تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سهم یارانه‌ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

تازه ترین گزارش رسمی دولت راجع به سهم شرکت هدفمندی یارانه ها از محل زیاد کردن قیمت حامل های انرژی سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

سهم یارانه‌ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

سهم یارانه ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

عبارات مهم : انرژی

نوبخت: دولت همچنان طرح از بین بردن یارانه بگیر پردرآمد را دنبال می کند

تازه ترین گزارش رسمی دولت راجع به سهم شرکت هدفمندی یارانه ها از محل زیاد کردن قیمت حامل های انرژی سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

سهم یارانه‌ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

در حالی دیوان محاسبات گزارشی در رابطه عملکرد بودجه سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است که دولت اعتقاد است که بدون نظرخواهی از دولت، این گزارش تهیه شده است و کاملا یک طرفه و یک جانبه هست. به گفته محمدباقر نوبخت، رییس شرکت برنامه و بودجه، «دیوان محاسبات باید گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۵ را براساس گزارش قوه مجریه تهیه می کرد و یا حداقل دولت را نسبت به گزارشی که تهیه کرده بود، مطلع می کرد. در عین حال، می توانست ابهامات موجود را به شرکت برنامه و بودجه اطلاع داده و حتما پاسخ آنها را دریافت می کرد.» وی تاکید می کند: «مگر می شود در این کشور مشخص نباشد پولی کجا مصرف شده است است.»

یکی از بخش هایی که دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه به آن ایراد وارد کرده بود، در خصوص هدفمند کردن یارانه ها بود. براساس گزارش دیوان محاسبات، منابع تحقق یافته قانون هدفمند کردن یارانه ها بالغ بر ۴۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان بوده که مشمول بر مبلغ ۳۱ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و مبلغ ۱۳ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان از محل بودجه عومی دولت بوده هست. به عبارتی، ۷۰ درصد از منابع آینده نگری شده است از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی تحقق یافته و مابقی منابع آینده نگری شده است از محل بودجه عمومی دولت تامین شده است است.

تازه ترین گزارش رسمی دولت راجع به سهم شرکت هدفمندی یارانه ها از محل زیاد کردن قیمت حامل های انرژی سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

در عین حال، براساس گزارش دیوان محاسبات، سهم یارانه نقدی و غیرنقدی تخصیص داده شده است یافته به خانوارها حدود ۹۹ درصد مبلغ آینده نگری طبق آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ ماده واحده بوده است.

محاسبات نشان می دهد که حدود ۹۳ درصد منابع وصلی به عنوان یارانه نقدی و غیرنقدی تخصیص داده شده است یافته و فقط ۷ درصد منابع وصولی جهت بخش تولید و سلامت تخصیص داده شده است پیدا کرده هست. همچنین دولت موظف بوده یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. ولی اقدامی در راستای از بین بردن خانوارهای مشمول براساس سازوکار مقرر در آیین نامه مربوط صورت نگرفته و صرفا یارانه تعداد ۸۳۸ هزار و ۶۹۰ نفر قطع شده است هست. البته اعتراض تعداد ۵۰۲ هزار و ۷۲ نفر از از بین بردن شدگان به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته شده است و به فهرست یارانه بگیران بازگشته اند.

این در حالی است که شرکت برنامه و بودجه در پاسخ به گزارش دیوان محاسبات اعلام کرده است دولت در سال های اخیر تقریبا تا آخر سال ۱۳۹۵ حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از افراد یارانه نقدبگیر را از بین بردن کرده است که با اعتراض افراد از بین بردن شده، بخشی از آن دوباره به لیست افراد مشمول یارانه اضافه شده است هست. در عین حال، دولت همچنان در روند از بین بردن افراد کارها مورد نیاز را انجام خواهد داد؛ کمااینکه در گزارش دیوان محاسبات به صراحت به بخشی از آن اشاره شده است هست.

سهم یارانه‌ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

براساس گزارش شرکت برنامه و بودجه، در خصوص عدم پرداخت مورد نیاز به طرح بهداشت سلامت نیز مورد نیاز به توضیح است که با توجه به اینکه منابع حاصل از اصلاح قیمت حامل های انرژی صرفا تکافوی پرداخت های یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها را می داد، بنابراین از محل منابع مذکور تنها ۵۰۰ میلیارد تومان جهت طرح سلامت تخصیص داده شده است داده شد. در این راستا، براساس متن صریح تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی جهت تکالیف طرح تحول سلامت تخصیص و پرداخت شد.

۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیاردی را از کجا آمد؟

در بخشی از گزارش دیوان محاسبات در رابطه با درآمدهای ناشی از نفت و فرآورده های آن نیز آمده بود که ۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان از منابع حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی به وسیله شرکت ملی گاز تاکنون به حساب خزانه واریز نشده هست. این عنوان تصویر العمل وزیر نفت را به همراه داشت. به گفته زنگنه، «ما همه سهم ها را به خزانه واریز کرده ایم. دیوان محاسبات باید بیاید و توضیح دهد که رقم ۱۱ هزار و ۴۷۹ میلیاردی را از کجا آورده است.»

تازه ترین گزارش رسمی دولت راجع به سهم شرکت هدفمندی یارانه ها از محل زیاد کردن قیمت حامل های انرژی سال ۱۳۹۵ منتشر شد.

زنگنه در توضیح این صحبت خود عنوان کرد: «کل فروش گاز طبیعی حدود ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که از این رقم طبق قانون ۸ هزار میلیارد تومان به حساب شرکت هدفمندی یارانه ها واریز شده است و حدود ۹ هزار میلیارد تومان دیگر جهت هزینه های داخلی شرکت ملی گاز هست، بنابراین اگر قرار باشد به این رقم ۱۱ هزار میلیارد دیگر اضافه شود که جمعا تا ۲۹ هزار میلیارد تومان پیش می رود که رقم غیرواقعی خواهد بود.

رئیس شرکت برنامه و بودجه نیز راجع به ابهام عدم گردش و چرخش درآمد هدفمندی به خزانه از محل فروش داخلی گاز طبیعی و فرآورده ها، تاکید کرد: «طبق قانون هدفمندی یارانه ها، خالص درآمدهای حاصل از فروش داخلی گاز طبیعی و فرآورده باید به سمت شرکت هدفمندی برود و همچنین ۵ درصد از این مبلغ جهت نوسازی لوله ها و شبکه ها، بخشی جهت مالیات ارزش افزوده، چهار میلیون تن قیر رایگان نیز باید داده می شد و علاوه بر آن یارانه بگیران هستند.»

سهم یارانه‌ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

نوبخت متذکر شد: «نه تنها شرکت هدفمندی مدعی این درآمدهاست، بلکه شرکت برنامه و بودجه نیز به دنبال تخصیص این درآمدهاست و آمار خزانه نشان می دهد که درآمدها به خزانه واریز شده است است.»

سهم شرکت هدفمندی از زیاد کردن قیمت حامل های انرژی

در این میان، گزارش شرکت برنامه و بودجه سهم شرکت هدفمندی یارانه ها از محل زیاد کردن قیمت حامل های انرژی سال ۱۳۹۵ نشان می دهد که جمع درآمد حاصل از فروش فرآورده های نفتی ۲۶ هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان بوده و خالص صادرات فرآورده های نفتی ۱۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان بوده هست. به این ترتیب، جمع منابع حاصل از فروش فرآورده های نفتی ۵۰ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان می شود. یعنی سهم شرکت هدفمندی یارانه ها از محل فروش فرآورده های نفتی ۲۱ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان گزارش شده است است.

براساس این گزارش، جمع درآمد حاصل از فروش گاز طبیعی در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان بوده که سهم شرکت هدفمندی یارانه ها از محل فروش گاز طبیعی نیز ۸ هزار میلیارد تومان شده است است.

از سوی دیگر، جمع درآمد حاصل از فروش برق حدود ۱۸ هزار و ۱۷ میلیارد تومان بوده که سهم هدفمندی شرکت توانیز ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شده است هست. این در حالی است که خالص کل درآمد و هزینه صنعت برق منفی ۴ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان گزارش شده است است.

با توجه به این اعداد و ارقام، جمع کل منابع هدفمندی یارانه ها در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۱ هزار و ۴۶۷ میلیارد تومان بوده است.

خبرآنلاین

واژه های کلیدی: انرژی | منابع | یارانه | یارانه بگیر | یارانه نقدی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

سهم یارانه‌ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

سهم یارانه‌ها از زیاد کردن قیمت انرژی چقدر بود؟

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو