تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دستان خالی احمدی‌نژاد

«بعد از نماز ظهر روزی که من را برکنار کردند مانند همیشه قرار بود تا قبل از پایان وقت اداری یک جلسه ای بگذاریم که وقت هم فوت نشود؛ در حال رفتن به اتاق کارم بودم

دستان خالی احمدی‌نژاد

دستان خالی احمدی نژاد

عبارات مهم : مجموعه

امکان خروج پرونده های فوق سری از وزارت اطلاعات وجود ندارد

«بعد از نماز ظهر روزی که من را برکنار کردند مانند همیشه قرار بود تا قبل از پایان وقت اداری یک جلسه ای بگذاریم که وقت هم فوت نشود؛ در حال رفتن به اتاق کارم بودم که یکی از معاونین من سراسیمه به استقبال من آمد و خبر عزل من را داد و گفت که به وی پیشنهاد سرپرستی وزارت اطلاعات داده شده است هست. » این جملات بخشی از روایت غلام حسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات دولت نهم از برکناری خود هست. وزیری که به دلیل برخی اختلافات با محمود احمدی نژاد، در فاصله ۱۴ روز به پایان دولت نهم از سمت خود عزل شد. محمود احمدی نژاد راجع به دلایل برکناری اژه ای در گفت وگویی اعلام کرد: «موضوع عزل جناب آقای اژه ای یک فرآیند دو ساله داشته و ربطی به مساله جاری ندارد… به ایشان در این دو سال، با شواهد مشخص توصیه کردم دو نفر از معاونان خود را تغییر دهد ولی به این کار مبادرت نورزیده است… ضمن اینکه در عنوان هاله اسفندیاری هم خوب عمل نکرد و من به او گفتم که آیا رفتاری می کنید که مورد تمسخر واقع شوید؟»

اختلاف اژه ای و احمدی نژاد بنابر گفته های رییس جمهور وقت ریشه ای طولانی داشته و به همین دلیل احمدی نژاد منتظر فرصتی مناسب با او بوده هست. در کنار این اختلاف نمی توان بر علاقه شدید احمدی نژاد به وزارت اطلاعات چشم پوشی کرد. دخالت احمدی نژاد در گزینش معاونین اژه ای و ورود او به برخی پرونده های امنیتی به علاقه زیاد او به این وزارتخانه صحه می گذارد.

دستان خالی احمدی‌نژاد

پس از برکناری اژه ای و در حالی که تنها دو هفته به پایان عمر دولت نهم باقی مانده بود و از طرفی بعد از شروع دولت دهم وقت قانونی در اختیار رییس جمهور برای معرفی کابینه قرار داشت، محمود احمدی نژاد خود به عنوان سرپرست وزارت اطلاعات مشغول شد. انتصابی که در آن برهه واکنش و انتقادات زیادی را به همراه داشت ولی با تمام اتفاقات آخر احمدی نژاد به خواسته اش رسید و به مدت ۴۰روز مسوول وزارتخانه مورد علاقه خود شد.

پس از پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و ورود دستگاه قضایی کشور به پرونده اتهامات اطرافیان او که همواره خط قرمز رییس دولت های نهم و دهم بوده اند واکنش‌ها احمدی نژاد تغییر و به یک منتقد تندرو تبدیل شد. بیانات احمدی نژاد بعضا آنقدر تند بود که افکار عمومی انتظار برخورد دستگاه قضایی با او را داشت ولی محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا و وزیر اطلاعات معزول دولت نهم در نشست خبری خود اعلام کرد: «حکمتی است که با احمدی نژاد برخورد نمی کنیم.» ضمن اینکه شایعاتی انتشار یافته بود که محمود احمدی نژاد در مدت سرپرستی وزارت اطلاعات توانسته به بسیاری از پرونده های امنیتی و مهم کشور دست پیدا کرده و اسناد زیادی را از وزارت اطلاعات خارج کند.

«بعد از نماز ظهر روزی که من را برکنار کردند مانند همیشه قرار بود تا قبل از پایان وقت اداری یک جلسه ای بگذاریم که وقت هم فوت نشود؛ در حال رفتن به اتاق کارم بودم

سید فاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در این باره اعتقاد است: «از نظر من در آن دوره ای که احمدی نژاد وزیر اطلاعاتش را کنار گذاشت و خودش مسوولیت این وزارتخانه را به عهده گرفت، توانست به اطلاعات درجه یک وزارت اطلاعات دست پیدا کند. برهمین اساس از بسیاری افراد که دارای نقاط ضعفی بودند، سوژه ای دارد. به همین دلیل است که کسی جرات نمی کند به احمدی نژاد بگوید بالای چشمت ابرو است.»

علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در گفت وگویی با ایلنا راجع به احتمال خروج پرونده ای از وزارت اطلاعات می گوید: «من که وزیر اطلاعات بوده ام، می دانم که به لحظ فنی و ساختاری در وزارت اطلاعات، چنین امکانی وجود ندارد ولی در هر صورت، رییس دولت، به میزانی که رییس دولت و کابینه هست، دسترسی به اسناد به کلی سری در محدوده خود دارد و در دسترسش است.»

یک کارشناس امنیتی نیز در گفت وگویی با روزنامه اعتماد راجع به چگونگی روند خروج اسناد از وزارت اطلاعات و اینکه آیا چنین امکانی فراهم است یا خیر می گوید: «خروج پرونده از مجموعه وزارت اطلاعات سیکل اداری و قانونی ویژه خود را داشته و تقریبا این عنوان غیر ممکن است مگر در مواقعی که واقعا به این کار نیاز باشد. » این کارشناس راجع به پروسه خروج یک پرونده از وزارت اطلاعات گفت: برای آنکه یک پرونده از مجموعه خارج شود، در ابتدا باید از کارشناس پرونده اجازه کسب شود، سپس مدیر بخش مربوطه اجازه مورد نیاز را صادر کرده و پرونده به دست مدیرکل آن بخش برسد. بعد از تایید مدیرکل، شخص متقاضی باید رسید مخصوص دریافت پرونده را به مدیرکل تحویل داده و پرونده را از مجموعه خارج کند.

دستان خالی احمدی‌نژاد

او در ادامه راجع به بخشی از صحبت های یونسی که گفته است به لحاظ فنی امکان خروج پرونده از وزارت اطلاعات وجود ندارد، گفت: ابزار فنی ویژه ای راجع به این عنوان در وزارت اطلاعات وجود ندارد بلکه این ابزار فنی پرسنل مجموعه وزارت اطلاعات هستند.

او راجع به حوزه اختیارات رییس جمهور در دسترسی به پرونده های وزارت اطلاعات گفت: پرونده ها در این وزارتخانه بر اساس حساسیت عنوان به دسته های متفاوت طبقه بندی می شوند و رییس جمهور بنابر اختیاراتی که قانون در اختیار او قرار داده تنها به بخشی از پرونده ها دسترسی خواهد داشت نه تمامی پرونده های موجود. این کارشناس امنیتی در پاسخ به سوالی راجع به اینکه امکان فنی در وزارت اطلاعات موجود نبوده و مسوولیت چنین موضوعی در اختیار یک فرد است و ممکن است خطای انسانی در این باره رخ دهد گفت: اگر مشکلی در این باره به وجود آید حفاظت اطلاعات به سرعت به عنوان ورود کرده و آن را پیگیری خواهد کرد. وزارت اطلاعات در این پرسشها بسیار هوشیار عمل کرده و اجازه سوءاستفاده از موقعیت شغلی را به هیچ یک از کارکنان خود نمی دهد.

«بعد از نماز ظهر روزی که من را برکنار کردند مانند همیشه قرار بود تا قبل از پایان وقت اداری یک جلسه ای بگذاریم که وقت هم فوت نشود؛ در حال رفتن به اتاق کارم بودم

او در پاسخ به سوالی راجع به شبهه خارج شدن برخی پرونده ها در دوران سرپرستی احمدی نژاد از وزارت اطلاعات می گوید: احتمال این اتفاق بسیار دور از ذهن هست. با توجه به شناختی که از وزارت اطلاعات وجود دارد، امکان اقدام فراقانونی در این مجموعه آن هم در این سطح بعید است زیرا حتی اگر رییس جمهور سرپرست این وزارتخانه باشد باز هم باید سلسله مراتب در این مباحث همان گونه که توضیح دادم، رعایت شود. اگر رییس جمهور خواستار بازبینی پرونده ای در این وزارتخانه باشد، باید درخواست خود را به صورت کتبی ارایه داده و نماینده خود را برای دریافت پرونده مورد نظر معرفی کند. در چنین شرایطی برای تایید به امضای قائم مقام وزیر نیز نیاز است و نماینده رییس جمهور بعد از تحویل رسید پرونده اجازه خواهد داشت پرونده را از وزارتخانه خارج کند. راجع به مسائلی که پیرامون رییس دولت های نهم و دهم مطرح است باید بگویم که خارج کردن پرونده تقریبا امری محال است ولی یک احتمال وجود دارد و آن احتمال این است که برخی با کارها فراقانونی پرونده ای را خارج کرده و یک نسخه کپی از آن تهیه کرده باشند و بعد از آن پرونده را بازگردانده باشند که این احتمال هم با توجه به نظارت های امنیتی و مستحکمی که در این وزارتخانه وجود دارد دور از ذهن به نظر می رسد.

با توجه به بیانات کارشناسان امنیتی و همچنین وزیر اسبق اطلاعات به نظر می رسد هیاهوی هواداران احمدی نژاد راجع به دسترسی او به برخی پرونده های سری در وزارت اطلاعات تنها جو سازی رسانه ای است و دست رییس جمهور اسبق خالی است و او سعی دارد با پروپاگاندای ویژه خود به نحوی برخورد کند که گویی اسنادی ویژه نزد خود دارد. اسنادی مانند لیست مفسدین اقتصادی که ۸ سال در جیب او ماند و هیچ وقت رویت نشد.

دستان خالی احمدی‌نژاد

اعتماد / زهیر موسوی|

واژه های کلیدی: مجموعه | پرونده | اطلاعات | اطلاعات | رییس جمهور | وزارت اطلاعات | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو