تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی جیره بندی آب با وجود کم کردن نزولات آسمانی در دستور کار نیست / وزیر نیرو

وزیر نیرو گفت: میزان نزولات آسمانی در چهار ماه اول سال آبی ۹۶ – ۹۷ بیش از ۳۰ درصد کم کردن نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است ولی با این وجود؛ آب جیره بندی نم

جیره بندی آب با وجود کم کردن نزولات آسمانی در دستور کار نیست / وزیر نیرو

وزیر نیرو: جیره بندی آب با وجود کم کردن نزولات آسمانی در دستور کار نیست

عبارات مهم : مرکزی

وزیر نیرو گفت: میزان نزولات آسمانی در چهار ماه اول سال آبی ۹۶ – ۹۷ بیش از ۳۰ درصد کم کردن نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است ولی با این وجود؛ آب جیره بندی نمی شود.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان مرکزی، افزود: مردم و مسئولان باید بپذیرند که پدیده خشکسالی در کشور عزیزمان ایران یک اتفاق و یا اتفاق غیر مترقبه نیست و باید خود را جهت زندگی در شرایط خشک و کم آبی آماده کنند.

جیره بندی آب با وجود کم کردن نزولات آسمانی در دستور کار نیست / وزیر نیرو

وزیر نیرو بیان کرد: همانطور که نیاکان ما در هزاران سال پیش جهت مقابله با خشکسالی ها قنوات را اختراع کردند و به جای ناامیدی، مهاجرت و رها کردن تمدن و شهر و دیار خود به دنبال راه چاره جهت بحران کم آبی بودند، ما نیز باید به دنبال راه چاره جهت حل مسئله کم آبی باشیم.

وی گفت: اگر چه باید مصرف نامتعارف و بدمصرفی گذشته به صورت کارشناسی آسیب شناسی شود، ولی باید منابع مالی و برنامه ریزی ها و تمهیدات معطوف به آینده باشد آیا که پرداختن به گذشته هدر رفت منابع و وقت ها را به دنبال دارد و باید با تمام توان نسبت به اصلاح الگوی مصرف گام برداشت.

وزیر نیرو گفت: میزان نزولات آسمانی در چهار ماه اول سال آبی ۹۶ – ۹۷ بیش از ۳۰ درصد کم کردن نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است ولی با این وجود؛ آب جیره بندی نم

اردکانیان اضافه کرد: مدیریت منابع آب تنها وظیفه آب منطقه ای نیست بلکه همه دستگاه ها، اقشار متفاوت مردم و به خصوص کشاورزان در تناوب مدیریت منابع آب سهیم هستند و پیروزی در این میدان منوط به انجام وظیفه همگانی است.

وی افزود: مردم و مسئولان باید چند انضباطه و چندبخشی بودن منابع آب را به رسمیت بشناسند و نسبت به سهم و نقش خود در حفظ این منابع آگاه باشند.

وزیر نیرو مدیریت مقوله آب را مسئولیت همگانی دانست و گفت: ملت کشور عزیزمان ایران می توانند ضمن مدیریت منابع آبی کشور با اصلاح الگوی مصرف، به برنامه های ترسیم شده است از سوی رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز دست یابند.

جیره بندی آب با وجود کم کردن نزولات آسمانی در دستور کار نیست / وزیر نیرو

وی اظهار کرد: باید به این باور برسیم که دانش مورد نیاز جهت مدیریت آب در کشور وجود دارد و می توان با همفکری و تقسیم کار و استفاده چندباره از آب و اصلاح بعضی قوانین از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بحران آب را پشت سر بگذاریم.

اردکانیان افزود: با برخورداری از ظرفیت و نیروی انسانی متخصص می توان مسئله هدر رفت ۲۵ درصدی آب های زیر زمینی کشور را حل کرد و اکنون نیز گام های موثری در این بخش برداشته شده است است.

وزیر نیرو گفت: میزان نزولات آسمانی در چهار ماه اول سال آبی ۹۶ – ۹۷ بیش از ۳۰ درصد کم کردن نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است ولی با این وجود؛ آب جیره بندی نم

وی بیان کرد: قوانینی که بیش از ۱۰ سال پیش در حوزه آبریز در منزل ملت تصویب شده است همچنان اجرایی نشده که این مهم پایه و اساس بسیاری از پرسشها حوزه آب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه با برنامه ریزی های انجام شده است آمادگی کامل جهت تامین آب شرب شهری و روستایی، تامین آب صنایع و تامین آب کشاورزی را دارد، اظهار کرد: مردم و مسئولان باید با اصلاح الگوی مصرف وزارت نیرو را در این امر خطیر پشتیبانی کنند.

جیره بندی آب با وجود کم کردن نزولات آسمانی در دستور کار نیست / وزیر نیرو

وی ادامه داد: از سه ماه پیش نشست های مختلفی با وزارتخانه ها و شرکت های متفاوت در جهت چاره اندیشی جهت حل بحران آب در وزرات نیرو برگزار شده است است.

اردکانیان گفت: تفاهم نامه ای از سوی وزارت نیرو با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت حفاظت محیط زیست منعقد شده است که بر اساس آن اصلاح و عوض کردن الگوی کشت، معیشت جایگزین و توسعه انرژی های تجدید پذیر به صورت نمونه در چند استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: هوای کشور نسبت به ۵۰ سال گذشته ۲ درجه گرمتر شده است و این در حالی است که کم کردن بارش نزولات آسمانی را نیز همراه داشته است و در شرایط کنونی اصلاح الگوی مصرف تنها راه چاره حل مسئله کم آبی است.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: واگذاری مدیریت سد ۱۵ خرداد دلیجان مهمترین خواسته مردم استان از وزارت نیرو است.

سیدعلی آقازاده افزود: سد ۱۵ خرداد دلیجان در سال ۱۳۷۴ ساخته شده است ولی مدیریت این سد از همان سال اول به استان مجاور واگذار شده است و مردم این استان به خصوص شهرستان های دلیجان و محلات استفاده چندانی از این سد نمی برند.

وی افزود: شهر تازه امیرکبیر نیز به بهره برداری رسیده و تعداد چشمگیری از خانوارها در این شهر ساکن شده است اند و انتظار می رود وزارت نیرو نسبت به تامین هزینه خطوط انتقال آب از چاهی که در مجاورت این شهر حفر شده، اقدام کند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساوه و زرندیه از کانون های کم آبی در استان مرکزی هستند انتظار می رود وزارت نیرو نسبت به تخصیص پساب شهر تازه پرند جهت کشاورزی این ۲ شهرستان، اقدام کند.

وی افزود: شهرستان تفرش نیز یکی دیگر از شهرستان های کم آب استان مرکزی است و طرح انتقال آب از قنات هفتیان از سال های گذشته شروع شده است ولی همچنان به بهره برداری نرسیده که وزارت نیرو باید نسبت به این مسئله مهم چاره اندیشی کند.

استاندار مرکزی خواستار پشتیبانی وزارت نیرو در طرح توسعه ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه حرارتی شازند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر نیز گفت: تخصیص اعتبارات زیرساختی جهت شهرک های صنعتی هر ساله با کم کردن چشمگیری همراه است.

آرش کردی افزود: اعتبار امسال جهت تامین زیرساخت های همه شهرک های صنعتی کشور ۳۵۰ میلیارد ریال است در صورتی که تامین برق شهرک های صنعتی زرندیه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه درصدی از مالیات بر ارزش افزوده تا ۳۰ درصد به شهرک های صنعتی تخصیص داده شده است داده شود که تا کنون محقق نشده در صورتی که با تحقق این مهم، هر سال بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرک های صنعتی تزریق می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: قیمت تمام شده است محصولات از حیث پرداخت هزینه برق در کشور عزیزمان ایران پایین ترین سطح در دنیا را دارد به طوری که در صنعت سیمان، به میزان چهار و ۲ دهم قیمت تمام شده است را جهت برق می پردازند در صورتی که میانگین جهانی این رقم بیش از ۱۳ درصد است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های شرکت توانیر به ازای هر هکتار، ۵۰۰ کیلووات برق به شهرک های صنعتی تخصیص داده شده است داده شده است و بسیاری از شهرک های صنعتی استان مرکزی از این امکان برخوردار هستند و پرسشها برق شهرک های صنعتی زرندیه نیز در مناسب ترین وقت برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور عزیزمان ایران نیز گفت: ۲۵ درصد از ذخیره آبی سد کمال صالح به صنعت و مابقی به تامین آب شرب مردم اراک تخصیص داده شده است داده می شود.

محمد حاج رسولیها افزود: کسری آب دشت های استان مرکزی، ۲۱۶ میلیون متر مکعب است که برنامه های مدونی جهت حل این مسئله تدوین شده است است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز گفت: میزان استفاده مردم استان مرکزی از شبکه فاضلاب از میانگین کشور بالاتر است.

حمیدرضا جانباز افزود: تصفیه منزل آب پایین دست سد الغدیر و تصفیه منزل فاضلاب ساوه در ۲ سال گذشته به بهره برداری رسیده که این مهم می تواند بستر مناسبی در استفاده پساب باشد.

وی ادامه داد: در نقاطی که پساب فاضلاب وجود دارد می توان با ایجاد تصفیه منزل میزان آب مصرفی صنعتی را از محل پساب فاضلاب تامین کرد و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز از این قبیل طرح ها، حمایت می کند.

وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان مرکزی، طرح آبرسانی به خمین را بهره برداری کرد.

بهره برداری از سه طرح برق منطقه ای باختر با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های سفر اردکانیان به استان مرکزی بود.

شرکت در نشست شورای مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی از دیگر برنامه های وزیر نیرو به استان مرکزی است.

واژه های کلیدی: مرکزی | منابع | برنامه | فاضلاب | مدیریت | برنامه ریزی | وزارت جهاد کشاورزی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو