تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری عکس) + تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (

هفتمین مراسم خوش حالی کتاب سال سینمای کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر سقوط هواپیمای مسافربری پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج و فوت طراح جوان تندیس «هدهد» این مرا

عکس) + تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (

تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (+عکس)

عبارات مهم : ایران

هفتمین مراسم خوش حالی کتاب سال سینمای کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر سقوط هواپیمای مسافربری پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج و فوت طراح جوان تندیس «هدهد» این مراسم و همچنین اعلام دبیر هشتمین دوره این مراسم خوش حالی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هفتمین مراسم خوش حالی کتاب سال سینمای کشور عزیزمان ایران شامگاه یکشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور مسئولین و صورت هایی همچون محمدمهدی حیدریان مدیر شرکت سینمایی، سیروس الوند، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، مرتضی رزاق کریمی، رضا میرکریمی، امیر اثباتی، هوشنگ گلمکانی، ماهور الوند و … در منزل سینما برگزار شد.

در ابتدای مراسم کامران ملکی که اجرای این مراسم خوش حالی را برعهده داشت با بیان اینکه خوب است که یاد درگذشتگانمان را زنده نگه داریم، به فوت محمد توکلی طراح جوان تندیس هدهد این مراسم خوش حالی اشاره کرد و گفت: قرار بود که محمد توکلی امشب در مراسم حضور داشته باشد ولی او را صبح دیروز به سمت منزل ابدی خود بدرقه کردیم.

او همچنین به درگذشتگان سانحه هوایی امروز پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج هم اشاره کرد و افزود: حتما این بار هم کوه “دنا” مقصر این اتفاق بوده است!

سپس کلیپی از داوران این دوره مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی پخش شد.

عکس) + تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (

در ادامه مراسم خسرو دهقان دبیر این دوره مراسم خوش حالی کتاب سال با حضور در جایگاه بیان کرد: منزل سینما دو وظیفه مهم دارد که یک بحث صنفی آن است و دوم کار فرهنگی است و بخشی از آن همین بحث کتاب هست. من تلاش کردم در حد توانم آن را انجام دهم. چیزی که امسال به من کمک کرد این بود مدیر عامل منزل سینما منوچهر شاهسواری است که اهل کتاب هست. او هر لحظه اگر هر دو کار کتاب خواندن و فیلم دیدن را داشته باشد، اول کتاب را می خواند، بعد فیلم می بیند.

او ادامه داد: بخش بعدی صحبتم راجع به این است که من سینما را با کتاب شروع کردم. من از ستاره سینما و از مجلات به سراغ سینما رفتم و خیلی از بحث ها را ابتدا به عنوان نمونه راجع به الفرد هیچکاک خوانده بودم و بعد فیلمهایشان را دیدم. من از طریق نوشتار با سینما آشنا شدم.

دهقان راجع به هیئت داروان هم گفت: ما تلاش کردیم هیئت داوران متنوعی را گزینش کنیم. من آدم جوان گرایی هستم و اگر قرار باشد به پیش پزشکی بروم به پیش یک دکتر جوان می روم.

او همچنین به طنز گفت: در این دوره از منتقد قدیمی و ناشر و دو جوان استفاده کردیم و داورانی گزینش کردیم که سالم باشند از نظر عقلی و آنها را چکاپ کردیم و پولکی و مادی هم نباشند.

دبیر مراسم خوش حالی کتاب سال سینما در آخر صحبت هایش بیان کرد: سخن آخر این است که یک کتابخانه اینجا وجود دارد و مبله و راحت است ولی سوت و کور است و سال به سال کسی به آنجا نمی آید و از این چند هزار نفری که عضو منزل سینما هستند، به جای رفتن به کافی شاپ، به این کتابخانه سری بزنید.

در ادامه مراسم به علت اینکه بعضی از مهمانان این مراسم جایی جهت نشستن در سالن مراسم منزل سینما را نداشتند، از آنها دعوت شد تا به کتابخانه منزل سینما بروند و به وسیله سیستم مداربسته ای که تدارک دیده شده است بود مراسم را دنبال کنند.

سپس با حضور هیئت داوران این دوره مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی مشمول بر بیژن اشتری، علی لقمانی، حسن حسینی، علیرضا محمودی، اصغر یوسفی نژاد، شهریار توکلی، امیررضا نوری پرتو و همچنین حضور گلی امامی، اکبر نبوی و خسرو سینایی، بعد از ارایه بیانیه هیئت داوران به صورت ویدئو ویدئو جوایز دو بخش عالی ترین ترجمه و تالیف این دوره مراسم خوش حالی به برگزیده ها اهدا شد:

جایزه عالی ترین ترجمه به کتاب “سینما و امر تجربی” ترجمه گروه مترجمان زیر نظر مازیار اسلامی اهدا شد.

مازیار اسلامی بعد از دریافت جایزه خود با اشاره به کلیپی که در ابتدای مراسم به درگذشتگان ادب پخش شد، از علی اشرف درویشیان نویسنده پیشکسوت که چندی پیش فوت کرد، یاد کرد.

جایزه عالی ترین تالیف هم به کتاب “یک عمر یک راه یک عشق: خسرو سینایی” مولف همایون امامی تقدیم شد.

هفتمین مراسم خوش حالی کتاب سال سینمای کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر سقوط هواپیمای مسافربری پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج و فوت طراح جوان تندیس «هدهد» این مرا

همایون امامی بعد از دریافت جایزه خود ضمن تقدیر از خسرو سینایی جهت کمک به تالیف این کتاب، بیان کرد: از نشر ساقی جهت انتشار این کتاب تقدیر می کنم و این نخستین کتاب از مجموعه کتابهایی است که قرار است نوشته شود از منوچهر طیاب و منوچهر عسگری نسب و چند تن دیگر. من می خواهم از پرتو مهتدی هم یادی کنم که از بین ما رفته است.

سپس خسرو سینایی با حضور در جایگاه گفت: من امروز نه جایزه ای گرفتم و نه کاری انجام دادم ولی خوشحالم که همایون امامی حاصل تلاش هایش را به دست آورد. ۵۰ سال زندگی در این حرفه با همه مشکل ها و آسانی هایش بر من گذشته هست. من هر لحظه به جوانان فیلمسازی که پیش من شکایت می کنند از اتفاقاتی که برایشان افتاده هست، می گویم فیلم ساختن مثل کوهنوردی است و احتمال دارد که هر لحظه سنگ ریزه سمت تو بیاید. سینما فقط این نیست که یک عده بنشینند آدم را تشویق کنند. من می توانم مدعی باشم که پر زندگی کردم.

او راجع به همایون امامی اظهار کرد: طی این سالها بسیاری را شناختم و در این مدت شخصیت های متفاوت را تشخیص می دهد که هر کس به نوعی راهش را باز می کند. همایون امامی یکی از شریف ترین و صادق ترین افرادی است که در این حرفه فعالیت می کند. هر لحظه او را تحسین کردم که هدفش را رها نکرد. او یک عیب خیلی بزرگ دارد، او فراموش کرده که سینما اسمش “شو بیزینس” است و او “شو من” نیست. عیب بزرگی است و من دوستش دارم. او بی سر و صدا کارش را کرد و هرگز تظاهر نکرد.

سپس با حضور خسرو دهقان، مرتضی رزاق کریمی، مسعود مهرابی و سیروس الوند جایزه عالی ترین ناشر به انتشارات روزنه کار، محمد مهدی فخری زاده تقدیم شد.

محمد مهدی فخری زاده بعد از دریافت جایزه خود گفت: من در آستانه ۷۰ سالگی پا به سن گذاشتم. ۳۰ و اندی سال است که در این حوزه فعالیت می کنم و از کسانی که مرا حمایت کردند تقدیر می کنم.

سپس سیروس الوند با حضور در جایگاه بیان کرد: نیاز داریم اتفاقات جدی در سینما رخ دهد. بعضی انتقاد می کردند از جشنواره فجر امسال ولی تصور کنید اگر جشنواره فجر نباشد چه اتفاقی می افتد؟ فکر کنید این جشنواره از بین بردن شود از سینمای ما، چه می ماند؟ اگر این مراسم خوش حالی نباشد، همین ۱۰ روز جدی سینما را هم از دست می دهیم. ما نیاز داریم به شبهایی که جدی به سینما نگاه شود در طول سال که همه دغدغه فروش و حاشیه دارند. وجه فرهنگی هنری در سینمای ما غایب است و کتاب هم همینطور است ولی این مراسم خیلی جمع و جور و کوچک برگزار می شود. باید مسایل کتاب و سنیما جدی گرفته شود.

عکس) + تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (

در ادامه مراسم رضا میرکریمی که از بنیان گداران این مراسم خوش حالی هست، با حضور بر روی سن بیان کرد: خوشحالم این مراسم خوش حالی به درخت تناوری تبدیل شده است هست. در سالهای اول بسیار تحت فشار بودم که برگزاری این مراسم خوش حالی یک فعالیت صنفی نیست ولی الان می گویم این یک فعالیت صنفی است و ربطی به حاکمیت ندارد و درست اش همین است که مردمی اداره شود. خوشحالم و افتخار می کنم به کسانی که کمک کردند تا این جشن، ادامه پیدا کند. و این مراسم خوش حالی از بسیاری از جشنهای پر زرق و برق بهتر است.

میر کریمی در ادامه بیان کرد که می خواهم خارج از برنامه جشن، از یک جوان دعوت کنم و جایزه اش را که در یک جشنواره بین المللی دریافت کرده است را به او تقدیم کنم.

سپس با حضور محمد متوسلانی و رضا میرکریمی جایزه عالی ترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره مالزی به ماهور الوند تقدیم شد.

ماهور الوند بعد از دریافت جایزه خود اظهار کرد: این نخستین جایزه من است و هیچ وقت فراموشش نمی کنم. هر اتفاقی که در آینده جهت من بیفتد مدیون رضا میرکریمی هستم لیکن او به من این اجازه و جرات را داد تا در این زمینه حضور داشته باشم.

در ادامه این مراسم تقدیری جهت روبرت صافاریان انجام گرفت.

رامتین شهبازی با حصور در جایگاه راجع به روبرت صافاریان اظهار کرد: سال ۷۷ در نشریه گزارش فیلم پیوستم و یک حلقه نقد جوان ایجاد شد که هر کدام الان از نقادان بزرگ هستند. روبرت صافاریان در ماهنامه دیگری بعد از تعطیلی این نشریه ماجرا را ادامه داد. هیچ اتفاقی در زندگی ما بی علت نیست. در دهه ۸۰ به حوزه نشانه شناسی هنر به وسیله ایشان علاقه مند شدم. او کسی است که روی چندین نفر تاثیر گذاشته است و الان هم دانشجویان کتاب های او را می خوانند.

سعید عقیقی نیز راجع به روبرت صافاریان بیان کرد: جایزه خیلی خوب هست. ما یک فیلمی را سالها پیش در جشنواره فجر داشتیم که فقط یک جایزه برد به نام جایزه وزارت نیرو. این جایزه جهت فیلم “شبهای روشن” بود. شاید آنها فکر کرده بودند به خاطر نام این فیلم باید جایزه را به او بدهند. خیلی جاها نباید ناراحت شد.

او ادامه داد: نخستین ملاقات من و آقای صافاریان ۲۵ سال پیش بود که نقدی بود راجع به “مسافران” که نقد تندی هم بود نوشته بودند. وی در همه زمینه ها کارهای خوبی انجام داده است و آخرین کارش هم فکر می کنم راجع به سینمای کیارستمی هست. او آدم بسیار ساکت و بی سر و صدایی هست. چه از نزدیک و چه از دور بسیار دوست داشتنی و صمیمی است.

سپس با حضور امیر اثباتی، محمدعلی سجادی، مهدی رحیمیان، محمد گذرآبادی و منوچهر شاهسواری نکوداشت روبرت صافاریان انجام شد و تندیس این مراسم خوش حالی به او اهدا شد.

روبرت صافاریان ضمن تقدیر از مجریان این برنامه، به طنز بیان کرد: اینکه آدم می بیند که کسی راجع به او صحبت می کند و همین ماجرای نکوداشت، یک مقدار هم خطرناک است.

منوچهر شاهسواری با حضور بر روی سن با بیان اینکه “دبیری هشتمین مراسم خوش حالی را هم به خسرو دهقان تقدیم می کنم” گفت: رضا میرکریمی بنیان گذار خیری بود جهت این مراسم، زن پیشنماز هم فعالیت زیادی داشتند و با علاقه و علاقه اینکار را انجام می دهند. از نیما عباسپور هم جهت برگزاری این مراسم تقدیر می کنم.

او ادامه داد: این نقطه آخر جهت هفتمین مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی هست. روبرت صافاریان در گفته های خود از نوشتن حرف می زد ان هم در دورانی که نویسندگان یه نوشته و فیلمسازان بدون فیلم فراوان اند. اساسا افعال بی فاعل زیاد شده است اند. خسرو سینایی هم از علاقه به سینما حرف می زد، و سیروس الوند هم که گفت اینقدر درگیر حاشیه شدیم که وقت های گفت وگوهای سازنده را از خودمان می گیریم. در بازار مسگرها سخن از آرام بودن چقدر سخت هست، گفتن این که می شود در آرامش سخن گفت و از خشم پرهیز کرد. گاهی اوقات اینقدر نسبت به دیگران خشمناکیم که چاره ای نداریم جز اینکه باور کنیم که این خشمی است نسبت به خودمان که خروجی اش نسبت به دیگران هست. من در آن لحظات فکر می کنم که چه کنم این همکار من اینقدر به خودش خشمگین نباشد. دنیا سینما دنیا تلاش و اوج و پایین است و در آخرش همه تماشاگر محض این جهانیم به عنوان نمونه خیام بخوانیم آسوده تریم .

او ادامه داد: ممکن است دلگیر و غمگین شویم ولی یادمان باشد که سینما قرار است رویای ما و دغدغه های ما را حمل کند. شوکت فضای فرهنگی سینمای کشور عزیزمان ایران به همبستگی سینماگران و اندیشمندان بستگی جدی دارد. و به معلمان ما بستگی دارد. سینمای کشور عزیزمان ایران مدیون کسانی است که دست به قلم شدند.

هفتمین مراسم خوش حالی کتاب سال سینمای کشور عزیزمان ایران تحت تاثیر سقوط هواپیمای مسافربری پایتخت کشور عزیزمان ایران – یاسوج و فوت طراح جوان تندیس «هدهد» این مرا

شاهسواری اضافه کرد: چقدر بد است در روزگاری که یادمان می رود ما از چه کسانی آموختیم. گاهی به خودم می گویم از که آموختیم این همه نامهربانی به همدیگر را. من غصه کسانی را می خورم که امشب در کنار ما نبودند که مقداری از خشمشان کم کردن پیدا کند. کمی از دل نگرانی هایشان کم کردن پیدا کند. سینمای کشور عزیزمان ایران سینمای بزرگی است هیچکس از آن قابل از بین بردن نیست . بنابر این ما هم تمایلی به از بین بردن دیگری در این سینما نشان ندهیم ، کمی توجه کنیم. این صحنه بزرگی جهت حضور تک تک ماست.

مدیرعامل منزل سینما در آخر گفت: از همه داوران ممنونم و می دانم که از اردیبهشت ماه درگیر این مراسم بودند. امسال به شدت به امر کیفی در متون دریافتی متمرکز و مصر بودند. از این اصرار سپاسگزارم و می شد به جای اهدای ۲ یا ۳ جایزه ۱۰ جایزه داد، شاید هم حق همه دوستان همین بود، ولی باید روزی وارد تمنای زیست با کیفیت می شدیم. بنابر این نیازمند سینمای با کیفیت هستیم.

نکته قابل اشاره در این مراسم حضور کوتاه مدت حیدریان رییس شرکت سینمایی بود که بعد از گذشت دقایقی از شروع این جشن، مراسم را ترک کرد.

عکس) + تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (

واژه های کلیدی: ایران | جایزه | سینما | سینمای | سینمایی | سینماگران | سیروس الوند | ماهور الوند

عکس) + تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (

عکس) + تمام حاشیه های مراسم خوش حالی کتاب سال سینمایی (

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو