تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی نامه‌نگاری نمایندگان با رییس‌جمهور درمورد برگزاری تجمع شهروندان ، تایی

یک نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بروز بعضی ناهماهنگی‌ها در ارسال اسامی اعضای این کمیسیون جهت دیدار از زندان اوین، به تشریح نظر پ

نامه‌نگاری نمایندگان با رییس‌جمهور درمورد برگزاری تجمع شهروندان ، تایی

تایید خودکشی ۲ نفر از بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر به وسیله پزشکی قانونی/ نامه نگاری نمایندگان با رییس جمهور درمورد برگزاری تجمع شهروندان

عبارات مهم : اسلام

یک نماینده اصلاح طلب عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بروز بعضی ناهماهنگی ها در ارسال اسامی اعضای این کمیسیون جهت دیدار از زندان اوین، به تشریح نظر پزشکی قانونی درمورد ۲ زندانی درگذشته پرداخت و ضمن آسیب شناسی ابعاد عنوان برگزاری تجمع های مسالمت آمیز و علل عدم تعیین اماکنی جهت این تجمعات، گفت که اگر سلایق و عقاید شخصی وارد اسلام شود، به تدریج بدعت ایجاد می شود و عملاً با اسلامی مواجه خواهیم بود که با اسلام واقعی متفاوت هست.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس بالاخره روز سه شنبه هفته گذشته ۱۰ بهمن ماه درحالی موفق به دیدار از زندان اوین شدند که نخستین تقاضا جهت انجام این بازدید، حدود یک ماه قبل از آن در تاریخ ۱۹ دی ماه در نامه عبدالکریم حسین زاده رییس فراکسیون حقوق شهروندی به سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری مطرح شد. یک روز بعد از آن، محمدرضا عارف از جایگاه ریاست مجمع نمایندگان پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز درخواستی مشابه را تکرار کرد و چند روز بعد محمد کاظمی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ورود این کمیسیون تخصصی مجلس به عنوان دیدار نمایندگان از زندان اوین و محل نگهداری بازداشت شدگان اعتراض های دهه نخست دی ماه خبر داد.

در ادامه درحالی که الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در نخستین روز بهمن ماه امسال با اعلام اسامی هیات بازدیدکنندگان مجلس، وقت اجرای این دیدار را روز یکشنبه هشتم بهمن ماه عنوان کرده بود، بارش برف و بعضی ناهماهنگی ها دو روز دیگر نیز این دیدار را به تاخیر انداخت و هنگامی که بالاخره موعد این دیدار پرماجرا سر رسید، علی رغم طرح پیشنهاد رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت حضور یک یا چند نماینده عضو این کمیسیون در جمع هیات دیدار از اوین، نهایتاً هیچ کدام از اعضای این کمیسیون موفق به حضور در جمع بازدیدکنندگان نشدند. حال آن که علی نوبخت حقیقی رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه به ایلنا گفته بود: از آنجاکه احساس کردم، تصمیم گیری دراین رابطه خارج از حیطه اختیارات رییس کمیسیون قضایی و حقوقی هست، در نامه ای جداگانه درخواست خود را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی نیز کردم.

نامه‌نگاری نمایندگان با رییس‌جمهور درمورد برگزاری تجمع شهروندان ، تایی

نوبخت که همان وقت از دعوت از رییس پزشکی قانونی جهت ارائه توضیح به نمایندگان راجع به ابعاد پزشکی و روان پزشکی پرونده بازداشت شدگان و یکی، دو زندانی درگذشته نیز خبر داده بود، بعد از آن که عملاً دعوتی از هیچ کدام از اعضای این کمیسیون جهت حضور در هیات دیدار از اوین صورت نگرفت، از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد و در تصویر العمل به پیگیری های خبرنگار ایلنا، به بیان توضیحاتی به شرط عدم انتشار بسنده کرد؛ توضیحاتی که طبیعتاً با حفظ امانت داری منتشر نشد.

همزمان ولی احمد همتی ازجمله اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به بیان توضیحاتی جهت براق سازی در این رابطه پرداخته که در ادامه مشروح گفت وگوی ایلنا با این نماینده اصلاح طلب مجلس درمورد علت عدم حضور اعضای کمیسیون بهداشت در هیات دیدار از اوین و البته دیگر ابعادِ حاشیه و متنِ اعتراض های دهه نخست دی ماه را می خوانیم.

یک نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بروز بعضی ناهماهنگی‌ها در ارسال اسامی اعضای این کمیسیون جهت دیدار از زندان اوین، به تشریح نظر پ

تعلل کمیسیون قضایی در ارسال فهرست اعضای کمیسیون بهداشت جهت دیدار از اوین

آقای همتی! رییس کمیسیون بهداشت در پیشنهادی خواستار حضور یک یا چند عضو این کمیسیون در هیات دیدار از اوین شده است بود ولی این مهم محقق نشد. علت چه بود؟!

این درخواست مطرح شد و در حال حاضر پیگیر هستیم تا مشخص شود روند اداری که طی شد، به چه شکل بوده هست. به نظر می رسد ناهماهنگی هایی در جریان انجام روند اداری معرفی هیات دیدار از اوین صورت گرفته هست. در واقع در روند ارسال فهرست اسامی از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی به قوه قضاییه پرسشها و ناهماهنگی هایی صورت گرفته و دوستان یا این فهرست را ارسال نکرده اند یا بسیار دیر نسبت به ارسال فهرست اقدام کرده اند.

نامه‌نگاری نمایندگان با رییس‌جمهور درمورد برگزاری تجمع شهروندان ، تایی

یعنی اسامی اعضای کمیسیون بهداشت را دیرتر از سایر نمایندگان ارسال کرده اند؟!

یا این فهرست را ارسال نکرده اند یا دیرتر ارسال کرده اند و با این حساب، پیگیریم تا ببینیم دقیقاً چه روندی طی شده است است.

تایید خودکشی ۲ نفر از زندانیان به وسیله پزشکی قانونی

یک نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بروز بعضی ناهماهنگی‌ها در ارسال اسامی اعضای این کمیسیون جهت دیدار از زندان اوین، به تشریح نظر پ

همزمان کمیسیون بهداشت از رییس پزشکی قانونی کشور نیز جهت ارائه توضیحاتی درمورد اوضاع زندانیان درگذشته دعوت کرد. محتوای مباحثی که درجلسه کمیسیون بهداشت مطرح شد، چه بود؟

حضور رییس شرکت پزشکی قانونی کشور مشخصاً درمورد ۲ نفر از زندانیانی بود که دست به خودکشی زدند؛ آیا که باقی موارد افرادی که درگذشته بودند، مربوط به مواردی خارج از این جریانات بود. ولی درمورد این ۲ نفر، خود پزشکی قانونی اعتقاد بود که فوت در اثر خودکشی بوده است.

نامه‌نگاری نمایندگان با رییس‌جمهور درمورد برگزاری تجمع شهروندان ، تایی

جزئیاتی ارائه نشد؟

طبیعتاً اگر قرار باشد با دقت بیشتری راجع به شرح بررسی کنیم، باید از تمام ارگان ها و دستگاه های مربوطه استعلام بگیریم تا مشخص شود واقعیت چه بوده هست. با این حال نظر پزشکی قانونی این بود که این ۲ نفر خودکشی کرده اند؛ آیا که فیلم های ۷ تا ۱۰ ساعته از محل فوت این زندانیان را بازبینی کرده و به این نتیجه رسیده بودند.

پذیرش مطالبه مشروع شهروندان جهت برگزاری تجمع مسالمت آمیز گامی مثبت است

بگذارید به دیگر ابعاد این اعتراض ها هم بپردازیم. در این مدت مباحث بسیاری درمورد جوانب متفاوت این حوادث مطرح و مکرر عنوان شد که نفس اعتراض حق تمام شهروندان هست. در ادامه حتی صحبت هایی راجع به این که باید اماکنی جهت بیان اعتراض شهروندان و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز درنظر گرفته شود، مطرح شد. آیا مجلس پیگیری در این راستا داشته است؟ آیا اوضاع این مطالبه شهروندان مشخص شده است است؟

هنوز نه! ولی همین که این پرسش به عنوان یک مطالبه مشروع مطرح شده است و مسئولان در بخش های متفاوت به دنبال تحقق آن هستند و حتی اقداماتی جهت جانمایی انجام شد و چند نقطه به عنوان اماکن پیشنهادی برگزاری تجمعات مطرح شد، و فراتر از آن، رییس جمهور و وزارت کشور قائل به این هستند که باید این حق را به رسمیت آشنایی و تاکید شد که باید فضایی مهیا شود تا مردم بتوانند اعتراض ها و مطالبات خود را بیان کنند، گامی مثبت است.

نامه نگاری نمایندگان با رییس جمهور درمورد برگزاری تجمع شهروندان

ازطرفی ما نمایندگان نیز در مجلس درخواستی جهت درنظر گرفتن اماکن مشخص به این منظور را مطرح کرده و با امضای نامه ای، از رییس جمهور خواستیم که شهروندان باید مطابق قانون اساسی این حق را داشته باشند که بتوانند مطالبات خود را مطرح کرده و اعتراض ارزش را به صورت مسالمت آمیز به گوش مسئولان برسانند.

امیدواریم این پیگیری ها هرچه سریع تر به نتیجه برسد و شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند به دور از تنش و تخریب، نظرات خود را بیان کنند.

معمولاً ملاحظاتی در مورد این پرسشها وجود دارد و نمی توان چندان نسبت به یکسانی قول و فعل مسئولان، حتی اعضای دولت که با رویکرد اعتدالی خود، نظری مثبت در این باره دارد، خوش بین بود. به طور کلی آیا این عزم را در حاکمیت می بینید که فضا را جهت بیان اعتراض ها باز کند.

اتفاقاً اگر دقت کنید، می بینید که عملاً این اتفاق افتاده هست. شما اگر نگاهی به تجمعات دو، سه سال اخیر بیاندازید، می بینید که تعدادشان نسبت به گذشته به مراتب زیاد بوده و مردم به عناوین متفاوت و در اماکن گوناگون ازجمله برابر مجلس، ساختمان های قوه قضاییه و دولت، صدها تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.

باوجود عدم صدور مجوز جهت تجمع ها، برخوردی هم نمی شود

بحث این است که عمده این تجمع ها بدون مجوز بوده هست.

درست است ولی ازطرفی باید به این توصیه نیز توجه داشته باشید که باوجود آن که عمده تجمع ها بدون مجوز برگزار شده است ولی برخورد بدی هم با آن صورت نگرفته هست. در همین اعتراض ها و حوادث اخیر هم تا هنگامی که که تخریبی صورت نگرفته بود، عملاً برخوردی نشد و فضا مسالمت آمیز و بدون حاشیه بود.

طبیعتاً صدور مجوز می تواند این تجمع ها را قانونمند و دارای چارچوب مشخص کند ولی به هر حال هنگامی که کشورهایی که صدها سال تجربه دموکراسی دارند، هنوز به نقطه تعادل نرسیده و با کم و کاستی هایی را دست و پنجه نرم می کنند، کشور ما که کمتر از ۴ دهه این تجربه را داریم، با مشکلاتی روبرو باشیم. آن هم در شرایطی که ۱۰ تا ۱۵ سال از این ۴۰ سال کشور در شرایط جنگ تحمیلی و فضای انقلاب بوده و درمجموع اعتقاد دارم روند توسعه سیاسی بد نیست.

شهروندان به حدی از بلوغ سیاسی رسیده اند

که اعتراض ارزش را در فضایی مسالمت آمیز بیان کنند

با این حال باید توجه داشته باشیم که همه چیز مربوط به حاکمیت نیست و واکنش‌ها خود مردم هم بسیار موثر هست. به این اعتبار اگر واکنش‌ها مردم به گونه ای باشد که نشان دهند به آن سطح از بلوغ رسیده اند و می توانند اعتراض ارزش را در فضایی مسالمت آمیز و در چارچوب قانون بیان کنند، قطعاً دولتمردان هم با سرعت بیشتری این روند را پیش می برند. بنابر این باید همگی در کنار هم جهت دستیابی به فضای دموکرات تلاش کنیم و به نحوی عمل کنیم که همگی بتوانیم از این حق آزادی که خداوند در اختیارمان قرار داده و در قانون اساسی نیز مورد تاکید قرار گرفته هست، به نحو احسن استفاده کنیم.

عدم صدور مجوز تجمع و عدم برخورد با تجمع کنندگان

ترغیب شهروندان به واکنش‌ها غیرقانونی است

شما تاکید داشتید باوجود آن که تجمع هایی بدون مجوز برگزار شده، دولت با تجمع کنندگان برخورد نکرده هست. اخیراً نیز شاهد بودیم ۲ گروه سیاسی یعنی احمدی نژاد و نزدیکانش و همچنین جبهه ملی درخواست برگزاری تجمع مسالمت آمیز داشتند ولی با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت نشد. سوالم این است که آیا هنگامی که مردم درخواست مجوز دارند، موافقت نمی شود و درمقابل با تجمع کنندگان بدون مجوز هم برخوردی صورت نمی گیرد، این خبر ناصحیح به جامعه مخابره نمی شود که روند غیرقانونی را پیش بگیرند؟

متاسفانه دقیقاً همین طور هست. این روش ترغیب مردم به واکنش‌ها غیرقانونی هست. به بیان دیگر همان طور که مردم نباید حاشیه ایجاد کنند و اعتراض های مسالمت آمیز را به سمت تخریب ببرند، مجریان و مسئولان نیز نباید باعث بروز این حواشی شوند. در واقع هنگامی که اصول قانون اساسی را رعایت نکنید و حق مردم را در چارچوب قانون در اختیارشان قرار ندهید، ممکن است مردم واکنشی منفی داشته باشند. بنابر این هنر مجریان قانون این است که از بروز این تصویر العمل هایی منفی احتمالی پیشگیری کند و به نوعی عمل شود که نیاز به تذکر مجلس و نمایندگان نباشد.

مسئولان باید به نحوی عمل کنند که حق و حقوق مردم به طور کامل ادا شود و امیدوارم دولت نیز به همین نتیجه برسید.

ارائه اسلام به جامعه، آن چنان که هست

این تاکید بر دستیابی جامعه به بلوغ سیاسی جهت بیان اعتراض های مسالمت آمیز درحالی مطرح می شود که اخیراً شاهد اعتراض بعضی شهروندان به مسئله پوشش بودیم. به نظر شما علت چیست؟

البته بحث اعتراض به حجاب اجباری، خود بحثی مفصل هست. اخیراً در یکی از جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این مسئله اشاره شد که اسلام را باید آن طور که هست، به جامعه ارائه کنیم. اگر احیاناً اسلام را به تعبیر حضرت امیرالمومنین (ع) همچون «پوستین وارونه» به مردم ارائه کنیم، زده می شوند. بنابر این باید اسلام را آن چنان که هست، به جامعه نشان بدهیم. اگر سلایق و عقاید شخصی وارد اسلام شود، به تدریج بدعت ایجاد می شود و عملاً با اسلامی مواجه خواهیم بود که با اسلام واقعی متفاوت هست. آن وقت اسلام شبیه به همان «پوستین وارونه» خواهد بود که حضرت امام علی (ع) فرمودند.

مردم نهی از منکر بدحجابی و بی توجهی به عدالت اجتماعی توامان را نمی پذیرند

لازم است تعادلی میان تمامی دستورهای دینی داشته باشیم. به عنوان مثال هنگامی که اسلام از امر به معروف و نهی و منکر صحبت می کند، منظوری مشخص و جامع درنظر دارد. اگر مردم ببینند امر به معروف و نهی از منکر همان طور که در مورد حجاب رعایت می شود، در مورد عدالت اجتماعی و اقتصادی و همچنین انتقاد از مدیران عالی رتبه رعایت می شود، طبیعتاً می پذیرند ولی هنگامی که ببیند توجهی به این پرسشها نمی شود و صرفاً به اموری همچون حجاب توجه دارند، امر به معروف به مسئله ای تلخ جهت جامعه تبدیل می شود. بنابر این باید تعادل میان دستورهای اسلامی را رعایت کنیم و در این صورت است که مردم به آن روی می آورند و آن را می پذیرند.

فقها و مسئولان با نظرداشت قوانین راجع به حجاب تصمیم بگیرند

ازطرفی این که حجاب باید به چه شکل باشد و چگونه مدیریت شود، مباحث فقهی است و به این اعتبار باید علما با نظرداشت قوانین و به همراه مسئولان عنوان را بررسی کنند و به نقطه اتفاق نظر برسند. با این حال آن چه مسلم است در این رابطه نباید دچار افراط و تفریط شویم.

واژه های کلیدی: اسلام | پزشکی | اسلامی | اعتراض | اعتراض | بهداشت | کمیسیون | نمایندگان مجلس | مجلس شورای اسلامی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو