تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آخرین تغییرات بودجه ۹۷ کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس پنج اصلاحیه و تغییردر بررسی مجدد بودجه ۹۷ در یارانه نقدی، کم کردن انتشار اوراق، عوض کردن اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی،

آخرین تغییرات بودجه 97 کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس

آخرین تغییرات بودجه ۹۷ کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس

عبارات مهم : یارانه

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس پنج اصلاحیه و تغییردر بررسی مجدد بودجه ۹۷ در یارانه نقدی، کم کردن انتشار اوراق، عوض کردن اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی، از بین بردن ردیف انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور عزیزمان ایران و تسویه حساب با تامین اجتماعی اعمال کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۹۶ به عنوان نخستین لایحه بودجه قوه مجریه دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

آخرین تغییرات بودجه ۹۷ کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس

ابتدا کمیسیون های تخصصی مجلس لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور را بررسی کردند و سپس کمیسیون تلفیق با حضور ۴۵ عضو (از هر کمیسیون ۳ نفر و از کمیسیون برنامه و بودجه ۹ نفر) جهت پیگیری به این لایحه تشکیل جلسه داد.

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از پنجم دی ماه بررسی این لایحه را در این کمیسیون شروع کردند و در نهایت کلیات این لایحه در جلسه دهم دی ماه با اکثریت آرا تصویب شد، پیگیری لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور در کمیسیون تلفیق، ۲۵ روز وقت برد.

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس پنج اصلاحیه و تغییردر بررسی مجدد بودجه ۹۷ در یارانه نقدی، کم کردن انتشار اوراق، عوض کردن اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی،

بررسی کلیات بودجه سال ۹۷ کل کشور در دو نوبت صبح و عصر روز گذشته – یکشنبه – مجلس شورای اسلامی برگزار شد و حدود ۶ ساعت به طول انجامید.

۱۰ نماینده موافق و ۱۰ نماینده مخالف نظرات خود در طول جلسات نوبت صبح و عصر امروز مجلس در مورد کلیات بودجه ۹۷نظرات خود را بیان کردند.

محمد باقر نوبخت رییس شرکت برنامه و بودجه و علی اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نیز در دفاع از بودجه ۹۷ صحبت کردند.

آخرین تغییرات بودجه ۹۷ کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس

نوبخت در هنگام بررسی کلیات بودجه ۹۷ با تاکید بر اهمیت تصویب کلیات این لایحه و لزوم تسریع در بررسی جزییات آن گفت: رای ندادن نمایندگان به کلیات بودجه تنها باعث اتلاف ۷۲ ساعته وقت نمایندگان می شود و خبر منفی به جامعه انتقال یافته می کند.

کلیات بودجه۹۷ در نهایت از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه ، ۱۲۰ رای مخالف مجلسی ها را کسب کرد و تنها ۸۳ نماینده رای موافق و ۹ نماینده رای ممتنع دادند و کلیات بودجه سال آینده به تصویب مجلس نرسید.

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس پنج اصلاحیه و تغییردر بررسی مجدد بودجه ۹۷ در یارانه نقدی، کم کردن انتشار اوراق، عوض کردن اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی،

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب نشدن کلیات بودجه ۹۷ اعلام کرد که کمیسیون تلفیق مجلس از امشب (شامگاه یکشنبه) پیگیری دوباره بودجه سال آینده را شروع و آن را در مدت ۷۲ ساعت آینده بررسی می کند.

وی افزود: نمایندگان ایرادات و پیشنهادات خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند تا اعضای این کمیسیون در بررسی مجدد بودجه به آن توجه کنند.

آخرین تغییرات بودجه ۹۷ کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بررسی مجدد بودجه ۹۷را از عصر یکشنبه شروع کرد و بررسی بودجه را عصر دوشنبه به اتمام رساند و نهایتا این گزارش به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

بنا بر اعلام هیات رییسه مجلس ، بررسی مجدد کلیات بودجه ۹۷ کل کشور از فردا چهارشنبه در مجلس شروع می شود و ۳ موافق و ۳ مخالف در کلیات بودجه صحبت می کنند.

**پنج اصلاح بودجه ای درکمیسیون تلفیق مجلس

اعضای کمیسیون تلفیق مجلس تغییراتی را در گزارش قبلی خود در مورد بودجه ۹۷ اعمال کردند که این تغییرات را می توان در چند بخش دسته بندی کرد؛ یارانه نقدی، کم کردن انتشار اوراق، عوض کردن اعتبارات استانی آموزش و پرورش به اعتبارات ملی، از بین بردن ردیف انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور عزیزمان ایران و تسویه حساب با تامین اجتماعی عنوان کرد.

یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، عوض کردن بند الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه است که راجع به یارانه نقدی صورت گرفت، بر مبنای مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق دراین باره، دولت مکلف شده است بود خانوارهای پردرآمد را به صورت تدریجی طی ۳ ماه اول سال ۹۷ و بعد از برگزاری آزمون وسع و بررسی تراکنش مالی افراد یارانه بگیر، از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی از بین بردن کند.

با این حال در مصوبه تازه کمیسیون تلفیق، تبصره ای به این حکم الحاق شد که دولت را مکلف می کند تا با استفاده از اختیارات قانون هدفمندی، تا آخر ماه سوم سال ۹۷، همه افراد تحت پوشش «کمیته امداد امام خمینی(ره) و شرکت بهزیستی، همه جمعیت روستایی کشور عزیزمان ایران و کلیه خانوار هایی که مجموع درآمد ماهانه آنها کمتر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و ساکنان حاشیه شهرها مشمول قطع یارانه نشوند و کماکان در فهرست یارانه بگیران بمانند.

همچنین کمیسیون تلفیق در تصمیم تازه خود هیچ تغییری در سقف درآمدی حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ایجاد نکرد و همانند مصوبه پیشین کمیسیون تلفیق، درآمد ۳۷ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها در سال ۹۷ که در تبصره ۱۴ آینده نگری شده است بود، به قوت خود باقی ماند.

بنابراین، علاوه بر گروه های یارانه بگیر که در اوج اعلام شد، در صورت تصویب بند الف الحاقی تبصره ۱۴ لایحه بودجه در صحن ، دولت مکلف است خانوارهای پردرآمد را از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی به صورت تدریجی طی ۳ ماه از بین بردن کند. همچنین دولت اجازه دارد با شناسایی از طریق بررسی تراکنش مالی افراد و آزمون وسع، گروه های پردرآمد را شناسایی و آنان را از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی از بین بردن کند.

بر مبنای این بند افرادی که به بررسی تراکنش مالی خود و اجرای آزمون وسع آنها از سوی دولت میل به ندارند، وقت دارند از دریافت یارانه نقدی اعلام انصراف کنند.

همچنین به افرادی که از منظر درآمدی خود را مستحق دریافت یارانه نقدی نمی دانند نیز وقت داده می شود تا به میل خود از دریافت یارانه انصراف دهند. در غیر این صورت دولت در روند بررسی تراکنش مالی دریافت کنندگان یارانه، آنان را از فهرست یارانه بگیران از بین بردن خواهد کرد. همچنین در صورتی که بعد از از بین بردن یارانه خانوارها افرادی نسبت به از بین بردن خود از فهرست یارانه بگیران معترض باشند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه عنوان را مورد بررسی مجدد قرار دهد و در صورت تایید استحقاق نسبت به اعاده یارانه آنها اقدام کند.

یکی دیگر از تغییرات تازه اعمال شده است در بودجه ۹۷، کم کردن سقف میزان انتشار اوراق همکاری هست، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، سقف انتشار اوراق همکاری در سال ۹۷، به ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کم کردن یافت. در مصوبه پیشین کمیسیون تلفیق، این رقم حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بود.

همچنین سقف انتشار اوراق همکاری جهت شرکت های وابسته به دولت و شهرداری ها ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد که با کم کردن حدود ۹ هزار میلیارد تومانی همراه بوده و در مجموع سقف اجازه انتشار اوراق مشارکت، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در جهت توجه به نظرات نمایندگان کم کردن یافت. با این همه کمیسیون تلفیق با وجود پیشنهادهایی جهت زیاد کردن قیمت حامل های انرژی در جلسه دیروز این کمیسیون، با زیاد کردن قیمت حامل های انرژی موافقت نکرد.

اعضای کمیسیون تلفیق، با عوض کردن در نحوه اعتبارات وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند و به ملی شدن اعتبارات این وزارتخانه رای مثبت دادند، پیش از این کمیسیون تلفیق طی مصوبه ای اعتبارات این وزارتخانه را استانی کرده بود.

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، ۵ هزار میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه شد، این تصمیم مهم جهت به تاخیر نیفتادن پرداخت حقوق معلمان، حق التدریسی ها و پاداش آخر خدمت معلمان بازنشسته اتخاذ شد.

در مصوبه پیشین کمیسیون تلفیق، رقم اعتبار در نظر گرفته شده است جهت آموزش و پرورش حدود بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان بود که با احتساب ۵ هزار میلیارد تومان اخیر، این بودجه به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

با این اقدام تلفیق، جهت نخستین بار بودجه آموزش و پرورش به بیش از ۱۰ درصد از سهم کل بودجه رسید، در حالی که در سال های گذشته این عدد حدود ۸/ ۷ درصد بود.

براساس مصوبه دیگری، ۵هزار میلیارد تومان، جهت پاداش آخر خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی تخصیص داده شده است داده شد. همچنین کمیسیون تلفیق، به ملی شدن اعتبارات بنیاد شهید رای موافق داد.

در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس، دولت مکلف شدبا اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، بدهی های خود به تامین اجتماعی را که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان هست، در موارد ذی ربط پرداخت کند.

بر اساس مصوبه دیگری، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با عنوان اجرای مطالعات انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی مخالفت کرده و ردیف بودجه ای مربوط به آن را از لایحه بودجه ۹۷، از بین بردن کردند.

با از بین بردن پیشنهاد دولت جهت اجرای طرح مطالعاتی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، در کمیسیون ، این طرح در سال آینده بودجه ای نخواهد داشت و به بایگانی رفت.

حال باید منتظر ماند که آیا نمایندگان این تغییرات در بودجه ۹۷ را کافی می دانند و با کلیات بودجه موافقت میکنند یا اینکه بار دیگر با کلیات آن به مخالفت می پردازند

واژه های کلیدی: یارانه | کمیسیون | قطع یارانه | لایحه بودجه | یارانه بگیر | یارانه نقدی | دریافت یارانه | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو