تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مردم از بی‌عدالتی زحمت می‌برند نه نداری / معاون اول قوه قضاییه

معاون اول قوه قضاییه گفت: به جرات می‌توان گفت که نه دولت و نه قوه قضاییه به خوبی از قانون برطرف موانع تولید به خوبی استفاده نکرده و نتوانستیم از ظرفیت این قانون

مردم از بی‌عدالتی زحمت می‌برند نه نداری / معاون اول قوه قضاییه

معاون اول قوه قضاییه: مردم از بی عدالتی زحمت می برند نه نداری

عبارات مهم : خشونت

معاون اول قوه قضاییه گفت: به جرات می توان گفت که نه دولت و نه قوه قضاییه به خوبی از قانون برطرف موانع تولید به خوبی استفاده نکرده و نتوانستیم از ظرفیت این قانون به خوبی بهره ببریم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبحگاه امروز ۱۰ اسفندماه در همایش ملی “پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها” در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: وقی که استان کرمان با وجود ظرفیت های متفاوت مادی و معنوی و شخصیت های بزرگ در گذشته و حال و همدلی و هماهنگی که در حال حاضر بین همه اجزاء استان وجود دارد را می بینیم مسرور و امیدوار می شویم.

وی افزود: امروز یکی از محصولات استان کرمان سردار بزرگ اسلام، سردار مجاهد، متدین و مخلص حاج قاسم سلیمانی است که اگر استان کرمان هیچ نداشت و فقط این امتیاز را داشت، باید به خود ببالد.

مردم از بی‌عدالتی زحمت می‌برند نه نداری / معاون اول قوه قضاییه

محسنی اژه ای تصریح کرد: این شخصیت بزرگ با الهام از مقتدای خود یعنی امام و مقام معظم رهبری تربیت شده است و بخش زیادی از عمر خود را مستقیم در میدان مبارزه و جهاد بوده و جهاد او صرفا جهاد نظامی نبوده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: هنگامی که بعضی پرسشها مهم در کشور پیش می آید و می خواهند قدم عملی بردارند، یکی از استان هایی که مطرح می شود که می تواند جلودار و پیشتاز بشود، استان کرمان است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: به جرات می‌توان گفت که نه دولت و نه قوه قضاییه به خوبی از قانون برطرف موانع تولید به خوبی استفاده نکرده و نتوانستیم از ظرفیت این قانون

وی افزود: در اجرای اقتصاد مقاومتی که یکی از پرسشها مهم امروز جمهوری اسلامی است و می تواند در جنگ اقتصادی که شیطان بزرگ و همپیمانان او با تحریم های ظالمانه ایجاد کرده، پیروز شود، یکی از استان هایی که جهت عملیاتی کردن گزینش می شود کرمان است لیکن ظرفیت و توانایی دارد.

محسنی اژه ای گفت: هنگامی که رهبر معظم انقلاب دستور داده و راسا پیگیری می کنند که باید نسبت به آسیب های اجتماعی توجه و در عمل اقدام شود، یکی از جاهایی که به عنوان آغازکننده گزینش می شود تا الگو شود استان کرمان است.

وی اظهار کرد: یکی از پرسشها مهم که امروز دنیا و جمهوری اسلامی با آن مواجه هست، بحران آب است و کرمان استان نمونه در استفاده بهینه در این حوزه است و بابت این تلاش ها از مسوولان و مردم استان کرمان تقدیر می کنم.

مردم از بی‌عدالتی زحمت می‌برند نه نداری / معاون اول قوه قضاییه

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به برگزاری همایش “پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها” تصریح کرد: عنوان این نشست حایز اهمیت است و می تواند در حال حاضر و تا هر لحظه آینده بافایده و موثر باشد و عنوان مقطعی نیست.

وی افزود: از ابتدای خلقت بشر تا امروز مسئله خشونت بوده و باید اهمیت عنوان را در بستر تاریخ ببینیم و اگر کاری انجام می شود، با اهمیت و عنوان مستمری است و باید ببینیم پرداختن به کدامیک از خشونت ها و پیشگیری از آن اولویت دارد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: به جرات می‌توان گفت که نه دولت و نه قوه قضاییه به خوبی از قانون برطرف موانع تولید به خوبی استفاده نکرده و نتوانستیم از ظرفیت این قانون

محسنی اژه ای با مطرح کردن این سئوال که آیا هر خشم یا خشونتی مذموم است؟ بیان کرد: در هر امری و از جمله در پیشگیری، نیاز به پژوهش، تهیه سند، نقشه راه و همایش داریم ولی همه اینها مقدمه است که ما تبدیل به عمل کنیم و بگوییم از این مقدمات و زحمات، در عمل چه کار می خواهیم بکنیم که از خشونت جلوگیری بشود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیش از دو سال است که شخصا جهت ترمیم بعضی از آسیب های اجتماعی وارد شده است اند و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری باید کارهای فوق العاده و جهادی صورت بگیرد تا عقب ماندگی ها جبران شود.

مردم از بی‌عدالتی زحمت می‌برند نه نداری / معاون اول قوه قضاییه

سخنگوی دستگاه قضاء با اشاره به اینکه باید ببینیم کدام خشونت مهم تر است و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟ عنوان کرد: خودکامگی، عقده حقارت، آموزش های غلط و … از دلایل خشونت است و احساس تبعیض و اختلاف طبقاتی به خاص اگر این احساس بشود بین دست اندرکاران حکومتی با مردم اختلاف طبقاتی هست، خشونت رخ می دهد.

وی افزود: بیکاری حتما می تواند تبدیل به خشونت های متفاوت بشود و بیکاری یکی از عوامل مهم بسیاری از خشونت هاست.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی، خشونت در سال های اخیر زیاد کردن یافته که باید به این سمت برویم که این اتفاقات را کم کردن بدهیم، اظهار کرد: با ایجاد شغل، بسیاری از خشونت ها خود به خود نخواهد بود.

وی افزود: از ظرفیت قانون برطرف موانع تولید خوب استفاده نکرده ایم که باید از این ظرفیت استفاده کرده و تولید را اوج ببریم.

محسنی اژه ای با اشاره به آنچه که به عنوان فساد اداری یا نقص اداری مطرح هست، گفت: بسیاری از کسانی که نیاز به دستگاه های اجرایی جهت گرفتن یک جواز، تسهیلات و موافقت های اصولی و … دارند، با گرفتاری های متفاوت رو به رو هستند که باید پرسشها مسیر اداری احصاء و با اولویت، آنها را برطرف بکنیم.

وی بیان کرد: باید مبارزه جدی با قاچاق صورت بگیرد. حرفش را می زنیم ولی درعمل آنگونه که باید با قاچاق مبارزه نمی کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: بسیاری از بنگاه های کوچک ما به تعطیلی کشیده شده است اند و اگر معتقدیم باید اشتغال ایجاد شده است و بیکاری یکی از علت های خشونت هست، باید دست به دست هم داده و مبارز جدی با همکاری گمرک، دستگاه اجرایی و قضائی با قاچاق صورت بگیرد.

وی افزود: بعضی از کالاهایی که وارد می شود، توانایی تولید در داخل کشور را دارد و اگر می خواهیم اشتغال ایجاد بشود آیا از این کارها و واردات بی رویه و غیرضروری جلوگیری نمی شود؟

محسنی اژه ای اظهار کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد به بنگاه های کوچک و بزرگ که فعالیت اقتصادی سالم دارند و به لحاظ پرسشها بازار و تحریم ها دچار مسئله شده است اند، در حد توان به آنها یاری کند و حتما استانداری این نیت را دارد و باید بنشینیم و مشکلاتی دارند که براثر اعمال مجرمانه نیست، برطرف نماییم.

وی تصریح کرد: منابع بانکی ما محدود است و این منابع را باید در جهت درست استفاده کنیم و جلوی کسانی که می خواهند با زد و بند و شرکت های صوری تسهیلات بگیرند و در امر غیرتولید ببرند، گرفته شود.

محسنی اژه ای بیان کرد: یکی از پرسشها بعضی پرونده های قوه قضائیه این است که به هر دلیلی فردی که دارای فعالیت اقتصادی هست، متهم و بعد مجرم می شود و حکمی علیه او صادر می شود، چه باید کرد که این فعالیت اقتصادی او لطمه نبیند و چرخ اشتغال از کار نیفتد؟

وی به همکاران دستگاه قضائی توصیه کرد: اگر به هر دلیلی علیه یک فعال اقتصادی شکایت شد، تلاش شود تا جایی که مقدور هست، ابزار و وسایل تولید او توقیف نشود. بگردید و مشورت کنید تا جایی که ممکن است چرخ اقتصاد از کار نیفتد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه گفت: یکی از عواملی که باعث به بار آمدن خشوت می شود، اختلاف طبقاتی، تبعیض، اشرافی گری و تمایز سبک زندگی بین مردم و مسوولان است که باید از این مسئله جلوگیری شود لیکن این پرسشها تبدیل به عقده و خشونت می شود.

وی افزود: مردم از نداری زحمت زیادی نمی برند ولی از بی عدالتی زحمت می برند، تبعیض جهت آنها قابل تحمل نیست و باید مسیری را طی کنیم که عموم مردم از امکانات متناسب با ارزش و انتظاراتشان از نظام اسلامی برخوردار شوند.

محسنی اژه ای در بخش نهایی سخنانش راجع به اینترنت اظهار کرد: امروز یکسری حرف هایی زده می شود که بعضا منطبق با واقع نیست و بعضی وقت ها حرف همدیگر را درست نمی فهمیم و به هم می پردازیم.

وی افزود: بدون تردید باید از فناوری های جدید، علم بشر امروز و فضای سایبر و اینترنت که حتما واقعی هست، استفاده بهینه شود و حتما می شود استفاده های بسیار خوب داشت.

سخنگوی دستگاه قضاء با بیان اینکه از این اینترنت چه جرائمی به وجود می آید و چه عوارضی متوجه دنیا می شود و چه خشونت هایی به بار می آیدگفت: گاهی با یک خبر دروغ یک کشور، یک شهر و خانواده را به هم می زنند. چگونه می شود این فضا را ساماندهی کرد؟ این را قبول نداریم که همه آن را رها کنیم و این حرف درست و معقولی نیست.

وی با اشاره به اینکه کسی با مسدود کردن اینترنت مخالف نیست، افزود: می توانیم کنترل بکنیم، چون هم توان و هم امکان فنی را داریم و اراده می خواهد که اگر امروز زیرساخت ها را بومی نکرده و اقدامی انجام ندهیم، مطمئنا ضررهای بسیار سنگینی متوجه همه ما می شود و اگر دست روی دست بگذاریم در پیشگاه خداوند، ملت و نسل آینده پاسخی نداریم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه ما از معارف خودمان و منابع مهم خودمان غفلت می کنیم، اظهار کرد: یکی از منابع صحیح و قابل قبول و مورد اعتماد، قرآن کریم است که متاسفانه در مواردی سراغ همه چیز می رویم به جزء قرآن و عترت.

وی بیان کرد: نباید از منابع خودمان اعم از وحی و عترت غافل شویم. یکی از پرسشها امروز ما این است که از مبانی وحیانی و کلام نورانی معصومین علیهم السلام عقب افتاده و غافل شده است ایم.

واژه های کلیدی: خشونت | کرمان | دستگاه | استفاده | محسنی اژه ای | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو