تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بیکاری کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته/ بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند ، وزیر اقتصاد

کرباسیان می‌گوید بنگاه‌های اقتصادی از رکود خارج شده‌اند ضمن اینکه بیکاری هم کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته است. 

بیکاری کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته/ بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند ، وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد: بیکاری کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته/ بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند

عبارات مهم : اشتغال

کرباسیان می گوید بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند ضمن اینکه بیکاری هم کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته هست.

مسعود کرباسیان می گوید که طبق تعریف او از «رکود»، بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند و رشد اقتصادی در اغلب بخش ها اعم از خودروسازی، فولاد و نظایر آن ها جریان دارد؛ ضمن اینکه بیکاری هم کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته است و تورم هم که مدت هاست دو رقمی شده. او البته این را هم گفت که بعضی امور اقتصادی معطل مجلس است و بهتر است نمایندگان از وزرا کمتر پرسش بپرسند تا وقت تعیین وظیفه قوانین کشور ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، شش ماه بعد از روی کار آمدن مسعود کرباسیان به عنوان سکاندار وزارت اموراقتصادی و دارایی، حالا همه چشم ها منتظر اوست که وی در حوزه خود چگونه با پرسشها مهم اقتصاد اعم از تزریق نقدینگی به بنگاه های اقتصادی، پرسشها حوزه مالیات و تورم رو به زیاد کردن کنار خواهد آمد. او البته شرایط امروز اقتصاد کشور عزیزمان ایران را مساعد می داند و به آینده هم خوش بین است.

بیکاری کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته/ بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند ، وزیر اقتصاد

آنچه او راجع به اقتصاد کشور عزیزمان ایران می اندیشد و برنامه هایش جهت آینده عنوان گفت وگوی ایسنا با کرباسیان بود که قسمتی از آن به شرح زیر است:

به دولت قبل نقد می شد که علاقه مند به اعمال سیاست های انقباضی بود و همین به رکود دامن زد. اکنون و شش سال بعد، هم بسیاری از بنگاه ها در رکود به سر می برند و هم هشدارهایی وجود دارد مبنی بر احتمال بازگشت دوباره تورم دو رقمی. چه خواهید کرد؟

کرباسیان می‌گوید بنگاه‌های اقتصادی از رکود خارج شده‌اند ضمن اینکه بیکاری هم کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته است. 

مهار تورم با اعمال سیاست هایی جهت خروج از رکود با هم مغایرت ندارد و تاکنون نیز نداشته هست. پرسش من این است که آیا رشد اقتصادی در کشور وجود داشته است یا خیر؟ در سال گذشته رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد بوده و امسال این رشد به ۶.۵ تا ۷ درصد رسیده است که تا آخر سال این رقم بالاتر هم خواهد رفت.

وزیر اقتصاد: بیکاری کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته/ بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند

رشد سال گذشته از نفت بود و ما از ظرفیت رشد خود استفاده کردیم و امسال هم از عواید همان بهره مندیم؟

بلی. همانطور که دیدیم در سال گذشته بخش مهمی از رشد از بخش نفت بود، ولی امسال رشد بخش نفت بیش تر از رشد سایر بخش ها بوده هست. پرسش من این است که آیا رشد مسکن داشتیم یا نه؟ در مسکن، تولید، کشاورزی، معدن و … رشد اتفاق افتاده هست. از سوی دیگر تورم پایین بوده و رشد قیمت ها هم پایین بوده هست. بنابراین نمی توان گفت اثر وضعی قیمت ها منجر به رشد شده است هست. در پاسخ به این پرسش باید بگویم که خیر! این رشد تولید بوده که انجام شده است هست. از سوی دیگر باید بررسی کنیم که آیا بیکاری کم کردن یافته است؟ اشتغال زیاد کردن یافته است؟ اگر چنین وضعیتی وجود دارد نشان می دهد که ما رکود نداریم.

بیکاری کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته/ بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند ، وزیر اقتصاد

البته در بخش های خاصی از صنعت ممکن است تقاضا وجود نداشته باشد یا تولید نتواند آن مقدار رشد داشته باشد. به عنوان نمونه فرض کنید در بخش سیمان ظرفیت هایی زیادی داشتیم که بخش بزرگی از آن وابسته به صادرات کشورهای همسایه بود که خود یا تعرفه زدند و یا کارخانه زدند در نتیجه صادرات ما کم و رشد ما محدود شد. یا اینکه به عنوان نمونه فعالیت طرح های عمرانی و مسکونی ما به اندازه تولید ما نبود. این موارد هم وجود داشت. ولی به هر حال بخش فولاد و پتروشیمی و … هم هستند که در آن ها رشد تولید اتفاق افتاده هست. ما هم جهت بررسی رشد میانگین بخش ها را در نظر می گیریم. اکنون می بینیم که در خودروسازی، فولاد معدن و… رشد داشتیم.

مواردی که گفتید مربوط به رشد صنایع بزرگ هست، ولی اوضاع صنایع خرد مناسب نیست

در صنایع پایین دستی پتروشیمی رشد داشتیم.

کرباسیان می‌گوید بنگاه‌های اقتصادی از رکود خارج شده‌اند ضمن اینکه بیکاری هم کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته است. 

بخش غیرانرژی هم داشتیم؟

بگذارید راجع به پتروشیمی صحبت کنم. امسال رقم صادرات ما در پتروشیمی نسبت به سال قبل رشد چندانی نداشته، ولی تولید ما رشد داشته هست. امسال یک میلیون تن تولید زیاد در پتروشیمی داشتیم. یعنی پتروشیمی کمک کرده است به صنایع پایین دستی که تولیدات پایین دستی زیاد کردن یابد.

بیکاری کم کردن و اشتغال زیاد کردن یافته/ بنگاه های اقتصادی از رکود خارج شده است اند ، وزیر اقتصاد

ولی همچنان بر شهرک های صنعتی رکود حاکم است

ما و وزارت کار و وزارت صنایع مطالعه ای کردیم که واحدهایی که به اسم تعطیل به شورای استان ها اعلام شدند چه وضعیتی دارند؟ گفته شد که اوضاع آن ها بهتر از قبل هست. بالاخره ما مسئول تامین نقدینگی و راه اندازی آن ها هستیم و اوضاع آن ها را رصد می کنیم، با این حال نتیجه مطالعه ما نشان داد اوضاع آن ها بسیار بهتر شده است است و بسیاری از آن ها در حال خروج از تناوب رکود هستند و از تعطیلی خارج می شوند. ممکن است تعدادی از بنگاه ها هنوز چندان رونق نگرفته باشند البته جهت بعضی کاری نمی شود کرد، ولی جهت بعضی دیگر باید به فکر راه حل باشیم. با این حال به طور کلی اکنون صادرات ما رشد داشته است که بخشی از آن هم صادرات صنعتی است و این خود بیانگر اوضاع بنگاه هاست.

تراز تجاری ما ولی منفی است

ببینید به هر حال واردات ما رشد داشته هست. اکنون با رشد ۲۰ درصدی واردات و ۵ درصدی صادرات رو به رو بوده ایم یعنی صادرات به نسبت به سال قبل رشد داشته است.

ممکن است به خاطر سیاست های تزریق نقدینگی به بنگاه ها، سیاست های مهار تورم را از دستور کار خارج کنید؟

معتقدم اکنون رکودی وجود ندارد. می توانیم با هم راجع به تعریف رکود صحبت کنیم. حرف من این است که بنگاه ها از رکود خارج شده است اند.

چه موضعی راجع به تزریق نقدینگی جهت ایجاد رشد دارید؟

ببینید باید اول بررسی کرد که آیا ایجاد اشتغال و فعال شدن آن از طریق پولی باید حل شود یا اهرم های دیگری باید به کار بسته شود؟ من می گویم اهرم های دیگری هست. باید بررسی کنیم که جهت حل کردن پرسشها تولید از طریق جنبش تقاضا باید عمل شود، یا از محل فشار عرضه؟ بحث هایی است که باید صنعت به صنعت راجع به آن بحث کرد. یکی از قانون هایی که می تواند در این زمینه کمک کند، قانون مالیات های مستقیم، مالیات ارزش افزوده و صندوق های فروش هست. باید البته ببینیم مجلس چه زمانی کار آن را تمام می کند.

چه زمانی کار آن تمام می شود؟

مجلس قول داده است که قانون مالیات بر ارزش افزوده و صندوق های فروش را بعد از بودجه به صحن علنی خواهند برد. اگر پرسش از وزرا کمتر بپرسند (با لبخند) وقت خواهند کرد که کار این قوانین را به اتمام برسانند.

واژه های کلیدی: اشتغال | بیکاری | اقتصاد | صادرات | اقتصادی | پتروشیمی | وزیر اقتصاد | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو