهت تعمیق همکاری و شراکت و قدرت توان دفاعی امضا کردند که یادداشت تفاهم خرید ۴۸ جنگنده تایفون از آن جمله است.

طرفین بر زیاد کردن همکاری در زمینه امنیت هوایی تاکید کردند.

موضوعات بین المللی

دو کشور بر ادامه همکاری در زمینه امنیت بین المللی و توعه ملی و مباحث انسانی تاکید کردند و یادداشت تفاهماتی در این زمینه به امضا رسید. در این راستا ۱۰۰ میلیون پوند جهت صندوق یکسان در جهت حمایت از راههای همزیستی و شکوفایی در شاخ آفریقا و شرق آفریقا توافق کردند.

طرفین بر ضرورت پایبندی کشور عزیزمان ایران در منطقه به اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها دم زدند و اینکه کشور عزیزمان ایران گامهای ملموسی و اعتماد سازی بردارد و اختلافاتش را همسایگانش از راههای مسالمت آمیز حل و فصل کند.

دو کشور بر اهمیت دست یابی به راهکار سیاسی جهت حل بحران یمن بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و سازوکار اجرایی آن تاکید کردند و از ماموریت مارتین گریفیث نماینده تازه شرکت ملل در امور یمن حمایت کردند.

دو کشور بر حل سیاسی که تهدیدات امنیتی به عربستان و دیگر کشورهای منطقه ای را آخر دهد و آنچه آخر دادن به حمایت کشور عزیزمان ایران از شبه نظامیان و خروج ایرانی ها و حزب الله از یمن خوانده شده است هست، تاکید کردند.

عربستان و انگلیس در زمینه حل مسئله فلسطین بر تشکیل بر راهکار تشکیل دو کشور تاکید کردند. همچنین ضمن تقدیر از موفقیت عراق ضد داعش، انگلیس از اصلاح روابط میان عربستان و عراق حمایت کرد و آنرا زمینه ساز بازگشایی گذرگاههای مرزی و راههای تجاری و از سرگیری پرواز های مستقیم میان دو کشور و حمایت از بازسازی عراق دانست.

درباره سورریه نیز دو کشور از روند ژنو و حل سیاسی جهت اساس بیانیه ژنو یک و قطعنامه ۲۲۵۴ حمایت کردند و اینکه آتش بس در مناسب ترین وقت برقرار شود.

دو کشور بر حمایت از دولت لبنان جهت بسط سیطره اش بر همه اراضی لبنان و خلع سلاح حزب الله و مقابله با نقش بی ثبات کننده آن تاکید کردند.

در زمینه لیبی از تلاش های شرکت ملل جهت برقراری صلح در لیبی استقبال کردند.

دو کشور عربستان و انگلیس بر تقویت همکاری میان انگلیس و شورای همکاری خلیج فارس و اجرای بیانیه یکسان توافق شده است میان انگلیس و شورای همکاری خلیج فارس در دسامبر ۲۰۱۶ تاکید کردند.

واژه های کلیدی: بیانیه | همکاری | انگلیس | عربستان | سرمایه گذاری | عربستان سعودی | شورای همکاری خلیج فارس | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو