تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی برنامه ۴ شرکت بزرگ جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران و ابرشهرهای دنیا ، تعهد ۲۰ کلانشهر دنیا جهت شهر بدون دوده

  20 کلانشهر دنیا همسو با کشور عزیزمان ایران جهت رسیدن به شهر بدون دوده متعهد شده است اند. برنامه همکاری جهانی بر روی ناوگان اتوبوسرانی پاک و بدون دوده اقد

برنامه ۴ شرکت بزرگ جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران و ابرشهرهای دنیا ، تعهد ۲۰ کلانشهر دنیا جهت شهر بدون دوده

تعهد ۲۰ کلانشهر دنیا جهت شهر بدون دوده/ برنامه ۴ شرکت بزرگ جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران و ابرشهرهای دنیا

عبارات مهم : ایران

۲۰کلانشهر دنیا همسو با کشور عزیزمان ایران جهت رسیدن به شهر بدون دوده متعهد شده است اند. برنامه همکاری جهانی بر روی ناوگان اتوبوسرانی پاک و بدون دوده اقدامی است که با حمایت چند شرکت پیشتاز از جمله گروه رهبری آب و هوای کلانشهرها (C40)، اتحادیه اقلیم و هوای پاک (CCAC)، شورای بین الملی حمل و نقل پاک (ICCT)، برنامه محیط زیستی شرکت ملل متحد و مرکز ماریو مولینا شیلی (Centro Mario Molina Chile) راه اندازی شده است است.

به گزارش خبرانلاین؛ کشور عزیزمان ایران همسو با این اقدام از سال ۱۳۹۴ قانونی مبنی بر تولید خودروهای دیزلی یورو ۴ به همراه فیلتر دوده در کشور تصویب کرده هست. البته این مصوبه با وجود تأثیر چشمگیر در کم کردن آلایندگی هوا، تاکنون در اجرا موفقیت چندانی نداشته و تنها در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران حدود ۵۰ اتوبوس شهری به فیلتر دوده مجهز شده است اند.

حسین شهبازی مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران در این باره گفت: در این تعهد شهرهای با جمعیت زیاد از ۳میلیون نفر از جمله آبیدان، آکرا، آدیس آبابا، بانکوک، بوگوتا، بوئنوس آیرس، کازابلانکا، دارالسلام، داکا، استانبول، جاکارتا، ژوهانسبورگ، لاگوس، لیما، مانیل، مکزیکو سیتی، نایروبی، سانتیاگو، سائو پائولو و سیدنی متعهد شدهاند تا با استفاده از تکنولوژی های کم کردن دوده، به سمت شهری بدون دوده پیش بروند.

برنامه ۴ شرکت بزرگ جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران و ابرشهرهای دنیا ، تعهد ۲۰ کلانشهر دنیا جهت شهر بدون دوده

به گفته شهبازی، منظور از تکنولوژی کم کردن دوده، هر نوع تکنولوژی ای است که حدود مجاز استاندارد اروپایی یورو ۶ و یا استاندار آمریکایی ۲۰۱۰ EPA را رعایت کند. هرگونه موتور دیزلی با فیلتر دوده، موتور گازسوز و یا موتورهای الکتریکی نیز جزو این تکنولوژی محسوب می شود. در کنار این مسأله، استفاده از تکنولوژی های کم کردن دوده منجر به کم کردن اثرات سوء بر عوض کردن اقلیم و گرمایش زمین نیز خواهد شد. در این تعهد، شهرها براساس زیر ساخت های موجود در ۳ دسته بندی قرار گرفته اند:

شهرهای دسته اول: شهرهایی که تا سه سال آینده به سوختهای با کیفیت دسترسی خواهند داشت که امکان تحول سریع به استفاده از موتورهای بدون دوده را برایشان میسر میسازد.

  20 کلانشهر دنیا همسو با کشور عزیزمان ایران جهت رسیدن به شهر بدون دوده متعهد شده است اند. برنامه همکاری جهانی بر روی ناوگان اتوبوسرانی پاک و بدون دوده اقد

شهرهای دسته دوم: شهرهایی که تا سه سال آینده به سوختهای مناسب جهت استانداردهای آلایندگی یورو ۴ دسترسی خواهند داشت (مانند سوخت دیزلی با محتوای گوگرد کمتر از ppm 50) و متعهد هستند تا سه سال آینده امکان خرید اتوبوسهای تازه با موتور یورو ۳، موتور یورو ۴ و موتور یورو ۵ با فیلتر دوده را فراهم نمایند و جهت دستیابی به مرحله شهرهای دسته اول و استفاده از تکنولوژی کم کردن دوده برنامه زمانبندی هدفمندی تنظیم نمایند.

شهرهای دسته سوم: شهرهایی که تا ۳ سال آینده انتظار نمیرود به اوضاع شهرهای دسته دوم دست یابند (مانند شهرهایی با سوخت دیزلی با محتوای گوگرد زیاد از ppm 50) و متعهد هستند تا ۳ سال آینده برنامه زمانبندی جهت رسیدن به مرحله شهرهای دسته اول را تنظیم نمایند.

مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران در ادامه گفت: کمتر از ۲۰درصد اتوبوس هایی که در سراسر دنیا به فروش می رسند در دسته بندی خودروهای بدون دوده قرار می گیرند و سایر اتوبوس ها مجهز به موتور دیزلی بدون فیلتر دوده هستند. تکنولوژی قدیمی مربوط به موتور دیزلی مقادیر بسیار قابل توجهی از کربن سیاه یا دوده را منتشر می کند که جزو خطرناکترین آلاینده ها به شمار میرود و حاوی اثرات زیان بار بسیاری بر سلامت انسان هست. همچنین کربن سیاه یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در تغییرات اقلیمی کره زمین و گرمایش جهانی به شمار می آید. عالی ترین اتوبوسها با فن آوری موتور بدون دوده امروزه قادر به کم کردن انتشارات دوده تا بیش از ۹۹درصد هستند.

برنامه ۴ شرکت بزرگ جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران و ابرشهرهای دنیا ، تعهد ۲۰ کلانشهر دنیا جهت شهر بدون دوده

سیر تحول کنترل انتشار کربن سیاه جهت ناوگان اتوبوس شهری در اروپا

شهبازی در ادامه گفت: ۴ شرکت از بزرگترین تولیدکنندگان اتوبوس و موتور دنیا به منظور مقابله با تغییرات اقلیم و آلودگی هوا در سپتامبر سال ۲۰۱۷ متعهد شدند تا امکانات خرید اتوبوس های مجهز به تکنولوژی های کم انتشار را در شهرهای با جمعیت اوج فراهم کنند. شرکت های ولوو (Volvo)، اسکانیا (Scania)، کامینز (Cummins) و بی وای دی (BYD) تضمین کردند که امکانات خرید اتوبوس ها با تکنولوژی کم کردن دوده در ۲۰ کلانشهر از ابتدای سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد.

  20 کلانشهر دنیا همسو با کشور عزیزمان ایران جهت رسیدن به شهر بدون دوده متعهد شده است اند. برنامه همکاری جهانی بر روی ناوگان اتوبوسرانی پاک و بدون دوده اقد

به گفته او هرکدام از سازندگان مشخصات کامل مربوط به نمونه کارهای با تکنولوژی کم کردن دوده در دسترس در هر کدام از شهرهای درنظر گرفته شده است را در وبسایت خود قرار خواهند داد و تعداد اتوبوس با فن آوری کم کردن دوده که در هر سال به فروش می رسد را جهت اطلاع عموم گزارش خواهند کرد.

به گفته فرماندار سانتیاگو، “در این شهر طی ۳ دهه گذشته، آلودگی هوا یکی از چالش برانگیزترین پرسشها زیست محیطی بوده است و اتوبوس ها منبع مهم تولید ذرات معلق و اکسیدهای نیتروژن در سطح شهر محسوب می شوند. سانتیاگو نخستین شهر در کل کشور است که به استفاده از تکنولوژی کم کردن دوده در ناوگان اتوبوسرانی متعهد شده است هست. ولی موفقیت در دستیابی به هوای پاک تنها زمانی صورت می پذیرد که بخش شخصی با ما در تحقق این نشانه همکاری کند. من از دیدن تعهدات مربوط به صنعت جهانی اتوبوس جهت عرضه اتوبوسهای پاکتر با فن آوری های جدیدتر به شهرمان بسیار خوشحالم و مطمئن هستم اجرای این تعهدات در کنار عملکرد ما جهت کم کردن انتشار کربن، در آیندهای بسیار نزدیک به تردد اتوبوسهای بسیار آلوده در خیابان های مان آخر خواهد داد.”

برنامه ۴ شرکت بزرگ جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران و ابرشهرهای دنیا ، تعهد ۲۰ کلانشهر دنیا جهت شهر بدون دوده

به گفته معاون اجرایی C40، مارک واتز، “من از تعهد سازندگان برجسته اتوبوس جهت ترویج فنآوری موتورهای پاکتر و ایمن جهت میلیونها نفر از شهروندان به خاص در کشورهای نیمکره جنوبی استقبال می کنم. این یکی دیگر از نمونههایی است که مقامات شهری و بخش شخصی با هم در مقابله با یکی از مهم ترین چالش ها که با آن مواجه هستیم همکاری میکنند.

به گفته اریک سلهیم، معاون اجرایی برنامه محیط زیست شرکت ملل متحد: آلودگی هوا یکی از بحث برانگیزترین پرسشها زیست محیطی است که سلامتی میلیون ها نفر از مردم را به خاص ساکنین شهرهای در حال رشد را تحت تأثیر قرار می دهد. این توافق بین بعضی از سازندگان پیشتاز اتوبوس در دنیا و بزرگترین شهرها در دنیا نمونه ای از رویکرد پیشرونده در همکاریهای بخش خصوص و دولتی هست. سرمایه گذاری در تکنولوژی و تولیداتی که بر زندگی مردم و محیط زیست تأثیرات سازندهای داشته باشند، نه تنها جهت سیاره زمین بلکه جهت تجارت نیز تأثیرات مثبتی در برخواهد داشت.

واژه های کلیدی: ایران | موتور | اتوبوس | اتوبوس | برنامه | شهرهای | تکنولوژی | موتورهای الکتریکی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو