تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار پزشکی بی‌خطر بودن تشعشعات گوشی

تاکنون خبرهای زیادی در مورد تاثیر مخرب تشعشعات گوشی تلفن همراه بر سلامتی انسان مطرح شده است ولی تحقیقات تازه نشان می‌دهد نیاز به نگرانی خاصی در این زمینه وجود ن

بی‌خطر بودن تشعشعات گوشی

بی خطر بودن تشعشعات گوشی

عبارات مهم : همراه

تاکنون خبرهای زیادی در مورد تاثیر مخرب تشعشعات گوشی تلفن همراه بر سلامتی انسان مطرح شده است ولی تحقیقات تازه نشان می دهد نیاز به نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، تشعشعات گوشی سرطان زا نیست، ولی این بدان معنا نیست که این امواج کاملا بی خطر هستند، آیا که دانشمندان معتقدند استفاده از گوشی در محیط های بسته به مدت طولانی می تواند باعث آسیب شود.

همانطور که می دانید امواج الکترومغناطیسی به وسیله دکل های BTS یا Base Tranceiver Station، تششعات رادیو فرکانسی هستند و اشعه ساطع شده است از این دکل ها، غیر یون ساز و سرطان زا نیستند؛ ولی عدم رعایت استانداردها به خصوص در مورد تشعشعات گوشی و نیز نبود نظارت و پایش مستمر بر میزان تشعشعات، می تواند خطرآفرین باشد.

بی‌خطر بودن تشعشعات گوشی

از سویی دیگر آنتن گوشی تلفن همراه یا همان BTS است که مخفف Base Tranceiver Station هستند، دومین بخش در ساختار سیستم کلی ارتباطات سیار مبنی بر جی اس ام (GSM) (سامانه جهانی ارتباطات همراه یکی از متداول ترین استانداردهای تلفن های همراه در جهان) هستند که از طریق اینترفیس هوا (Air interface) تبادل اطلاعات بین گوشی تلفن همراه و آنتن انجام می گیرد. بعد ما خواه ناخواه با این امواج در تماس هستیم.

هر تجهیزی در طیف فرکانسی خاصی کار می کند؛ جهت مثال در کشور عزیزمان ایران شبکه نسل دو در GSM ۹۰۰ MHZ و GSM۱۸۰۰MHZ – نسل سوم در UMTS ۲۱۰۰ و شبکه نسل چهارم جهت ایرانسل در LTE ۱۸۰۰ مگاهرتز کار خواهد کرد. تشعشعات ناشی از آنتن بر حسب وات بر مترمربع بیان شده است و این میزان به شدت وابسته به فرکانس و فاصله از آنتن است و با زیاد کردن هر دو مورد توان به شدت کم کردن می یابد. جهت نمونه، هر چقدر به امواجی که از آنتن های BTS گوشی ساطع می شود، نزدیک تر باشیم، این امواج خطرناک تر خواهد بود.

تاکنون خبرهای زیادی در مورد تاثیر مخرب تشعشعات گوشی تلفن همراه بر سلامتی انسان مطرح شده است ولی تحقیقات تازه نشان می‌دهد نیاز به نگرانی خاصی در این زمینه وجود ن

براساس مقاله یی در مجله Electromagnetic Biology and Medicine، رعایت فاصله حداقل ۳۰۰ متر از بی تی اس ها توصیه می شود. سه شرکت کمیته بین المللی حفاظت در برابر اشعه های غیر یون ساز (ICNIRP)، شرکت بهداشت جهانی (WHO) و اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) استانداردهایی جهت این تشعشعات بیان کرده اند.

تشعشعات از دو جهت قابل بررسی هست؛ یکی از جهت تشعشعات آنتن و دیگری از جهت تشعشعات ناشی از خود دستگاه گوشی تلفن همراه ولی از آنجا که گوشی تلفن همراه فاصله بسیار کمتری با ما دارد، نگرانی در این مورد جهت شخصی که به مدت طولانی با گوشی صحبت می کند، نسبت به شخصی که آنتن در نزدیکی منزلش هست، زیاد هست؛ ولی چرا؟

تشعشعات ناشی از گوشی تلفن همراه وابسته به عملکرد اپراتورها و مکان یابی بهینه جهت گسترش بی تی اس ها هست. در جهت اصلاح این امر استفاده از بی تی اس های توزیع شده است در بسیاری از کشورها مد نظر قرار گرفته هست. مسلما با زیاد شدن تعداد بی تی اس های با توان کمتر، فاصله دستگاه گوشی تلفن همراه از آنتن کمتر شده است و دستگاه جهت حفظ ارتباط نیاز به مصرف توان اوج ندارد.

بی‌خطر بودن تشعشعات گوشی

همه تلفن های همراه از خود امواج رادیویی (RF) ساطع می کنند و انرژی این امواج براساس مدل های متفاوت گوشی های گوشی متفاوت هست. جهت مثال جهت sumsung sm-p۶۰۱ این مقدار ۰.۶۳۵ وات بر کیلو گرم هست. تلفن های همراه در شرایط متفاوت با توان های متفاوت رادیویی کار می کنند. این عنوان جهت اصلاح مصرف باتری و همچنین کم کردن توان تشعشع سیگنال رادیویی صورت می پذیرد.

بدترین شرایط کاری تلفن های همراه زمانی اتفاق می افتد که کاربر بیشترین فاصله را با دکل های مخابراتی سرویس دهنده دارد. لیکن گوشی جهت پیدا کردن آنتن مجبور است توان بیشتری ارسال کند.

تاکنون خبرهای زیادی در مورد تاثیر مخرب تشعشعات گوشی تلفن همراه بر سلامتی انسان مطرح شده است ولی تحقیقات تازه نشان می‌دهد نیاز به نگرانی خاصی در این زمینه وجود ن

این توان تشعشعی موجب ایجاد ولتاژِ در حد میکرو ولت در مغز می شود که اثرات جانبی آن سردرد، خستگی و پرسشها خواب خواهد بود. وقت برخورد امواج بسیار اهمیت دارد و در هنگام خواب احتمال ایجاد خطر زیاد است.

پرهیز از استفاده گوشی تلفن همراه در فضاهای بسته از جمله داخل ماشین، واگن قطار مترو و جاهایی که آنتن دهی خوبی ندارد، به شدت توصیه می شود. استفاده از هندز فری در اینگونه شرایط بسیار بافایده خواهد بود. دستگاه های LTE، مصرف باتری بسیار بالایی دارند و علت آن این است که در شرایط فعلی، سرویس دهی اپراتورهای شبکه به گونه ای است که کاربر جهت برقراری ارتباطاتش به هر دو حالت عملیاتی CDMA۲۰۰۰ و LTE نیاز دارد.

بی‌خطر بودن تشعشعات گوشی

این به این معناست که جهت هر دقیقه اتصال، نسبت به زمانی که شما تنها از CDMA۲۰۰۰ یا LTE استفاده می کنید، میزان مصرف باتری و به عبارتی توان دستگاه، دو برابر شده است هست. بنابراین در صورتی که کاربر این مورد هستید، رعایت اینکه گوشی تلفن همراه در اتاق خواب نباشد یا مودم ۲۴ ساعته روشن نباشد الزامی است.

با اینکه هنوز مدارکی دال بر سرطان زا بودن این امواج در دسترس نیست، ولی با توجه به نیاز به گسترش شبکه ها و نیز زیاد کردن حجم اطلاعات تبادلی متناسب با روند پیشرفت تکنولوژی های انتقال داده و نگرانی های موجود مبنی بر تاثیر بر سلامت افراد، مسلما ایجاد یک سیستم پایش و مانیتورینگ تشعشع در اکثر نقاط شهر مورد نیاز و مهم هست. تشعشات رادیویی نیرومند مانند اشعه ایکس یا تشعشعات هسته یی جهت انسان بسیار مخربند ولی امواج رادیویی گوشی تلفن همراه بسیار ضعیف تر از آن هستند که سلامتی انسان را به صورتی جدی به خطر اندازند.

بر اساس تحقیقات «موسسه ملی سلامت آمریکا» قیمت مبتلا شدن به تومورهای قلبی در بعضی موش های نر بعد از قرار گرفتن در معرض امواج گوشی تلفن همراه زیاد کردن پیدا کرده، البته این موش ها در حمامی از تشعشعات رادیویی غوطه ور شده است و میزان امواج دریافتی آنها نسبت به کاربرانی که به استفاده مکرر و دایمی از گوشی تلفن همراه عادت دارند به مراتب زیاد بوده است.

محققان این جوندگان را به مدت دو سال جهت ۹ ساعت در روز در معرض امواج شبکه های ۲G و ۳G قرار داده اند (کهولت یک موش ۲ ساله برابر یک انسان ۷۰ ساله است).در این تحقیق که به صورت دو مرحله یی اجرا شده است در موش های ماده اثری از این تومورها مشاهده نشده و حتی موش های نر نیز در مرحله دوم شواهدی از پرسشها سلامتی جدی بروز نداده اند.

در این بیانیه تاکید شده است که تعداد اندکی از این موش ها به سرطان قلب مبتلا شده است اند و نمی توان با قاطعیت این مساله را به قرار گرفتن آنها در معرض امواج رادیویی مرتبط دانست.

یکی از مدیران ارشد انجمن سرطان امریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته است: مدارکی که حاکی از ارتباط بین گوشی تلفن همراه و سرطان باشد ضعیف است و تاکنون شاهد زیاد کردن قیمت این بیماری بین مردم نبوده ایم.

بیانیه این موسسه تاکید می کند که با وجود قرار گرفتن این جوندگان در معرض تشعشعات گوشی تلفن همراه شدید شواهدی که حاکی از مبتلا شدن به سرطان در آنها باشد بسیار مبهم بوده هست. علاوه بر این موش های در معرض امواج گوشی تلفن همراه طول عمری بیش از همنوعان خود داشته اند، اگرچه این نتیجه ممکن است به صورت تصادفی رخ داده باشد.

در هر صورت به نظر می رسد رعایت بعضی نکات از جمله استفاده غیرضروری از گوشی و خاموش یا دور نگه داشتن از اتاق خواب بعضی تهدیدهای احتمالی را جهت انسان کم کردن دهد.

واژه های کلیدی: همراه | دستگاه | سرطان زا | استفاده | اخبار پزشکی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو