تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری قسمت نشد «مهران مدیری» در برنامه «هفت» برابر دوربین شبکه سه بنشیند. / رشیدپور

سری چهارم برنامه «هفت» شامگاه گذشته همزمان با افتتاح سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر بعد از کش‌وقوس‌های فراوان مبنی بر گزینش مجری مناسب این ویژه‌برنامه، با اجرای رضا

قسمت نشد «مهران مدیری» در برنامه «هفت» برابر دوربین شبکه سه بنشیند. / رشیدپور

رشیدپور: قسمت نشد «مهران مدیری» در برنامه «هفت» برابر دوربین شبکه سه بنشیند.

عبارات مهم : ایران

سری چهارم برنامه «هفت» شامگاه گذشته همزمان با افتتاح سی وششمین جشنواره فیلم فجر بعد از کش وقوس های فراوان مبنی بر گزینش مجری مناسب این خاص برنامه، با اجرای رضا رشیدپور به روی آنتن رفت. بر این اساس نخستین چالش رشیدپور در مقام مجری یک برنامه سینمایی، با عوامل فیلم «شعله ور» شکل گرفت.

به گزارش ایسنا، برنامه «هفت» شامگاه جمعه میزبان دو منتقد سینمایی بود و جهت نخستین بار از یک منتقد زن جهت حضور در این برنامه دعوت به عمل آمده بود.

همچنین دکور برنامه هفت با آرم سی وششمین جشنواره فیلم فجر چیدمان شده است بود.

رضا رشیدپور در ابتدای برنامه در سخنانی با بیان اینکه آنچه در این سری از «هفت» می بینید، بازتاب سینما در قاب تلویزیون خواهد بود، تأکید کرد: آنچه که در این سری از «هفت» خواهید دید بازتاب شب هایی خواهد بود که در آن جشنواره بزرگ و باشکوه فیلم فجر در گوشه و کنار کشورمان در حال برگزاری است.

این مجری از همان ابتدا از فریدون جیرانی که «هفت» را شروع کرد و همچنین محمود گبرلو، بهروز افخمی و مسعود فراستی که این برنامه را ادامه دادند، یاد کرد و توضیح داد که همه این افراد نقش پررنگی در این برنامه سینمایی داشتند.

وی گفت: از فریدون جیرانی کارگردان عزیز، دوست داشتنی و صاحب سبک سینمای کشور عزیزمان ایران یاد می کنم که برنامه «هفت» را پرقدرت شروع کرد و بنیان «هفت» را بسیار مستحکم گذاشت.

رشیدپور همچنین از محمود گبرلو یاد کرد و گفت: گبرلو به باعث تسلطش به نقد مطبوعاتی و فیلم شناسی فوق العاده ای که داشت، برنامه «هفت» را با متانت و وزانت و به دور از حاشیه های آزاردهنده ادامه داد.

این مجری ضمن یاد کردن از ترکیب بهروز افخمی و مسعود فراستی در سری سوم «هفت» گفت: یاد می کنم از آقای بهروز افخمی و مسعود فراستی عزیز که در برنامه «هفت» چالش هایی را به وجود آوردند و باعث شدند سینما در افکار عمومی به پدیده بسیار قابل لمس و جالب تر از هر لحظه تبدیل شود.

او گفت: قدر هر سه بزرگوار را می دانیم که جهت رشد برنامه «هفت» و تبدیل آن به یک برند تلویزیونی سینمایی بسیار زحمت کشیدند.

رشیدپور در بخش ابتدایی «هفت» از علی معلم یاد کرد و گفت: آنچه در قلبم است اینکه امسال شاید بیش از هر کسی جای علی معلم در پشت این میز خالی هست. فرد نازنین و دانشمندی که همه ما می دانیم چقدر به حوزه سینما مسلط بود. هنگامی که سخن می گفت دلسوزانه بودن حرف و نقد درستش نافذ بود به باعث سابقه روشنی که در سینمای کشور عزیزمان ایران داشت.

این مجری از مهران مدیری یاد کرد که قرار بود اجرای «هفت» را بر عهده بگیرد و در توضیحاتی گفت: مهران مدیری را که همه ما دوست داریم از جمله خود من و از دوستان نازنین مان هست. قسمت نشد که در «هفت» برابر دوربین شبکه سه سیما بنشیند. در هر صورت از مجموع همه این عزیزان قرعه به نام من دیوانه زدند و امیدوارم در این ۱۰ شبی که در خدمتتان هستم بتوانم برنامه «هفت» را به دور از حاشیه های آزاردهنده به ثمر برسانم.

وی راجع به رویکرد برنامه «هفت»و حاشیه هایی که ممکن است دامن گیر آن شود، تأکید کرد: طبیعتا هنگامی که در یک برنامه سینمایی چالش های کلامی به وجود می آید، حاشیه ساز هست، امیدوارم از حاشیه های آزاردهنده دور باشیم. تلویزیون تصمیم خودش را گرفته است تا در حمایت از سینمای کشور عزیزمان ایران و حمایت از سینماگران نجیب کشور عزیزمان ایران فعالیت کند. هنر سینمای کشور عزیزمان ایران هر لحظه تحت تأثیر انواع و اقسام فشارها بوده است اعم از فشار اقتصادی که به گردونه سینما نیز ارتباط پیدا می کند که این گردونه در گیشه خوب نمی چرخد و تهیه کنندگان نجیبی که با چنگ و دندان این صنعت را حفظ کردند و همچنین فشارهای متفاوت اجتماعی و سیاسی؛ همه و همه باعث شد ما فیلمسازان بسیار آبدیده و البته مشکل کشیده در سینمای کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و حالا در سی وششمین جشنواره فیلم فجر امیدواریم همراهی تلویزیون با سینمای ارجمند کشور عزیزمان ایران پدیده رسانه ای مبارکی جهت چه مخاطبان سینما و چه مخاطبان تلویزیون باشد.

رشیدپور همچنین برنامه را با یک نقد شروع کرد. او گفت: به طور کلی ما در برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه فیلم فجر و نه فقط در این مراسم بلکه در هیچ جشنواره و هیچ پدیده دیگری نتوانستیم استاندارد عمل کنیم و قضیه مهم و مسئله مهم ما اطاله کلام و طولانی بودن کلام هست. اینکه چه در مراسم افتتاحیه و چه در مراسم نهایی ما طبق درخواست مدیرانمان باید به تمام اتفاقات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و … تصویر العمل هایی داشته باشیم به همراه صحبت هایی که عموما طول می کشند. حال در این جشنواره آقای وزیر و دبیر جشنواره خیلی کوتاه صحبت کردند ولی ما مورد داشته ایم که مقام مسئول حرف زده است مردم هم دست و سوت زده اند و او فکر کرده که تشویقش می کنند و زیاد و زیاد حرف زده است.

او با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره، افتتاحیه نجیبی بوده هست، راجع به شرح نخستین قسمت از خاص برنامه هفت توضیح داد: در نخستین «هفت» از سری تازه قرار است به یک فیلم شاخص در جشنواره و سه فیلم دیگر با حضور منتقدان بپردازیم.

در ادامه حمید نعمت الله ـ کارگردان «شعله ور» ـ به همراه هادی مقدم دوست و امین حیایی در برنامه سینمایی هفت حاضر شدند و به بررسی این فیلم و همچنین مقایسه آن با دیگر فیلم های حمید نعمت الله به خاص «بوتیک» پرداختند.

حمید نعمت الله در این گفت وگو با پرسش هایی که رضا رشیدپور در مقام کارگردان از او پرسید، مخالفت هایی داشت و در پاسخ به این پرسش که آیا «شعله ور» بهتر از فیلم های قبلی ات است یا نه؟ اظهار کرد: اصلا علاقه ای ندارم که به این پرسش پاسخ بگویم و بگویم که «شعله ور» از کارهای قبلی ام بهتر بوده است آیا که تو می خواهی از این ماجرا استفاده جالب ژورنالیستی کنی.

رضا رشیدپور سپس این مطلب را خطاب به نعمت الله بیان کرد که آیا با اعتماد به نفس نمی گویید «شعله ور» از کارهای قبلی تان بهتر بوده است که این کارگردان پاسخ داد: من هنگامی که بگویم شعله ور از فیلم قبلی ام بهتر است تلاش می کنم به مردم بگویم که این فیلم خوب است بعد بروید و آن را حتما ببینید. در حالی که این عبارت ها نسبی هست، شما حتی راجع به قشنگی هم نمی توانید به این شکل حرف بزنید.

نعمت الله در ادامه خطاب به رضا رشیدپور گفت: تو با رفتن پشت این سنگر، می خواهی بگویی پشتم راحت است ولی عاقل تر به نظر نمی آیی. نکات من را گوش کن و بعد پرسش بعدی ات را بپرس.

حمید نعمت الله راجع به اینکه آیا می پذیرد که او به همراه هادی مقدم دوست به عنوان یک زوج هنری، مطرح هستند، اظهار کرد: این همکاری چهارمین همکاری مشترکمان است و حضور و ایفای نقش امین حیایی و فرزندش را در این فیلم موفقیت آمیز می دانم.

او گفت: نقشه یک فیلمنامه همه چیز هست، بقیه فیلمسازی به نظر من پیش رفتنی هست. هنگامی که تو فیلمنامه را پیش می بری می توانی امیدوار باشی که قرار است یک فیلم خوب بسازی و به آن اطمینان داری که قرار است یک طوفان فکری در مراحل متفاوت شکل بگیرد و حال کم کم آن شرکت دادن هم اتفاق می افتد.

هادی مقدم دوست نیز در پاسخ به این پرسش که آیا «شعله ور» بهتر از فیلم های قبلی ارزش هست، اظهار کرد: به نظرم فیلمنامه نویسی مشترک، کیفیت هم فکری هست. کیفیت، تفکیک وظایف نیست آن کیفیت تفکیک وظایف در مدل فیلمسازی، فرمتی هست. اینکه یکی دیالوگ بنویسد، یکی طرح بزند و دیگری صحنه ها را بنویسد. ولی در این کار کیفیت، صرفا کیفیت همفکری است.

امین حیایی نیز راجع به ی حمید نعمت الله که از او به عنوان کارگردانی یاد می شود که همواره به دیالوگ هایش وفادار هست، اظهار کرد: صد درصد عوامل به ایشان وفادار هستند و تلاش می کنند آن چیزی که او دوست دارد را اجرا کنند. من خودم به شخصه این اتفاق برایم افتاد و مو به مو چیزی که آقای نعمت الله دوست داشتند را پیاده کردم آیا که می دانستم ایشان ذهن بازتری نسبت به من دارند و به هر حال نویسنده فیلمنامه و واقف به کار هستند و من کافی است خودم را در اختیار ایشان قرار بدهم.

او همچنین گفت: حمید نعمت الله حساسیت و صبر خوبی دارد و راهنمایی هایی که در کار می کند، نت به نت و میلی متری هست. بعضی ها سانتی متری کار می کنند ولی ایشان میلی متری کار می کند و حساسیتش بالاست و این نشان می دهد آن طوفان فکری مو به مو جلو می رود.

هادی مقدم دوست نیز در پاسخ به اینکه آیا می توان «شعله ور» را با «بوتیک» مقایسه کرد، اظهار کرد: اگر «بوتیک» بار دیگر تکرار می شد باز هم ممکن بود حرفی در آن باشد، مبنی بر اینکه نتوانسته است موفقیت خود را تکرار کند ولی هنگامی که تجربه گری وجود دارد که در آن بتوان مدل متفاوت فیلم را کار کرد. خود به خود انگار اتفاق دفعه اول است ولی چون واقعا دفعه اول نیست و فیلمت خود به خود با دفعه اول مقایسه می شود در حالی که هر کدام از فیلم ها پنجره تازه هستند.

حمید نعمت الله در پاسخ به این پرسش که اذیت نمی شوید هنگامی که فیلم های فعلی شما را با «بوتیک» مقایسه می کنند، اظهار کرد: باید به این عنوان فکر کنم ولی کم کم شروع به اذیت شدن می شوم. تماشاگران زیادی دارم که می گویند آرایش غلیظ عالی ترین فیلم هست. بعضی ها هم می گویند «رگ خواب» و بعضی دیگر هم می گویند بی پولی و بوتیک، ولی در بین منتقدان هم بعضی اصرار دارند که آرایش غلیظ و اوضاع سفید یا بی پولی عالی ترین کارم بودند. بنابراین اینکه ناراحت کننده باشد و «بوتیک» برایم آزاردهنده، اینگونه نیست و در روند کارهایم قرار نیست مقایسه شود که با ساخت هر فیلمی نسبت به کار قبلی ام رشد بیشتری داشته ام یا نه.

امین حیایی نیز در پاسخ به پرسش رضا رشیدپور مبنی بر مقایسه «شعله ور» با «بوتیک»، به طنز اظهار کرد: من بوتیکی ام، قبلا هم ساندویچی بودم.

در بخش میانی برنامه «هفت» چالش هایی بر سر پرسش ها ایجاد شد و رضا رشیدپور با طرح این پرسش که آیا «شعله ور» فیلم رو به جلویی است و از کارهای قبلی حمید نعمت الله موفق تر هست، با پاسخی که او را قانع کند مواجه نشد و گفت: هیچکس به پرسش های من جواب نداد.

امین حیایی سپس گفت: به جهت اینکه در «شعله ور» نقش متفاوتی دارم حضورم در این فیلم کاملا تفاوت دارد و پرداخت شخصیت ها تفاوت دارد. به هر حال جهت هر بازیگری این اتفاق می افتد که دوست داریم کار بعدی مان متفاوت تر از قبلی باشد. آیا که اگر کار تکراری باشد تو دوباره درجا می زنی.

او همچنین در پاسخ به این پرسش مجری که آیا در گزینش فیلم ها و ایفای نقش هایت تصمیم گیرنده بوده ای یا اینکه با جریان کارگردان کارت را پیش برده ای، گفت: من را جریان جلو برده و با جریان جلو آمده ام؛ البته بر روی کارهایی که انجام می دهم گزینش و فکر می کنم و اینگونه نیست که هیچ دخالتی نداشته باشم.

امین حیایی در پاسخ به اینکه آیا سال ۹۶ تولد دوباره جهت امین حیایی در سینمای کشور عزیزمان ایران خواهد بود، اظهار کرد: باید دید نتیجه های کار چه می شود. به هر حال گزینش های امسالم متفاوت از سال های پیش است.

در این برنامه همچنین به پوشش لباس مراسم جشنواره فجر اشاره و بحث شد که هادی مقدم دوست در این باره گفت: اگر مطالبه ای جهت پوشش رسمی جشنواره وجود دارد پشت بند آن باید کار تعریف شود.

امین حیایی نیز راجع به پوشش متفاوت خود در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: هر مراسمی لباس و آداب مخصوص خود را دارد و من نیز تلاش کرده ام در هر مراسمی این شاخصه را داشته باشم که از لباس های مناسب استفاده کنم و هیچ گاه طراح لباس جهت خودم نداشتم.

او که با پوشش متفاوتی به برنامه «هفت» آمده بود راجع به کلاهی که بر سرش گذاشته بود در پاسخ به پرسش رضا رشیدپور که آیا لباس هایت را مناسب جشنواره می دانی؟ اظهار کرد: به جهت کوتاه بودن مویم و همچنین سرما این کلاه را گذاشته ام.

حمید نعمت الله نیز در این باره اظهار کرد: هیچ قانون مشخصی جهت پوشش وجود ندارد و فکر نمی کنم نوع پوشش مسئله ساز باشد و نباید آن را تبدیل به حاشیه کرد.

رضا رشیدپور به جهت پرسش هایی که از مهمانان برنامه داشت و مخالفت هایی که از سوی حمید نعمت الله در پاسخ به این پرسش ها داشت او را به عنوان دموکرات ترین دیکتاتور سینمای کشور عزیزمان ایران بیان کرد که با پرسش هایش مخالفت می کند.

رضا رشیدپور همچنین به حضور پسر امین حیایی و ایفای نقشش در «شعله ور» اشاره کرد که پدر و پسر در این فیلم نقش واقعی ارزش را ایفا کرده اند.

بخش بعدی برنامه «هفت» به حضور دو منتقد آنتونیا شرکا و غلامعباس فاضلی دیگر منتقد تخصیص داده شده است داشت و در این بخش فیلم های کامیون، بزرگراه قدیم و فیلشاه مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.

قسمت نشد «مهران مدیری» در برنامه «هفت» برابر دوربین شبکه سه بنشیند. / رشیدپور

واژه های کلیدی: ایران | برنامه | برنامه | سینمای | جشنواره | رشیدپور | جشنواره | سینمایی | امین حیایی | رضا رشیدپور | جشنواره فیلم

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو