تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سعید مرتضوی کجاست؟

نکته‌ دیگر در مورد مکان زندگی سعید مرتضوی هست، مشخص نیست که او ساکن پایتخت کشور عزیزمان ایران است یا در شهر محل تولدش، تفت یزد هست. همین شاید حکم جلب او را با م

سعید مرتضوی کجاست؟

سعید مرتضوی کجاست؟

عبارات مهم : ایران

نکته دیگر در مورد مکان زندگی سعید مرتضوی هست، مشخص نیست که او ساکن پایتخت کشور عزیزمان ایران است یا در شهر محل تولدش، تفت یزد هست. همین شاید حکم جلب او را با مسئله مواجه کند.

به گزارش شرق؛«حکم جلب» همان شتری است که بالاخره جلوی منزل سعید مرتضوی هم خوابید. کسی که سال ها جهت روزنامه نگاران و مسئولان رأی صادر می کرد، حالا باید خود را جهت دو سال حبس در زندان اوین آماده کند. روز گذشته، میرمجید طاهری، وکیل مدافع خانواده روح الامینی یکی از شکات پرونده کهریزک با اعلام صدور حکم جلب مرتضوی گفت: «امروز (شنبه) به شعبه مراجعه کردم و طبق اعلام شفاهی دادگاه جهت او حکم جلب صادر شده است است.»

او راجع به گارانتی اجرائی این حکم عنوان کرد: «طبق آن چه به من اعلام شده، اجرای حکم در دست اقدام است ولی وقت اجرای آن به دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران و مأموران و ضابطان بستگی دارد.» طاهری همچنین از مورد نیاز الاجرا بودن حکم خبر داد و گفت: «به زودی حکم جلب اجرا می شود.»

سعید مرتضوی کجاست؟

وکیل خانواده روح الامینی روز پنجشنبه هم از ارسال این حکم به اجرای احکام خبر داده و گفته بود: «حکم صادره وقت زیادی است که ابلاغ شده است و پرونده مرتضوی در بخش کهریزک به شعبه ٢ اجرای احکام ناحیه ٢٨ دادسرای کارکنان دولت رفته است تا اجرا شود.»

او پیش تر گفته بود: «رأی پرونده به صورت الکترونیکی به من ابلاغ شد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر، سعید مرتضوی را در پرونده کهریزک، به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده هست. دادگاه تجدید نظر به علت اظهار ندامت مرتضوی، با یک درجه تخفیف، وی را به دو سال حبس محکوم کرده و رأی صادره قطعی است.»

نکته‌ دیگر در مورد مکان زندگی سعید مرتضوی هست، مشخص نیست که او ساکن پایتخت کشور عزیزمان ایران است یا در شهر محل تولدش، تفت یزد هست. همین شاید حکم جلب او را با م

خبرنگار «شرق» جهت اطلاعات زیاد از چند و چون ماجرا با سعید مرتضوی تماس تلفنی گرفت ولی گوشی او در دسترس نبود. توصیه جالب دیگر این که روز گذشته دومین جلسه پیگیری به قسمتی از پرونده او در بخش تأمین اجتماعی در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد که مرتضوی در آن حاضر نشده بود. این در حالی است که مرتضوی به ایلنا گفته بود که در این جلسه دادگاه حاضر خواهد شد. جلسه نخست این دادگاه هم ۱۶ بهمن به صورت غیر علنی برگزار شده است بود که مرتضوی در آن هم شرکت نکرده بود. مصطفی ترک همدانی بعد از آخر جلسه دادگاه اعلام کرد این آخرین جلسه دادگاه بوده و ختم دادرسی اعلام شد.

به نظر می رسد سعید مرتضوی به اخطاریه قاضی جهت معرفی خود جهت اجرای حکم بی توجه بوده که حکم جلب او صادر شده است هست. بر اساس قانون، پرونده بعد از صدور حکم قطعی به اجرای احکام دادسرای مربوطه ارسال می شود. بعد از تعیین شعبه اجرای احکام، قاضی شعبه اخطاریه ای به محکوم علیه جهت معرفی خود جهت اجرای حکم صادر می کند. محکوم علیه نیز مکلف است ظرف مهلت تعیین شده است که بر اساس رویه دادسراها ١٠ روز هست، خود را جهت اجرای حبس معرفی کند. ولی در صورت عدم حضور در مهلت قانونی مطابق قانون آیین دادرسی کیفری وثیقه تعیین شده است ضبط و حکم جلب محکوم علیه صادر خواهد شد. توصیه دیگر در مورد مکان زندگی سعید مرتضوی هست، مشخص نیست که او ساکن پایتخت کشور عزیزمان ایران است یا در شهر محل تولدش، تفت یزد هست. همین شاید حکم جلب او را با مسئله مواجه کند.

حکم جلب مرتضوی جهت شکایت خانواده مرحوم محسن روح الامینی است که در پرونده کهریزک نیامده بود. این شکایت جداگانه پیگیری شد و قاضی مرتضوی بر اساس حکم دادگاه تجدید نظر به دو سال حبس محکوم شد.

سعید مرتضوی کجاست؟

زخم کهنه کهریزک

محسن روح الامینی به همراه محمد کامرانی و امیر جوادی فر، در ١٨ تیر ٨٨ و بعد از اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوی آن سال، بازداشت و به بازداشتگاه غیر قانونی کهریزک فرستاده شدند ولی بر اثر شدت جراحات و عفونت فوت کردند. علت فوت آنها «مننژیت» اعلام شد. چندی بعد سردار احمدی مقدم، فرمانده وقت نیروی انتظامی سعید مرتضوی را مسئول انتقال بازداشتی های حوادث ٨٨ به کهریزک اعلام کرد. هشتم اسفند ٩١، دادگاه سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران، علی اکبر حیدری فرد، دادیار و حسن حداد دهنوی، معاون امنیت وقت دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران که هر سه از قضاوت معلق شده است بودند، شروع شد و اول خرداد ٩٢ بعد از ١١ جلسه آخر یافت.

نکته‌ دیگر در مورد مکان زندگی سعید مرتضوی هست، مشخص نیست که او ساکن پایتخت کشور عزیزمان ایران است یا در شهر محل تولدش، تفت یزد هست. همین شاید حکم جلب او را با م

مرتضوی در این دادگاه، به اتهام «معاونت در قتل»، «مشارکت در بازداشت غیر قانونی» و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع» محاکمه شد. او به علت بازداشت غیر قانونی افراد و انتقال آنها به کهریزک به انفصال دائم از خدمات قضائی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. مرتضوی همچنین به علت تنظیم گزارش خلاف واقع به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه محکوم شد ولی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور این اتهام را وارد ندانست و در نهایت مرتضوی از این اتهام تبرئه شد. او از اتهام معاونت در قتل محمد کامرانی و امیر جوادی فر هم تبرئه شد.

آنها که متهم بودند

کسانی که پایشان به دادگاه های سعید مرتضوی باز شده، روایت هایی شنیدنی از آن به خاطر دارند. یکی از آنها بهروز گرانپایه از روزنامه نگاران باسابقه هست. او سال ٨١ در خلال پرونده مؤسسه پژوهشی آینده به همراه حسین قاضیان و عباس عبدی بازداشت شد. مدتی در انفرادی بود و سعید مرتضوی قاضی پرونده اش. او در گفت وگو با «شرق» به نکات جالبی اشاره می کند. این که همسر گرانپایه در رفت وآمدها جهت دیدار با او به سعید مرتضوی گفته بود «فکر کن همین روزها جهت خودت پیش بیاید. این که زن شما هم سروکارش با همین سیستم و دم و دستگاه باشد و بخواهد مدام پیگیر یک ملاقات راحت باشد و این همه اذیت.»

سعید مرتضوی کجاست؟

از آن سال تا امروز که خبر صدور حکم جلب سعید مرتضوی آمده، وقت زیادی گذشته ولی گرانپایه به روشنی روزهایی را به یاد دارد که سعید مرتضوی به سلول او می آمد. آن هم در روزهایی که گرانپایه حبس انفرادی اش را از سر می گذراند. سعید مرتضوی به سلول می آمد و از حکم هایش جهت گرانپایه می گفت. دیدارهایی جهت ایجاد رعب و وحشت. نمونه اش این که از حکم صدور اعدام جهت او می گفت و احکام سنگین دیگر در پرونده هایی که در اختیارش بوده اند.

گرانپایه می گوید: «اصلا این که یک قاضی بیاید در سلول و بخواهد ایجاد رعب و وحشت و ترساندن کند اتفاق غریبی بود. با این حال هر لحظه نسبت به مرتضوی یک احساس ترحم نیرومند داشتم. هر لحظه فکر می کردم شخصیت بسیار ضعیفی دارد و در عین حال بسیار تحت تأثیر هست. به همین خاطر با وجود همه ستم ها و حکم های ناجوانمردانه چندان حس بدی به او ندارم. راستش دلم جهت چنین آدمی می سوخت.»

هم قاضی هم شاکی

«محمدصادق جوادی حصار» هم روایت جالبی از مرتضوی دارد. مدیرمسئول روزنامه توس که جهت دریافت حکم لغو توقیف به دادگستری مراجعه می کند، خود را در برابر دادگاهی دونفره می بیند که قاضی و شاکی اش خود سعید مرتضوی هست. مرتضوی به او می گوید: «چیزی نیست. جهت این است که من مستمسکی جهت لغو دستور خودم داشته باشم.»

بسیاری از مدیران مسئول، سردبیران و روزنامه نگاران سر و کارشان با مرتضوی افتاد و با احکام حبس و جزای نقدی و محرومیت های کاری روبه رو شدند.

جلسه های دادگاه، گاه بسیار طولانی می شد؛ به عنوان نمونه دادگاه مدیرمسئول «نوروز» بیش از هشت جلسه طول کشید و روزنامه ها مفصل به آن پرداختند. یک بار هم که دادگاه یک سردبیر هشت ساعت طول کشیده بود، «مرتضوی» از اتاقش بیرون آمد و به خبرنگاران گفت: «آقایان و زن های خبرنگار معطل نشوند. تا هفت شب کار داریم. خبر را بعد می دهیم.»

در شکواییه بعضی از خانواده های زندانیان مطبوعاتی از او، به از بین بردن ملاقات به مدت سه ماه و قطع تماس تلفنی بیش از چهار ماه اشاره شده است بود.»

واژه های کلیدی: ایران | پرونده | دادگاه | کهریزک | سعید مرتضوی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو