تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی هشت گونه گربه‌سان در کشور عزیزمان ایران وجود دارد ، خشکسالی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده حیات وحش ایران

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امروز مهم‌ترین عامل ترساندن حیات وحش ایران، خشکسالی است لیکن استمرار و استمرار خشکسال

هشت گونه گربه‌سان در کشور عزیزمان ایران وجود دارد ، خشکسالی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده حیات وحش ایران

خشکسالی بااهمیت ترین عامل تهدیدکننده حیات وحش ایران/ هشت گونه گربه سان در کشور عزیزمان ایران وجود دارد

عبارات مهم : ایران

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امروز بااهمیت ترین عامل ترساندن حیات وحش ایران، خشکسالی است لیکن استمرار و استمرار خشکسالی در سال های اخیر منجر به ایجاد محدودیت در منابع غذایی حیات وحش به خاص جهت گوشتخواران و گربه سانان شده است است.

به گزارش ایلنا، سیدمجید خرازیان مقدم با اشاره به عوامل متفاوت تهدیدکننده جمعیت و گونه های حیات وحش کشور همچون تخریب زیستگاه، تصادفات بزرگراه ای و شکار غیرمجاز گفت: امروز بااهمیت ترین عامل تهدیدکننده حیات وحش ایران، خشکسالی است.

هشت گونه گربه‌سان در کشور عزیزمان ایران وجود دارد ، خشکسالی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده حیات وحش ایران

وی افزود: استمرار و استمرار خشکسالی در سال های اخیر منجر به ایجاد محدودیت در منابع غذایی حیات وحش به خاص جهت گوشتخواران و گربه سانان شده است است.

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر این عنوان که مدیریت نزولات هوا و بارش ممکن نیست، اظهار داشت: مدیریت منابع آبی که منجر به تامین منابع آب شرب حیات وحش و حفظ پوشش گیاهی جهت تغذیه حیوانات علفخوار و به تبع آن تامین منبع غذایی و طعمه گوشتخواران و صیادان می شود، نقشی مهم در حفظ گونه های حیات وحش دارد.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امروز مهم‌ترین عامل ترساندن حیات وحش ایران، خشکسالی است لیکن استمرار و استمرار خشکسال

خرازیان مقدم با یادآوری گذشت بیش از شش دهه از انقراض شیر ایرانی و ببر خزری به عنوان دو گونه گربه سان بزرگ جثه و مهم کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: در حال حاضر هشت گونه گربه سان از جمله دو گونه گربه سان بزرگ جثه و مهم یعنی پلنگ ایرانی و یوزپلنگ آسیایی در کشور عزیزمان ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اقدام چهار سال قبل این دفتر در تدوین، ابلاغ و اجرای نقشه راه گربه سانان کشور عزیزمان ایران با بهره گیری از ظرفیت های ستادی، همکاری گروه متخصصان گربه سانان IUCN و همکاری ادارات کل محیط زیست استان ها و سمن های محیط زیستی فعال در این حوزه خاطرنشان کرد: معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی شرکت حفاظت محیط زیست طی سال های گذشته کارها مهمی در زمینه حفظ حیات وحش به خاص دو گونه گربه سانان بزرگ جثه و مهم یعنی پلنگ ایرانی و یوزپلنگ آسیایی انجام داده است.

مدیر کل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ با همکاری گروه متخصصان گربه سانان IUCN، خاص نامه گربه سانان چاپ و منتشر شد و امیدواریم به زودی ترجمه فارسی آن نیز در دسترس قرار گیرد.

هشت گونه گربه‌سان در کشور عزیزمان ایران وجود دارد ، خشکسالی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده حیات وحش ایران

خرازیان مقدم یکی دیگر از کارها مهم صورت گرفته در این حوزه را تدوین برنامه عمل پلنگ با همکاری موسسه تخصصی مطالعات پلنگ آسیایی از سوی دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید شرکت حفاظت محیط زیست اعلام کرد و ابراز داشت: این برنامه در سال ۱۳۹۵ به ادارات کل استانی ابلاغ شد و در حال اجرا است.

وی از تدوین و ارائه طرحی جهت ایجاد ذخیره گاه طبیعی یوزپلنگ آسیایی در یکی از استان های کشور در سال آتی خبر داد و بیان کرد: نشانه از ارائه این طرح، حفظ جمعیت کوچک باقیمانده از این گونه مهم در کشور است که به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته، شرایط مناسبی را ندارد.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب‌های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امروز مهم‌ترین عامل ترساندن حیات وحش ایران، خشکسالی است لیکن استمرار و استمرار خشکسال

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست به ایجاد و راه اندازی مرکز نگهداری در اسارت یوزپلنگ آسیایی پردیسان اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز سه سال قبل با نشانه و دستورکار مشخص استفاده از موالید یوز پردیسان به عنوان مولد در ذخیره گاه های طبیعی و زیاد کردن جمعیت این گونه مهم در پارک پردیسان ایجاد شد.

خرازیان مقدم اضافه کرد: فاز نخست پروژه تعریف شده است جهت این مرکز یعنی تکثیر یوز در اسارت با روش طبیعی، نتیجه مثبتی به دنبال نداشت و در نتیجه جهت ورود به فاز دوم و امکان سنجی لقاح مصنوعی جهت تکثیر یوز آماده می شویم.

هشت گونه گربه‌سان در کشور عزیزمان ایران وجود دارد ، خشکسالی مهم‌ترین عامل تهدیدکننده حیات وحش ایران

وی نامگذاری روز ۳ مارس مصادف با ۱۲ اسفندماه سالروز برگزاری نخستین اجلاس سایتیس به نام روز جهانی حیات وحش را فرصتی جهت توجه زیاد تمامی آحاد جامعه در اقصی نقاط دنیا به اهمیت حفظ حیات وحش دانست و عنوان کرد: نخستین بار در سال ۱۳۹۲، بر اساس تصمیم ۶۸ مجمع عمومی شرکت ملل و به پیشنهاد کنوانسیون بین المللی گونه های در معرض خطر انقراض (سایتیس) این نامگذاری صورت گرفت.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست با یادآوری نقش کشور عزیزمان ایران در بنیانگذاری کنوانسیون بین المللی گونه های در معرض خطر انقراض (سایتیس) گفت: امسال پنجمین سالروز یا سالگرد روز جهانی حیات وحش را پاس داشتیم.

خرازیان مقدم با اشاره به شعارهای روز جهانی حیات وحش امسال اظهار داشت: تمرکز و محور هر دو شعار «گربه های بزرگ جثه صیادان طبیعی در معرض تهدید» و «امروز کاری جهت کمک به حفاظت از این مخلوقات با شکوه انجام بدهیم» بر گربه سانان بزرگ جثه است که در بعضی کشورهای دنیا به شدت در معرض ترساندن هستند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بهره گیری از وقت هایی همچون روز جهانی حیات وحش جهت ایجاد عزم و همکاری عمومی به منظور حفظ گونه های باقیمانده محیط زیست کشور عزیزمان ایران به خاص دو گونه گربه سان بزرگ جثه و مهم یعنی پلنگ ایرانی و یوزپلنگ آسیایی تصریح کرد: کارها صورت گرفته جهت بزرگداشت این روز با همین نشانه برنامه ریزی می شود و امسال نیز هماهنگی های مورد نیاز با معاونت آموزش و پژوهش و روابط عمومی شرکت حفاظت محیط زیست، همچنین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها جهت اطلاع رسانی و زیاد کردن حساسیت و آگاهی عمومی جامعه راجع به عنوان حیات وحش، اهمیت حفظ زیستگاه ها و عوامل ترساندن گونه ها صورت گرفت.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آب های داخلی شرکت حفاظت محیط زیست به پیشنهادهای ارائه شده است به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها مبنی بر اطلاع رسانی فراگیر شعارهای روز جهانی حیات از طرق متفاوت همچون استفاده در سربرگ مکاتبات اداری اشاره و خاطرنشان کرد: این پیشنهادها در کنار پیشنهادهای دیگری همچون بهره گیری از تجارب سمن های تخصصی حیات وحش در استان ها و تجربیات جوامع بومی و محلی جهت جلب همکاری عمومی، پخش ویدئو ها و مستندهای مرتبط از شبکه های صدا و سیما استانی با نشانه جلب توجه عمومی به اهمیت عنوان ارائه شد.

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | روابط عمومی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو