تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق است

وزیر نیرو گفت: آنچه دیروز تحت عنوان عوارض ٨ درصدی مبلغ برق مصرفی به تصویب رسید مربوط به عوارض است و هیچ ارتباطی با بحث إصلاح قیمت برق نداشته ولی وزارت نیرو به د

وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق است

وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق است

عبارات مهم : منابع

وزیر نیرو گفت: آنچه دیروز تحت عنوان عوارض ٨ درصدی مبلغ برق مصرفی به تصویب رسید مربوط به عوارض است و هیچ ارتباطی با بحث إصلاح قیمت برق نداشته ولی وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق هست.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در نشستی خبری گفت: هم اکنون ۷۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت راه اندازی شده است تولید برق داریم. یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد این است که بتوانیم با ابزارهای متفاوت از جمله ارائه اعداد و ارقام دقیق این را بگوییم که نمی توانیم سالیانه هزاران میلیارد تومان از جیب مردم جهت ساخت نیروگاه و فقط جهت ساعت های پیک مصرف هزینه کنیم، جهت سالی که هشت هزار و ۶۷۰ ساعت هست، ایجاد نیروگاه های زیاد فقط جهت ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت، آن هم در وقت پیک مصرف به کار می آید.

وی اظهار کرد: ظرفیت راه اندازی شده است ما بیش از دو برابر پیک میانگین در طول سال هست. باید به سمتی برویم که با یک درصد کم کردن مصرف برق، هزاران میلیارد تومان صرفه جویی کنیم.

وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق است

وی با بیان اینکه صنعت برق اگر منابع مورد نیاز جهت تعمیر و نگهداری و پایداری شبکه را نداشته باشد، تمام کشور با مسئله جدی مواجه خواهد شد، تاکید کرد: ما هر چه سریعتر باید سرمایه گذاری مورد نیاز را جهت این کار انجام دهیم.

به گفته وی، حدود ۸۰ درصد مصرف کنندگان برق در حد الگوی تعریف شده است یا زیر آن مصرف می کنند و هیچ مشکلی ندارند؛ ولی در همین شرایط پرمصرف کنندگانی داریم که به هیچ شکل منطقی نیست از تعرفه های خفیف برخودار باشند. بنابراین اصلاح قیمت به عنوان یک ابزار جهت اصلاح روند پرمصرف ها کمک کننده خواهد بود.

وزیر نیرو گفت: آنچه دیروز تحت عنوان عوارض ٨ درصدی مبلغ برق مصرفی به تصویب رسید مربوط به عوارض است و هیچ ارتباطی با بحث إصلاح قیمت برق نداشته ولی وزارت نیرو به د

وزیر نیرو در خصوص اهمیت اصلاح قیمت گفت: هم در بخش آب و هم در بخش برق قیمت ها باید اصلاح شوند و با توجه به اعلام شرکت حسابررسی و برنامه و بودجه ناظر بر وزارت نیرو هستند قیمت تمام شده است هر کیلووات ساعت برق را ۱۰۰ عنوان کردند که این عدد به نسبت آنچه در نظر وزارت نیرو واقع شده است است بسیار تفاوت دارد ولی ما موظف به قبول این عدد هستیم.

وی ادامه داد: در این شرایط مورد نیاز است فاصله قیمت تمام شده است و قیمت تکلیفی پر شود که در این مواقع دو مساله اهمیت خاص ای پیدا می کند. مساله اول عنوان مدیریت مصرف هست، آیا که در حال حاضر دست اندرکاران صنعت برق می دانند که اوضاع ذخیره برق در حالت سر به سر قرار دارد.

اردکانیان اظهار کرد: در این شرایط هر اتفاقی می تواند حاصل شود، لذا هر چه سریعتر باید سرمایه گذاری های مورد نیاز در این مسیر اتفاق افتد.

وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق است

وزیر نیرو تاکید کرد: علاوه بر این پرسشها در سال های قبل وظیفه قانونی دیگری بر دوش صنعت برق گذاشته شد و مبالغی از درآمدهای حاصل از این صنعت به وسیله دولت برداشته می شود، لذا از این حیث نیز مورد نیاز است بر مساله اصلاح قیمت توجه شود.

اردکانیان با اشاره به رویکرد وزارت نیرو جهت جذب بخش شخصی گفت: در حال حاضر ما ناگزیر هستیم که جهت تامین آب و برق مطمئن و پایدار از حمایت مستمر بخش شخصی استفاده کنیم و باید گفت که تاکنون کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است ولی می شود این کارها را توسعه داد و باید به این عنوان نیز توجه خاص ای شود.

وزیر نیرو گفت: آنچه دیروز تحت عنوان عوارض ٨ درصدی مبلغ برق مصرفی به تصویب رسید مربوط به عوارض است و هیچ ارتباطی با بحث إصلاح قیمت برق نداشته ولی وزارت نیرو به د

به گفته وی در بخش تجدیدپذیرها هم اکنون حدود ۲.۵ میلیارد دلار توافق نامه و قرارداد وجود دارد که باید جهت راه اندازی و بهره برداری ۲۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر عملیاتی شود.

وزیر نیرو با بیان این که این تفاهم نامه ها تماما به وسیله بخش شخصی در حال انجام هست، گفت: ۷۰ درصد آن به وسیله بخش شخصی خارجی است و ۳۰ درصد آن به وسیله بخش شخصی داخلی در حال انجام است که جهت این منظور نیز وزارت نیرو مشوق هایی را در نظر گرفته است.

وزارت نیرو به دنبال منطقی شدن قیمت برق است

اردکانیان ادامه داد: در زمینه خرید تضمینی برق به طور میانگین هر کیلوولت برق ۳۷۰ تومان از تولیدکننده خریداری می شود در حالی که رقم دریافتی از مصرف کنندگان به مراتب کمتر از این اعداد هست. به اعتقاد من این سیاست صحیحی بود که جهت جلب توجه سرمایه گذاران در این امر به کار گرفته شده است است.

وی با بیان این که این سیاست باید استمرار داشته باشد، اظهار کرد: عده ای می گویند که اعداد ارائه شده است به ریال است و با عوض کردن قیمت دلار تولید کنندگان مجبور ضرر و زیان می شوند، ولی در این زمینه باید گفت با در نظرگرفتن این که کیفیت تابش در مناطق آفتابخیز تفاوت دارد و میزان تولید زیاد کردن می یابد این مابه التفاوت به خودی خود از بین می رود، لذا مشکلی نیز در این رابطه وجود ندارد.

وزیر نیرو در خصوص فعالیت بخش شخصی در نیروگاه فسیلی نیز گفت: در حال حاضر ۴۸ درصد نیروگاه های فسیلی متعلق به بخش شخصی است و بیش از ۵۰ درصد تولید برق به وسیله این بخش صورت می گیرد، بنابراین به مرور وقت وزارت نیرو به سمت سیاست گذاری صرف کنترل، نظارت و تنظیم بازار حرکت می کند.

اردکانیان در زمینه ی آب و فاضلاب نیز اظهار کرد: در این عنوان بحث کمی متفاوت تر هست، آیا که وزارت نیرو در عین این که به تمامی راه های تامین منابع مالی همچون شیرین کردن آب شور دریاها می اندیشد و این عنوان را مورد مطالعه قرار داده، ولی تاکید زیادی بر استفاده صحیح تر از منابع موجود دارد و به طور جدی روی عنوان کم کردن تلفات شبکه های روستایی و شهری می پردازد.

وی با بیان این که انجام این پروژه ها جهت این که توجیح اقتصادی داشته باشد مستلزم استفاده از فناوری های تازه و روز دنیا می باشد، ادامه داد: در حوزه فاضلاب ما نیازمند جدی همکاری بخش شخصی هستیم. لذا به طور کلی باید اعلام کرد که وزارت نیرو یک سرفصل مهم از همکاری با سندیکاها و هسته های موجود جهت جلب همکاری بخش شخصی دارد.

وزیر نیرو در خصوص اقدام وزارت نیرو جهت احیای طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت: محدودیت منابع آبی یکی از چالش های مهم در این زمینه بوده، ولی مباحث دیگری کسری این کار را به مسئله انداخته لذا صراحتا باید اعلام کرد که ما نیازمند یک سیستم بهم پیوسته مدیریت منابع آب هستیم به گونه ای که یک مفاهمه و همکاری نزدیک با ذینفعان با یک نشانه یکسان ایجاد شود.

اردکانیان ادامه داد: به همین جهت در قالب طرح های یکسان با وزارت جهاد کشاورزی و دیگر شرکت های ذینفع به این نتیجه رسیده ایم که بعضی از دشت های کشور را به صورت پایلوت گزینش و به بحث تعادل بخشی در این دشت ها بپردازیم و براساس مقایسه منابع مالی مورد نیاز وقت تخصیص داده شده است داده شده است و نتیجه کار به یک راهکار عمومی در سطح کشور برسیم.

وی تصریح کرد: نشانه ما این است که در دولت دوازدهم به اهداف استفاده از پساب، تعادل بخشی منابع زیرزمینی، تحفیض اختیارات به استانداران کم کردن آب به حساب نیامده، فعال کردن بازار آب، ارائه طرح آمایش آب برسیم.

وزیر نیرو با بیان این که هر سال ۱۰۰۰ میلیارد ریال جهت تامین ۲۰۰ ساعت اوج برق صرف می شود، گفت: این رقم باید عوض کردن کند و این منابع به بخش هایی مانند تعادل بخشی آب های زیرزمینی، آبرسانی روستایی و برطرف فرسودگی شبکه برق تخصیص داده شده است یابد.

اردکانیان با بیان این که ظرفیت راه اندازی شده است تولید برق در کشور دو برابر اوج مصرف در روزهای سال هست، تاکید کرد: در سال ۱۳۹۶ اوج مصرف به ۵۵ هزار مگاوات رسید که اگر یک درصد میزان مصرف را در وقت پیک کم کردن می یافت میزان مصرف ۵۵۰ مگاوات کم کردن پیدا می کرد و از هزینه ۲۰۰۰ میلیارد تومان در احداث نیروگاه ها جلوگیری می شد.

به گفته وی، در وقت اوج مصرف سال گذشته مصرف برق هفت درصد زیاد کردن یافت که همه این رشد مشمول بر توسعه صنعت نبود و پرمصرفی هایی را نیز به همراه داشت که باید اعلام کرد ادامه این مسیر پایدار نخواهد بود و در صورت ادامه با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وزیر نیرو با بیان این که یکی از راه های بکارگیری ظرفیت ۷۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات کشور صادرات برق هست، عنوان کرد: در حال حاضر با همه کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، سوریه مبادلات انرژی داریم که در این اعتبار یک راه بازتر کردن مسیر ایجاد شده است فعلی و در کنار آن ایجاد کریدورهای تازه از جمله اتصال برق کشور به اروپا است.

به گفته اردکانیان وقت مناسبی جهت سرمایه گذاران بخش تجدیدپذیرها ایجاد شده است به طوری که سرمایه گذاران می توانند با ایجاد مزارع خورشیدی در دشت های کشور برق تولیدی را از طریق شبکه برق و براساس قراردادهای خود صادر و وزارت نیرو نیز حق ترانزیت حداقلی را دریافت کند.

وی در خصوص اوضاع خشکسالی ها نیز گفت: در حال حاضر در زمینه آب شهری از اوضاع خوب و مطمئنی هم از لحاظ کیفیت و کمیت برخوردار هستیم؛ در پوشش آب روستایی نیز ۸۱.۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه آب شرب سالم هستند.

به گفته وزیر نیرو در سال ۱۳۵۷، حدود هشت و نیم درصد جمعیت کشور تحت پوشش فاضلاب بوده، ولی امروز ۴۸ درصد جمعیت از این سیستم بهداشتی و اقتصادی بهره مند هستند.

اردکانیان اظهار کرد: ما از محل آب مصرفی شهرها و روستاها که ۶.۵ میلیارد مترمکعب هست، پسابی به دست می آوریم که تنها ۱.۲ میلیارد مترمکعب از آن را جمع آوری و تصفیه می کنیم و امیدواریم با ورود زیاد بخش شخصی داخلی و خارجی بتوانیم به عالی ترین نحو از این منبع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش آب، دوران مدیریت تقاضا را در پیش داریم، اظهار کرد:میزان کم کردن بارش بسیاری از مناطق کشور در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و طبیعتا چگونگی مصرف آب موجود بسیار با اهمیت هست. کماکان بخش شرب اولویت خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد با کمک مصرف کنندگان امسال و هر سال خشکی را مدیریت و با مسئله کم سپری کنیم.

وزیر نیرو تاکید مرد: باید به لحاظ فرهنگی کمتر از عنوان مقابله با خشکسالی استفاده کنیم، خشکسالی همزاد این منطقه است و برنامه های سازگاری با کم آبی را باید در پیش بگیریم.

واژه های کلیدی: منابع | استفاده | وزارت جهاد کشاورزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو