تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی استادان و دانشمندان،افکار و اندیشه های راهبردی احمدی نژاد را مدون کنند / فیروزآبادی در سال۸۷

او که زمانی خواستار مدون شدن افکار احمدی نژاد شده است بود و حتی از رئیس سابق دولت مدال هم گرفته بود، حالا گفته است از باطن او خبر نداشته است! سرلشکر فیروزآبادی،

استادان و دانشمندان،افکار و اندیشه های راهبردی احمدی نژاد را مدون کنند / فیروزآبادی در سال87

فیروزآبادی در سال۸۷:استادان و دانشمندان،افکار و اندیشه های راهبردی احمدی نژاد را مدون کنند

عبارات مهم : ایران

او که زمانی خواستار مدون شدن افکار احمدی نژاد شده است بود و حتی از رئیس سابق دولت مدال هم گرفته بود، حالا گفته است از باطن او خبر نداشته است! سرلشکر فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس که ویدئوی آن دیروز منتشر شد، گفته است: «حقیقت را باید گفت؛ می گویند مهندس موسوی گفته من از باطن احمدی نژاد خبر داشتم… ولی ما از باطنش خبر نداشتیم…».

استادان و دانشمندان،افکار و اندیشه های راهبردی احمدی نژاد را مدون کنند / فیروزآبادی در سال۸۷

سیدحسن آقایی فیروزآبادی که ٢٧ سال رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود، در سال ١٣٣٠ در مشهد متولد شد در حالی که خانواده اش اهل یزد بودند. تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در مشهد گذراند و در سال ١٣۵٩ هنگامی که ٢٩ سال داشت، مدرک دکترای دامپزشکی اش را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرد.

فیروزآبادی از سال ۶۴ به معاونت امور دفاعی نخست وزیری منصوب شد و در هشت سال جنگ نیز مسئولیت هایی نظیر جانشینی نخست وزیر در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته ای، مهندسی صنعتی جنگ، کمیته ساخت موشک زمین به زمین و… را برعهده گرفت. فیروزآبادی در چهارم مهرماه ۶٨ به فرمان حضرت آیت الله خامنه ای به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد. یک سال واندی بعد از انتصاب فیروزآبادی، در تاریخ ٢۵ دی ماه ٧٠، بنا بر فرمان رهبری، «ستاد فرماندهی کل قوا» به «ستاد کل نیروهای مسلح» عوض کردن نام داد…و مدیر این ستاد از شخصیت حقوقی «رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح» مندرج در اصل صد و هفتادوششم قانون اساسی (اصل مربوط به شورای عالی امنیت ملی) برخوردار شد.

او که زمانی خواستار مدون شدن افکار احمدی نژاد شده است بود و حتی از رئیس سابق دولت مدال هم گرفته بود، حالا گفته است از باطن او خبر نداشته است! سرلشکر فیروزآبادی،

چهار سال بعد، در آستانه روز ارتش یعنی در ٢٨ فروردین ٧۴ و در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب، درجه «سرلشکری» به همراه ٩ سال ارشدیت به حسن فیروزآبادی اعطا شد. او گفته است: «در ابتدا قرار بود من جهت چند سال در این سمت مشغول باشم ولی بعد از ١۵ سال به خاطر بیماری قلبی و کلیوی به حضرت آقا عرض کردم بدنم ضعیف است و ١٠ نفر را جهت این مسئولیت به ایشان معرفی کردم ولی حضرت آقا فرمودند شما هنوز جوانید و باید مقاومت کنید. پنج سال گذشت و نامه ای تنظیم کردم و ١٠ نفر را با کارنامه هایشان خدمت آقا معرفی کردم ولی باز هم ایشان گفتند فعلا شما بمانید». فیروزآبادی تیرماه ٩۵ جای خود را به سرلشکر باقری داد.

آن روزها با احمدی نژاد

سال ۱۳۸۷ مقارن با اعطای نشان عالی «استقلال» از سوی احمدی نژاد به فیروزآبادی، او همان وقت خواستار تدوین اندیشه های احمدی نژاد شده است و گفته بود: «افکار و اندیشه های دکتر احمدی نژاد، مدیر جمهور کشورمان دارای جنبه های راهبردی حائز اهمیتی است و لذا وظیفه علما و اندیشمندان و استادان دانشگاه ها و به خاص دانشگاه عالی دفاع ملی است که این افکار را مدون کنند و به غنای علمی کشور بیفزایند. از آنجا که یکی از مبانی مهم ساختار مدیریتی نظام ما در چارچوب حرکت های ارزشی عدالت خواهانه و توجه خاص به قشرهای آسیب پذیر و محرومین بنا شده است هست، در این قسمت نیز افکار و اندیشه های راهبردی احمدی نژاد از ظرفیت های بالایی در جهت پیشبرد امور انقلاب برخوردار است و باید به گونه ای طراحی شود که مدیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران کشور برنامه های خود را در جهت همین نگاه نو پایه گذاری و هماهنگ کنند».

او یک سال بعد هم از سوی احمدی نژاد، رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل شد. در نامه احمدی نژاد خطاب به او آمده بود: «جناب عالی را که از سوابق و تجارب ارزنده برخوردار هستید، به عنوان «نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور» منصوب می نمایم». احمدی نژاد از فیروزآبادی خواسته بود که گزارش های منظم و ادواری به او ارائه کند.

استادان و دانشمندان،افکار و اندیشه های راهبردی احمدی نژاد را مدون کنند / فیروزآبادی در سال۸۷

فیروزآبادی هم در پاسخ به نامه احمدی نژاد نامه مطول تشکرآمیزی نوشت و احمدی نژاد را افتخار ملت ایران نامید. در نامه او هم آمده بود: «نزدیک چهار سال هدایت سکان مدیریت عالی اجرائی ایران عزیز، این کشتی نوربنیان در تلاطم های جهان، نشان از رهروی و تلاش صادقانه خستگی ناپذیر و خردمندانه حضرت عالی دارد. افتخار ملت مسلمان و انقلابی ایران، دلیر فرزانه ای مجاهد و صادقی خدوم است که افتخار وی جلب رضایت خاطر ولی امر مسلمین و هویت او برخاسته از تأیید ملتی است که چونانی هم او را لیاقت بخشیده و در کنارش طی طریق کرده اند…افتخار ملت شهیدپرور و انقلابی ایران، حمایت از دلاورمردان شجاع و باصلابت است که همچون بنیانی مرصوص، مدیریتی راهبردی و قاطعانه را در مسیر اعتلای تمدن پرافتخار کشور ترسیم و تصویر نموده اند و در اجرای آن جوانمردانه و با عمل انقلابی جهاد نموده اند… به یقین جامعه اندیشمند و فرهیخته ایرانی فراموش نخواهند کرد که چگونه آن خادم صدیق ایران اسلامی در دوره مسئولیت اجرائی خویش، خودباوری و اعتمادبه نفس ملی را بارور ساخته و جوانان دانشمند و خلاق کشور را به تولید قدرت علمی و توسعه فناوری و صنعت در بخش های اقتدارآفرین ملی مجدانه پشتیبانی کردند».

این روزها علیه احمدی نژاد

او که زمانی خواستار مدون شدن افکار احمدی نژاد شده است بود و حتی از رئیس سابق دولت مدال هم گرفته بود، حالا گفته است از باطن او خبر نداشته است! سرلشکر فیروزآبادی،

اخیرا حمید بقایی مدعی شده است که برخی صورت های مشهور نظام از احمدی نژاد به عنوان حق شرکت در جلسه، سکه هدیه گرفته اند. سرلشکر فیروزآبادی هم یکی از این افراد به ادعای بقایی بود. حمید بقایی در واکنش به اتهامات قضائی مطرح شده است علیه خود مبنی بر پرداخت «پاداش ها و هدایای خارج از قانون به افراد» از پرداخت پنج سکه طلا به هر یک از مقام های حاضر در جلساتی سخن گفته بود که «در اوج تحریم ها تا پاسی از نصف شب» در ریاست جمهوری تشکیل می شده است است.

حبیب الله جزءخراسانی، ذی حساب نهاد ریاست جمهوری در دوره احمدی نژاد هم، «سندی» را در مورد پرداخت سکه به بعضی مقامات منتشر کرده بود، ولی هفتم آذرماه دفتر فرماندهی کل سپاه ادعای دریافت سکه از سوی آقای جعفری را «مضحک و کاملا کذب» دانسته و اعلام کرد: «معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد نمود».

بهمن ٩۶ سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، مدیر سابق ستاد کل نیروهای مسلح، راجع به احمدی نژاد گفت: «ما نباید احمدی نژاد را از فعالیت سیاسی منع کنیم. او دوبار مدیر جمهور شده است و طبیعی است که دلش می خواهد باز هم مدیر جمهور شود. مگر آقای هاشمی تا آخر عمرش تلاش نمی کرد مدیر جمهور شود؟ آقای هاشمی که هم عاقل تر، سیاس تر و فهیم تر از احمدی نژاد بود. ایشان هم دلش می خواست مدیر جمهور شود. بالاخره این حوزه، اختیارات و امکانات عظیم، میدان بزرگ و مقام بالایی هست. بنابراین هرکسی ممکن است جهت اینکه به اینجا برسد انگیزه داشته باشد… احمدی نژاد با راه اندازی مشایی و نگه داشتن او نشان داد که ولایت مدار نیست. از هنگامی که احمدی نژاد خلاف نظر آقا، مشایی را نگه داشت و بعد رفت در منزل نشست که مسائلش هنوز قابل طرح نیست، پایگاه اجتماعی اش را در بین حزب اللهی ها از دست داد».

استادان و دانشمندان،افکار و اندیشه های راهبردی احمدی نژاد را مدون کنند / فیروزآبادی در سال۸۷

فیروزآبادی در ادامه همین گفت وگوی اخیر خود با فارس همچنین گفته است: «در جلسه شورای عالی امنیت ملی من محکم به آقای احمدی نژاد اعتراض کردم که آیا شما رفتید و اجتماع میدان ولیعصر را تشکیل دادید و آن حرف ها را زدید؟ شما که مدیر جمهور شده است بودید، می رفتی می نشستی و کارت را می کردی. آیا مردم را جنبش می کنید؟ این عنوان در شورای عالی امنیت ملی هم مطرح شد، ولی ببینید هر دو طرف آمدند و عداوت را به درون ملت تزریق کردند و این مصیبت کمی نبود. مردها رفتند منزل هایشان ولی مردم در خیابان آواره و ملتهب بودند که رأی ما چه شد؟».

او در ادامه هم گفته است: «… وزرای دور اول او، افراد خوب و کارآمدی بودند. پیشنهادهایی هم که داده شد؛ مثل یارانه و سهام عدالت نشان از برگشت کشور عزیزمان ایران از سیاست لیبرالی به سمت عدالت بود و کارهای بسیار بزرگی بود. البته این دو طرح جهت احمدی نژاد نبود، ولی او پذیرفت که انجام دهد… آقای احمدی نژاد الان سیاستی را اتخاذ کرده و در ظاهر از مشایی فاصله گرفته هست. البته در اینترنت بعضی مواقع با هم هستند، ولی در سفرها و شهرستان ها کمی فاصله گرفته و می خواهد این عنوان را نشان دهد، ولی این را مطمئن باشید که احمدی نژاد و مشایی یک شخصیت در دو مقام هستند».

او همچنین گفته است: «نمی توانستیم به احمدی نژاد شک کنیم. منتها به مشایی خیلی سریع شک کردیم». فیروزآبادی در مورد اعتراضات بعد از اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد گفت: «من البته هیچ وقت دسترسی به اطلاعاتی پیدا نکردم که شخص موسوی، کروبی یا خاتمی از جریان سازماندهی فتنه سبز مطلع بودند. جریان سازماندهی فتنه سبز چیزی غیر از اخلاق و اعتقادات این مردها بود».

او در ادامه گفته است: «ابتدا بگویم که من دقیقا میرحسین موسوی را می شناختم و مواضعش را از قدیم می دانستم و علقه ای هم با او نداشتم و در همان دولت هم که معاون او شدم، به کار خودم مشغول بودم و خیلی پرسشها را هم قبول نداشتم. همه علقه من به آقاست و حتی امام را هم با آقا شناختم. من همان زمانی که معاون میرحسین بودم، نسبت به او موضع داشتم و البته کار خودم را می کردم.

به هرحال در سال ٨۴، مردم از دست دوم خرداد عاصی شده است بودند و آقای هاشمی را هم از بین بردن کردند و باعشق در دور اول به احمدی نژاد رأی دادند. خب حقیقت را باید گفت».

فیروزآبادی در بخش دیگری از مصاحبه راجع به حصر گفت: «در مورد سران فتنه هر حرفی بزنیم، خودش به فتنه کمک می کند. الان وقت صحبت از سران فتنه نیست. آن جلسه هم جلسه شورای عالی امنیت ملی بود و اعضایش هم مشخص است و راجع به حصر هم رأی گرفته شد و افراد صحبت کردند و نوارش هم موجود است که به موقع به تاریخ عرضه می شود و ثوابش هم پیش خداست».

شرق

واژه های کلیدی: ایران | احمدی نژاد | احمدی نژاد | رئیس جمهور | ریاست جمهوری | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو