تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد ، هشدار نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان ابراز نگرانی کرد.

آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد ، هشدار نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان

هشدار نسبت به زیاد کردن زنان بی خانمان/آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد

عبارات مهم : ایران

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران نسبت به زیاد کردن زنان بی خانمان ابراز نگرانی کرد.

سیدحسن موسوی چلک (رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران) در گفت وگو با ایلنا راجع به اوضاع زنان کارتن خواب گفت: زنان بی خانمان چند گروه هستند؛ گروهی که درگیر مواد مخدر هستند می توانند به مراکزی که جهت درمان کم کردن آسیب است مراجعه کنند که بعضی از این مراکز شبانه روزی است.برخی زنان بی خانمان هستند و شهرداری یک مرکز را در لویزان جهت این گروه راه اندازی کرده هست، البته مراکز مادر و کودک نیز بصورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

وی افزود: در این بین یکسری زنان هستند که خاص هستند که اگر مشمول مراکز بازپروری زنان شوند می توانند در مراکز بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد ، هشدار نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان

موسوی چلک گفت: اگر دخترانی باشند که زیر ۱۸ سال سن داشته باشندطبق قانون حمایت از کودکان بی سرپرست در صورتی که بدسرپرستی و بی سرپرستی آنها تایید شود می توانند با حضانتی که سیستم قضایی جهت آنها تعیین می کند تحت خدمات بهزیستی در مراکز شبانه روزی قرار گیرند وآیین نامه اجرایی جهت این عنوان وجود دارد.

افزایش زنان بی خانمان دلواپس کننده است

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: اگر دختر باشند و مسئله اخلاقی نداشته باشند و بالای ۱۸ سال باشند منزل سلامت جهت این افراد در نظر گرفته خواهد شد البته آنچه که دلواپس کننده هست، زیاد کردن زنان بی خانمان است که نیاز به حمایت دارند؛ جامعه نسبت به آسیب هاب اجتماعی زنان یک مقاومت و حساسیت بیشتری دارد و باید خدمات بیشتری به این دسته تعلق گیرد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران در پاسخ به این پرسش که آیا آماری در رابطه با کودکان نامشروع وجود دارد، بیان داشت: آماری در خصوص کودکان نامشروع وجود ندارد و زمانی میتوان گفت تعداد این کودکان زیاد کردن یا کم کردن یافته است که عدد پایه جهت آن وجود داشته باشد.

وی در تصویر العمل به اوضاع نامناسب کودکان کار به خصوص کودکان زباله گرد بیان داشت: این مساله و بحران در تمامی کلانشهرها وجود دارد و البته معنی آن این نیست که این بحران در شهرهای کوچک وجود نداشته باشد. یکی از شاخصه های کلانشهرها وقت هایی جهت اشتغال و جذب افراد در گروه های سنی متفاوت و انجام کارهایی است که به درآمد ختم شود. چه فعالیت هایی که رسمی باشد و چه غیرسمی. یکی از نمودهای مشاغل غیررسمی زباله گردی است که مشهود و متداول در سطح شهرها وجود دارد.

آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد ، هشدار نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان

موسوی چلک افزود: آنچه که در این حوزه زیاد به چشم می آید؛ حضور کودکانی است که به دنبال زباله جهت کسب درآمد هستند که این مغایر با قوانین و مقررات کشور هست. در قانون کار فعالیت اقتصادی کودکان زیر ۱۵ سال طبق ماده ۷۹ ممنوع است.

وی افزود: براساس ماده ۸۰ قانون کار افراد ۱۵ تا ۱۸ سال نیز که قصد کار کردن دارند باید فعالیت هایی انجام دهند که به جسم و روح آنها آسیبی نرساند و هر فعالیتی به غیر از این مغایر با قانون است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان ابراز نگرانی کرد.

مسوولان با زباله گردی کودکان کنار آمده اند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران با اشاره به مقابله نامه ۱۸۲ که کشور عزیزمان ایران آن را امضا کرده هست، بیان داشت: یکی از بندهای این مقابله نامه این است که کشورها موظف هستند منع فوری اشکال کار کودک را شدت یافتن و ابلاغ کنند. در کشور عزیزمان ایران آیین نامه منع اشکال فوری کار کودک در هیات دولت وقت تصویب و ابلاغ شده است است و یکی از مشاغلی که کودکان را نسبت به آن منع کرده اند زباله گردی هست. بعد اتفاقی در حال رخ دادن است که طبق قوانین داخلی نیست و مغایر با قوانین جاری کشور است.

آماری از تعداد کودکان نامشروع وجود ندارد ، هشدار نسبت به زیاد کردن زنان بی‌خانمان

موسوی چلک در ادامه با اشاره به آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی که در سال ۸۴ در دولت تصویب شد و ۱۳ دستگاه در آن ملزم به همکاری هستند، گفت: در این آیین نامه نیز آینده نگری شده است که افراد زیر ۱۸ سال نباید کارهایی را انجام دهند که مغایر با سلامت جسم و روح آنها باشد. بنابراین در سیاست گذاری ها و قوانین کشور مساله کار کودکان گنگ و مبهم نیست و به صراحت مشخص شده است است که باید در این زمینه چه وظایفی به وسیله چه دستگاهی انجام شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه نظام تامین اجتماعی جهت خانواده های نیازمند توجه کافی را نداشته هست، بیان داشت: شرایط اقتصادی باعث می شود که خانواده ها از کودکان جهت امرار معاش و تامین هزینه های زندگی استفاده کنند. زباله گردی به صورت کاملا مشهود و علنی به وسیله کودکان انجام می شود. نمی توان گفت آن را پذیرفته ایم گویا موضوعی است که مسوولان با آن کنار آمده اند و مصوبات را مبنا قرار نمی دهند.

در رابطه با از بین بردن بستر فقر کاری نکرده ایم

وی افزود: بی توجهی به مصوبات و قوانین موجب شده است است که کودکان در زمینه های متفاوت آسیب ببینند و علاوه بر اینکه در خیابان ها فعالیت می کنند، در معرض انواع آلودگی های موجود در شهر هستند و از آموزش نیز بی بهره اند و جهت جلوگیری از این کار باید در رابطه با خوابیدن که تولید فقر می کند کارها اساسی انجام شود و حضور کودکان کار یعنی در رابطه با از بین بردن بستر فقر کاری نکرده ایم.

موسوی چلک با اشاره به پرسشها درمان کودکان کار و خیابانی، افزود: در آیین نامه شرکت تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی سابق مسوولیت ها در این رابطه مشخص شده است است و شرکت مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است بودجه اجرای این آیین نامه را آینده نگری کند، ولی آنچه در آیین نامه آمده در عمل اجرا نمی شود و در خصوص کودکان کار اهمال می کنند و شاید به این خاطر است که مراکز درمانی خودگردان شده است اند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه در گذشته به مدت یک سال کودکان کار و خیابان تحت بیمه قرار گرفته اند، بیان داشت: این اتفاق افتاد ولی ادامه پیدا نکرد و مستمر نبود.در رابطه با افراد بیگانه چند گروه وجود دارد دسته های که مجوز اقامت دارند و می توانند تحت پوشش حمایت درمانی قرار گیرند، ولی گروهی دیگر کارت اقامت ندارند و به علت هزینه های بالای درمانی قادر به مراجعه به مراکز نیستند.

خانواده کودکان کار عطای درمان را به لقایش می بخشند

وی افزود: در این میان کودکانی وجود دارند که پدر خارجی و مادر ایرانی دارند و چون هنوز مسئله شناسنامه و هویت آنها حل نشده هست، نیاز اساسی آنها که حق طبیعی یک کودک است و مشمول بر بهداشت و درمان می شود نادیده گرفته شده است هست. این کودکان در صورتی که به بیمارستان مراجعه کنند و یک مددکار اجتماعی با روابط خوب با ارگان ها یا NGOها در آن مرکز وجود داشته باشد قادر خواهند بود بخشی از هزینه درمان خود را به وسیله منابع غیردولتی تامین کنند در غیر این صورت هزینه بهداشت و درمان جهت آنها مشکلی جدی است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی کشور عزیزمان ایران با تاکید بر اینکه بار مالی ناشی از دریافت خدمات بهداشتی آنچنان زیاد است که خانواده های کودکان کار عطای درمان را به لقای آن می بخشند، بیان داشت: همین مساله موجب می شود که بیماری در این کودکان بماند و موجب بروز پرسشها حادتری در کودکان شود.

موسوی چلک در ادامه در رابطه با لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که هشت سال است در انتظار تصویب هست، گفت: طبق آخرین اخبار این لایحه بعد از بررسی های بودجه به صحن مجلس خواهد آمد البته در صورتی که طرح یا لایحه ای اولویت نداشته و جایگزین لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که از سال ۸۷ در انتظار بررسی و تصویب مانده، نشود. بنابراین طبق آخرین اطلاعاتی که دریافت کردیم کار بررسی لایحه در کمیسیون تمام شده است است و اگر مشکلی پیش نیاید می توان انتظار داشت که بعد از بررسی بودجه در مجلس به صحن بیاید.

واژه های کلیدی: ایران | درمانی | ایرانی | کودکان | خدمات درمانی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو