تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی رویارویی کشور عزیزمان ایران با اسراییل در خاک سوریه

صبح شنبه خبرگزاری ها به نقل از منابع اسراییلی از نشانه قرار گرفتن یک پهپاد متعلق به کشور عزیزمان ایران در خاک سرزمین های اشغالی خبر دادند، به گزارش «ایسنا»، ار

رویارویی کشور عزیزمان ایران با اسراییل در خاک سوریه

رویارویی کشور عزیزمان ایران با اسراییل در خاک سوریه

عبارات مهم : ایران

صبح شنبه خبرگزاری ها به نقل از منابع اسراییلی از نشانه قرار گرفتن یک پهپاد متعلق به کشور عزیزمان ایران در خاک سرزمین های اشغالی خبر دادند، به گزارش «ایسنا»، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرده است که یکی از هلی کوپترهای این رژیم روز شنبه توانسته یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را که از مبدایی در خاک سوریه پرواز کرده بود منهدم کند. ارتش اسراییل فیلمی از نشانه قرارگرفتن این پهپاد نیز منتشر کرده است.

رویارویی کشور عزیزمان ایران با اسراییل در خاک سوریه

«بی بی سی» خاورمیانه بخش هایی از این فیلم را منتشر کرده که نشان می دهد پهپاد ادعایی بسیار شبیه به آر کیو ۱۷۰ آمریکایی هست. ساعاتی بعد از این اقدام، «رویترز» گزارش داد که یک فروند از ۸فروند هواپیمای ۱۶-F اسراییلی که جهت نشانه قراردادن مواضعی در سوریه پرواز کرده بودند به وسیله سامانه دفاع موشکی سوریه نشانه قرار گرفته و در شمال سرزمین های اشغالی سقوط کرده است.

رویترز به نقل از منابع نظامی اسراییلی نشانه پرواز این گروه را حمله به مواضع نیروهای مورد حمایت کشور عزیزمان ایران در خاک سوریه اعلام و گفته است که هر دو خلبان جنگده ۲۰میلیون دلاری ساقط شده است پیش از انهدام اجکت کرده و اکنون سلامت هستند. ساعاتی بعد ولی رژیم صهیونیستی در اقدامی تلافی جویانه حمله دیگری را جهت نشانه قراردادن ۱۲ نقطه در خاک سوریه انجام داد که مدعی است بخشی از این اهداف، پایگاه های نظامی مربوط به کشور عزیزمان ایران بوده هست. بخش خاورمیانه بی بی سی به نقل از فرمانده نیروی هوایی اسراییل در این زمینه نوشت: «این اقدام گسترده ترین حمله به سوریه از سال ۱۹۸۲ بوده است».

صبح شنبه خبرگزاری ها به نقل از منابع اسراییلی از نشانه قرار گرفتن یک پهپاد متعلق به کشور عزیزمان ایران در خاک سرزمین های اشغالی خبر دادند، به گزارش «ایسنا»، ار

ایسنا در این زمینه نوشت در سال ۱۹۸۲جنگنده های اسراییلی پایگاه های پدافند هوایی سوریه را در البقاع لبنان نشانه قرار داده و حدود ۸۲ تا ۸۶ جنگنده سوری را ظرف چند ساعت منهدم کردند. پیش تر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود: «۱۲موضع در جریان حملات اسراییل نشانه قرار داده شد که سه مورد از آنها آتشبارهای پدافند هوایی سوریه و چهار نشانه ایرانی بوده است». بعد از آن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فرماندهان نظامی خود تشکیل جلسه داد و اعلام کرد اسراییل از خود در برابر کارها کشور عزیزمان ایران دفاع خواهد کرد. رژیم صهیونیستی مدعی است که پهپاد ایرانی تمامیت ارضی این کشور را نقض کرده است و اسراییل نیز در دفاع از خود حملاتی را به سوریه انجام داده و جنگنده اسراییلی با همکاری کشور عزیزمان ایران ساقط شده است است همین طور مقامات صهیونیست مدعی هستند کشور عزیزمان ایران از خاک سوریه جهت ضربه زدن به اسراییل استفاده می کند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشور عزیزمان ایران هم در تصویر العمل به ادعاهای مطرح شده است به وسیله اسراییلی ها گفت: «دولت و ارتش سوریه به عنوان یک کشور مستقل حق دفاع مشروع از تمامیت ارضی و مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را داراست و رژیم صهیونیستی نمی تواند با فرافکنی و دروغ پردازی های همیشگی که همزاد این رژیم نامشروع هست، بر تجاوزات و جنایات خود علیه ملت های مسلمان منطقه سرپوش بگذارد. ایلنا در این زمینه به نقل از قاسمی نوشت: «ادعای پرواز پهپاد ایرانی و دخالت کشور عزیزمان ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک تر از آن است که به آن پرداخته شود لیکن جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آن هم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد.»

با اوج گرفتن تنش ها در سوریه روزنامه «هاآرتص» نوشت: «ایران و اسراییل جهت نخستین بار در خاک سوریه رویاروی یکدیگر قرار گرفتند.» همچنین این روزنامه از احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار در سوریه خبر داد و به نقل از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی راجع به پرواز پهپاد ادعایی بر فراز اراضی اشغالی نوشت: «این یک حمله جدی از طرف کشور عزیزمان ایران در محدوده ماست»، ایلنا در این رابطه گزارش داد، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی جلسه ای را در پناهگاه زیرزمینی وزارت جنگ برگزار کرده که این یعنی ممکن است طی ساعات آینده شاهد جنگی تمام عیار و آینده ساز باشیم لیکن جلسات پناهگاه زیرزمینی وزارت جنگ تنها در چنین شرایطی برگزار می شود. الجزیره هم از توقف تمام پروازها در فرودگاه بین المللی بن گوریون خبر داد و تاکید کرد در تمام شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی، پناهگاه ها باز شده است و از صهیونیست ها خواسته شده است به پناهگاه ها و جاهای امن بروند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم کشور عزیزمان ایران را مسئول نقض حریم هوایی اسراییل دانست و در صفحه توییتر ارتش این کشور منشتر شدن پیامی اعلام کرد: «اسراییل قاطعنامه در برابر کارها کشور عزیزمان ایران و سوریه که حاکمیت این کشور را خدشه دار کند خواهد ایستاد و جهت هر سناریویی آماده است».

رویارویی کشور عزیزمان ایران با اسراییل در خاک سوریه

پاسخ به رژیم صهیونیستی

ادعاهای ضد ایرانی مقامات سیاسی و نظامی اسراییل بی پاسخ نماند و حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در همایش مهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم خوش حالی انقلاب، اظهار کرد: «می دانید که رهبر بزرگ ما آیت الله خامنه ای، کمتر از ۲۵سال آینده را جهت اسقاط کامل رژیم صهیونیستی تعیین کرده اند» به گزارش ایسنا او ادامه داد: «ما به اذن خدا یعنی تمام امت اسلامی این حقیقت شیرین را محقق خواهیم کرد. امروز اسراییلی ها صدای فرزندان اسلام را در جوار مرزهای ارزش می شنوند. آنها باید روش من البحر تا النهر را فراموش کنند.»

دیروز هم علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی کشور عزیزمان ایران در حاشیه راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که طی آن یک موشک دوبرد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا راجع به حملات رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: «این یک ظلم آشکار است که به مردم سوریه وارد کرده و سوریه هم تصمیم گرفت معادله یکطرفه بزن در رو را عوض کردن دهد و یک اتفاق جاویدی را در منطقه رقم بزند که منجر به خوش حالی و پخش شیرینی در بین مردم سوریه شد و جا دارد به مردم سوریه این مقاومت را تبریک بگوییم.» در کنار جنگ لفظی مقامات اسراییلی و ایرانی و اوج گرفتن تنش در سوریه و زیاد کردن احتمال حملات جدی تر، ایندیپندنت از درخواست روسیه جهت خویشتن داری طرفین خبر دارد، بنا بر این گزارش وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای از همه طرف های درگیر خواسته است ضمن خویشتنداری، از اقداماتی که می تواند به پیچیده تر شدن اوضاع در منطقه منجر شود جلوگیری کنند و بدون قید و شرط حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و دیگر کشورها را محترم شمارند. پیش تر بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت وگو کرده بود.

صبح شنبه خبرگزاری ها به نقل از منابع اسراییلی از نشانه قرار گرفتن یک پهپاد متعلق به کشور عزیزمان ایران در خاک سرزمین های اشغالی خبر دادند، به گزارش «ایسنا»، ار

به گزارش ایسنا، وی در یک بیانیه تلویزیونی گفت: من تاکید کردم که از حق و وظیفه خود جهت دفاع در برابر حملات از قلمرو سوریه کوتاه نمی آییم. ما توافق کردیم که هماهنگی میان ارتش های مان ادامه خواهد یافت.» نتانیاهو همچنین با رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا هم راجع به وقایع روز شنبه گفت وگو کرده هست. درنهایت به رغم زیاد کردن تنش در روز شنبه، اسراییلی ها عملیات خود در سوریه را آخر یافته تلقی کردند ولی شواهدی از آماده شدن آمریکا و اسراییل جهت انجام اقدام نظامی جدی تر به چشم می رسد که هوشیاری و اقدام متناسب دلسوزان منطقه را می طلبد.

وقایع اتفاقیه

رویارویی کشور عزیزمان ایران با اسراییل در خاک سوریه

واژه های کلیدی: ایران | سوریه | ایرانی | اسراییل | صهیونیستی | رژیم صهیونیستی | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو