تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست!، رکورد بی سابقه/ دلار در مرز ۵ هزار ت

در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ۴٩۵٨ تومان و یورو به ۶١٣۴ تومان رسید. رییس بانک مرکزی ولی در این مورد می گوید: اگر قیمت ارز را مصنوعی نگه داریم

دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست!، رکورد بی سابقه/ دلار در مرز ۵ هزار ت

رکورد بی سابقه؛ دلار در مرز ۵ هزار تومان! / نهاوندیان: دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست!/ آقای رییس! بعد دولت چکاره است؟!/ منافع چه کسانی در زیاد کردن قیمت دلار است؟!

عبارات مهم : بازار

در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ۴٩۵٨ تومان و یورو به ۶١٣۴ تومان رسید. رییس بانک مرکزی ولی در این مورد می گوید: اگر قیمت ارز را مصنوعی نگه داریم و تورم بالاتر برود، آن وقت جهش سه برابر شدن قیمت ارز را شاهد خواهیم بود

در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ۴٩۵٨ تومان و یورو به ۶١٣۴ تومان رسید.

به گزارش گزینش ، در عین حال هر دلار فردایی پاساژ افشار به ۴٩١٠ تومان و در سبزه میدان ۴٩١٨ تومان رسید.

دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست!، رکورد بی سابقه/ دلار در مرز ۵ هزار ت

در بازار دیروز – دوشنبه – هم دلار و سکه با زیاد کردن قیمت روبرو شدند و سکه تمام با زیاد کردن ۲۵ هزار تومانی، به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید و طلای ۱۸ عیار نیز به گرمی ۱۵۰ هزار تومان رسید که رکورد قیمتی امسال را شکست.

این در حالی است که دلار قیمت دلار هفته گذشته نیز روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت و شاید بتوان گفت دلار غیر قابل آینده نگری ترین دوران خود را در امسال تجربه می کند.

در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ۴٩۵٨ تومان و یورو به ۶١٣۴ تومان رسید. رییس بانک مرکزی ولی در این مورد می گوید: اگر قیمت ارز را مصنوعی نگه داریم

دلار در ابتدای هفته گذشته با قیمت ۴۷۰۴ تومان روند خود را شروع کرد، در روز بعد با زیاد کردن قیمت مواجه شد و به ۴۷۴۴ تومان رسید. به یکباره در روز بعد قیمت دلار حدود ۱۰۰ تومان افتاد و به ۴۶۵۰ تومان رسید. در اوسط هفته هم تقریبا بر روی همین قیمت باقی ماند و در آخرین روز هفته یعنی روز پنجشنبه بر روی ۴۶۹۵ تومان ایستاد.

بررسی قیمت دلار در هفته گذشته نشان می دهد که همچنان قیمت به تثبیت نرسیده هست، نمی توان گفت سمت و سوی دلار در روزهای آینده افزایشی یا کاهشی خواهد بود.

با وجود همه این بی ثباتی ها، در حالی که آینده نگری می شد قیمت دلار روی همین قیمت حدود ۴۷۰۰ تومان باقی بماند، امروز دلار ۵ هزار تومانی جهت فعالان بازار دیگر عنوان عجیبی به شمار نمی رود.

دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست!، رکورد بی سابقه/ دلار در مرز ۵ هزار ت

دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست!

از سوی دیگر، محمدنهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور اعتقاد است که دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست.

در معاملات ساعات ابتدایی بازار ارز، قیمت دلار به ۴٩۵٨ تومان و یورو به ۶١٣۴ تومان رسید. رییس بانک مرکزی ولی در این مورد می گوید: اگر قیمت ارز را مصنوعی نگه داریم

وی با تاکید بر این که اولویت دولت ایجاد ثبات و آرامش در بازار است گفت: در این راستا دولت در روزهای آینده اوراق همکاری ارزی منتشر خواهد کرد.

رییس بانک مرکزی در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد زیاد کردن قیمت ارز اظهار کرد: جهت کسی که در چهار سال اخیر در کشور عزیزمان ایران زندگی کرده باشد، این حرف باعث تعجب است که دولت به دنبال زیاد کردن قیمت ارز باشد، لیکن این اتفاق بارها در اقتصاد رخ داده است.

دلایل رشد قیمت ارز اقتصادی نیست!، رکورد بی سابقه/ دلار در مرز ۵ هزار ت

وی ادامه داد: اگر قیمت ها اوج برود قدرت خرید پایین می آید و زمانی که که قدرت خرید پول ملی در رابطه با انواع کالا و خدمات پایین بیاید به این معنی است که قدرت خرید در رابطه با ارز خارجی هم افت کرده است.

وی افزود: این یک امر دستوری نیست بلکه حاصل یک روند اقتصادی هست. اولویت مهم دولت در حوزه اقتصاد ایجاد ثبات و آرامش در بازارهای اقتصادی است و جهت مقابله با بازار ارز ملتهب، هیچ کاری مهمتر از کنترل قیمت ارز نیست.

نهاوندیان تصریح کرد: اگر قیمت ارز را مصنوعی نگه داریم و تورم بالاتر برود، آن وقت جهش سه برابر شدن قیمت ارز را شاهد خواهیم بود؛ بنابراین ما به ریشه یعنی قیمت تورم پرداخته ایم و هیچ کس نمی تواند این رویکرد را انکار کند. در زمینه قیمت ارز مسیر چهار سال گذشته را با متانت پشت سر گذاشتیم ولی عامل این جهش روانی، سیاسی و غیر اقتصادی است.

پس دولت چکاره است؟!

این سخن نهاوندیان در حالی مطرح می شود که وظیفه ی دولت، جلوگیری از نوسانات بازار است و بهردلیلی، اگر این رشد مکرر قیمت ارز اتفاق بیافتد، این دولت است که موفق به ایجاد ثبات در بازار نشده هست. بنابراین تفاوتی نمی کند، دلایل رشد قیمت ارز، اقتصادی باشد یا به زعم آقای نهاوندیان، غیر اقتصادی!

درواقع، نوسانات قیمت دلار بسیاری از فعالیت های اقتصادی را به علت عدم ثبات در بازار متوقف یا مختل خواهد کرد. رسیدن به قیمت واقعی دلار یک عنوان است و غیرقابل آینده نگری بودن بازار یک عنوان دیگر، حتی آن دسته از فعالان اقتصادی که معتقدند قیمت دلار اکنون واقعی نیست هم بر این عنوان تاکید دارند. به طور مثال، محمدرضا نجفی منش، عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران اخیرا به «انتخاب» گفته بود: ارز باید به قیمت واقعی خود برسد یعنی نه گران باشد نه ارزان. با این وجود نباید اجازه دهیم در بازار ارز شوک ایجاد شود. این عنوان به نفع همه هست. لیکن دلار گران به زیان مردم است و دلار ارزان به زیان تولیدکنندگان.

از این رو واضح است که بر خلاف بیانات نهاوندیان، اقتصادی یا غیراقتصادی بودن دلایل نوسان بازار ارز، از وظیفه دولت کم نمی کند. دولت موظف است بازار ارز را به ثبات برساند؛ اتفاقی که نزدیک به دو ماه است در انجام آن موفق نبوده است.

منافع چه کسانی در زیاد کردن قیمت دلار است؟!

از سوی دیگر، چندی پیش، جمشید پژویان، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با تسنیم، از بعضی نزدیکان اقتصادی دولت به عنوان «علاقمندان زیاد کردن قیمت دلار، حتی دلار ده هزارتومانی» نام برده بود.

او گفته بود: «بدون شک تمامی کسانی که صادر کننده هستند و یا به نوعی جز گروه صادرکنندگان محسوب می شوند منافعشان در این است که قیمت دلار زیاد کردن پیدا کند، از جمله آقای نهاوندیان که نماینده یک عده صادرکننده هستند و مشخص است که میل به دارند دلار به ۴، ۵ و یا حتی ده هزار تومان هم برسد. از طرفی برایشان هم مهم نیست که چه اتفاقی بر سر این مملکت خواهد آمد…»

واژه های کلیدی: بازار | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو