تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی رویای تعبیر نشده سرنگونی‌طلبان

جریان اصلاحات در دومین دهه حیات خود آیا با چالش و مهجوریت از سوی بدنه اجتماعی خود مواجه است؟ این پرسشی است که حمیدرضا جلایی پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ا

رویای تعبیر نشده سرنگونی‌طلبان

رویای تعبیر نشده سرنگونی طلبان

عبارات مهم : ایران

جریان اصلاحات در دومین دهه حیات خود آیا با چالش و مهجوریت از سوی بدنه اجتماعی خود مواجه است؟ این پرسشی است که حمیدرضا جلایی پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران به آن پاسخ می دهد. او اعتقاد است که معترضین در دی ماه به اصلاحات حمله ای نکرده اند و کمتر از پنجاه نفر از چپ های مارکسیست علیه این جریان شعار داده اند و ایجاد این پرسش را ناشی از جوسازی رسانه های سرنگونی طلب می داند.

رویای تعبیر نشده سرنگونی‌طلبان

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید دارد که « عبور از اصلاحات یک افسانه هست. یک رویا است که نه برای تندروهای وطنی از ۸۴ تا حالا تعبیر شده است و نه برای سرنگونی طلبان تعبیر می شود.» او در نهایت بیان می کند که «آینده ایران بستگی به میزان قبول اصلاحات در حاکمیت دارد.»

مطلع هستید که بخشی از معترضین دی ماه چه در شعارهای خیابانی و چه در فضای مجازی به طور مداوم علیه اصلاح طلبان و صورت های شاخص این جریان فعال هستند. آیا این به معنی ریزش بدنه اصلاح طلب و پروار شدناپوزیسیون است؟

جریان اصلاحات در دومین دهه حیات خود آیا با چالش و مهجوریت از سوی بدنه اجتماعی خود مواجه است؟ این پرسشی است که حمیدرضا جلایی پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ا

اتفاقا معترضین به اصلاحات و اصلاح طلبان حمله ای نکردند.

کمتر از پنجاه نفر از چپ های مارکسیست راجع به عبور از اصلاحات و اصولگرایان شعار دادند و بعد ده ها بار بی بی سی و من و تو و آمد نیوز آن را پخش کرد؛ لذا اصلا این پرسش شما متاثر از «جوسازی» رسانه های سرنگونی طلب هست؛ نه واقعیت. توجه داشته باشید نه آن ١١٠ هزار مردم معترض در آن١٠ شب علیه اصلاحات شعار دادند؛ نه آن ١١٠ هزار نفر، نماینده همه اقشار شهری ایران بودند. شما بر اساس چه پایه ای این پرسش رامی کنید!؟

اصلاح طلبی برای استمرار و تعمیق در جامعه چه راهی پیش رو دارد؟

اولا راه اصلاح طلبی را اصلاح طلبان جدی دنبال کنند و متاثر از «انقلابیون شرمنده» و همین تبلیغاتی که اشاره کردم، نشوند. ثانیا درس هایی که اصلاح طلبان، دولت، حاکمیت و جامعه مدنی باید از اعتراضات بگیرند جدی باید تلقی شود. من در یک نوشته ای اینها را احصا کردم که روزهای آینده نشر خواهم داد.

رویای تعبیر نشده سرنگونی‌طلبان

شرایط امروز کشور از لحاظ چالش های بالقوه و بالفعل شرایط ویژه ای هست. در این شرایط ویژه وظیفه اصلاح طلبانچیست؟

همه جوامع در شرایط ویژه هستند و این مختص ایران نیست. وظیفه اصلاح طلبان را در پرسش قبلی پاسخ دادم. یکی از وظایف اصلاح طلبان این است که «سازماندهی» جبهه اصلاحات باید منسجم تر عمل کند. جناب عارف جزو سرمایه های اصلاحات هستند ولی شورای اصلاح طلبان به حضور افراد مجربی مثل بهزاد نبوی، امین زاده و میردامادی نیازمند است.

اصلاح طلبان به درستی از دولت روحانی حمایت کردند و به درستی این حمایت را استمرار داده اند با این حال بخش هایی از عملکرد دولت در میان بدنه اجتماعی آنها باعث بروز یأس شده است هست. کارویژه امروز اصلاح طلبان چیست؟

جریان اصلاحات در دومین دهه حیات خود آیا با چالش و مهجوریت از سوی بدنه اجتماعی خود مواجه است؟ این پرسشی است که حمیدرضا جلایی پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ا

جناب روحانی درپاسخ به اعتراضات شایسته است اولا تیم اقتصادی اش را بازسازی کند. هر ابر چالش جامعه باید در دولت یک مسوول مشخص داشته باشد. شایسته است قدرت جهانگیری در دولت اول روحانی دوباره اعاده شود. ثانیا خود روحانی شایسته است حاکمیت را بر سر امور کلیدی (مثل جایگاه نظامیان در اقتصاد، بازسازی صداوسیما و غیرسیاسی عمل کردن قوه قضاییه) به اجماع نزدیک کند. ثالثا دولت چتر اجتماعی اش را برای اقشار آسیب پذیر براق وکارا کند.

مجموعه این سوالات برای این بود که به این پرسش برسیم. شرایط امروز بی تردید خاص هست. آینده اصلاح طلبی در ایران به چه پارامترهایی وابسته است؟

آینده اصلاحات به این مربوط است که اصلاح طلبان نسبت به راه اصلاحات مثل شرمنده ها عمل نکنند. به حاکمیت و دولت در پاسخ انسانی و مناسب به مردم معترض کمک کنند. کمک کنند تا این همه نخبگان جامعه مدنی به اشتباه (مثل پرسش ابتدایی شما) مردم را ناامید نکنند.

رویای تعبیر نشده سرنگونی‌طلبان

چه عواملی می تواند پروژه اصلاح طلبی را ناکام کرده یا به تعویق اندازد؟

بعید می دانم اصلاحات ناکام بشود. حل معضلات کشور راهی جز قبول اصلاحات در چهار سکوی حاکمیت، دولت، جریان سیاسی اصلاحات و نیروهای جامعه مدنی ندارد. عواملی که می تواند یک مقدار به اصلاح طلبان فشار بیاورد سه عامل فشار دولت موازی علیه اصلاحات، مهار نشدن مشکلات اقتصادی مردم و جوسازی سرنگونی طلبان است.

شما چه چشم اندازی برای اصلاحات در ایران می بینید؟

یک مجلس موفق تر و یک رییس جمهوری ادامه دهنده راه اصلاحات.

آیا همچنان می توان به اصلاح امیدوار بود یا مثل بخشی از شعاردهندگان دی ماه باید از اصلاحات هم عبور کرد؟

ابتدای گفت وگو پاسخ دادم. عبور از اصلاحات یک افسانه هست. یک رویا است که نه برای تندروهای وطنی از ۸۴ تا حالا تعبیر شده است و نه برای سرنگونی طلبان تعبیر می شود.

اگر گمان کنیم اصلاح طلبی در ایران دیگر پاسخگو نیست چه چیزی پسِ این فکر وجود دارد؟

شما اصلا به راه اصلاحات شک نداشته باشید. زیرا برای حل ابر چالش های ایران چند راه بیشتر متصور نیست: یکی انقلاب کلاسیک دیگر، یا انقلاب آرام، یا فروپاشی ناشی از ناکارآمدی حاکمیت، یا تقاضای دخالت خارجی و بالاخره راه اصلاحات. کم هزینه ترین و ممکن ترین راه همان راه اصلاحات است که بیست سال است این مسیر را کثیری از اقشار جامعه ایران گزینش کرده اند. بقیه راه ها ایران را وارد دوره ای از ناامنی می کند.

آینده ایران را چگونه می بینید؟

آینده بستگی به میزان قبول اصلاحات در حاکمیت دارد. من اعتقاد دارم سایر سکوها در جامعه اصلاحات را می پذیرند. اگر حاکمیت هم از اعتراضات درس بگیرد پانزده سال دیگر موقعیت ایران از ترکیه پیشی می گیرد. از مصر و پاکستان همین الان هم پیش تر هستیم.

ایران کشور توانمندی هست، من این سیاه نمایی های غلو شده است راجع به ایران را قبول ندارم. سرمایه ما برای آینده «امید ما» و توانایی های ایران برای ساختن بهتر ایران هست. سرمایه ما برای آینده «امید ما» و توانایی های ایران برای ساختن بهتر ایران است.

اعتماد

واژه های کلیدی: ایران | اصلاح طلب | اصلاح طلبان | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو