تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مراقب کودهای مرغی باشید ، واردات عجیب و غریب جگر و پوست گوسفند

رئیس شرکت دامپزشکی از واردات غیر مجاز جگر در قالب پوست خبر داد و اعلام کرد: درپی شیوع آنفلوآنزای طیور ۲۱ میلیون قطعه مرغ معدوم شدند و همچنین باتوجه به تولید بیش

مراقب کودهای مرغی باشید ، واردات عجیب و غریب جگر و پوست گوسفند

واردات عجیب و غریب جگر و پوست گوسفند/ مراقب کودهای مرغی باشید

عبارات مهم : میلیون

رئیس شرکت دامپزشکی از واردات غیر مجاز جگر در قالب پوست خبر داد و اعلام کرد: درپی شیوع آنفلوآنزای طیور ۲۱ میلیون قطعه مرغ معدوم شدند و همچنین باتوجه به تولید بیش از دو میلیون تن کود مرغی که امکان دارد خارج از نظارت باشد و بیماری انتقال یافته کند، باید در مصرف آن مراقب بود.

به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی پور صبحگاه امروز (سه شنبه) در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی راجع به عملکرد این شرکت پرداخت و اظهار کرد: در امسال بیش از ۳۰۰۰ تن لبنیات صادرات صادر شد. علاوه بر این در بخش انواع حیوانات یا فرآورده های گوشتی آنها بیش از ۶۰۰۰ تن گوشت منجمد و سرد صادر شده است است.

مراقب کودهای مرغی باشید ، واردات عجیب و غریب جگر و پوست گوسفند

وی افزود: ۲۳ هزار تن میگو، ۸۰۰۰ تن تخم مرغ خوراکی نیز در ماه های اول سال صادر کرده ایم. بیش از یک میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار، بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه، ۳۴ هزار تن ماهی خوراکی تازه، ۷۰ هزار تن خوراک دام و آبزیان صادرات داشته ایم. همچنین بیش از دو میلیون قطعه ماهی زنده، بیش از ۹۴ هزار قطعه پرنده زینتی و ۷۸۰ قلاده سگ به کشورهای متفاوت صادر شده است است.

قم، کانون آنفلوآنزای طیور

رئیس شرکت دامپزشکی از واردات غیر مجاز جگر در قالب پوست خبر داد و اعلام کرد: درپی شیوع آنفلوآنزای طیور ۲۱ میلیون قطعه مرغ معدوم شدند و همچنین باتوجه به تولید بیش

رفیعی پور در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا ی طیور اظهار کرد: دو سال است با این بیماری مواجه هستیم. همچنین بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

رییس شرکت دامپزشکی با بیان اینکه ١۶ استان کشور درگیر این بیماری شده است اند، افزود: در این میان قم با ١١۴ کانون، بیشترین حد مواجهه با این بیماری را دارد و استان هایی مانند لرستان یا سمنان فقط یک کانون درگیر داشته اند.

۲۱ میلیون مرغ معدوم شدند

مراقب کودهای مرغی باشید ، واردات عجیب و غریب جگر و پوست گوسفند

وی افزود: در مجموع ۴٢١ کانون جهت این بیماری آشنا شده است و بیش از ٢١ میلیون قطعه مرغ معدوم شده است است.

رفیعی پور با تاکید بر این که تاکنون امکان مقابله با روند طغیانی این بیماری ایجاد شده، اظهار کرد: جمعیت مرغ تخم گذار حدود ۷۳ درصد از این بیماری را به خود تخصیص داده شده است می دهد و توصیه مهم آنکه با وجود شیوع این بیماری در بسیاری از استان های کشور گزارش مجددی مبنی بر بازگشت طغیانی آن نداشته ایم البته ممکن است استان های قم، اصفهان و تا حدی یزد بار دیگر در شرایط طغیان یا بروز با شدت این بیماری قرار گیرند.

رئیس شرکت دامپزشکی از واردات غیر مجاز جگر در قالب پوست خبر داد و اعلام کرد: درپی شیوع آنفلوآنزای طیور ۲۱ میلیون قطعه مرغ معدوم شدند و همچنین باتوجه به تولید بیش

پرندگان مهاجر را که نمی توان کنترل کرد

اما رییس شرکت دامپزشکی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظر می رسد این شرکت در جهت تحقق وظایف خود موفقیت چندانی نداشته و حتی این عملکرد انتقاد رییس جمهور را به همراه داشته هست، گفت: حتی در سال های گذشته کشورهای پیشرفته مختلفی با پدیده هایی مانند آنفلوآنزای پرندگان مواجه شده است اند، به هرحال پرندگان آزاد پرواز به خیلی کشورها وارد شده است اند و امکانی جهت کنترل پرندگان مهاجر هم وجود ندارد.

مراقب کودهای مرغی باشید ، واردات عجیب و غریب جگر و پوست گوسفند

رفیعی پور ادامه داد: به هر صورت این ویروس از این طریق وارد کشور شده است و به مناطق بومی انتقال یافته شده است و از طریق حیات وحش به مرغ های ما رسیده هست. باید توجه داشت که شیوع این بیماری مربوط به سال ۱۳۹۵ نمی شود بلکه در این سال بیماری به حوزه صنعتی رسیده و از مرغ های بومی و روستایی به بخش صنعتی راه یافته هست. در این میان هم معمولا بخش مرغ های تخم گذار بخشی است که بیشترین تردد داشته و زیاد از تمام بخش ها در معرض خطر قرار می گیرد.

وی افزود: ما سال گذشته شاید حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کانون بیماری داشتیم و این امکان وجود داشت که این رقم زیاد هم باشد، لیکن ما در کشور ۲۴ هزار مرغداری داریم که ممکن بود بسیاری از آنها با این بیماری مواجه شوند.

مراقب کودهای مرغی باشید

رییس شرکت دامپزشکی کشور همچنین متذکر شد: بعضی بخش ها نیز وجود دارند که ممکن است نقاط بحرانی را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال در حوزه کود مرغی ما بیش از دو میلیون تن تولید داریم که به هر علت اگر این تولیدات خارج از نظارت ما باشد امکان انتقال بیماری از طریق آنها وجود دارد.

رفیعی پور موارد دیگری مانند تعداد بالای کارگران مشغول در صنعت مرغداری و تردد آنها رفتارهای مخاطره آمیز افراد متفاوت فعال در این عرصه و بازارهای کشور را از جمله مواردی دانست که می توانند خطرهای متعددی به همراه داشته باشد. اکنون تنها حدود ۱۰ هزار نفر جهت نظارت بر بازارهای فعال در این حوزه مورد نیاز است ولی آیا امکان تامین چنین نیرویی وجود دارد؟

وی افزود: توصیه دیگر آنکه در تمام کشورهای پیشرفته زمانی که یک بیماری بروز می کند بخش طیور بومی در قفس قرار می گیرند، ولی آیا در کشور ما می توان چنین کاری را انجام داد؟

با جان مردم سروکار داریم

رییس شرکت دامپزشکی کشور در پاسخ به پرسش ایسنا که با وجود تمام توضیحات حتی در حوزه آبزیان هم بیماری های متعددی در سال های گذشته مشاهده شده است است؟ اظهار کرد: بحث بیماری های صنعت دام و جمعیت انسانی به طور قطع و یقین به گونه ای است که در کشور سلامت مناسبی را شاهدیم. همکاران ما تلاش های بسیاری می کنند تا بیماری هایی مانند آنفلوآنزا حالت اپیدمی پیدا نکرده و انسان و اقتصاد را به خطر نیندازند.

وی ادامه داد: در ارتباط با آبزیان و میگو هم اگرچه بیماری هایی در سال های قبل وارد کشور شد ولی جهت کنترل آنها تلاش های متعددی صورت گرفت. برهمین اساس در امسال ۲۳ هزار تن تولید و صادرات انواع میگو را داشته ایم. به هرصورت ما با جان مردم سروکار داریم و حتی اگر بودجه تخصیص داده شده است یافته به ما رقم کمی باشد اعتبار و تخصص خود را به کار خواهیم گرفت.

ذبح اسلامی دام ها و واردات عجیب و غریب جگر و پوست گوسفند

رفیعی پور در پاسخ به سوالی در خصوص واردات گوشت گرم از ارمنستان، نحوه ذبح آن و این که گاه گفته می شود جگر هم به شکل پیچیده در قالب پوست از این کشور وارد کشور عزیزمان ایران می شود، توضیح داد: در حوزه فرآورده های دامی در بخش گوشت ما گاه بیش از ۱۰۰ هزار تن واردات داریم ولی در تمام کشورهای صادرکننده مطالعات مختلفی صورت گرفته و بعد از تایید تیمی جهت واردات به این کشورها اعزام شده است و پروتکل های خاصی به امضاء می رسد حتی در وقت ذبح یک ناظر یعنی یک روحانی و دامپزشک در کشتارگاه کشورهای مبدأ حضور دارند و حتی بعد از کشتار نیز بر روند انتقال محصول نظارت می شود. در داخل کشور نیز بار دیگر محصولات صادراتی کنترل می شوند تا دچار مسئله خاصی نباشند.

رییس شرکت دامپزشکی کشور با تاکید بر این که واردات جگر دارای مجوز نیست، اظهار کرد: هنگامی که جگر مجوز ندارد قطعا جهت پوست هم جهت واردات به این شکل مجوز وجود ندارد که قاچاقچیان بخواهند جگر را در پوست پنهان کرده و جهت کشور عزیزمان ایران ارسال کنند.

کشف ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم گوشت معدومی

رفیعی پور در بخش دیگری از صحبت های خود به عنوان واکسیناسیون قرار داده های دامی اشاره کرد و گفت: در این زمینه میلیون ها دام مورد واکسیناسیون در برابر بیماریهای متفاوت قرار گرفته اند و به طور کلی جهت قرار داده های این بخش تا آخر سال بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان به بخش های متفاوت ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در ۹ ماه اول سال نیز هزینه بسیاری جهت سلامت دامی کشور تقبل شده است است و براین اساس ۲۹ میلیون دام سبک در برابر تب برفکی، ۵۳ میلیون دام سبک در برابر آبله، یک میلیون دام سنگین در برابر سمپی اسکین، حدود دو میلیون دام در برابر تب گاوی، ۲۶ میلیون دام سبک و ۱۲۷۳ راس دام سنگین در برابر سیاه زخم و بیش از ۳۵۴ قلاده سگ در برابر هاری، واکسینه شده است اند و بدهید ترتیب در ۹ ماه ابتدای امسال در حوزه نظارتی بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دام مورد نظارت قرار گرفته اند.

رییس شرکت دامپزشکی کشور همچنین اظهار کرد: براساس بیش از دو میلیون دیدار صورت گرفته از مراکز مختلفی از مزرعه گرفته تا واحدهای عرضه کننده نهایی ۱۲۶ مرکز دیدار غیربهداشتی بوده و بیش از ۳۹ هزار نمونه جهت آزمایش مورد استفاده قرار گرفته و بیش از سه میلیون و ۵۰۰ کیلوگرم محصول مردمی در این بخش شناسایی شده است هست. همچنین در این زمینه بیش از ۶۰۰۰ پرونده قضایی جهت تخلفات دامپزشکی تشکیل شده است است.

محمدرضا صفری – رییس شرکت نظام دامپزشکی کشور – نیز در این نشست به ارائه ی توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: هنوز نمی توانم هضم کنم که وزارت بهداشت و درمان با منابع بودجه ای مختلفی که در اختیار دارد شاخص دستیابی به سلامت را دارا بودن تخت بیمارستانی زیاد می داند، در حالی که بیماری های مشترکی که میان انسان و دام وجود دارد باید کم کردن یافته و در تعرفه های دامپزشکی دغدغه های جدی وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: ما در کشور یک ریال جهت دامپزشکی هزینه نمی کنیم و اینگونه اعلام می کنیم که جیب ما خالی است و بعد هزینه های مختلفی را جهت اجرای طرح هایی مانند نظام سلامت متقبل می شویم.

رییس شرکت نظام دامپزشکی کشور با اشاره به این که از سوی معاون اول رییس جمهور در مدت دو ماه دو ستاد جهت مقابله با آنفلوآنزا تشکیل شده است مثبت یاد کرد و گفت: در سال های گذشته نیز جلسات متعددی راجع به دامپزشکی برگزار شد، ولی خروجی خاصی وجود نداشت در حالی که هنگامی که موضوعی مانند آنفلوآنزا تبدیل به مطالبه مردم و رسانه ها می شود نحوه عملکرد راجع به آن جدی تر می شود برهمین اساس مورد نیاز است رسانه ها به طرح مباحث مربوط به دامپزشکی توجه خاص داشته باشند.

صفری افزود: ما انتظار حمایت بیشتری از سوی حاکمیت داریم، لیکن بخش شخصی بارهای زیادی را از روی دوش حاکمیت بر می دارد. اکنون منابع ما شاید یک هزارم سازمانی مانند نظام مهندسی هم نباشد.

رییس شرکت نظام دامپزشکی کشور در آخر با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق راجع به تعرفه خدمات دولتی در سال آینده، اظهار کرد: در این مصوبه نام نظام دامپزشکی هم آمده هست، در حالی که از نظر ما این عنوان مبهم است و تعیین تعرفه خدمات دولتی جهت بخش شخصی نوعی اجحاف به شمار می رود.

واژه های کلیدی: میلیون | بیماری | واردات | دامپزشکی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو