تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی آلودگی‌های فرکانسی هم داریم

هر چند وقت یک بار اثرات وجودشان بر شهر بررسی می شود، مسئولان حضور آنها در شهر را ناگزیر می دانند، ولی قول داده اند که در ارتباط با تعداد و محل وجودشان در شهر تج

آلودگی‌های فرکانسی هم داریم

آلودگی های فرکانسی هم داریم

عبارات مهم : سلامت

هر چند وقت یک بار اثرات وجودشان بر شهر بررسی می شود، مسئولان حضور آنها در شهر را ناگزیر می دانند، ولی قول داده اند که در ارتباط با تعداد و محل وجودشان در شهر تجدیدنظر کنند. الهام فخاری، نماینده شورای شهر در ارتباط با تاثیرات دکل های مخابراتی بر سلامت شهروندان می گوید: «مسئولان باید نسبت به توسطه شبکه فیبر نوری در کشور تعجیل کنند، لیکن میدان های امواج در هر صورت سلامت شهروندان را از هر نظر به خطر می اندازد، هرچند توسعه شبکه فیبر نوری هزینه بردار هست، ولی باعث کم کردن بیماری های ناشی از امواج الکترومغناطیسی می شود.»

آلودگی‌های فرکانسی هم داریم

آیا وجود دکل های مخابراتی در سطح شهر بر سلامت شهروندان تاثیرگذار است؟

سامانه های فشار نیرومند و مخابراتی میدان های امواج ایجاد می کنند. بر این اساس دکل های گوشی تلفن همراه جهت سلامتی، بی زیان نیستند. برپایه یافته های پژوهشی، تابش ها و پرتوها بر بدن اثر منفی می گذارند و اثرات منفی آنها بر بدن انسان سال هاست باعث بحث و جدل مسئولان شده است هست. بعضی از آنها تاثیرات منفی این پرتوها را تایید و بعضی دیگر تکذیب می کنند. جهت مثال راجع به پیامدهای پرتوهای الکترومغناطیسی گوشی روی مغز انسان پژوهش های گسترده در کشورهای پیشرفته انجام گرفت و مشخص شد شدت فرکانس ها و مدت قرار گرفتن در میدان پرتوها پیامدهای منفی بر بدن انسان می گذارد. آنتن های BTS بهره برداری شده است در شبکه تلفن همراه، کم قدرت و در برابر فرستنده های مخابراتی از توان کمتری برخوردار هستند.

هر چند وقت یک بار اثرات وجودشان بر شهر بررسی می شود، مسئولان حضور آنها در شهر را ناگزیر می دانند، ولی قول داده اند که در ارتباط با تعداد و محل وجودشان در شهر تج

با این همه، اگر کسی در کمتر از ۱۰متری دکل های BTS قرار گیرد، پرتوهای آن به گرم شدن بدن می انجامند و پیامدهای منفی بر مولکول های بدن می گذارند. متاسفانه این دکل ها روی پشت بام و حیاط منزل ها گذاشته می شود بدون آنکه ساکنان ساختمان را از پرتوهای آنها آگاه کنند. هر قدر مردم به این امواج نزدیک تر باشند خطرناک تر هست؛ فاصله ایمن شهروندان از این دکل ها پنج کیلومتر است و با دور شدن از شعاع پنج کیلومتری آن، پرتوها توان تاثیرگذاری بر بدن را از دست خواهند داد. رعایت فاصله مورد نیاز از مکان زندگی مردم و به خاص آگاه ساختن شهروندان از پیامدها کمترین کار مورد نیاز در این زمینه است که البته کافی نیست. از سوی دیگر تجهیزاتی که زیر دکل ها گذاشته می شود به علت ایجاد میدان مغناطیسی جهت ساکنان ساختمان ها زیان بار هست، ولی این آسیب ها در کوتاه مدت نمایان نمی شوند.

چگونه می توان میزان تاثیرات مخرب دکل های مخابراتی بر سلامت شهروندان را کنترل کرد؟

اگر دکل های گوشی تلفن همراه با مرکز کنترل راه اندازی شود پیامدهای زیان بار بسیار کمتری جهت مردم پیش می آورد. دکل هایی که روی ساختمان ها (مسکونی و اداری) بارگذاری می شوند باید تجهیزات درستی داشته باشند تا پیامد منفی و زیان کمتری بر تندرستی شهروندان(کودکان و بزرگسالان) در آن ساختمان و ساختمان های پیرامونی بگذارند. جهت نمونه اگر دکل های خودایستا به کارگرفته شوند و روی خود، اتاقک جدا و امنی داشته باشند آسیب های آنها از بین نمی رود، ولی کم کردن می یابد. می توان از اسپکتروم آنالایزر (دستگاه کوچکی جهت آزمایش و بررسی ترکیب طیفی شکل پرتو سیگنال های الکتریکی، صوتی یا نوری) جهت مدیریت پرتوها بهره برداری کرد تا اگر باندهای محله ای از شهر شلوغ است از باند دیگری بهره گیری شود تا آلودگی مغناطیسی شدیدی در یک منطقه پدید نیاید. تمام مکالمه ها در محله های پررفت و آمد یا بعضی از مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران با پوشش چند آنتن باعث زیاد کردن آلودگی می شود،زیرا پرتوهای زیاد در یک محدوده آلودگی فرکانسی پدید می آورد.

در کشورهای پیشرفته چگونه با اثرات زیان بار دکل های مخابراتی بر سلامت مردم مقابله می کنند؟

آلودگی‌های فرکانسی هم داریم

در بعضی کشورهای پیشرفته جهت امواج برنامه ای خاص تدوین شده است و هر کشور برنامه های خود را دارد. بعضی کشورهای اروپایی مانند اتریش بر روی خواب افراد در ساختمان های گوناگون بررسی کرده اند، برپایه یافته های این پژوهش ها پرتوهایی که به سوی تخت های فلزی می رود، با پدیدآوری محیط نامناسبی بر اعصاب افراد اثر گذاشته و به بدخوابی مردم می انجامد.

به همین علت این کشورها به جمع کردن پنجره ها و تخت های فلزی اهمیت زیادی می دهند. در کشورهای پیشرفته نیز توری های خاص جهت کم کردن میدان های مغناطیسی ساخته شده است که زیر تختخواب ها پهن می شوند. شوربختانه در کشور عزیزمان ایران به علت سیاست های مخابراتی این توری ها ساخته یا وارد نمی شوند. توجه به پرتوها در ساخت ساختمان ها نیز اهمیت بسیاری دارد، لیکن استفاده زیاد از فلز جهت ساخت ساختمان ها باعث زیاد کردن میدان مغناطیسی در آنها می شود. امروزه ساختمان های نیمه پیش ساخته ای در شمال کشور عزیزمان ایران وجود دارد که در اسکلت آنها چوب زیاد و فلز کمتری به کار رفته که میدان مغناطیسی را کم کردن می دهد و مانند ساختمان های معمولی نیست.

هر چند وقت یک بار اثرات وجودشان بر شهر بررسی می شود، مسئولان حضور آنها در شهر را ناگزیر می دانند، ولی قول داده اند که در ارتباط با تعداد و محل وجودشان در شهر تج

موضوع شدت یافتن پرتوها و میدان مغناطیسی در مورد ماشین ها هم باید پیگیری شود. شاید قانون راهنمایی و رانندگی به کارگیری گوشی تلفن همراه را جهت «پرت شدن حواس راننده» هنگام رانندگی ممنوع کرده هست، ولی این قانون از سوی دیگر راننده و سرنشینان ماشین را از پرتوها و میدان بسیار زیاد کردن یافته (به علت فلزی بودن سقف و بدنه خودرو) مصون می دارد. در بعضی مناطق دنیا به خاص کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی برپایه قانون و به علت آسیب ها بر تندرستی شهروندان به کارگیری وایرلس ممنوع است و در این مناطق از فیبرنوری که امن و سالم هست، بهره می گیرند.

خوشبختانه فیبرنوری در کشور عزیزمان ایران پیشرفت خوبی داشته تا جایی که در روستاها هم فیبرنوری وجود دارد، ولی باید سامانه ها را با برنامه وقت بندی هرچه سریعتر از وایرلس به فیبرنوری عوض کردن دهند. اگر شرکت های مخابراتی خدمات را از راه فیبرنوری ارائه کنند بسیاری از آسیب ها کم کردن یافته و آلودگی و ازدحام امواج کم کردن خواهد یافت. بعضی بر این باورند که هزینه ماهانه به کارگیری زیرساخت های فیبرنوری بسیار گران است و جهت کاربری عموم مقرون به صرفه نیست، در حالی که این هزینه ماهانه می تواند از بیماری های بسیاری پیشگیری کرده و هزینه های هنگفت دوره درمان نیز کم کردن می یابد.

آلودگی‌های فرکانسی هم داریم

چگونه می توان میزان آگاهی شهروندان را از اثرات زیان بار امواج مخابراتی بر سلامتی زیاد کردن داد؟

آگاهی حق مردم و پیش بایسته زندگی سالم شهروندی هست. بخش ارزنده ای از حق و وظیفه شهروندان دانستن پیامدهای تصمیم ها و گزینش های مدیران، ابزارها، روش ها و سازوکارهای عمرانی یا فنی در شهرها یا روستاها است.

این آگاهی به خاص در مورد سامانه های مخابراتی و برقی زیاد مورد نیاز هست. پرتوهای نادیدنی و آلودگی های مغناطیسی در شهرها به گونه ای نادیدنی از کیفیت زندگی روزانه مردم می کاهند و در بلندمدت آنها را دچار بیماری می کنند. از سویی بر تخصصی و پیچیده بودن این زمینه پافشاری می شود و از سوی دیگر باور و تلاشی جهت بیان شرایط و علت تصمیم های مدیران به زبان راحت جهت مردم دیده نمی شود. پی ریزی بنیان های فنی شهر بر پایه های صرفا درآمدی بدون توجه کافی به پیامدها و هزینه های غیرمستقیم جهت شهروندان و نه فقط دولت یا شرکت های بزرگ اقتصادی، از جمله گرفتاری های ملی در دهه های کنونی است.

در بجانمایی(توجیه) بسیاری از روش ها و ابزارهایی که در این سطح در شهر یا دِه به کار می روند، شرکت ها یا دولت ها کانونمند بر نیازهای فوری مردم به واردکردن فناوری هایی دست زده اند که پیوست های بهداشتی و محیط زیستی آنها هنوز روشن نبوده اند. می توان گفت با جامعه شهروندی مانند یک نمونه آزمایشگاهی واکنش‌ها شده است و شوربختانه روند بررسی و ارزیابی پژوهشی راجع به پیامدها نیز انجام نپذیرفته هست. علت هم این هست؛ هنگامی که شما سرمایه گذاری سنگین و واردات خاص در یک زمینه را بدون پژوهش های پیشینی، باور و برنامه ای جهت بررسی پیامد انجام داده اید، در این صورت ضرورتی جهت عوض کردن سامانه ها و برچیدن فناوری زیان بار نخواهید داشت.

نقش نظارتی و سیاستگذاری پارلمان شهری در کم کردن اثرات امواج الکترومغناطیس بر سلامت شهروندان چه میزان است؟

نقش نظارتی و سیاستگذاری پارلمان های شهری، روستایی و کمیسیون های تخصصی شوراها، از پایه مانند شورای شهر یا روستا، تا فرادست مانند شورای شهرستان، استان، شورای عالی استان ها بسیار ارزنده و کلیدی هست. برپایی سامانه ها یا به کارگیری فناوری در شهر یا روستا، باید با توجه به پیامدها، سود و زیان آن در چارچوب سیاستگذاری یکپارچه شهری/روستایی انجام پذیرد نه اینکه یک نهاد وزارتی یا شرکت بتواند شرایطی را بر شهر تحمیل کند که پیامدهای آن ناروشن است.

زیست بوم شهر یا روستا، از آنِ همه نسل هاست و زیستگاه همه جانداران شهر یا دِه به شمار می رود، از این رو باید به پیامدهای به کارگیری فناوری های نوین ازجمله مخابراتی یا ماهواره ای یا گوشی تلفن همراه روراست، روش مند و به دور از سودمحوری و شتابزدگی پرداخت. در بسیاری از شهرهای توسعه یافته تحمیل فناوری زیان بار بر شهر و مردم جرم تلقی می شود،اما در کشورهای در حال توسعه کمتر نهاد رسانه ای یا علمی مستقلی به سیاست ها و سامانه های شهری یا روستایی مستقر پرداخته است.

اخبار اجتماعی – آرمان/ آرزو ضیایی

واژه های کلیدی: سلامت | سلامتی | ساختمان | کشورهای پیشرفته | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو