تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری باید اعتراف کنم از کلمات درستی در برنامه هفت استفاده نکردم / محمد حسین مهدویان

محمدحسین مهدویان در برنامه «سینما دو» در مورد اظهارنظرش در رابطه با «شاهنامه» فردوسی در برنامه «هفت» گفت: «باید اعتراف کنم حرفی را که می‌خواستم بزنم به شکل درست

باید اعتراف کنم از کلمات درستی در برنامه هفت استفاده نکردم / محمد حسین مهدویان

محمد حسین مهدویان: باید اعتراف کنم از کلمات درستی در برنامه هفت استفاده نکردم

عبارات مهم : سینما

محمدحسین مهدویان در برنامه «سینما دو» در مورد اظهارنظرش در رابطه با «شاهنامه» فردوسی در برنامه «هفت» گفت: «باید اعتراف کنم حرفی را که می خواستم بزنم به شکل درستی نگفتم و از کلمات درستی استفاده نکردم.»
به گزارش خبرآنلاین، برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا شب گذشته، پنجشنبه ۱۹ بهمن میزبان محمدحسین مهدویان، کارگردان و ابراهیم امینی، نویسنده فیلم «لاتاری» شد.

کارگردان و نویسنده فیلم جنجالی «لاتاری» در گفتگو با حامد عنقا، راجع به حواشی این فیلم، اظهارنظرها از سوی ارشاد، عوض کردن تهیه کننده، دردسر همکاری با عربها، لو رفتن شدن بخشی از داستان و ماجرای فاشیستی خواندن شاهنامه و احتمال عوض کردن آخر بندی فیلم در اکران عمومی سخن گفتند. «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا شب گذشته به لیلا حاتمی تقدیم شد که امسال با فیلم «بمب» در جشنواره حضور دارد و بازی او مورد توجه بخشی از منتقدین قرار گرفته است.

باید اعتراف کنم از کلمات درستی در برنامه هفت استفاده نکردم / محمد حسین مهدویان

عنقا در ابتدای برنامه گفت: از بعد از ظهر امروز، «سینما دو» کمی اسباب حرف و حدیث رسانه ها شد؛ امشب قرار بود در خدمت یک مهمان دیگر نیز باشیم ولی تصمیماتی بر اساس راهبردها گرفته می شود که فراتر از برنامه ها و شبکه ها هست. امشب قرار بود در خدمت مهندس حیدریان مدیر شرکت سینمایی باشیم ولی این اتفاق نیفتاد و قرار شد در برنامه دیگری حضور داشته باشند.

وی در ادامه میزبان محمد حسین مهدویان کارگردان و ابراهیم امینی نویسنده فیلم «لاتاری» شد و با اشاره به نقل قولی از مهدویان گفت: جایی اشاره کرده بودید فیلم خودش باید پیش برود و حاشیه های فیلم نباید باعث دیده شدن آن شوند ولی به نظر می رسد فیلم های خودت از این قاعده پیروی نمی کنند. توقع داشتید بعد از نخستین پخش فیلم «لاتاری» این همه حرف و حدیث راجع به آن وجود داشته باشد؟

محمدحسین مهدویان در برنامه «سینما دو» در مورد اظهارنظرش در رابطه با «شاهنامه» فردوسی در برنامه «هفت» گفت: «باید اعتراف کنم حرفی را که می‌خواستم بزنم به شکل درست

این مقدار حاشیه را آینده نگری نمی کردم

مهدویان پاسخ داد: قبل از ساخت نیز فکر می کردیم لاتاری فیلم پر حاشیه ای شود و مجموعه ای نظرات ضد و نقیض را ایجاد کند ولی واقعا این مقدار نظر و حاشیه را خودم هم آینده نگری نمی کردم. هنگامی که وارد زمین بازی می شویم تازه ابعاد واقعی حاشیه ها را می توانیم ببینیم که البته امیدوارم این حاشیه ها به روند عرضه درست فیلم آسیب نزند.

عنقا از ابراهیم امینی نویسنده لاتاری نیز راجع به حاشیه های فیلم پرسید و اظهار کرد: هنگامی که فیلمنامه را می نوشتی، فکر می کردی داری فیلمنامه ای پر سر و صدا می نوشتی یا بعدا متوجه این عنوان شدی؟

باید اعتراف کنم از کلمات درستی در برنامه هفت استفاده نکردم / محمد حسین مهدویان

امینی با اشاره به اینکه از ابتدای نگارش فیلمنامه، مهدویان در کنار او حضور داشته و کار نگارش را با یکدیگر جلو می بردند، عنوان کرد: در ابتدا خیلی به نظر می رسید «لاتاری» قصه اجتماعی امروزی که جهت خودمان تجربه تازه ای هست، باشد و فکر می کردیم تولید و حتی نمایش آن خیلی راحت تر از این ها باشد.

وی به خاطره ای از فرآیند تولید اشاره و بیان کرد: در پیش تولید گاهی به شوخی می گفتیم، این کار جهت ما خیلی راحت است لیکن بلافاصله بعد از «ماجرای نیمروز» و «ایستاده در غبار» انجام می شود ولی هر چه گذشت، این فیلم ابعاد واقعی خودش را نشان داد و کار سخت تر و سخت تر شد.

محمدحسین مهدویان در برنامه «سینما دو» در مورد اظهارنظرش در رابطه با «شاهنامه» فردوسی در برنامه «هفت» گفت: «باید اعتراف کنم حرفی را که می‌خواستم بزنم به شکل درست

مجری برنامه سینما دو، همچنان به حواشی فیلم «لاتاری» پرداخت و به همین جهت گفت: شورجه در آن وقت مصاحبه ای کرد و ساخت این فیلم را به مصلحت مهدویان ندانست.

نظر بعضیها در وزارت ارشاد این بود که خیلی صلاح نیست این فیلم را بسازیم

مهدویان در پاسخ ضمن تصریح بر اینکه شورجه انسان صادق و رو راستی هست، ابراز کرد: حرف هایی را که در خلوت به ما زده می شد ولی علنی نمی شد شورجه به ما زد و اینکه براق یک حرفی زده می شود، خیلی خوب هست. در آن وقت نظر بعضی ها در وزارت ارشاد و شورای صدور پروانه این بود که خیلی صلاح نیست این فیلم را بسازیم.

باید اعتراف کنم از کلمات درستی در برنامه هفت استفاده نکردم / محمد حسین مهدویان

عنقا به مهدویان خاطرنشان کرد: البته در آن وقت در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خیلی تصویر العمل مهربانانه ای که حالا نشان دادی را بروز نکردی!

کارگردان فیلم های ماجرای نیمروز و ایستاده در غبار پاسخ داد و گفت: در آن وقت حدود دو ماه جهت ساخت فیلمی اجتماعی بحث و برنامه ریزی کرده بودیم و هنگامی که که می گویند این فیلم به صلاحت نیست، خیلی ناراحت کننده است.

وقتی بخش زیادی از انرژی فیلمساز قبل از فیلمسازی از بین می رود!

وی ادامه داد: حقیقت این است که بخش زیادی از انرژی فیلمساز در قبل از فیلمسازی از بین می رود. در مورد فیلم لاتاری حدود هشت ماه وقت، صرف گرفتن پروانه ساخت شد ولی فیلم در دو ماه ساخته شد؛ به نظرم این فرآیند تقسیم زمانی غیر منصفانه ای است.

سردبیر برنامه «سینما دو» از تغییرات و اصلاحاتی که در فیلمنامه انجام شد، پرسید و امینی پاسخ داد: واقعیت این است که آنقدر تغییرات و اصلاحات در فیلمنامه انجام شده است که به خاطر نداریم چه مقدار از این اصلاحات بر اساس خواست خودمان و چه مقدار بر اساس خواست مدیران بود! به غیر از مسائلی که با شورای پروانه ساخت داشتیم، روش خودمان مبتنی بر بازنویسی های مکرر هست. هنگامی که به نخستین نسخه فیلمنامه می رسیم، تازه گویا می خواهیم کار را شروع کنیم و جهت ما این عنوان عادی است لیکن چندین بار اصلاح صورت می گیرد.

عنقا در ادامه اظهار کرد: این تغییرات و اصلاحاتی که از شما درخواست کردند اعمال شود، قبل از حضور سید محمود رضوی به عنوان تهیه کننده بود یا بعد از آن هم شاهد این اصلاحات بودیم.

مهدویان در پاسخ عنوان کرد: بعد از حضور رضوی به عنوان تهیه کننده نیز درخواست ها جهت اصلاح فیلم همچنان ادامه داشت.

عنقا بلافاصله پرسید: چه شد که رضوی به عنوان تهیه کننده مجددا با شما کار کرد؟

کارگردان «لاتاری» در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: در ابتدا قرار بود با تهیه کننده دیگری کار کنیم ولی مجددا به سراغ سید محمود رضوی رفتیم. او در آن مقطع پیشنهاد دیگری داشت و اولویت رضوی آن فیلمنامه بود. راجع به این فیلمنامه با او صحبت کردم و به ساخت این فیلم بی میل نبود ولی احساس کردم در حال حاضر اولویتش این فیلمنامه نیست.

رضوی خیلی با فیلمنامه همراه نبود ولی گفت چون تو میخواهی پای کار می ایستم

وی ادامه داد: با امیر بنان که مجری طرح این پروژه هست، سال ها است رفاقتی قدیمی داریم و به همین جهت دوست داشتیم کاری با هم انجام دهیم ولی هنگامی که به نتیجه نرسید، به رضوی پیشنهاد دادم. در ابتدا نیز احساس کردم با فیلمنامه خیلی همراه نیست ولی به من دوستی کرد و گفت چون تو می خواهی، این فیلم را بسازی، پای کار می ایستم؛ این پرسشها خیلی اهمیت دارد یعنی اگر تنگ نظری ها را کنار بگذاریم، اتفاق های خوبی می افتد.

مهدویان خاطرنشان کرد: گاهی حتی فیلمسازهای قدیمی تر و با سابقه تر ممکن است با بعضی از اعضای شورای پروانه ساخت یا مدیران اختلاف نظر داشته باشد، ولی به علت همین سابقه بهتر است به این فیلمساز اعتماد کنند و تنگ نظری را کنار بگذارند.

وی در ادامه به دوران بعد از حضور رضوی در مقام تهیه کننده در فیلم اشاره و عنوان کرد: بعد از حضور رضوی فکر می کردیم کار با شورای پروانه نمایش خیلی راحت تر پیش برود ولی همان هم حدود ۵۰ روز طول کشید.

عنقا هم در تائید صحبت های مهدویان اشاره کرد: خاطرم است زمانی که جهت دریافت مجوز نمایش تلاش می کردید، رضوی در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … حرف های تندی زد که در نهایت باعث صدور مجوز شد.

سردبیر و مجری برنامه سینما دو در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه هنری شرکت تبلیغات اسلامی یک مستندی کار کرده است که تم ماجرای فیلم «لاتاری» را داشت و هنگامی که فیلم لاتاری را دیدم، احساس کردم شاید از آن متاثر باشید.

ابراهیم امینی در پاسخ به این پرسش گفت: آن مستند را در آخرهای یا اواسط دوره پیش تولید دیدیم یعنی فیلمنامه در نسخه های پنجم یا ششم بود. به واسطه آن با دوستانی آشنا شدیم که از آنها مشاوره کردیم تا از طریق تزریق اطلاعات واقعی، کار را باور پذیرتر کنیم و در حقیقت اطلاعات و مواد خامی که داشتند خیلی به ما کمک کردند.

عنقا در ادامه از مشکل های پروسه پیش تولید و تولید پرسید و گفت: به نظر می رسید با عوض کردن تهیه کننده و آمدن رضوی گرفتن پروانه ساخت راحت تر باشد ولی گویا این اتفاق خیلی هم راحت نیفتاد.

مسئله مهم ما عنوان فیلمنامه بود

مهدویان ضمن تائید این موضوع، اظهار کرد: بعد از اینکه تهیه کننده را عوض کردن دادیم، فکر می کردیم، پرسشها مان حل شود ولی واقعا پرسشها ما حل نشد. مسئله مهم ابتدا سر عنوان و بعد فیلمنامه بود؛ پیگیری های زیاد و جلسات متعددی با اعضای شورای ساخت و شخص آقای داروغه زاده داشتیم تا بتوانیم پروانه ساخت را بگیریم.

عنقا بلافاصله گفت: بعد اینکه گفته می شود سید محمود رضوی تهیه کننده با نفوذی است و درها به آسانی برایش باز می شود، صحیح نیست؟

مهدویان پاسخ داد: ما که چیزی ندیدیم، خودمان هم فکر می کردیم همه چیز راحت حل می شود ولی باز هم رفت و آمدها به شورای ساخت ادامه داشت و از هنگامی که رضوی به عنوان تهیه کننده به فیلم اضافه شد، ۱۰ بار دیگر نیز فیلمنامه بازنویسی شد.

مجری برنامه «سینما دو» راجع به پرسشها حین تولید نیز از مهدویان پرسش کرد و این کارگردان گفت: این قسمت هم پرسشها خاص خودش را داشت لیکن بخشی از فیلم باید خارج از کشور فیلمبرداری می شد در حالی که پرسشها امنیتی زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس در این رابطه وجود دارد. بخش کوچکی از فیلم در دوبی و بخش دیگری از آن در دوحه فیلمبرداری شده است است.

وی راجع به ساخت فیلم در قطر تصریح کرد: با اینکه عنوان فیلم در امارات اتفاق می افتاد، ولی در قطر هم پرسشها زیادی داشتیم. اول اینکه در قطر هیچ فیلمی تولید نشده بود و ساز و کار آن در این کشور وجود نداشت.

عربها اصلا دنبال دردسر نیستند و یک ماه از وقت ما تلف شد

کارگردان فیلم «لاتاری» مسئله دیگری که در قطر بابت ساخت این فیلم وجود داشت، عنوان فیلم عنوان و اظهار کرد: عرب ها اصلا دنبال دردسر نیستند و وارد هر چیزی که بوی دردسر بدهد، نمی شوند. از طرفی سیستم نظارتی قطر این گونه نیست که بگویند نه نمی خواهیم بگذاریم، بلکه تو را وارد یک بروکراسی پیچیده می کنند که خودمان پشیمان شویم و بگذاریم برویم. این عنوان را بعدها هنگامی که که ۳۰ روز را تلف کردیم، فهمیدیم در حالی که بعضی از سکانس های ما باقی مانده بود. بالاخره با محدودیت های زیاد و مجوزهای نصف و نیمه توانستیم سکانس های باقی مانده را بگیریم.

عنقا از امینی پرسید: آیا فیلمنامه مهم را به قطری ها جهت دادن مجوز، تحویل دادید؟

نویسنده فیلم لاتاری پاسخ داد: یک تغییرات کوچکی در فیلمنامه انجام دادیم و بعد آن را تحویل قطری کردیم، لیکن می دانستیم اگر بخواهیم آن را به طور کامل بدهیم، کل کار منتفی می شود. ابتدا هم فکر کردیم، اصلا یک فیلمنامه دیگر بدهیم که داستان دیگری دارد ولی متوجه شدیم، ممکن است جهت ما خطری نداشته باشد ولی جهت شرکتی که طرف همکاری ما هست، بسیار خطرناک است و متضرر می شوند و به همین علت نه فیلمنامه دیگری دادیم و نه فیلمنامه مهم را ارائه کردیم.

عنقا در ادامه با اشاره به نقد مسعود ده نمکی راجع به فیلم لاتاری عنوان کرد: ده نمکی گفته است آیا در «لاتاری» فقط راجع به معلول ها صحبت می کنید ولی راجع به علت ها چیزی نمی گویید؟ من هم فکر می کنم این نقد شاید تا اندازه ای وارد باشد.

جرقه اولیه فیلم راجع به رفتن دختران ایرانی به کشورهای عرب نبود

مهدویان ضمن پذیرش این نقد اظهار کرد: سال ها پیش ساخت کلیپی جهت یک ترانه از طرف یک خواننده خیلی معروف به من پیشنهاد شد. ترانه را گوش دادم و روی من خیلی تاثیر گذاشت و به نظرم آمد آیا یک فیلم سینمایی با این عنوان کار نمی کنیم. این ترانه یک جرقه زد، ولی این جرقه راجع به فقر و بی عدالتی که باعث رفتن دختران ایرانی به کشورهای عرب می شود، نبود؛ محرک و جرقه اولیه یک تم ملی داشت و حرف این بود که بر فرض مشکلاتی داریم، ولی قرار نیست همسایه دیوار به دیوار ما از آن سوء استفاده کند.

وی ادامه داد: قطعا پرسشها اجتماعی داریم و همین امسال نیز در این باره فیلم های زیادی ساخته شده است است ولی نباید نتیجه این پرسشها باعث اهانت به شرافت ما شود. البته در لاتاری نیز تلاش کردیم، زمینه هایی که این عنوان اتفاق می افتد مانند فقر و شرایط بد اقتصادی، بحران های خانوادگی و بی عدالتی را نیز بیاوریم.

عنقا نیز گفت: در حقیقت دغدغه ای در این زمینه احساس نمی کردی و می خواستی، داستان خودت را بسازی؟

کارگردان لاتاری نیز این عنوان را تائید و بیان کرد: در واقع می خواستیم این داستانی را که در فیلم وجود دارد تعریف کنیم. اساسا در سینما نیز این اوضاع وجود دارد و قرار نیست یک فیلم همه ماجراها را توضیح دهد.

حامد عنقا مجری و سردبیر سینما دو در ادامه به اسپویلر کردن فیلم و حواشی که چند روز گذشته در این رابطه به وجود آمد اشاره و بیان کرد: هنگامی که فیلمی ساخته و نقد آن نوشته می شود و همه جا راجع به آن حرف می زنند، مخاطبی که اهل سینما باشد، داستان را متوجه می شود. البته این حسن یک فیلم است که قصه آن را بتوانیم در دو جمله تعریف کنیم. بنابراین این حجم از حساسیت که قصه فیلم لو می رود، خیلی مناسب نیست.

امینی نویسنده لاتاری در پاسخ اظهار کرد: اسپویلر هایی که در برنامه تلویزیونی مطرح شد، بزنگاه های حساسی از فیلم بود که زیاد از کلیت دو الی سه خطی قصه بود. البته هادی حجازی فر هم کمی تند شد در حالی که این گونه نبود که بخش های عجیب و غریبی لو رفته باشد. البته هادی همانقدر که سریع عصبانی می شود، سریع هم آرام می شود و فراموش می کند.

مهدویان نیز در همین رابطه گفت: مقداری بی مبالاتی در این رابطه وجود داشت و این عنوان من را کمی اذیت کرد. در واقع احساس کردم، مجری برنامه اصلا تعهدی در این خصوص ندارد و حتی دلواپس بودم شاید بخش های بیشتری را لو دهد لیکن هر چقدر خواهش می کردم، راجع به این بخش از داستان صحبت نکند، بدون توجه باز هم بخش هایی از داستان را لو می داد. متاسفانه روز بعد هم در پستی در شبکه اجتماعی این مجری گفته بود، اصلا فیلمی که با دو جمله داستانش لو برود، فیلم خوبی نیست.

عنقا ولی در دفاع از فیلم تصریح کرد: اتفاقا به عنوان یک فیلمنامه نویس اعتقاد دارم فیلمی خوب است که بتوان داستان آن را در دو جمله تعریف کرد.

حامد عنقا در ادامه با اشاره به نقش کمال با بازی حجازی فر در فیلم ماجرای نیمروز اظهار کرد: به نظرم اگر قرار بود کمال فیلم ماجرای نیمروز ۳۰ سال بعد ظاهر شود، همان شاخصه هایی را خواهد داشت که در فیلم لاتاری دارد. این عنوان از روی قصد ساخته و مورد توجه قرار گرفته شده است بود؟

ابراهیم امینی ضمن تائید این مسئله، بیان کرد: راجع به این مسئله صحبت کرده بودیم. آن صحنه ای که کمال با بالگرد و لباس نظامی وارد فیلم می شود، گویا حاج احمد متوسلیان است که از فیلم ایستاده در غبار وارد این فیلم شده است است و در این فیلم هم همین عنوان تکرار شده است بود یعنی شخصیت موسی آینده کمال است.

موسی همان کمال «ماجرای نیمروز» است که حالا بازنشسته شده است است

مهدویان در ادامه صحبت های امینی با بیان اینکه راجع به این عنوان فکر کرده بودیم، اظهار کرد: از ابتدا هم مشخص بود باید هادی حجازی فر این نقش را بازی کند و فکر کردیم هادی حجازی فر می تواند همان کمالی باشد که در ماجرای نیمروز بود و حالا خودش را بازنشسته کرده است و از زندگی گذشته اش منقطع شده است است ولی با توجه به درگیری که پیش آمد، باز هم به خودش باز می گردد.

عنقا در ادامه بیان کرد: خلیج فارس هویت ما است و خیلی ها جهت دوام آن خون دادند. همان قدر هم در تاریخ، فردوسی و زبان فارسی نیز جزو هویت ما است و ملیت و دین را نمی توان از هم تفکیک کرد. خیلی خوب نیست وظیفه فردوسی را در چند ثانیه مشخص کنیم و بعد هم از لفظ فاشیست استفاده کنیم.

مهدویان راجع به موضع گیری اش راجع به فردوسی اذعان کرد: باید اعتراف کنم حرفی را که می خواستم بزنم به شکل درستی نگفتم و استفاده درستی از کلمات نداشتم. اگر این اشتباه را نمی کردم، حتما این تلقی نیز به وجود نمی آمد. ولی مسئله اینجا است که هنگامی که مجری برنامه به من گفت فیلم ترویج خشونت کرده است و فاشیستی هست، پاسخ دادم با این معنا که شما راجع به فیلم من حرف می زنید، بعد می توان شاهنامه را هم چنین اثری تعبیر کرد وگرنه من کسی نیستم که بخواهم راجع به فردوسی و شاهنامه حرف بزنم.

علاقه ام به شاهنامه از گزینش نام آرش جهت پسرم مشخص است

وی افزود: من یک جمله شرطی استفاده کردم و گفتم می توان بر اساس تعابیر شما، جهت شاهنامه نیز چنین تعابیری به کار برد. به شخصه خیلی به شاهنامه علاقه دارم و الکی نیز این را نمی گویم. پسری دارم که نامش آرش هست؛ هنگامی که می خواستیم نام آرش را گزینش کنیم، گفتیم حتما نام یکی از شخصیت های شاهنامه را برایش به کار ببریم. آرش کسی است که با سلاح خودش حدود و مرز کشور عزیزمان ایران را تعیین کرد و در واقع بدون اینکه با سلاحش خون بریزد، جان خود را نثار کرد و مرز کشور عزیزمان ایران را تعیین کرد. در حقیقت من می خواستم به شاهنامه و فردوسی در آن برنامه به علت فشارهایی که وارد شده است بود، پناه ببرم.

عنقا در ادامه راجع به خلق قهرمان فیلم لاتاری از ابراهیم امینی پرسید: آیا احساس کردید باید چنین قهرمانی بسازید؛ آن هم قهرمانی که خیلی سفید است و اصلا از سیاهی در او نمی بینیم. در حقیقت قهرمان فیلم کلیشه ای است.

تغییر شخصیت فیلم به آن بعد می دهد و موسی کلیشه ای نیست

امینی در مقام پاسخ اظهار کرد: خودم خیلی قائل به این عنوان نیستم. بنا هم نداشتیم یک قهرمان کلیشه ای داشته باشیم بلکه بنای ما این بود که قهرمانی داشته باشیم که تصویر آشنایی از او ببینیم و در عین حال شاخصه های فردی نیز داشته باشد. در حقیقت موسایی که در آخر می بینیم، همان موسایی نیست که در ابتدای فیلم بوده هست. یکی از شاخصه هایی که به یک کاراکتر بعد می دهد، عوض کردن شخصیت فیلم است و این اتفاق در فیلم لاتاری می افتد.

وی اضافه کرد: همچنین به این علت که امیر علی کاراکتر مهم ما است و روایت زیاد با او همراه هست، شاید تغییرات موسی کمتر ملموس است و او را کمتر می بینیم، ولی به طور خاص صحنه ای در نزدیکی آخر فیلم داریم که موسی و امیر علی در لب دریا با هم حرف می زنند و آنجا حس پوست اندازی را انتقال یافته می کند.

مهدویان در تائید صحبت های امینی بیان کرد: البته ما روی کلیشه ها و الگوها نیز حساب کرده بودیم. گاهی به ما می گویند فیلم در بخش هایی شعاری است ما خودمان هم می دانیم شعاری هست؛ جایی که راجع به خلیج فارس صحبت می کنند معلوم است که شعار است و خودمان هم می دانیم و این لزوما بد نیست.

می توانستیم با چندینه عوض کردن کوچک در سیر فیلمنامه کاری کنیم فیلم مورد استقبال منتقدان شود

وی عنوان کرد: اگر آخر فیلم متفاوت بود و در سیر فیلم چند عوض کردن کوچک می دادیم به شدت مورد استقبال خیلی از منتقدین قرار می گرفت ولی موقع ساخت فیلم به این فکر می کردیم که حرارت سالن سینما را اوج ببریم و مردم و فضا را احساسی کنیم و این به علت مفهوم اولیه ای بود که در ذهن ما شکل گرفت. فیلم های زیادی دیده ایم که به عنوان نمونه قهرمان های آنها آنقدر بزرگوار هستند که در آخرین لحظات گذشت می کنند.

فیلم کوتاه تر می شود و ممکن است فینال آن هم جهت اکران عوض کردن کند

عنقا از تغییرات احتمالی راجع به فیلم در هنگام اکران عمومی پرسید و مهدویان تصریح کرد: این نسخه عوض کردن می کند و حتما کوتاه تر خواهد شد و حتی ممکن است فینال فیلم نیز عوض کردن کند هر چند که مردم از فینال فیلم استقبال کردند.

واژه های کلیدی: سینما | برنامه | سینمایی | فیلمنامه | برنامه ریزی | اخبار فرهنگی و هنری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو