تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه دانشگاه شریف ۴۰ میلیون دلار / دانشگاه ملک سعود ۲٫۵ میلیارد دلار ، ان

متوسط دریافتی ماهانه یک استادیار، یک دانشیار و یک استاد به ترتیب حدود ۳٫۵، ۵ و ۷ میلیون تومان است. 

دانشگاه شریف 40 میلیون دلار / دانشگاه ملک سعود 2.5 میلیارد دلار ، ان

انتقاد کانون استادان دانشگاه شریف از بودجه ۹۷: دانشگاه شریف ۴۰ میلیون دلار / دانشگاه ملک سعود ۲٫۵ میلیارد دلار

عبارات مهم : میلیون

متوسط دریافتی ماهانه یک استادیار، یک دانشیار و یک استاد به ترتیب حدود ۳٫۵، ۵ و ۷ میلیون تومان هست.

کانون صنفی استادان دانشگاه شریف راجع به بودجه دانشگاه ها در سال ۹۷ بیانیه ای منتشر کرد.

دانشگاه شریف ۴۰ میلیون دلار / دانشگاه ملک سعود ۲٫۵ میلیارد دلار ، ان

به گزارش عصرایران، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

متوسط دریافتی ماهانه یک استادیار، یک دانشیار و یک استاد به ترتیب حدود ۳٫۵، ۵ و ۷ میلیون تومان است. 

انتشار ردیف های بودجه پیشنهادی جهت نهادهای متفاوت در سال ۹۷، انتشار فهرستی از حقوق های خارق العاده مدیران موسسات دولتی و نیمه دولتی، بروز پرسشها معیشتی جهت گروه های زیادی از هموطنان و نارضایتی آنان و آخر نیاز به شفافیت و ارتقای آگاهی عمومی، ما اعضای شورای کانون صنفی استادان دانشگاه شریف را برآن داشته است که پیشگام شویم و اوضاع اقتصادی دانشگاه خود را جهت هم وطنان توضیح دهیم.

دلایل ما جهت این اقدام متعدد اند: نخست انکه ما امیدواریم به عنوان بخشی از مصرف کنندگان ثروت عمومی کشور چگونگی و چرایی بودجه خود و طریقه مصرف آن را جهت هموطنان توضیح دهیم آیا که دانستن این امور را حق بدیهی آنان به عنوان مالکان طبیعی این ثروت عمومی می دانیم. دوم اینکه ما امیدواریم الگویی جهت دیگر موسسات و نهادها شویم تا آنها نیز با اقدامی مشابه در این راه گام قرار داده و به براق سازی و سالم سازی فضای اجتماع کمک کنند. سوم اینکه تصویر دقیقی از اوضاع اقتصادی همکاران خود بخصوص استادان جوان ارائه دهیم، آخر و مهم تر از همه می خواهیم به دولت و مجموعه نظام نسبت به عواقب زیانبار تبعیض های فاحش در تخصیص بودجه و بی اعتنایی آنها نسبت به نهاد دانشگاه هشداردهیم.

ما امیدواریم که با این کار باب گفتمانی را بگشاییم که در آینده با کمک همکاران دیگر دانشگاه ها، و صاحب نظران از همه رشته ها به یک همگرایی عمومی چه در سطح ملی و چه در سطح نظام سیاسی بینجامد.

دانشگاه شریف ۴۰ میلیون دلار / دانشگاه ملک سعود ۲٫۵ میلیارد دلار ، ان

دانشگاه صنعتی شریف بیش از پنجاه سال پیش با دورنمای ایجاد موسسه ای پیشرو در عرصه آموزش علمی و تکنولوژیک به نحوی که بتواند با عالی ترین موسسات دنیای پیشرفته مسابقه کند تاسیس شد. آن رویای بزرگ، که با بازگشت بسیاری از دانش اموختگان از عالی ترین و بزرگ ترین دانشگاه های دنیا و با مدیریتی منضبط و روشمند شروع شد، با همراهی خیل عظیم جوانان بسیار مستعد، تا به امروز که بیش از نیم قرن از آن تاریخ سپری شده، همواره نیروی محرک و اصل راهنمای بنیادین دانشگاهیان شریف بوده هست. شکوفایی ناشی از انقلاب اسلامی و شور و شوق سازندگی کشور بر این نیروی محرکه اولیه بیش از پیش افزود تا آخر شریف در کنار دیگر دانشگاه های بزرگ به عنوان یکی از بااهمیت ترین مراکز تربیت نیروی متخصص و کارآمد جهت کشور عزیزمان ایران امروز در آید. امروزه بار اداره کشور در تمامی شئون علمی، صنعتی، دفاعی و مدیریتی بر عهده نیروی متخصصی است که به وسیله همین دانشگاه و دانشگاه های بزرگ دیگر تربیت می شوند.

ما با همین نیروی محرکه و با درک شرایط سخت و محرومیت هایی که تصور می رفت همگان به یکسان از آن بهره مندند، توانسته ایم کیفیت و استاندارد های بالای آموزشی را در حد دانشگاه های خوب دنیا نگاه داریم. ما با تکیه بر همین اصول توانسته ایم ارزش و اصالت آموزش و پژوهش خود را در دوران هجوم مدرک گرایی حفظ کنیم. امروزه دانشگاه صنعتی شریف دارای ۱۳ دانشکده علوم و مهندسی و ۱۸ پژوهشکده و مرکز پژوهشی در عرصه ای گسترده از فناوری های متفاوت هست. این مجموعه دارای ۴۸۴ عضو هیئت علمی، و در حدود ۱۲۰۰ کارمند و ۱۲۰۰۰ دانشجو در مقاطع متفاوت تحصیلی از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هست.

متوسط دریافتی ماهانه یک استادیار، یک دانشیار و یک استاد به ترتیب حدود ۳٫۵، ۵ و ۷ میلیون تومان است. 

اما بودجه تخصیص داده شده است به چنین مجموعه عظیمی در سال ۹۷ تنها ، ۱۷۰ میلیاردتومان است که از بودجه بسیاری از موسسات آموزشی غیر دانشگاهی کمتر هست. در مقایسه با این نوع موسسات که احتمالا هزینه های مشابهی چون هزینه های اسکان، تغذیه دانشجویان و امور روزانه دارند، دانشگاه شریف می بایست هزینه های نگهداری و به روزرسانی تجهیزات بیش از دویست آزمایشگاه، کارگاه و مراکز داده پردازی را نیز از همین بودجه تامین کند. کافی است که توجه کنیم هزینه های جاری، تعمیرات و نگاهداری خوابگاه های دانشجویی که در مقایسه با آزمایشگاه ها هیچ گونه تجهیزاتی ندارند هر سال بالغ بر ده میلیارد تومان هست. با این وجود دانشگاه می بایست با بروز رسانی آزمایشگاه ها و امکانات کلاس ها و تالارهای درسی اش با برترین دانشگاه های دنیا و منطقه مسابقه کند تا جذابیت کافی جهت ماندن دانشجویان در کشور جهت ادامه تحصیل ایجاد کند.

برمبنای چنین بودجه ای، میانگین دریافتی خالص ماهیانه یک استادیار، یک دانشیار، و یک استاد به ترتیب حدود ۳.۵، ۵ و ۷ میلیون تومان هست. چنین دورنمایی از درآمد به خصوص جهت استادیاران جوانی که مواهب زندگی و کار در جوامع غربی را رها کرده و به علاقه خدمت به کشور باز می گردند ولی از تامین حداقل های زندگی نیز بازمی مانند، به شدت ناامید کننده هست.

دانشگاه شریف ۴۰ میلیون دلار / دانشگاه ملک سعود ۲٫۵ میلیارد دلار ، ان

در مقیاس کلان تر نیز مقایسه ای با بودجه دانشگاه های کشورهای منطقه که از نظر سیاسی رقیب کشور عزیزمان ایران به شمار می روند ولی پتانسیل های علمی بسیار کمتری دارند (۴۰ میلیون دلار بودجه دانشگاه شریف با ۱۲۰۰۰ دانشجو در مقایسه با ۲.۵ میلیارد دلار بودجه دانشگاه ملک سعود با ۵۵۰۰۰ دانشجو) نشان می دهد که نحوه تخصیص بودجه در کشور ما تا چه اندازه به چشم انداز توسعه پایدار و تاثیر آن در مسابقه های منطقه ای بی توجه هست.

ما ناچاریم هشدار دهیم تخصیص این چنینی بودجه که بدون توجه به کارکرد نهادهای متفاوت در امر توسعه علمی، مدیریتی، صنعتی و دفاعی صورت می گیرد دیر یا سریع موتور توسعه کشور را به سکون کامل خواهد کشاند.

ما ناچاریم هشدار دهیم که بی توجهی به حقوق دبیران و معلمان که نسل های آینده حتی بیش از استادان دانشگاه مرهون دانش، تلاش و نوآوری انهاست زیانبار است.

ما ناچاریم هشدار دهیم که اگر چه در کنار دیگر هموطنان شرایط سخت کشور را درک می کنیم و چون گذشته با عشقی که برگرفته از آرزوی بزرگ اولیه ماست، به کار خود ادامه خواهیم داد، ولی در مواجهه با ناملایمات ملموس زندگی آرزوی بزرگ ها نیز ممکن است از پا در آیند و شکیبایی ها به سر برسند.

کانون صنفی اساتید دانشگاه صنعتی شریف

واژه های کلیدی: میلیون | مقایسه | دانشگاه | دانشگاه | اخبار کنکور و دانشگاه

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو