تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی طرح آمریکا جهت اداره شرق رودخانه فرات با نشانه کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران و فشار بر روسیه

دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا در حال بررسی لیستی از کاندیداهای خود جهت اعزام به سوریه در چارچوب تغییرات به وجود آمده در دولت در تصویر العمل به استراتژی تازه

طرح آمریکا جهت اداره شرق رودخانه فرات با نشانه کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران و فشار بر روسیه

طرح آمریکا جهت اداره شرق رودخانه فرات با نشانه کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران و فشار بر روسیه

عبارات مهم : سوریه

دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا در حال بررسی لیستی از کاندیداهای خود جهت اعزام به سوریه در چارچوب تغییرات به وجود آمده در دولت در تصویر العمل به استراتژی تازه مبتنی بر اصل “بقای بدون محدودیت زمانی نیروهای نظامی” خود در شرق رودخانه فرات با نشانه کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه و مذاکره با مسکو راجع به حل سیاسی بحران سوریه و تحقق گذار سیاسی در این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، بر اساس بعضی اطلاعات موجود، تغییرات متعددی در بعضی جایگاه های مسؤولان کشورهای خاورمیانه و سوریه ایجاد شده است که از جمله آنها می توان به انتصاب دیوید شنکر، از موسسه سیاست های خاور نزدیک واشنگتن به جای دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه و بررسی ها جهت انتصاب مایکل راتنی، فرستاده سابق مدیر جمهوری آمریکا به سوریه به عنوان معاون شنکر و دیگر تغییرات در دفتر خاورمیانه مرکز امنیت ملی آمریکا اشاره کرد.

اما مهمترین این تغییرات، تعیین فرستاده مدیر جمهوری آمریکا به سوریه خواهد بود، او بعد از حصول توافقی جهت کنترل بر شرق سوریه، مسؤول مهم پرونده سوریه جهت مذاکره با هم پیمانان منطقه ای و روسیه راجع به مساله سوریه است.

طرح آمریکا جهت اداره شرق رودخانه فرات با نشانه کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران و فشار بر روسیه

روسیه و آمریکا در مه گذشته توافق کردند که رودخانه فرات حد فاصل میان دو ارتش و هم پیمانان آنها در سوریه باشد و یک خطر جهت ممانعت از برخورد جنگنده های دو طرف با یکدیگر در طول عملیات هایشان علیه داعش در منطقه راه اندازی شود. به این ترتیب منطقه شرق رودخانه فرات، پایگاه التنف واقع در مرزهای یکسان سوریه، عراق و اردن، سد الطبقه و شهر منبج در غرب رودخانه فرات در کنترل هم پیمانان آمریکا درآمد و باقی مناطق غرب رودخانه فرات تحت کنترل هم پیمانان روسیه قرار گرفت.

پس از بحث و بررسی های طولانی در دولت آمریکا تصمیم بر آن شد که نیروهای آمریکایی و هم پیمان های آنها در ائتلاف ضد داعش در مناطقی که در کنترل دارند، باقی بمانند.

دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا در حال بررسی لیستی از کاندیداهای خود جهت اعزام به سوریه در چارچوب تغییرات به وجود آمده در دولت در تصویر العمل به استراتژی تازه

مسؤولان غربی بر این باورند که واشنگتن می خواهد از این راه سه نشانه را محقق سازد: یک، کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران و مانع تراشی در امدادرسانی های زمینی از کشور عزیزمان ایران به عراق و سوریه، دو، تحت فشار قرار دادن مسکو و دمشق جهت دستیابی به راه حلی سیاسی و اجرای قطعنامه شماره ۲۲۵۴ و سه، ممانعت از ظهور دوباره داعش.

به گفته بعضی دیپلمات ها، نهادهای آمریکایی اجرای استراتژی تازه این کشور را با در پیش گرفتن اقداماتی شروع کرده اند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-تقویت گروه کرد-عرب “نیروهای سوریه دموکراتیک” و تشکیل نیروهایی جهت انجام ماموریت های تازه که مشمول بر دفاع از مناطق تحت کنترل و زیاد کردن تعداد نیروهای پلیس جهت ایجاد گروهی شبیه به گارد مرزی در حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نیرو.

طرح آمریکا جهت اداره شرق رودخانه فرات با نشانه کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران و فشار بر روسیه

-گسترش و ارتقای فرودگاه ها و پایگاه های نظامی که در حال حاضر تعداد آنها به پنج می رسد به خاص پایگاه کوبانی.

-تسریع در روند مین زدایی ها و بازگشت آوارگان به مناطق آزاد شده است مانند رقه و دیگر شهرها و روستاهای شرق کشور.

دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا در حال بررسی لیستی از کاندیداهای خود جهت اعزام به سوریه در چارچوب تغییرات به وجود آمده در دولت در تصویر العمل به استراتژی تازه

-دفاع نظامی از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک و خطوط توافق شده است با مسکو همانگونه که دو روز قبل در بمباران نیروهای هم پیمان دمشق علیه شرق فرات شروع کرده بودند، انجام شد.

-حمایت شوراهای محلی که مدیریت مناطق آزاد شده است را بر عهده دارند و ارائه بودجه و کمک های فنی و مدیریتی به آنها.

طرح آمریکا جهت اداره شرق رودخانه فرات با نشانه کم کردن نفوذ کشور عزیزمان ایران و فشار بر روسیه

-استقرار دیپلمات ها و غیرنظامیان آمریکایی در این مناطق. جمعی از دیپلمات های آمریکایی و فرانسوی وارد شهر رقه شده است اند.

-تقویت پتانسیل های اقتصادی و بررسی راه های بهره برداری از منابع نفت، گاز، آب و کشاورزی به خاص که هم پیمانان آمریکا کنترل زیاد چاه ها و تاسیسات نفتی و گازی موجود در شرق سوریه را در دست دارند و احتمال مستثنی شدن این مناطق از ممنوعیت اعمال شده است بر نفت سوریه که تولید روزانه آن پیش از سال ۲۰۱۱ به ۲۸۰ هزار بشکه می رسید و در حال حاضر به حدود ۵۰ هزار بشکه کم کردن یافته وجود دارد.

-گشایش گذرگاه های مرزی با عراق. واشنگتن دولت بغداد را راضی کرد گذرگاه های مرزی را جهت ارسال کمک ها و امدادرسانی به شرق فرات بگشاید و به این ترتیب توانست مسکو و دمشق که کنترل کمک رسانی ها به فرودگاه القامشلی در شرق فرات را در دست داشتند، تحت فشار قرار دهد.

-اعمال تغییراتی در ساختار سیاسی این مناطق. تاسیس یک حزب سیاسی تازه به نام “سوریه آینده” که مشمول بر گروه های عربی و عشایر این مناطق شود، در دست بررسی هست، به این ترتیب اتحاد دموکراتیک کردها بازوی سیاسی یگان های مدافع خلق کرد-عضو مهم نیروهای سوریه دموکراتیک می شود.

-آغاز طرحی جهت جمع آوری پول جهت بازسازی شهرهای تخریب شده است در شرق سوریه به خاص رقه که پیشتر نمادی جهت داعش بود و تبدیل آن به نمادی از طرح تازه و “سوریه آینده”.

-امکان حضور اشخاص برجسته مخالفان سوری در شرق فرات جهت تقویت هویت سوری این مناطق و دوری از بعضی گرایش ها جهت تقسیم و جدایی مناطق کشور.

انتظار می رود که اینها از جمله مواردی باشند که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به منطقه خاورمیانه مطرح می کند، حمایت از ثبات و کمک مالی به پروژه ها جهت بازسازی مناطق آزاد شده است در راس موضوعاتی قرار خواهند داشت که در کنفرانس وزارتی ائتلاف ضد داعش در کویت طی روزهای دوشنبه و سه شنبه مطرح خواهند شد. روز پنج شنبه موضوعاتی از قبیل آینده شرق رودخانه فرات و حضور آمریکایی ها در منبج در سفر تیلرسون به آنکارا بررسی خواهند شد، همچنین وی روز سه شنبه دیدارها و مذاکراتی در لبنان خواهد داشت.

هیئتی از ائتلاف ضد داعش که جهت نخستین بار مشمول بر فرماندهان درجه اول ائتلاف بود، جهت تاکید بر حضور آمریکایی در منبج در پی اشاره مسؤولان ترکیه به احتمال گسترش عملیات عفرین به منبج به این شهر سفر کردند.

اما بعضی خبرها حاکی از آن است که احتمال دارد آمریکا در بعضی نگرانی های آمریکا در خصوص حضور کردها در شمال سوریه و تامین امنیت مرزهای سوریه با ترکیه وارد گفت وگو شود.

پیش بینی می شود که تیلرسون روز چهارشنبه در شهر امان به بررسی حمایت اردن و آینده منطقه کم کردن تنش در جنوب غرب سوریه بپردازد.

به این ترتیب فرستاده مدیر جمهوری آمریکا که قرار است از سوی ترامپ تعیین شود، مسؤول پیگیری به پرونده سوریه و مذاکره با مسکو بر اساس دو عنوان شرق فرات و جنوب غرب سوریه جهت دستیابی به سازشی سیاسی و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ در مذاکرات ژنو یا باقی نگه داشتن اوضاع به شکل فعلی و تقسیم مناطق نفوذ خواهد بود.

واژه های کلیدی: سوریه | سیاسی | کنترل | آمریکا | رودخانه | آمریکایی | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو